جامعه

چیکار کنیم ماهی عید زنده بماند؟/ با این کارها ماهی عید نمی میرد!

بعد از آن که جشن عید نوروز تمام شد بسیاری می خواهند بدانند که چیکار کنیم ماهی عید زنده بماند؟

به گزارش پارت نیوز؛ برخی خانواده ها دوست دارند اقداماتی انجام دهند تا ماهی شب عیدشان نمیرد. در ادامه به این سوال که چیکار کنیم ماهی عید زنده بماند؟ پاسخ خواهیم داد.

چیکار کنیم ماهی عید زنده بماند؟

هر سال عید که ماهی می‌گیریم، زود می‌میرد، بعضی‌هاشون به تحویل سال هم نمی‌رسند به علاوه وابستگی بین بچه‌ها و ماهی ایجاد می‌شود و مردن ماهی بچه‌ها را ناراحت می‌کند.

آب ماهی نباید کلر داشته باشد

۲۴ ساعت قبل از خرید ماهی آب را در یک ظرفی بریزید تا کلر آن کاملا از بین برود، پس از انتقال ماهی به منزل بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی‌ها به ظروف از قبل آماده شده منتقل شوند.

دمای آب ماهی مهم است

ماهی را در آب خیلی سرد و خیلی گرم نگذارید چراکه تغییر ناگهانی دما می تواند موجب مرگ ماهی شود. پس بهتر است همانطور که گفته شد آب را کناری گذاشته وقتی به دمای محیط رسید و کلر آن کم شد ماهی را داخل آن بیاندازید.

ماهی بیمار نخرید

چیکار کنیم ماهی عید زنده بماند؟/ با این کارها ماهی عید نمی میرد!

در پاسخ به این سوال که چیکار کنیم ماهی عید زنده بماند؟ باید گفت بنابر توصیه سازمان دامپزشکی مردم باید از خرید ماهیان بیمار و بی حال با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر پوست بدن خودداری کنند، خرید از مراکز مجاز انجام شود و از خرید از دوره گرد‌ها و دست فروشان خودداری کنند. اگر چند ماهی بخرید و یکی از آن ها بیمار باشد به احتمال خیلی زیاد بقیه ماهی هایتان نیز بیمار شده و خیلی زود خواهند مرد.

به ماهی ها قرمز سفره عید دست نزنید

سازمان دامپزشکی توصیه‌هایی را هم برای جلوگیری از سرایت احتمالی بیماری به افراد نیز داشته که مردم در هنگام خرید از تماس مستقیم و حفاظت نشده با ماهی و آب خودداری کنند و از ظروف یکبار مصرف جهت حمل و جابجایی ماهی به منزل استفاده بشود. چراکه باکتری هایی بر پوست ما و همچنین ماهی وجود دارد که می تواند دو طرف را بیمار کند و یا موجب مرگ ماهی قرمز شود.

ماهی گلی سفره عید را در آب جاری نیندازید

همچنین به خاطر مشکلات زیست محیطی در پایان نوروز ماهی‌ها را در رودخانه‌ها یا نهر‌ها رها سازی نشود و در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری رهاسازی صورت بگیرد.

انتهای مطلب/م.ع

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x