گل و گیاه

با هدیه دادن این 12 گل جذاب بگویید دوستت دارم!

یکی از کارهای لذت بخش و زیبا، هدیه دادن گل به کسانی است که عاشقانه آن‌ها را دوست داریم. در این مقاله به معرفی بهترین گل برای هدیه دادن خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ انتخاب بهترین گل برای هدیه می تواند کار دشواری باشد.همه ما برای اینکه به عزیزانمان ابراز علاقه کنیم و بگوییم که برای مان مهم هستد هدیه ای را تدارک می بینیم. یکی از انتخاب هایی که پیش رویمان است گل است، در ادامه به انواع گل مناسب هدیه دادن خواهیم پرداخت.

هدیه دادن گل چه آدابی دارد؟

پیش از آنکه به معرفی بهترین گل برای هدیه دادن بپردازیم به آداب آن خواهیم پرداخت. اگر تصمیم دارید که به عزیزانتان گل هدیه بدهید باید بدانید که این کار نیز مانند هر چیزی دارای آداب و قوانین مخصوص به خود است .

چگونه و با چگونه هدیه دادن یک گل به کسی که دوستش دارید می تواند شامل مفاهیم مختلفی باشد. به عنوان مثال، اگر فقط یک گل در دست داشته باشید و آن را به کسی هدیه دهید، در واقع مفهوم توجه را به او منتقل خواهید کرد. این توجه همچنین می تواند شامل مفاهیم تعهد و پایداری در عشق باشد.

برای هدیه چه گلی بخریم

اگر می خواهید یک شاخه گل به کسی بدهید، باید برید به نحوه گرفتن اون شاخه گل توجه کنید. اگر شاخه گل را از زیر گلبرگ بگیرید، در واقع حس صمیمیت همراه با ترس از دست دادن و بی ثباتی را القا می کنید. پس اگر تصمیم دارید عشق ابدی خود را به عزیزتان نشان دهید، بهتر است بعد از انتخاب بهترین گل برای هدیه، آن را وسط ببرید. و به طرف دیگر هدیه دهید.

احتمالاً بارها برای شما پیش آمده است که شاخه گلی را با نوک انگشت خود در دست بگیرید و به کسی هدیه دهید. بهتر است از این عادت پرهیز کنید، زیرا باعث می شود طرف مقابل احساس کند شما فردی خجالتی هستید، اما اگر هنگام اهدای گل دستان خود را به دور آن مشت کنید، در واقع مهربانی و جدیت خود را نشان می دهید.

بهترین گل برای هدیه دادن

در ادامه لیستی از گلهای مناسب هدیه دادن قرار دادیم تا یک انتخاب عالی برای عزیزانتون داشته باشید.

رز قرمز

رز معمولاً اولین انتخاب به عنوان یک جذاب است. هدیه به ذهن مردم می رسد گل رز بهترین نوع گل برای هدیه دادن به کسی است که دوستش دارید. یک دسته گل رز با رنگ های مختلف معانی مختلفی دارد. رز سفید به معنای فروتنی و معصومیت، رز زرد به معنای شادی و دوستی، رز صورتی قدردانی یا تحسین و رز بنفش نشانه عاشق شدن در نگاه اول است.

پیئونی صورتی

پیئونی نیز در دسته بهترین گل برای هدیه دادن قرار می گیرد. این گل صورتی رنگ به معنای ثروت و افتخار است.این گل که به شکل مجموعه ای از شکوفه های زیبا لابه لای هم می باشد به معنای رفاه و عشقی خوب به همراه ثروت فراوان می باشد و علاوه بر اینها برای روز ولنتاین بسیار مناسب بوده و همچنین به عنوان یک هدیه ی بسیار زیبا برای ۱۲ امین سالگرد ازدواج هم بسیار مورد استفاده می باشد.

لاله  قرمز

گل لاله به واسطه شکل ظاهری خود نمادی از فضل و ظرافت است و در دسته بهترین گل برای هدیه قرار می گیرد. لاله  نشانه ای از ظرافت و فضل و بخشش می باشد ، اما لاله های قرمز نمادی از عشق کامل است. داخل لاله که تیره می باشد نشانه ای از تجمع عشق و حرارت و شور عشق می باشد.

لاله زرد  نشانه ای از افکار شاد و لاله سفید نشانه ای از بخشش و لاله بنفش نماد یک خانواده ی سلطنتی می باشد که می توانید هر کدام از آنها را که مناسب می دانید به عنوان یک هدیه ی زیبا برای کسانی که دوستشان دارید انتخاب کنید.

بابونه سفید

گلبرگ های سفید گل بابونه نشانه ای از وفاداری و خلوص به عشق و صبر و سادگی می باشد .این یک دسته گل زیبا برای هدیه به همسر در ۵ امین سالگرد ازدواج می باشد.

میخک قرمز

در حالی که گل میخک قرمز مناسب ترین گل است. زیرا روز مادر است و به معنای عشق به مادر است، اما باید گفت که به معنای قدردانی عمیق از عشق و محبت است. از آنجایی که این نمونه گل به معنای عشق پاک و موفق است و در دسته بهترین گل ها برای هدیه قرار می گیرد. باید گفت که میخک سفید گلی بسیار رمانتیک و میخک زرد نماد طرد و نپذیرفتن یک عشق است. علاوه بر این، میخک قرمز هدیه ای مناسب برای اولین سالگرد ازدواج است.

گل مناسب روز مادر

آفتابگردان

جای تعجب ندارد که زیبایی قابل توجه و نهفته ی گل  آفتابگردان نشان دهنده گرمی و شادی و ستایش و طول عمر می باشد. گل آفتابگردان نمادی از شادی و ستایش و همینطور طول عمر است و می‌تواند هدیه مناسبی برای کسانی باشد که آن‌ها را بسیار دوست دارید.

یک دسته گل آفتابگردان با ساقه های بسیار بلند نه تنها یک هدیه ی بسیار زیبا می باشد ،بلکه مناسب برای سومین سالگرد ازدواج می باشد.

گل مینای ارغوانی

گل مینا زیبایی خاصی به دلیل مدل وحشیانه بودن خود دارد و جزو بهترین گل برای هدیه است و در رنگ های متفاوتی میتوانید اون رو تهیه کنید. گلبرگ های زیبای آن نمادی از مسحور کردن و طلسم می باشد و قرمز، صورتی، سفید، و آبی و زرد آن هم نمادی از عشق و صبر و شکیبایی است و یک هدیه ی بسیار مناسب برای ۲۰ امین سالگرد ازدواج و فخر به این همه سال زندگی مشترک می باشد.

گل داوودی

گلبرگ های نازک گل داوودی نماد خوش بینی و شادی می باشد. گلبرگ سفید نشانه ای ازحقیقت یا عشق وفادار می باشد و گلبرگ های زرد میان آن هم نشانی از عشق جاویدان می باشد. این گل در باور‌های اساطیر یونانی نماد طلا بوده است. علاوه بر این می‌توان گفت که گل داوودی نشانه طول عمر است و می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای برای هدیه به یک دوست باشد.

ارکیده

گل ارکیده از ظرافت خاصی برخوردار است و این مهمترین ویژگی آن می باشد که در دسته بهترین گل برای هدیه قرار می گیرد. علاوه بر این به معنای عشق و زیبایی و قدرت می باشد. رنگ صورتی گل ارکیده نیز گزینه مناسبی برای ابراز علاقه‌ای خالصانه و نشانی از عقل و تدبیر است.

یاس بنفش

کسی که شکوفه های یاس بنفش را به عنوان هدیه می پوشد، برای بیان احساسات اولیه عشق در نظر گرفته می شود. شکوفه های یاس سفید نماد معصومیت است و بهتر است دو شاخه آن را کنار هم قرار دهید و در کل باید گفت که یاس مانند گل رز بنفش است. این گل نشان دادن عشق در نگاه اول است.

گل های عاشقانه

زنبق

گلبرگ های ظریفی که این گل دارد نمادی از ایمان و شجاعت و عقل  می باشد. البته این در مورد زنبق آبی و بنفش می باشد و گل زنبق زرد نشان دهنده شور و هیجان و زنبق سفید نشانه ای از خلوص می باشد. قدمت این گل به دوران باستان باز می گردد و الهه ی یونان از آن به عنوان نمادی برای ارتباط بین آسمان و زمین  نام برده است. گل زنبق نیز از آن دسته گل‌هایی است که می‌توان مفاهیم دانایی و خرد و همینطور حکمت و ایمان را در آن پیدا کرد.

نرگس

به عقیده برخی، نرگس بهترین گل است. زیرا هدیه محسوب می شود. گلبرگ های درخشان آن نمادی از تولد دوباره و جوانمردی و صمیمیت در عشق است.

اما مراقب باشید، یک شاخه از این نوع گل نشانه بدشانسی است و باید دسته ای از این گل تهیه و اهدا شود. اغلب برای تولد نوزادان، گل نرگس یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه در نظر گرفته می شود.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بهترین گل برای هدیه به عزیزانتان پرداختیم. اگر پیشنهاد دیگری برای هدیه دادن گل دارید می توانید در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x