سلبریتی ها

بیوگرافی علی محمد اشکبوس دوبلور هاچ زنبور عسل و فوتبالیست‌ها

در این مطلب به بررسی بیوگرافی علی محمد اشکبوس دوبلور خوش صدای کشورمان خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ علی محمد اشکبوس یکی از گویندگان سینما و تلویزیون کشورمان به شمار می‌رود و می توان به یکی از آثار مهم این چهره به مجموعه بشارت منجی اشاره نمود. او در این مجموعه به عنوان گوینده حضور داشته است. در این مطلب به معرفی بیوگرافی علی محمد اشکبوس خواهیم پرداخت.

بیوگرافی علی محمد اشکبوس

علی محمد اشکبوس، در سال ۱۳۲۴ در تهران به دنیا آمد. او دوبلور، صداپیشه و گوینده اهل ایران بود که بامداد پنجشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ به دلیل بیماری از دنیا رفت. او دارای لیسانس زبان آلمانی بود و تسلط کامل به زبان المانی داشت.

مرحوم اشکبوس، دوبلور پیشکسوت کشورمان فعالیت خود را در حرفه گویندگی از سال ۱۳۴۰ و در سن ۱۸ سالگی آغاز کرد. او علاوه بر کار دوبله و گویندگی در نگارش دیالوگ‌ها نیز دستیار مدیران دوبلاژ بود.

تحصیلات

در ادامه معرفی بیوگرافی علی محمد اشکبوس به تحصیلات و سوابق کاری این بازیگر خواهیم پرداخت.  این صدا پیشه پیشکسوت، فارغ التحصیل رشته زبان آلمانی است و سالهای زیادی به دستیاری مدیران دوبلاژ پرداخته است. اشکبوس یکی از گویندگان و دوبلورهای قدیمی و با سابقه کشور بود که سال ها در زمینه دوبله و گویندگی تلاش کرد و تعداد زیادی فیلم و سریال را دوبله و گویندگی کرد. آثار دوبله زیادی با صدای زنده یاد علی‌محمد اشکبوس بر جای مانده است.

سوابق کاری علی محمد اشکبوس

زندگینامه علی محمد اشکبوس

پس از بررسی بیوگرافی علی محمد اشکبوس به سوابق کاری وی خواهیم پرداخت. علی محمد اشکبوس، گوینده سینما و تلویزیون ایران حرفه گویندگی را از سال ۱۳۴۰ و در سن ۱۸ سالگی در استودیو مولن ژور آغاز کرد. علی‌محمد اشکبوس؛ فعالیت خود را در حرفه گویندگی از سال ۱۳۲۴۰ و در سن ۱۸ سالگی زیر نظر علی کسمایی و ایرج دوستدار مثل اکثر گویندگان در استودیو (مولن روژ) آغاز کرد.

او علاوه بر کار دوبله و گویندگی در نگارش دیالوگ ها هم دستیار مدیران دوبلاژ بود. اوایل کار خود را با نقش های کوتاه و فرعی شروع کرد، اما به مرور توانست نقش های کلیدی و محوری را بدست آورد. با منوچهر اسماعیلی در مدت ۱۴ سال همکاری طولانی مدتی داشت و پس از آن هم با مدیران دوبلاژ دیگری فعالیت های زیادی داشته است.

از مهم‌ترین آثار و صداپیشگی‌های او می‌توان به فعالیت در سریال بشارت منجی ، کارتون فوتبالیست ها، سریال های هاچ زنبور عسل و سریال «مدار صفر درجه» و …اشاره کرد.

نمونه صدای علی محمد اشکبوس

از نمونه کارها و صداپیشگی این دوبلور محبوب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فیلم های قیصر
  • دزد دوچرخه
  • رضا موتوری
  • سریال مدار صفر درجه
  • انیمیشن هاچ زنبور عسل
  • کارتون فوتبالیست ها

تاریخ درگذشت و علت مرگ

علی محمد اشکبوس کیست؟

مرحوم  علی محمد اشکبوس، صداپیشه پیشکسوت کشورمان ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ به علت بیماری دارفانی را وداع گفت. در بیوگرافی این گوینده می توان علاوه بر دوبله و گویندگی، نگارش دیالوگ ها و دستیار مدیران دوبلاژ بودن را نیز قید کرد. اوایل کار خود را با نقش های کوتاه و فرعی شروع کرد، اما به مرور توانست نقش های کلیدی و محوری را بدست آورد. با منوچهر اسماعیلی در مدت ۱۴ سال همکاری طولانی مدتی داشت و پس از آن هم با مدیران دوبلاژ دیگری فعالیت های زیادی داشته است.

از مهم‌ترین آثار او می‌توان به فعالیت در سریال بشارت منجی، کارتون فوتبالیست ها، سریال های هاچ زنبور عسل و سریال «مدار صفر درجه» و …اشاره کرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x