سلامت

تاثیر انجیر خشک بر یبوست و درمان مشکلات معده

انجیر خشک یک منبع عالی از ویتامین ها است به همین خاطر تاثیر انجیر خشک بر یبوست و درمان مشکلات سیستم گوارشی را نباید نادیده بگیرید.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از میوه های که به هضم راحت غذا کمک می کند انجیر است در ادامه به تاثیر انجیر خشک بر یبوست و درمان مشکلات معده خواهیم پرداخت.

خواص و تاثیر انجیر خشک بر معده

انجیر قرنهاست که در سراسر جهان رواج داشته است. هم خوشمزه و هم مغذی است. در حقیقت ، مطالعات اخیر نشان داده اند که ممکن است در درمان طیف وسیعی از نگرانی های پزشکی، از دیابت تا اگزما، کمک کننده باشد. اگربه فکر سلامتی تان هستید خرید انجیر خشک را حتما در برنامه خود قرار دهید. در این مطلب برخی از مزایایی این میوه خشک را برایتان بازگو می کنیم تا از معجزه این آجیل باخبر شوید.

استفاده مستمر از انجیر خشک برای بهبود فرآیند هضم غذا مناسب بوده و معده و روده را از هرگونه عفونت، باکتری و قارچ پاک می‌سازد. در واقع فیبر موجود در این میوه خواص آن را دو چندان کرده وسبب بهبود عملکرد روده ها می‌ شود.

تاثیر انجیر خشک بر یبوست

به دلیل داشتن عطر و طعم شیرین و ملایم و استفاده های متعدد، انجیرها کم کالری هستند و چربی ندارند. یک انجیر بزرگ و خام فقط 47 کالری دارد. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، انجیر جایگزین خوبی برای میان وعده های ناسالم است. هر دو انجیر خام و خشک برای شما مناسب هستند.

فواید انجیر

یک اونس انجیر خشک به اندازه 3 گرم فیبر دارد. فیبر  می تواند به برطرف شدن یبوست کمک کند و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد کند که این موضوع بر لاغری هم تاثیر گذار است. همچنین ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند. انجیر منبع خوبی از کلسیم است که می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. مطوئن باشید منبعی قوی تر از انجیر در بین میوه ا نخواهید یافت.

طبق آزمایشات و مطالعات معتبر در سال 2005، انجیرهای خشک “دارای آنتی اکسیدان های باکیفیت” هستند. تصور می شود آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد سلول های آسیب دیده در بدن را کم می کنند. طبق گفته ی متخصصان تغذیه  با خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات مانند انجیر ، مصرف آنتی اکسیدان افزایش می یابد.

انجیر خشک چه خواصی دارد؟

انجیر یکی از غنی ترین منابع گیاهی انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله:
ویتامین A
ویتامین سی
ویتامین K
ویتامین های گروه B
پتاسیم
منیزیم
فلز روی
مس
منگنز
آهن

تاثیر انجیر خشک بر یبوست

اگر بدنبال درمان طبیعی یبوست یا اسهال می‌گردید، مصرف انجیر بهترین گذینه ی پیش روی شماست. برای این کار چند دانه انجیر خشک را در آب خیسانده و صبر کنید تا کاملا نرم شوند. پس از آن، صبح رد، در بعد آنرا همراه با مقداری عسل میل کنید. این درمانی قطعی برای یبوست و همچنین راهی طبیعی و تضمین شده برای جلوگیری از ابتلا به آن است.

انجیر خشک چه خواصی دارد

درصورتی که با مشکلاتی در ناحیه گوارش، مثل اسهال، سوء هاضمه یا معده درد درگیر هستید خواص انجیر خشک برای معده به کار شما می‌آید. پس توصیه می‌کنیم انجیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید و مصرف آنرا ترک نکنید. چنانچه در فصلی از سال که انجیر تازه در دسترس نیست به سر می‌برید بهترین کار استفاده از انجیر خشک است.

همچنین به خاطر بسپارید که مخلوط انجیر خشک و عسل درمانی طبیعی و عالی برای مشکلات زخم معده و درد های ناشی از آن است. همچنین برای رفلاکس معده و کاهش میزان ترشح اسید معده مفید است.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x