سیاست داخلی

سند 1000 میلیاردی آقای صدیقی به حوزه برگشت

حوزه علیمه امام خمینی (ره) با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است که سند در حال بازگشت به نام حوزه است. اما این مجموعه زمانی که اموال مجموعه به نام غیر می شد کجا بود؟

به گزارش پارت نیوز؛ حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران با صدور اطلاعیه ای جزئیات جدیدی از موضوع اراضی مربوط به این حوزه علمیه را منتشر کرد و اعلام کرد: دستور استرداد زمین حوزه علمیه صادر شده و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن به اطلاع خواهد رسید. اما سوال اینجا است که این مرجع در زمانی که اسناد به نام غیر شده بود چرا سکوت کرده است؟

البته در این بیانیه آمده است که  پیرو بحث های مطرح شده در خصوص حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران و حضرت آیت الله صدیقی، تولیت محترم این حوزه با توجه به حساسیت مردم نسبت به حفظ اموال عمومی و رعایت شئونات عمومی و درخواست افکار عمومی برای اطلاع رسانی به شکل ذیل اعلام می شود:

1- آیت الله صدیقی از بدو تأسیس حوزه علمیه امام خمینی (ره) در سال 1381، به فکر تأسیس مجتمع فرهنگی و آموزشی به منظور فعالیت های فرهنگی و توسعه جوانان در حوزه بوده است. به همین منظور ثبت موسسه فرهنگی و آموزشی در حوزه علمیه در دستور کار قرار گرفت تا امکان استفاده از مزایای قانونی موسسات آموزشی فراهم شود.

2- به دلیل نبود شرایط و امکانات این امر به تأخیر افتاد تا اینکه در آبان ماه 1402 شخصی که سالها متولی مجموعه حوزه بوده و خدماتی را به حوزه ارائه کرده بود به انجام کار منصوب شد اما در طی مراحل ثبت اساسنامه، امضای مدیریت محترم و برخی دیگر از اعضا، اساسنامه ای با عنوان «غیر تجاری» اما با شرح تعهدات تجاری و با سهام اشخاص حقیقی برای این امر تنظیم می کنند. موسسه تهیه و ثبت شد.

3- پس از ثبت موسسه مذکور به عنوان “موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه های صالح”، مدیریت دامنه بر اساس توافقات و خط مشی تعیین شده با حضور در دفتری به فرد مذکور در تنظیم اساسنامه اعتماد می کند. سند قسمتی از زمین حوزه به مؤسسه مذکور آن را منتقل و امضاء می کند.

4- پس از ابلاغ تخلفات انجام شده در تحریف اساسنامه و جعل امضا، دستور استرداد زمین به محدوده صادر و مراحل اداری در حال انجام است که پس از تکمیل به اطلاع خواهد رسید.

5- در حال حاضر اموال امام خمینی (ره) تهران از جمله اموال مذکور در کنترل کامل این منطقه است و هیچ سازمان یا اشخاص حقیقی آن را تصرف نکرده اند.

وی در پایان با فراخواندن نمایندگان رسانه ها به تقوا و اصول اخلاقی، شیوه های پیچیده و هدفمند جنگ ترکیبی را به دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران یادآور شد و بهترین راه مقابله با این حملات را پرهیز از اظهارنظرهای عجولانه و سفته بازانه اعلام کرد. و مشکوک است.

البته تمامی این توضیحات داده شده باز هم اهمال کاری مقامات زیر مجموعه حاج آقای صدیقی در این خصوص را توجیه نخواهد کرد. چرا که این حوزه بود که باید پیگیر اتفاقات افتاده می شد و نه آنکه پس از انتشار مطلب توسط یاشار سلطانی دوستان کاسه چه کنم چه کنم به دست بگیرند!

با وجود این ها اما باز هم بازگشت بیت المال به ذی نفعان جامعه خبر بود که منتشر شد.

انتهای مطلب

2/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پارت نیوز یا اینترنشنال ؟!!
آهان اسم مهم نیست مهم هدفه

دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x