گردشگری

15 مکان تفریحی رایگان در مشهد

شهر مشهد و اقع در استان خراسان رضوی یکی از استان‌های تاریخی و مذهبی ایران محسوب می‌شود.مشهد جز کلان شهر های ایران است و به نسبت سایر شهرها جمعیت زیادی دارد. با اشاره به مکان تفریحی رایگان در مشهد شما می توانید این شهر را در فهرست خود قرار بدهید.

به گزارش پارت نیوز؛ مشهد به دلیل موقعیت جغرافیای خوب از دیرباز یک بخش مهم برای سکونت محسوب می شد. از آنجایی که مشهد  مسافران زیادی را  در خود جای می دهد، ما به معرفی مکان تفریح رایگان در مشهد می پردازیم. تا به راحتی و بدون اینکه دغدغه و نگرانی برای هزینه های خود داشته باشید به مسافرت خود در تعطیلات عید نوروز بروید.

تفریحی رایگان در مشهد

علاقه مندان به طبیعت و جنگل معمولا برای گذراندن تعطیلات خود ترجیح میدهند به پارک جنگلی بروند که ما به معرفی آن ها می پردازیم. طبیعت روح تازه به انسان می بخشد و معمولا کسانی که در شهرهای بزرگ و شلوغ  زندگی می کنند، بیشتر از دیگران تمایل دارند تعطیلات خود را در پارک و جنگل در کنار خانواده بگذرانند.

پارک ملت

پارک ملت در مشهد

بزرگ‌ترها می‌توانند به شهربازی پارک بروند و کلی هیجان را تجربه کنند و بچه‌ها در شهربازی مخصوص به خودشان آسوده بازی کنند. گیم سنتر، باشگاه صخره‌نوردی و فود‌کورت تنها بخشی از چیزها‌یی است که می‌تواند یک روز خوب را در «پارک ملت مشهد» برایتان رقم بزند. تقریبا هر نقطه شهر که باشید چرخ‌وفلک عظیم آن را خواهید دید.پارک ملت یکی از بزرگترین پارک‌های مشهد است؛ مکانی که هر مشهدی با آن خاطره‌ها دارد

کوهسنگی در پارک کوهسنگی

پارک تفریحی رایگان در مشهد

پارک قدیمی و بزرگ کوهسنگی پر از سنگ‌فرش‌ است که  در این مکان تفریحی رایگان مشهد می‌توانید ساعت‌ها در کنار دریاچه و درختان سرسبزش قدم بزنید و از هوای خوب و مناظر زیبایش لذت ببرید. آبشارها و جویبارهای مصنوعی روی زمین در این پارک زیاد خواهید دید، صدای خروشان آب به همراه نغمه پرندگانی که میان درختان سرسبز باغ جا خوش کرده‌اند شنیدنی است. پارک کوهسنگی با داشتن دریاچه و قایق‌های پدالی، زمین بازی کودکان، بازار هنر، درشکه‌سواری و دوچرخه‌سواری، فرهنگسرا، رستوران، آلاچیق‌های چوبی و موزه برای گذراندن یک روز کامل و تفریحی دل‌چسب بسیار مناسب است.

مناطق گردشگری در کوهسنگی

جبل النور

این مکان زیارتی که مرقد شهدا می باشد در پارک کوهسنگی قرار دارد و شما در کنار کوهنوردی می تواند یک تجربه خوب از نما مشهد در اوج جبل النور را تجربه کنید.

انواع باغ‌ها

 

  • باغ موزه طبیعی
  • باغ آرامگاه
  • باغ فرهنگی
  • باغ پذیرایی

پارک جنگلی وکیل‌ آباد

وکیل آباد مشهد

وکیل آباد یکی از پارک های مشهد به علت قدمت و انبوهی از درختان کاج، چنار ، سرو و قرار گرفتن در دره ای باصفا و خوش آب و هوا و همچنین نهرهای متعددی که در آن جاری است از قدیم ، مورد توجه ساکنین شهر و مسافران بوده است.

باغ وحش وکیل آباد

و اما خبر خوب برای عاشقان حیوانات وجود باغ وحش وکیل آباد است،  یکی دیگر از مکان تفریحی رایگان در مشهد که تماشای آن برای کودکان و نوجوانان می تواند بسیار لذت بخش باشد. باغ وحش مشهد در کنار پارک جنگلی وکیل آباد و با وسعتی حدود ۴۰۰۰۰ مترمربع واقع شده است و دارای حیوانات مختلفی می‌باشد. در این مجموعه ۶۱ گونه از پستانداران، ۴۹ گونه از پرندگان، ۱۰ گونه از آبزیان و ۵ گونه از خزندگان زندگی می‌کنند.

پارک چهل بازه

از جدیدترین مکان تفریحی رایگان در مشهد به معرفی  پارک چهل بازه می پردازیم. که  از مراکز تفریحی و گردشگری شهر قلمداد می‌شود و کم کم در حال جا باز کردن در میان شهروندان مشهدی و گردشگرانی است که از نقاط مختلف کشور به آنجا مسافرت می کنند.

در فضای سبز پارک چهل بازه مشهد انواع درختان بلند سایه دار و گل کاری‌های زیبا و خاص وجود دارد. این پارک از طراحی مدرن و پیشرفته در زمینه باغ سازی برخوردار است. چهل بازه مشهد دارای بخش‌های تفریحی، دریاچه مصنوعی و امکان استقرار در کنار دریاچه ای کم عمق، امکاناتی برای اتراق و اقامت، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متعدد متناسب با سلیقه و ذائقه افراد، چایخانه، طرح‌های گردشگری، مجموعه آبی، پیست اسکی، تاسیسات رسوب گر، مخزن‌های ذخیره آب، کانال‌های ارتباطی برای پیاده روها، پل‌های زیبا است.

تراموای سبک و زمین‌های ورزشی متعدد در مناطقی همچون بلوار معلم( حدود ۲۵۰۰ متر زمین) و در بلوار نمایشگاه (حدود ۲۵۰۰ متر زمین ) با تجهیزات کامل ورزشی و بازی از امکانات گردشگری پارک چهل بازه هر گردشگری را به سوی خود جذب می کند. وجودِ مسیر دوچرخه سواری و مسیر پیاده روها در کنار پارکینگ‌های ورودی در بلوار نمایشگاه، شهرک ارمغان، بلوار مسجد و بلوار وکیل آباد رفت وآمد به این پارک ملی و پهناور را آسان کرده است.

 

آبشار قره سو

این آبشار در غرب روستای  قره سو و شهرستان کلات قرار دارد که یکی از چهار آبشار مهم و اصلی استان خراسان به حساب می‌آید. روستای قره‌سو به جز آبشار قره‌سو، چشمه‌ها، تنگه‌ها و آبشارهای کوتاه و بلند دیگری هم دارد که ارتفاع بلندترین آن‌ها به ۸ متر می‌رسد. تنگه‌هایی پیچ در پیچ با دیوارهای بلند نیز به زیبایی و شکوه این منطقه افزوده است.جاهای دیدنی که در کنار آبشار است شامل : جنگل ارس، آبشار بابا رمضان، بند نادری، کتیبه نادری، آب انبارهای روستای خشت، مسجد کبود گنبد، آبشار ارتکند، آبشار چرم که شما را ساعت ها مشغول می کند تا سفری دلپذیر را تجربه کنید.

باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد

باغ ملی از جاذبه های معروف مشهد است و به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر دسترسی آسانی به آن دارید. درختان تنومند باغ ملی به شما روح تازه می بخشد، فضای پراز رنگ و زیبایی طبیعت انسان را محو تماشا می کند. همچنین فاصله کمی که این باغ با حرم دارد باعث می شود هر زمان که دلتان خواست به حرم بروید و به زیارت نیز بپردازید.

پارک مینیاتوری یکی دیگر از مکان تفریحی رایگان در مشهد

در این پارک ماکت های بسیار جذابی ساخته شده است، که هدف از ساخت این پارک نشان دادن فرهنگ و تمدن دیرینه ایران است. بنابراین پارک مینیاتوری مکان تاریخی و فرهنگی محسوب می شود که علاوه بر ماکت های حیرت انگیز دارای دریاچه، پیست مسابقه، شهربازی، قطار ریلی برای گردشگران  و مسافران دوست داشتنی مشهد است.

آرامگاه فردوسی

این آرامگاه، محل دفن شاعر بزرگ کشورمان فردوسی است. که مکان تفریحی رایگان در مشهد است. شاعری گرانقدر که با تلاش های بی وقفه خود قدم مهمی برای حفظ زبان پارسی برداشته است. همچنین مقبره اخوان ثالث نیز در باغ این آرامگاه قرار دارد. در این مجموعه فرصت های خوبی برای گذراندن اوقات و سرگرمی شما وجود دارد که می توانید لحظات شیرینی را تجربه کنید.

روستای کنگ

روستای کنگ در مشهد

اگر اهل آرامش و سکوت هستید و دوست دارید مدتی را درمیان روستاییان بگذرانید  که  این  مکان تفریحی رایگان در مشهد گزینه خوبی برای شما می باشد تا زندگی در کنار مردمان مهمان نواز و دوست داشتنی را تجربه کنید.

روستای عنبران

این روستا به غذاهای خوشمزه و رستوران های بی نظیر با طعم خاص خود معروف است که پس از مشهد گردی می توانید با خوردن غذای دلچسب این روستا خستگی خود را ازتن خارج کنید. همچنین تپه های سرسبز منظره ای فوق العاده دارد.

روستای نغندر مشهد

این روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری طرقبه و ۲۵ کیلومتری مشهد قرار دارد. پس به‌راحتی می‌توانید فاصله روستای نغندر در مشهد را در عرض نیم ساعت طی کنید. نغندر در تمام فصل‌ها و به ویژه تابستان‌ها میزبان علاقه‌مندان به طبیعت است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x