فناوری

طراحی سایت در منزل، شغلی با درآمد مناسب

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از افراد از کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای دیجیتال رو آورده‌اند.

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از افراد از کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای دیجیتال رو آورده‌اند. کسب و کارهای دیجیتال عموما در بستر فضای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام و … و یا در بستر سایت‌های تحت وب فعالیت می‌کنند که از اصلی‌ترین روش‌های فعالیت اینترنتی می‌توان به سایت‌ها اشاره کرد.

امروزه یکی از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با سایت از اهمیت بسیار بالایی دارد، طراحی سایت است. روش‌های متعدد به وجود آمده برای طراحی سایت موجب شده است تا تنوع فراوانی در این حوزه پدید آید. به همین دلیل در ادامه به بررسی طراحی سایت و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

طراحی سایت چیست؟

در سال 1991 برای اولین بار تیم برنزلی که به عنوان مخترع وب شناخته می‌شود، اولین وب سایت را ایجاد کرد. وی با ایجاد یک سایت ساده بدون استفاده از هیچ طرح و رنگ خاصی  برای ارسال پست الکترونیکی، انقلابی شگرف در دنیا به وجود آورد. این اختراع که امروزه به یکی از اصلی‌ترین اختراع و اکتشافات بشر تبدیل شده است، روز به روز پیشرفته‌تر شده و این موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد در سال‌های اخیر به طراحی سایت بپردازند.

حال که با تاریخچه طراحی سایت آشنا شدید، شاید این سوال برایتان ایجاد شود که طراحی سایت چیست و طراح سایت کیست؟

طراحی سایت به مجموعه‌ای از مراحل گفته می‌شود که موجب ساخت یک سایت تحت وب می‌گردد. طراحی سایت به دو گونه صورت می‌گیرد.

  • طراحی سایت با کدنویسی به زبان‌های مختلف
  • طراحی سایت با استفاده از قالب‌های آماده

طراحی سایت مراحل متعددی دارد که با طی کردن این مراحل می‌توان نسبت به طراحی سایت اقدام کرد. از مراحل طراحی سایت می‌توان به لایه سازی صفحات، طراحی و دیزاین صفحات، تولید محتوا، طراحی گرافیکی سایت و … اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که مدل‌های طراحی وب سایت متفاوت است. تفاوت اصلی انواع مدل‌های سایت در کاربردشان می‌باشد. از مدل‌های وب سایت می‌توان به وبلاگ، سایت فروشگاهی، سایت خدماتی، سایت شرکتی و … اشاره کرد. موارد ذکر شده تنها بخشی از انواع مدل‌های سایت تحت وب است.

اگر به طراحی سایت علاقه دارید، می‌توانید از وردپرس (مشهورترین CMS یا سیستم مدیریت محتوا) شروع کنید. با وردپرس و استفاده از قالب‌های آماده، می‌توانید یک وبسایت را بدون نیاز به دانش کدنویسی طراحی کنید. فقط کافیست با ابزارها و پلاگین‌های وردپرس مانند المنتور آشنا باشید. آموزش وردپرس نسبتا ساده است و برای یادگیری آن می‌توانید از کتاب‌ها و ویدئوهای آموزشی، کلاس آموزش وردپرس، دوره های آنلاین و حضوری و… استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید طراحی سایت با کدنویسی در وردپرس انجام دهید، باید زبان‌هایی مانند HTML, CSS, PHP, and JavaScript را هم یاد بگیرید.

وظایف یک طراح سایت

وظایف یک طراح سایت

طراحی یک سایت باید از منظرهای متعددی بررسی گردد. به زبان ساده می‌توان گفت یک فرد باید به طراحی ظاهر سایت پرداخته و دیگری به کد نویسی و زیرسازی سایت بپردازید. به این دو شخص که برای طراحی یک سایت حرفه‌ای نیاز است که به فرانت اند و بک اند معروف است.

فرانت اند فردی است که به کدنویسی ظاهر سایت می‌پردازد. وی با تبدیل طراحی‌های گرافیکی به کد‌های قابل فهم برای سیستم، به طراحی سایت می‌پردازد. وی با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی HTML، جاوا اسکریپت و CSS در تلاش است تا ظاهر سایت را به بهترین شکل در معرض عموم قرار دهد. از آن طرف بک اند سایت، فردی است که به زیرسازی و کدنویسی لایه‌های زیرین و اصلی سایت که در معرض عموم قرار نمی‌گیرد می‌پردازد. بک اند کار با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی نظیر PHP، ASP و پایتون در تلاش است تا به کدنویسی ستون‌های اصلی و لایه‌های زیرین بپردازد.

ویژگی‌های یک طراح سایت موفق

طراحی سایت هم همانند بسیاری از حوزه‌های کاری موجود، اصولی دارد که اگر از این اصول پیروی کنید، قطعا به یک طراح سایت موفق تبدیل خواهید شد. امروزه طراح سایت به عنوان یکی از پردرآمدترین شغل‌ها شناخته می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد تلاش می‌کنند تا با رسیدن به کیفیت بالا در این حوزه، به درآمد بالا دست یابند. ویژگی‌های یک طراح سایت موفق به شرح زیر است.

  • به روز بودن

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک طراح سایت موفق، به روز بودن اطلاعات وی است. این حوزه نوپا بوده و روز به روز در حال پیشرفت است. به همین دلیل یک طراح سایت برای موفق شدن در این حوزه و عقب نماندن از تکنولوژی روز دنیا، همیشه باید در حال آموزش دیدن باشد.

  • برنامه ریزی دقیق

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک طراح سایت معتبر، برنامه ریزی دقیق وی است. یک طراح سایت باید طبق برنامه خود به بهترین شکل به طراحی سایت بپردازد. در حوزه طراحی سایت، زمان مهم‌ترین مقوله است. به همین دلیل یک طراح سایت موفق باید طبق برنامه ریزی عمل کند.

  • ارتباط عمومی قوی

از مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با یک طراح سایت موفق باید مورد توجه قرار گیرد، ارتباط عمومی قوی است. یک طراح سایت موفق باید بتواند به بهترین شکل با کارفرما و توسعه دهندگان ارتباط برقرار کند. به همین دلیل ارتباط عمومی قوی از مهم‌ترین خصلت‌های این دسته از افراد است.

  • قیمت به صرفه

عموما طراحی سایت از قیمت بالایی برخوردار است. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین نکاتی که موجب افزایش مشتری‌ها و به طبع موفقیت شما خواهد شد، ارائه قیمت مناسب و به صرفه است. شما می‌توانید با ارائه خدمات با بهترین کیفیت با قیمت به صرفه در حداقل زمان به موفقیت برسید.

طراحی سایت در منزل

با افزایش تکنولوژی و تمایل بسیاری از افراد برای رسیدن به آرامش و راحتی، بسیاری از افراد در تلاشند تا با کار در منزل به درآمدزایی بپردازند. یکی از اصلی‌ترین راه‌های درآمد زایی در منزل، طراحی سایت می‌باشد. از اصلی‌ترین دلایلی که می‌توان به راحتی در منزل به انجام این کار پرداخت، عدم نیاز متخصصان این حوزه به تجهیزات مخصوص است. یک طراح سایت می‌تواند تنها با آموزش دیدن، با استفاده از یک لپ تاپ به طراحی سایت در منزل بپردازد.

علاوه بر این یکی دیگر از مزیت‌های طراحی سایت در منزل می‌توان به درآمد بالای این رشته پرداخت. طراحی سایت به طور کلی درآمد بالایی دارد و شما می‌توانید با طراحی سایت در منزل بدون صرف هیچ هزینه اضافی، از درآمد بالای این حوزه بهره مند شوید.

ویژگی‌های یک طراح سایت موفق

درآمد طراحی سایت

طراحی سایت به عنوان رشته‌ای که هزینه اولیه حداقلی دارد و شما می‌توانید تنها با هزینه برای خرید یک لپ تاپ و هزینه برای آموزش دیدن، به راحتی به یک طراح سایت تبدیل شوید. لازم به ذکر است که فرصت‌های شغلی طراحی سایت بسیار متعدد می‌باشد و شما می‌توانید به راحتی در این حوزه به درآمدزایی بپردازید. از فرصت‌های شغلی موجود در این حوزه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طراح سایت مستقل

یکی از راه‌های درآمدزایی با حوزه طراحی سایت، فعالیت به صورت مستقل است. یک طراح سایت مستقل می‌تواند با قبول پروژه‌های متنوع، به راحتی نسبت به فعالیت در این حوزه اقدام کند.

  • فعالیت به عنوان فرانت اند و بک اند

یکی دیگر از فرصت‌های شغلی وابسته به طراحی سایت، فعالیت به عنوان فرانت اند و بک اند می‌باشد. این دو سبک که از اصلی‌ترین متدهای طراحی سایت می‌باشند از درآمد بسیار بالایی برخوردارند و شما می‌توانید به راحتی با فعالیت در این دو حوزه به درآمد بالایی دست یابید.

  • پشتیبانی سایت

یکی دیگر از فرصت‌های شغلی که برای یک طراح سایت در دسترس است، فعالیت به عنوان پشتیبان سایت است. پشتیبان سایت فردی است که به تمامی اطلاعات در رابطه با طراحی سایت آشنایی داشته و رفع باگ‌های سایت پس از لانچ شدن می‌پردازد. این شغل هم درآمد قابل قبولی دارد و افراد می‌توانند با فعالیت در این حوزه درآمد معقولی را کسب کنند.

به طور کلی می‌توان گفت درآمد فعالیت به عنوان طراح سایت بسیار بالاست و شما می‌توانید به راحتی و با صرف زمان حداقلی به طراحی سایت در منزل بپردازید. از نکات حائز اهمیت طراحی سایت، عدم نیاز به صرف زمان زیاد برای آموزش دیدن می‌باشد و شما می‌ـوانید با صرف حداقل زمان و هزینه، به درآمد بسیار بالای این حوزه دست یابید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x