خودرو

قیمت و مشخصات فنی تیگو 8 پرومکس؛ طراحی، مزایا و معایب

فونیکس تیگو ۸ پرو یکی از پرچمداران محصولات چری است. یکی از معایب این خودرو تک دیفرانسیل بودن آن  می باشد. اما خودروساز چینی با عرضه مدل جدیدی از این خودرو، این مشکل را با نصب سیستم دو دیفرانسیل AWD برطرف کرده و با نام فونیکس تیگو 8 پرومکس توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ و به فروش می‌رسد. علاوه بر این، تیگو هشت پرو مکس پیشرانه بسیار قدرتمندتری نسبت به تیگو ۸ پرو دارد تا بتواند توانایی آفرود هم داشته باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ در ادامه به معرفی مشخصات تیگو 8 پرومکس، قیمت، طراحی داخلی، خارجی و همینطور مزایا و معایب این خودرو خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس

خودروساز چینی چری با عرضه فونیکس تیگو ۸ پرو مکس در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی، نقطه ضعف تیگو ۸ پرو را پوشش داد و جدیدترین کراس‌اوور پرچمدار خود را با سیستم دو دیفرانسیل روانه بازار کرد. علاوه بر این، پیشرانه ۲ لیتری TGDI با قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۷۵ نیوتن.متر زیر کاپوت تیگو ۸ پرو مکس قرار گرفت تا از همه نظر بهتر از نسخه پرو باشد. یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه تَر با ۷ دنده، قدرت موتور را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند تا فونیکس تیگو ۸ پرو مکس در ۷.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مشخصات تیگو 8 پرو مکس

اگرچه تیگو ۸ پرو مکس خودرو لوکسی محسوب می‌شود، اما با این پیشرانه ۲۵۴ اسب بخاری و دو دیفرانسیل قابلیت بیراهه‌نوردی هم پیدا می‌کند و به همین منظور به کمک فنرهای مخصوص آفرود مجهز شده است.

فونیکس تیگو ۸ پرو، فول آپشن‌ترین خودرو بازار ایران است و فهرست کاملی از امکانات رفاهی و ایمنی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. از این رو چندان عجیب نیست اگر لیست آپشن‌های پرو مکس هم مثل مدل پرو باشد.

جدول مشخصات فنی تیگو 8 پرو مکس

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژ
قدرت ۲۵۴ اسب بخار
گشتاور ۳۷۵ نیوتن.متر
گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته DCT
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب ۷.۲ ثانیه
سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه کراس اوور
نوع رینگ آلومینیومی

طراحی داخلی تیگو 8 پرو مکس

چری در طول دهه‌های گذشته با استخدام طراحان مشهور از شرکت‌های مختلف، موفق شده است تا خودروهایی با کابین زیبا خلق کند. حتی محصولات اقتصادی چری نیز فضای داخلی زیبایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که این مزیت به لطف تجربه طراحان پدید آمده است. بدیهی است که خودروهای بالارده چری همچون فونیکس تیگو 8 پرومکس، کابین زیباتری خواهند داشت.

کابین تیگو 8 پرو مکس

کابین فونیکس تیگو 8 پرومکس همانند کابین نسخه پرو از طرح سه رنگ بهره می‌برد و در آن رنگ‌های مشکی، مارون و نقره‌ای به کار رفته است. بخش بزرگی از کابین که شامل سمت چپ و مرکز کابین می‌شود، یک تورفتگی بزرگ دارد که با نمایشگر عریض پر شده است.

کابین تیگو 8 پرو مکس

این نمایشگر عریض به طور همزمان وظیفه نمایش اطلاعات سیستم سرگرمی و نشانگرها را برعهده دارد. در قسمت زیرین نمایشگر نیز دریچه‌های سیستم تهویه در یک نوار مشکی رنگ قرار گرفته‌اند. فاصله بین دو محور فونیکس تیگو 8 پرو 2710 میلیمتر است که این خودرو را به طور کامل در طبقه شاسی بلندهای متوسط قرار می‌دهد. با این حال امکان دارد به دلیل وجود سیستم AWD و دیفرانسیل محرک عقب، بخشی از فضای پای عقب و فضای بار در مقایسه با نسخه تک دیفرانسیل پرو محدود خواهد بود.

طراحی ظاهری تیگو 8 پرو مکس

در ابتدا لازم به ذکر است که طراحی خارجی فینیکس تیگو 8 پرومکس تفاوت خاصی با نسخه تک دیفرانسیل پرو ندارد و می توان این تفاوت را از چند علامت روی بدنه تشخیص داد. اصول طراحی جدید خودروهای چری از ابتدای دهه سوم قرن بیست و یکم تغییر کرده است که نتیجه آن را در خودروهایی مانند تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو و ​​ام وی ام X22 پرو مشاهده می کنیم. این سبک طراحی شامل چراغ های جلو کشیده و تیز، جلوپنجره ای با طرح کهکشانی و ورودی های هوای بزرگ در نواحی جانبی سپرها است.

طراحی تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرومکس در قسمت جانبی، ظاهری همانند دیگر شاسی بلندهای متوسط این رده دارد. ارتفاع این خودروها از سطح زمین چندان زیاد نیست، بنابراین نباید انتظار یک آفرودر واقعی همچون تویوتا لندکروزر یا میتسوبیشی پاجرو را از تیگو 8 پرومکس داشته باشید. با این حال به لطف رینگ‌های 18 اینچی، فرورفتگی اندک بدنه و ضربه‌گیرهای قسمت پایین درب‌ها، ظاهر جانبی تیگو 8 پرومکس از سادگی افراطی فاصله گرفته است. در نمای عقب نیز چراغ‌هایی مشابه خودروهای آئودی را می‌بینیم که همراه با خروجی‌های دوبل اگزوز، موجب تقویت حس تجمل گرایی تیگو 8 پرومکس شده‌اند.

مزایا و معایب تیگو 8 پرومکس

+ طراحی ظاهری لوکس و مدرن

+ پیشرانه قوی‌تر از تیگو ۸ پرو

+ سیستم دو دیفرانسیل

+ فهرست کامل آپشن‌ها

+ ظرفیت ۷ نفر سرنشین

– قیمت نهایی بالا

قیمت تیگو 8 پرو مکس

تیگو 8 پرو مکس – اکسلنت
1402 | مدیران خودرو
2,930,000,000

تیگو 8 پرو مکس – IE
1402 | مدیران خودرو
3,000,000,000

تیگو 8 پرو مکس – IE
1402 | مدیران خودرو
2,584,400,000

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x