زیبایی و تناسب

معرفی بهترین پاک کننده صورت برای پوست های چرب و خشک

یک پوست شفاف و صاف می‌تواند زیبایی چهره را دو چندان کند. در این مطلب به معرفی چند نمونه از بهترین پاک کننده صورت‌های موجود در بازار که می‌توانند به شفافیت پوست شما کمک کنند خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از مهم‌ترین اصول مراقبت از پوست استفاده از پاک کننده صورت برای شفافیت و نظافت پوست است. محصولاتی که این روزها پا به پای افزایش تنوع لوازم آرایشی، متنوع شده‌اند و هر کدام کارایی خاص خود را دارند. تنوعی که می‌تواند انواع پوست را پوشش دهد و کار شست و شوی صورت را سرعت ببخشد.

تنوع این محصولات به این دلیل است که شستن و پاک کردن صورت هم قواعد خاص خودش را دارد و به همان سادگی استفاده از آب و صابون و شامپو بچه نیست. در واقع آب و صابون به تنهایی نمی‌تواند به لایه‌های عمیق‌تر پوستی نفوذ کرده و آن‌ها را تمیز کند.

از طرف دیگر اکثر صابون‌ها، pH طبیعی پوست‌تان را تغییر می‌دهند و پس از مدتی باعث خشک شدن و از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شوند. بنابراین لازم است همان‌طور که برای انتخاب و خرید بهترین محصولات آرایشی خود وقت می‌گذارید، برای شناخت انواع پاک‌کننده‌های آرایش صورت و انتخاب بهترین پاک کننده صورت که پوست شخص شما به آن نیاز دارد، وسواس بیشتری به خرج دهید. در غیر این صورت داشتن پوستی صاف و شفاف غیرممکن خواهد بود.

عوارض شستن صورت با صابون

طبق آزمایشات انجام شده در بسیاری از پوست‌ها صابون نمی‌تواند پاک‌کننده آرایش صورت مناسبی باشد. بسیاری از افراد برای پاک کردن و شستشوی صورت‌شان، از صابون به عنوان بهترین پاک‌کننده استفاده می‌کنند. با این کار آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست‌ وارد می‌شود که بعدها ده‌ها برابر هزینه بیشتر قادر به بازگرداندن سلامت پوست نخواهد بود. در واقع صابون‌های معمولی حالت قلیایی دارند و چربی و فلور طبیعی پوست را از بین می‌برند. در نتیجه استفاده مرتب از صابون عوارض جدی برای پوست به دنبال خواهد داشت.

بهترین پاک کننده آرایش کدام است؟

بهترین پاک کننده صورت کدام است؟

امروزه محصولات زیادی تحت عنوان بهترین پاک‌کننده صورت به فروش می‌رسند و طبیعی است که در انتخاب خود سردرگم شوید. از این رو در این مقاله لیستی از انواع پاک کننده‌ها و در واقع هر آنچه را که شما می‌توانید برای پاک کردن آرایش‌ و شستشوی صورت‌تان از آن استفاده کنید، تهیه‌کرده‌ایم.

از انواع شوینده‌های صورت مانند صابون، پن، تونر و … گرفته تا محصولاتی که به طور خاص آرایش شما را مورد هدف قرار می‌دهند و آن را کاملا از روی صورت‌تان پاک می‌کنند. بنابراین اگر هنوز هم در خرید بهترین پاک کننده صورت­تان مردد هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید از پاک کننده صورت استفاده کنیم؟

پاکسازی، اولین و مهم‌ترین بخش هر روتین مراقبتی ساده است. اما نکته مهمی که برای شروع پاکسازی وجود دارد، انتخاب شوینده مناسب است. برای درک اهمیت این موضوع، بهتر است در نظر داشته باشید که نوع شوینده‌ مورد استفاده شما، تاثیر بسیاری بر سلامت و زیبایی پوستتان دارد.

برخلاف تصور بسیاری از ما، نقش پاک کننده‌های پوست، بسیار فراتر از پاکسازی و تمیز کردن آلودگی‌های پوستی است. شوینده‌ها، به شرطی که درست انتخاب شوند و به نحو صحیح مورد استفاده قرار بگیرند، می‌توانند مزایای بسیاری برای سلامت و زیبایی پوست شما داشته باشند:

  •  سبوم اضافی را از بین می‌برند و با کنترل فعالیت غدد سباسه، مانع از ایجاد آکنه‌های جدید می‌شوند.
  • با پاکسازی عمقی منافذ پوست، از مسدودیت منافذ و اختلال در تنفس سلولی جلوگیری می‌نمایند.
  • آب و رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و پوستتان را از کم آبی و دهیدراتاسیون نجات می‌دهند.
  • بستر مناسبی برای افزایش قدرت عمل دیگر محصولات بهداشتی پوست مانند: سرم، ماسک، روغن تقویت کننده و … فراهم می‌کنند.

انواع پاک کننده صورت

فرمولاسیون ایده آل پاک کننده پوست صورت، برای هر فرد با توجه به جنس پوست، شرایط محیطی، نوسانات هورمونی و … متفاوت است. با این وجود، هنگام انتخاب شوینده مناسب، ممکن است با گستره وسیعی از انواع محصولات روبرو شوید. اما اگر با جنس پوست و نیازهای اساسی  آن آشنا باشید، بهتر می‌توانید، پاک کننده مناسب را انتخاب نمایید.

آشنایی با یکسری اصول کلی درباره انواع پوست و نیازهای اختصاصی هرکدام از آن‌ها، می‌تواند در تصمیم‌گیری صحیح به شما کمک کند:

پوست معمولی

این مدل پوست با مشکلاتی مانند خشکی بیش از حد یا تولید سبوم اضافی روبرو نمی‌شود. افرادی که پوست معمولی دارند، به طور عمده معضلاتی مانند منافذ باز، حساسیت و آکنه را تجربه نمی‌کنند.

پوست خشک

زمانی که پوست شما قادر به تولید مقدار کافی چربی طبیعی نیست و نمی‌تواند آب و رطوبت مورد نیاز سلول‌ها را تامین نماید، به‌عنوان پوست خشک تلقی می‌شود و باید از پاک کننده صورت ویژه پوستتان استفاده کنید. افرادی که پوست خشک دارند، ممکن است با مشکلاتی مانند پوسته‌پوسته شدن، چین‌وچروک قابل مشاهده، افزایش حساسیت و التهاب روبرو شوند.

پوست چرب

غدد سباسه پوست چرب، فعالیت بیش از اندازه‌ای دارند و سبوم زیادی تولید می‌کنند. به همین خاطر است که پوست‌های چرب با معضلاتی مانند منافذ باز و بزرگ، جوش سرسیاه و زیر پوستی و براقیت بیش از حد مواجه می‌شوند.

پوست مختلط

پوست‌های مختلط نیز پاک کننده صورت مخصوص به خود را دارند. این نوع پوست، دارای نواحی چرب و خشک است و به همین خاطر مختلط نامیده می‌شود. وجود تیرگی و لک‌های پوستی، منافذ بزرگ و جوش‌های سرسیاه از جمله مشکلات رایج پوست‌های مختلط است.

پوست حساس

پوست‌های حساس، اغلب با  قرارگیری در معرض کوچک‌ترین محرک‌های داخلی و محیطی مانند: تغییرات اقلیمی، اختلال هورمونی و آلرژن‌ها واکنش نشان می‌دهند. این علائم می‌توانند شامل سوزش، التهاب و قرمزی پوست باشند.

ژل پاک کننده صورت

ژل پاک کننده صورت

این پاک کننده‌ها، بافت با قوام و شفافی دارند و به راحتی روی سطح پوست پخش می‌شوند. شوینده‌های ژله‌ای در مقایسه با دیگر انواع شوینده‌ها، برای شستشوی پوست و تکمیل عملکرد خود به آب فراوانی احتیاج دارند. ژل پاک کننده برای پوست‌های معمولی، چرب، مختلط و مستعد آکنه انتخابی ایده آل و مناسب به شمار می‌آید.

مزایای ژل پاک کننده صورت

به واسطه وجود مواد پاک کننده مانند سالیسیلیک اسید، ژل‌ها قدرت نفوذ بسیار بالایی دارند و لایه‌های عمقی پوست را از انواع آلودگی‌ها تمیز می‌کنند.

  • تولید سبوم را کنترل می‌نمایند و چربی اضافی پوست را از بین می‌برند.
  • با کنترل فعالیت باکتری‌ها و مختل کردن چرخه تکثیر آنها، مانع از ایجاد آکنه‌های جدید می‌شوند.
  • فرمولاسیون این محصولات، اغلب حاوی هیالورونیک اسید است. به همین خاطر، خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی عالی دارند و طراوت و شادابی بی­نظیری به پوستتان می‌دهند.
  • ژل پاک کننده، برای پاکسازی عمقی و کامل مواد آرایشی، محصولی عالی است.

پاک کننده کرمی پوست

پاک‌کننده‌های کرمی، پاک کننده صورت بسیار نرم با بافت لطیف و خاصیت مرطوب کنندگی فوق‌العاده‌ای هستند. این پاک کننده‌ها، کف زیادی تولید نمی‌کنند و چربی طبیعی پوست را ازبین نمی‌برند.

اگر پوست خشک و حساسی دارید، شوینده‌های کرمی با توجه به دلایل زیر، انتخاب خوبی برای شما به شمار می‌روند:

  • ترشح سبوم پوستی را کنترل می‌کنند.
  • بقایای چسبناک مواد آرایشی را به خوبی پاکسازی می‌نمایند.
  • برخی از شوینده‌های کرمی حاوی موادی مانند بنزوئیل اکسید هستند و در کنترل و کاهش آکنه‌های پوستی نقش دارند.
  • حاوی مقدار قابل توجهی هیالورونیک اسید هستند و با تامین رطوبت و آب مورد نیاز پوست، مانع خشکی و حساسیت آن می‌شوند.
  • فرمولاسیون ملایم شوینده‌های کرمی، حساسیت، التهاب و قرمزی پوست را التیام می‌دهند.

پاک کننده های فومی

فوم شست و شوی صورت

شوینده‌های فومی به دو شکل کرم و ژل عرضه می‌شوند. این شوینده‌ها، هنگام خروج از محفظه خود به شکل فوم درمی‌آیند و به خوبی با آب مخلوط می‌شوند. فوم‌ها کف زیادی تولید می‌کنند و به عنوان یکی از قدرتمندترین انواع شوینده پوستی شناخته می‌شوند. این نوع پاک‌کننده، با پوست‌های چرب و مختلط سازگاری عالی دارند.

فوم‌ها به دلیل بافت منحصر به فرد خود، قدرت نفوذ بسیار بالایی دارند و می‌توانند عمیق‌ترین لایه‌های پوست را پاکسازی نمایند.

اگر از لایه‌های متعدد مواد آرایشی برای میکاپ خود استفاده می‌کنید، فوم‌ها بهترین پاک کننده برای شما هستند.

اگرچه قدرت کف سازی فوم‌ها تا حد بسیاری با فرمولاسیون خاص آن‌ها مرتبط است، اما عنصر اصلی که باعث ایجاد کف می‌شود، سدیم لوریل سولفات است. به همین خاطر هم معمولا استفاده از فوم‌ها به کسانی که پوست خشک و حساس دارند توصیه نمی‌شود.

میسلار واتر

میسلارها جز سبک‌ترین انواع پاک کننده‌ها طبقه‌بندی می‌شوند و  به عنوان پاک کننده صورت کارشان را به خوبی انجام می‌دهند. این شوینده‌ها با فناوری میسل ساخته می‌شوند؛ میسل‌ها مولکول‌های روغنی بسیار ریزی هستند که ذرات آلودگی و چربی را به راحتی از بین می‌برند.

میسلار ها معمولا با پدهای پنبه‌ای استریل و مخصوص استفاده می‌شوند و نیاز به آبکشی ندارند. این محصول برای استفاده انواع پوست مناسب است و عملکرد فوق‌العاده‌ای در زمینه پاکسازی دارد. میسلار ها، محصولاتی چند منظوره هستند که علاوه بر پاکسازی پوست، به طور اختصاصی برای تمیز کردن مواد آرایشی نیز کاربرد دارند.

اگر پوست خشک و بسیار حساسی دارید، فرمولاسیون ملایم میسلار ها برای پوستتان عالی هستند. می‌توانید از انواع میسلار  برای پاکسازی پوست حساس دور چشم استفاده کنید. میسلار ها با انواع سرامیدهای بازگرداننده و نیاسینامید فرموله شده‌اند و در تسکین التهابات پوستی و کاهش اندازه منافذ نقش دارند.

پن های صابونی

صابون‌های معمولی که برای شستشوی پوست بدن استفاده می‌کنیم، اغلب فرمولاسیون ph خشنی دارند و می‌توانند پوست حساس ناحیه صورت را با مشکل مواجه کنند. پن‌ها، شوینده‌های صابونی هستند که مخصوص پوست صورت فرموله شده‌اند و ساختار بسیار ملایمی دارند و بهترین شوینده برای پوست‌های چرب و مختلط به شمار می‌روند.

پن شوینده با کنترل غدد سباسه پوست، سبوم و چربی اضافی را از بین می‌برد و از براق شدن پوست‌های چرب جلوگیری می‌نماید. اگر پوست خشک، حساس و دهیدراته‌ای دارید، بهتر است از پن‌ها استفاده نکنید.

پاک کننده‌های روغنی

انواع پاک کننده های روغمی صورت

پاک کننده‌های روغنی به عنوان پاک کننده صورت می توانند خیلی خوب عمل کنند. برخی از انواع پاک کننده‌ها، ساختاری بر پایه مواد روغنی و  فرمولاسیون بسیار ملایمی دارند. برخی از انواع این شوینده‌ها ضد آب هستند و برای تغذیه اختصاصی پوست و جلوگیری از خشکی آن تولید شده‌اند. استفاده از پاک کننده‌های روغنی، برای پوست‌های معمولی، خشک و حساس پیشنهاد می‌شود.

این محصولات، قدرت پاک کنندگی عمیقی ندارند و بیشتر به عنوان پاک کننده آرایشی به کار برده می‌شوند. توصیه می‌شود بعد از استفاده از پاک کننده روغنی، با پاک کننده صورت و یا شوینده مناسبی پوستتان را پاکسازی کنید.

انواع بالم شوینده

بالم‌های پاک کننده، خواصی مشابه با روغن‌های پاک کننده دارند. اما همانطور که از اسم آن ها پیدا است، بالم‌ها غلظت و انسجام بیشتری دارند. این مدل شوینده، با فرمولی بسیار غنی و کرمی به دو شکل بدون نیاز به شستشو و نیازمند شستشو تولید می‌شود. انواع بدون نیاز به شستشوی بالم‌ها، گزینه خوبی برای استفاده در مسافرت و مواقع اورژانسی هستند. در نظر داشته باشید که بالم‌ها، می‌توانند پاک کننده مناسبی برای پوست‌های خشک و معمولی باشند.

ماهیت چرب بالم‌ها، به راحتی با مواد آرایشی ترکیب می‌شود و آنها را از روی پوستتان تمیز می‌کند. فرمولاسیون غنی بالم‌، نیازهای تغذیه‌ای سلول‌های پوستی را تامین می‌نماید. این شوینده‌ها، مکمل مناسبی برای تکمیل روتین‌های مراقبتی تغذیه‌ کننده پوست محسوب می‌شوند و پاک کننده صورت خوبی به حساب می‌آیند.

پاک کننده خاک رس

پاک کننده خاک رس

مواد تهیه شده ازخاک رس می‌توانند پاک کننده صورت مناسبی باشند. همان طور که از اسم آن پیداست پاک کننده‌ها، حاوی خاک رس هستند و از غلظت بالایی برخوردارند؛ عملکردی مشابه با اسکراب‌های خاک رس از خود نشان می‌دهند و انتخابی ایده آل برای پوست‌های چرب، مختلط و مستعد آکنه هستند.

  • خواص مات کننده دارند و مانع از براق شدن پوست در اثر افزایش تولید چربی طبیعی می‌شوند.
  • قدرت سم زدایی دارند و چرخه تکثیر باکتری‌های پوستی را کنترل می‌کنند.
  • آلودگی سطحی پوست را از بین می‌برند و روغن اضافی و ناخالصی‌ها را از منافذ پوستی خارج می‌نمایند.
  • در برخی موارد به دلیل جذب بیش از حد چربی طبیعی پوست، ممکن است باعث ایجاد آکنه شوند.
  • اما، گزینه مناسبی برای پاک کردن مواد آرایشی از روی پوست نیستند.

پاک کننده های پودری

یک پاک کننده صورت که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است پاک کننده‌های پودری هستند. پاک‌کننده‌های پودری، نسل جدیدی از انواع شوینده‌های پوست هستند. این شوینده‌ها در اثر تماس با آب، بافت کفی یا کرمی ایجاد می‌کنند و شما می‌توانید با تنظیم میزان آبی که استفاده می‌کنید، قوام این شوینده را کنترل نمایید. این پودرها از نظر اندازه دانه‌ها و قدرت کف سازی با یکدیگر تفاوت دارند. اگر پوست چرب، مختلط یا حساسی دارید، شوینده‌های پودری می‌توانند نیازهای پوست شما را به خوبی برطرف نمایند.

  • پودرهای شوینده، با توجه به اندازه دانه‌های خود، قدرت لایه برداری دارند و می‌توانند جایگزین خوبی برای اسکراب‌های لایه بردار روتین شما باشند.
  • به‌مرورزمان، منجر به رفع تیرگی و روشن شدن پوست می‌شوند.
  • این پودرها، قدرت پاک کنندگی متمرکز و قدرتمندی دارند و منافذ پوستی را به خوبی تمیز می‌کنند.
  • پودرهای پاک کننده، به راحتی با مواد آرایشی ترکیب می‌شوند و بقایای آن‌ها را از بین می‌برند.

 سخن پایانی

در این مطلب چند نمونه پاک کننده صورت معرفی کردیم که شما می‌توانید با توجه به نوع پوست تان از هر یک از این شوینده‌ها استفاده کنید. اگر از هریک از این شوینده‌های آرایش صورت استفاده کردید خوشحال می‌شویم نظرتان را در این باره بدانیم.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x