مد

چگونه کفش سفید را بشوییم؟

با روشی‌هایی که برای شیوه شستن کفش سفید در خانه به شما آموزش می‌دهیم، می‌توانید با خیال راحت این رنگ کفش را به استایل خود اضافه کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ اکثر استایل‌های شیک و لاکچری با یک کفش سفید تکمیل می‌شود. اما این رنگ در کفش بسیار سریع‌تر از باقی لباس‌ها آلودگی را به خود گرفته و کثیف می‌شود. اما با این روشی‌هایی که برای شیوه شستن کفش سفید در خانه به شما آموزش می‌دهیم می‌توانید با خیال راحت این رنگ کفش را به استایل خود اضافه کنید.

کفش سفید در استایل مردانه و زنانه استایل بسیار شیکی دارد، اما به علت کثیف شدن و از بین رفتن جلوه زیبای آن بسیاری از خرید و پوشیدن این رنگ کفش در استایل خود صرف نظر می‌کنند اما امروز ما راه‌کارهایی را به شما آموزش می‌دهیم تا دیگر نگران پوشیدن کفش سفید نباشید.

انواع شیوه شستن کفش سفید در خانه

انواع مختلف شوینده‌ها وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید با آن کفش کتانی سفید خود را تمیز کنید. اما در بسیاری از موارد کفش کاملاً تمیز نمی‌شود، اصطلاحاً چرک مرده می‌شود و کفش از حالت سفیدی مطلق درمی‌آید. در ادامه مطلب ما با آموزش شیوه شستن کفش سفید در خانه و محلول‌های کاربردی برای این کار این معضل را برای همیشه برایتان حل می‌کنیم.

نوشابه و پراکسید هیدروژن

شیوه شستن کفش سفید در خانه با مخلوط کردن پراکسید هیدروژن با آب و این محلول به یک پاک‌کننده آلی برای کفش سفید تبدیل می‌شود. البته امکان استفاده از جوش شیرین و آب هم وجود دارد. این دو محلول کار یکسانی انجام می‌دهند.

استفاده از سرکه

جوش شیرین و سرکهبرای از بین بردن لکه‌های جزئی و کوچکی که در اثر گردوخاک و کثیفی روی کفش سفید هستند می‌توانید از سرکه استفاده کنید. شیوه شستن کفش سفید در خانه با سرکه به محلولی رقیق‌شده نیاز دارید. برای این کار یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید و به‌آرامی کفش‌های سفید را با آن تمیز کنید.

خمیر دندان برای شستن کفش کتانی سفید

خمیر دندانی که برای مصارف روزانه استفاده می‌شود را می‌توان برای پاکسازی کفش‌های سفید هم استفاده کرد. برای این کار مقدار خیلی کمی از خمر دندان را روی مسواک قرار داده و بعد شروع به تمیز کردن کفش سفید کنید. این کار را تا زمان از بین رفتن آلودگی انجام دهید. این روش ارزان بوده و به آسانی در خانه انجام می‌شود. برای از بین بردن لکه‌های غیرقابل دسترس روی کفش، مسواک را به محلول آب ولرم و صابون ملایم آغشته کرده و به این نقاط بزنید.

لاک سفید

لاک سفید برای تمیز کردن کفش سفیداگر کفش شما خش‌های سیاه یا رنگی روی خود دارد، می‌توانید از لاک سفید روی این خش‌ها استفاده کنید. کفش‌های سفید ممکن است در اثر استفاده طولانی‌مدت بعد از چند سال دارای خط و خش‌هایی شوند. می‌توانید خیلی دقیق و تمیز خط و خش‌های به وجود آمده روی کفش را با لاک سفید بپوشانید. درصورتی‌که این کار با ظرافت کافی انجام شود، کفش مثل روی اول نو خواهد شد.

شستن کتانی سفید با پودر بچه

شستن کفش کتانی سفید با پودر بچهاز دیگر شیوه شستن کفش سفید در خانه پاک کردن کفش سفید، پودر بچه است. در یک کاسه کمی پودر بچه را بریزید و آن را با آب گرم مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به وجود آید. حالا همه آلودگی را با یک برس کفش پاک کنید. بعد مسواک را در خمیر غلیظ فرو ببرید و قسمت‌های باریک را با مسواک پاک کنید.

چند دقیقه‌ای اجازه دهید تا خمیر روی کفش بماند. حالا خمیر را پاک کرده و کفش را با آب ولرم بشورید تا معجزه این روش را مشاهده کنید. این روش همه کثیفی‌ها را از کفش‌های سفید پاک می‌کند.

مخلوط مواد شوینده با آب گرم

استفاده از شامپودر صورت مخلوط کردن مواد شوینده با آب گرم برای این شیوه شستن کفش سفید در خانه، عملکرد آن‌ برای پاک کردن کفش سفید بهتر خواهد بود. برای این کار یک چهارم فنجان مواد شوینده را با دو فنجان بزرگ آب گرم مخلوط کنید، در صورتی که حس کردید مواد شوینده کافی نیست، کنی صابون شستشو اضافه کنید. یعنی می‌توانید یک چهارم لیوان صابون مایع ظرف شویی را با دو لیوان آب گرم مخلوط کرده و یک چهارم شامپو هم به آن بیفزاید و هم بزنید تا یک خمیر مایع درست شود. با استفاده از این خمیر می‌توانید کفش‌های سفید را تمیز کنید.

استفاده از شامپو

شما می‌توانید از شامپوهای ملایم برای لکه‌های روغنی و چرب استفاده کنید. درست بعد از مشاهده یک لکه چربی روی کفش سفید باید با آب ولرم و شامپوی ملایم و یک دستمال کهنه و مسواک، به آرامی به از بین بردن لکه بپردازید.

جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکهجهت تمیز کردن کفش‌های سفید، یک قاشق سرکه سفید، یک قاشق جوش شیرین و یک قاشق آب گرم را مخلوط کرده تا مخلوطی خمیر مانند به وجود آید. حالا به وسیله مسواکی کهنه این مخلوط را روی کفش بزنید. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید، مسواک را به صورت دایره وار روی کفش بکشید. بعد از این که همه سطح کفش را به مخلوط آغشته کردید، آن را برای چند ساعت در برابر نور خورشید قرار داده و بعد از خشک شدن، آن‌ها را تمیز کنید. ملاحظه می‌کنید که همه کثیفی‌ها از بین رفته است.

نوشابه گازدار

اگر کفش‌های سفید شما کتانی هستند می‌توانید نوشابه گازدار را با مقداری مساوی از یک مخلوط نصف هیدروژن پراکسید و نصف آب ترکیب کنید تا مخلوطی خمیری شکل به دست آید. قبل استفاده از این خمیر خاک‌های روی کفش را بتکانید و بعد این مخلوط را روی سطح کفش سفید به کار برده و برای چهار ساعت صبر کنید تا مخلوط سفت شود. حالا با آب ولرم و یک حوله کهنه کفش را تمیز کنید.

مایع سفید کننده

تمیز کردن کفش سفید با سفید کنندهشیوه شستن کفش سفید در خانه با مایع سفید کننده وجود دارد اما برای این که آسیبی به کفش نرسانید باید آن را رقیق کنید. مقدار سفید کننده لازم بسته به جنس کفش سفید متفاوت است. توصیه ما این است که نسبت سفید کننده به آب باید پنج به یک باشد.

اگر سفید کننده را به میزان زیاد استفاده کنید، امکان دارد کفش سفید شما به رنگ زرد تبدیل شود. سدیم هیدروکسید یا همان سفید کننده‌های خانگی، سمی و خورنده نیستند اما تماس آن‌ها باپوست، دهان و چشم به شما آسیب میزند. پس در زمان استفاده از آن‌ها نکات ایمنی را رعایت کنید. استفاده از سفید کننده باید در محیط باز و دارای تهویه مناسب باشد.

نکات مهم در شیوه شستن کفش سفید در خانه

  • ممکن است با تمیز کردن کفش‌های جیر با آب به آن‌ها آسیب برسانید.
  • با استفاده از حوله‌های کاغذی و یا دستمال نرم می‌توانید رطوبت کفش‌های جیر را بگیرید.
  • برای پاک کردن لکه‌های خشک کفش‌های جیر می‌توانید از پاک‌کن استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لک‌های زرد رنگی که در زیره کفش ایجاد می‌شوند، می‌توانید از خمیردندان سفید استفاده نمایید.
  • برای پاک کردن لکه زردرنگ روی کفش‌های سفید خود از الکل استفاده کنید.
  • ممکن است تمیز کردن کفش سفید با آب گرم باعث تغییر رنگ آن شود که بعد از خشک شدن به حالت عادی بر می‌گردد.

چگونه مراقب تمیزی کفش کتانی سفید باشیم

پیشنهاد ما برای اینکه درگیر شستن و تمیز کردن کفش‌های سفید خود نشوید، بهتراست برخی نکات را رعایت کنید. برای مثال قبل از بیرون رفتن روی آن‌ها محلول ضد لک و یا ضد آب اسپری کنید. با اینکه برخی از عوامل طبیعی مثل آب‌وهوا ممکن است باعث کثیف شدن کفش‌های کتانی سفید شما شود ولی با این محلول ها باعث جلوگیری از کثیف شدن آن‌ها می‌شوید دیگر نیاز شیوه شستن کفش سفید در خانه ندارید.

یک نکته بسیار مهم دیگری این است که اجازه ندهید لکه‌ها و کثیفی‌های کفش‌های سفید شما کهنه شود و اصطلاحاً چرک مرده شوند. باید به‌محض دیدن هرگونه لکه یا کثیفی روی آن‌ها، سریعاً برای شستشوی کتانی سفیدتان اقدام کنید.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x