توپ و تور

10 بازیکنان برتر تاریخ بسکتبال NBA را بشناسید

بسکتبال ورزشی است که انرژی زیادی از تماشاگران خود می گیرد. اگر تحمل این حجم از سرعت را ندارید به شما پیشنهاد می کنم آن را نبینید!

به گزارش پارت نیوز؛ بسکتبال یکی از هیجان انگیزترین و سریعترین ورزش های با توپ دنیا است. ورزشی که با تحرک بسیار و جذابیت زیاد خیلی از مخاطبان در دنیا را به سمت خود کشیده است.

در این میان لیگ بسکتبال nba بهترین لیگ جهان است. در این رقابت‌ها بازیکن های بزرگ بازی می‌کنند که برخی از آن ها تاریخ سازی کردند و رکورد های بی نظیری را به ثبت رساندند.

اسامی موجود در لیست زیر هر یک به تنهایی می توانستند یک فصل لیگ را برای تیمشان دربیاورند. لیست

رکوردها برای شکستن است و در بکستبال نیز لبرون جیمز در فوریه 2023 از کریم عبدالجبار به عنوان بهترین گلزن NBA پیشی گرفت.

کریم عبدالجبار بهترین گلزن تاریخ بسکتبال nba

عکس کریم عبدالجبار ستاره ان بی ای

چی؟ بهترین گلزن تاریخ انجمن ملی بسکتبال (NBA) فقط دهمین بازیکن برتر تاریخ است؟ در واقع. در حالی که کریم در طول دوران بازی‌اش امتیاز فوق‌العاده 38387 به دست آورد، نمی‌توان از این واقعیت غافل شویم که او بخش خوبی از دوران حرفه‌ای خود را صرف دریافت پاس‌هایی از اسکار رابرتسون و مجیک جانسون، دو بهترین گارد امتیازی تمام دوران کرده است. همچنین، مجموع دوران حرفه ای او با این واقعیت که او مدت زمان بسیاری در زمین بود. با این وجود، او بازیکن فوق‌العاده‌ای بود که به مدت دو دهه بر این ورزش تسلط داشت و قلاب آسمان را کامل کرد، یکی از زیباترین سکانس هایی که بسکتبال تا به حال دیده است. به علاوه، او در هواپیما خنده دار بود! و با بروس لی در بازی مرگ مبارزه کرد، بنابراین ضریب باحال او به راحتی بالاترین نفر در این لیست است.

تیم دانکن ستاره بسکتبال سن آنتونیو

عکس تیم دانکن

تیم دانکن، مهاجم سن آنتونیو اسپرز، شوت کریس بوش، مرکز میامی هیت را در نیمه اول بازی 4 فینال NBA در 12 ژوئن 2014 در میامی مهار کرد.

آن‌ها بازی صبورانه ای ارائه می دادند به طوری که که اکثر هواداران را در کوارتر سوم به خواب بردند، اما چیزی از زیبایی ناب در میان آتش تایر نتیجه نهایی 78-71 پنهان بود. ضربه بانکی تیم دانکن. در دوران اوج خود، دانکن، ملقب به “بزرگ بنیادی” توسط یک اقتدار کمتر از شکیل اونیل، یکی از خوش صداترین بازیکنان تمام دوران بود. در حالی که سبک وانیلی بازی معروف و رفتار آرام او را از داشتن تأثیر فرهنگی مشابه سایر بزرگان باز داشت، چهار قهرمانی او، 14 بازی ستاره‌ها و دو جایزه MVP NBA شواهدی غیرقابل انکار از توانایی خارق‌العاده او هستند.

شکیل اونیل ستاره دوست داشتنی

 

عکس شکیل اونیلدر نقطه مقابل طیف «بازی جذاب» از دانکن، شکیل اونیل قرار دارد. در جایی که تیمی با حریف در پست با پاهای فوق العاده اش دور می زد، شاک اغلب از حجم فوق العاده خود (7’1 اینچ و 315 پوند) استفاده می کرد تا راهش را به سمت سبد قلدری کند. دانک، یک استراتژی بی‌خبر که به اونیل کمک کرد 10 بار در دوران حرفه‌ای خود، nba را با درصد گل‌های میدانی هدایت کند. با شوت های پرش از فاصله نزدیک، از سوی دیگر، پرتاب آزاد او…

لری برد سریعترین بازیکن بسکتبال nba

عکس لری برد ستاره بسکتبال ان بی ای

فریب منشأ متواضع او در کالج کوچک و لقب “Hick from French Lick” را نخورید – لری برد یکی از سرسخت ترین رقبا و بهترین سخنرانان در تاریخ بسکتبال nba بود. پرنده کاملاً اعتماد به نفس مسلماً سریع‌ترین بازیکنی بود که تا به حال بسکتبال بازی کرده بود و او اغلب به مدافع خود می‌گفت که ضربه بلافاصله پس از ترک دستانش وارد دروازه می‌شود. او سه حلقه قهرمانی و 12 بازی آل استار را در دوران 13 ساله حرفه ای خود به دست آورد. علاوه بر این، رقابت او با مجیک جانسون – که کمی بعدتر در این لیست خواهید دید – در طول دهه 1980 بسکتبال را به سطح بی سابقه ای از محبوبیت ملی رساند که این ورزش هرگز از آن سقوط نکرده.

دیک رافائل ستاره بی چون چرا nba

عکس دیک رافائل ستاره بسکتبال nba

راسل برنده نهایی تاریخ NBA بود. او به جز دو فصل از 13 فصل حضور خود در بوستون سلتیکس، قهرمان لیگ شد. بله، NBA فقط از 8 تا 14 تیم در این دوره تشکیل شده بود، بنابراین کسب قهرمانی از نظر آماری یک شاهکار ساده تر برای یک فرنچایز بود، اما حتی این واقعیت نیز دستاوردهای تاریخی راسل را به حداقل نمی رساند. سلتیکس قبل از پیوستن راسل به این تیم 10 فصل بازی کرده بود و در آن زمان حتی یک بار هم به قهرمانی نرسید. اما در سال تازه کاری خود، راسل مسیر فرنچایز را کاملاً تغییر داد و سلتیکس را به عنوان برنده ترین تیم NBA معرفی کرد. اما او جایگاه خود را در این زمینه به دست نیاوردهر چند نوعی «برنده بودن» مبهم و اثیری را فهرست کنید. راسل یکی از سرسخت ترین مدافعان تمام دوران بود و ارزش ضربات بازکنی را دوباره تعریف کرد، علاوه بر اینکه میانگین 22.5 ریباند در هر بازی در طول دوران حرفه ای خود داشت.

اسکار رابرتسون بازیکنی که دوست دارید بازیش را ببینید!

عکس اسکار رابرتسون ستاره ان بی ای

آمارهای او به قدری شگفت‌انگیز است که آرزو می‌کنم یک ماشین زمان داشته باشم تا بتوانم به عقب برگردم و او را در حال عمل ببینم. در طول فصل 1961–1962، “The Big O” میانگین تریپل دابل با 30.8 امتیاز، 12.5 ریباند و 11.4 پاس منجر به گل در هر بازی داشت. اوه، و 12 بار آل استار همچنین به راه اندازی آژانس آزاد واقعی در NBA از طریق یک لباس ضد انحصار برجسته کمک کرد، موفقیتی که به همان اندازه تأثیرگذار بود که سوء استفاده های او در زمین مسابقه.

 

ویلت چمبرلین بهترین بازیکن 4 فصل بسکتبال nbaعکس ویلت چمبرلین

مسلماً، چمبرلین در زمانی بازی می‌کرد که بازیکنان پست به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر بودند و بسکتبال انواع شگفتی‌های ورزشی را که امروز می‌بینیم را ترسیم نمی‌کرد، اما این مرد به قدری فوق‌العاده مسلط بود که بدون در نظر گرفتن شرایط، شایسته یک جایگاه در پنج تیم برتر بود. چهار بالاترین میانگین امتیازات یک فصل NBA همه متعلق به چمبرلین در چهار فصل اول حرفه ای اش است. بارزترین موفقیت او در گلزنی در 2 مارس 1962 رخ داد، زمانی که او در یک بازی 100 امتیاز شگفت انگیز به دست آورد، یک رکورد NBA که احتمالا هرگز شکسته نخواهد شد. چمبرلین علاوه بر مهارت بی‌سابقه‌اش در امتیاز دادن، تنها فردی بود که نسبت به بیل راسل (22.9) در هر بازی، ریباند بیشتری کسب کرد، در حالی که میانگین دقایق بازی در هر بازی بیشتر از هر بازیکنی در تاریخ لیگ بود (45.8). یک بار در 14 سال دوران حرفه ای خود که او یک ستاره آل استار نبود، در سال 1970 بود، فصلی که در آن چمبرلین مصدوم تنها به 12 بازی فصل عادی محدود شد و با این حال او همچنان توانست تیمش را به فینال NBA برساند.

مجیک جانسون جذابترین بازیکن بسکتبال nba در دهه 80

 

عکس مجیک جانسون ستاره بسکتبال ان بی اییکی از پرشورترین شخصیت هایی که تا به حال در NBA بازی کرده است، جذابیت جانسون عامل اصلی افزایش محبوبیت لیگ در طول دهه 1980 بود. اما او خیلی بیشتر از یک لبخند خیره کننده بود. درگذشت ماورایی جانسون زمینه را برای تیم‌های “Showtime” لس‌آنجلس لیکرز فراهم کرد که در طول 13 سال حضور او در این فرنچایز، پنج قهرمانی را به دست آوردند. جانسون 6.9 اینچی (او را به بلندترین پوینت گارد NBA تبدیل کرد) نه تنها بهترین پاس گل در هر بازی را در تاریخ لیگ ثبت کرد (11.2) بلکه یک بازی همه جانبه فوق العاده نیز داشت. معروف است، او در بازی قهرمانی ششم از فینال‌های NBA در سال 1980، به‌عنوان یک تازه‌کار 20 ساله، به جای عبدالجبار مصدوم، در مرکز بازی کرد. اوه، و در حالی که این ربطی به رتبه او در این فهرست ندارد، اما هنوز هم فوق‌العاده شگفت‌انگیز و قابل توجه است که او بیش از دو دهه با موفقیت با اچ‌آی‌وی مبارزه کرد، از

طریق حمایت‌های برجسته‌اش به زدودن انگ ایدز کمک کرد و دومی را راه‌اندازی کرد. به عنوان کارآفرینی که مشاغلی را عمدتاً در مناطق فقر زده در تلاش برای تحریک احیای شهری باز می کند. بنابراین، آره، مجیک جانسون-آدم خوب.

مایکل جردن ستاره محبوب بسکتبال

عکس مایکل جردن

می‌دانم که به خاطر جرات این که بگویم «هیس ایرنس» بهترین بازیکن تاریخ نیست، خطر فرار از شیکاگوی محبوبم را دارم، اما فکر نمی‌کنم او اینطور باشد. معروف ترین بازیکن تاریخ؟ کاملا. مهمترین بازیکن تاریخ؟ کاملاً ممکن است. رقابتی ترین وسواس گونه به ضرر داشتن روابط انسانی عادی با کسی؟ اوه من، بله. آرزوی این مرد برای بهترین بودن افسانه‌ای است و او را به شش قهرمانی، پنج جایزه MVP، حضور در ستاره‌ها در هر فصلی که بازی می‌کرد و احتمالاً به عنوان بهترین مدافع تاریخ سوق داد. به علاوه 30.1 امتیاز او در هر بازی بالاترین میانگین امتیازدهی حرفه ای NBA است. اما، خوب، او در کنار 25 استعداد برتر دیگر در اسکاتی پیپن بازی کرد و در پربارترین سال هایش توسط نابغه استراتژیک فیل جکسون مربیگری شد. او شگفت‌انگیز بود، اما کمک زیادی داشت، حداقل بیشتر از آخرین مرد این لیست. و صادقانه بگویم، تغییر دادن همه شیکاگویی‌هایی که به‌طور شگفت‌انگیزی نسبت به دستاوردهای ورزشی‌شان دفاع می‌کنند، به نوعی سرگرم‌کننده است. مطالب مرتبط: آیا می دانستید سیاتل سیهاوکز 2013 بهترین دفاع را در تاریخ NFL داشت؟

لبرون جیمز برترین ستاره بسکتبال nba

عکس لبرون جیمز

لبرون جیمز بسکتبالیست آمریکایی از کلیولند کاوالیرز در بازی مقابل بوستون سلتیکس در جریان فینال کنفرانس شرقی پلی آف NBA 2018، تی دی گاردن، 13 می 2018، بوستون، ماساچوست.

بله، مردی که بسیاری از هواداران (به طور ناآگاهانه) آن را بیش از حد ارزیابی شده ترین هنرمند چوکی در لیگ می دانند، در واقع بهترین بازیکنی است که تا به حال پا به زمین گذاشته است. لبرون جیمز فقط کارهایی را انجام می دهد که نباید از نظر انسانی امکان پذیر باشد. او بزرگ‌تر از بخش خوبی از بازیکنان NFL است و با این حال هنوز هم مانند زیرک‌ترین گاردهای بسکتبال با ظرافت حرکت می‌کند. علاوه بر این، او نه تنها در دوران نوجوانی با فشار باورنکردنی انتصاب “برگزیده” توسط Sports Illustrated مواجه شد، بلکهاو در واقع از انتظارات بزرگی که برای او تعیین شده بود فراتر رفته است. به همان اندازه که بازیکنان قبلی باشکوه بودند، هرگز مجبور نشدند با استرس های 24 ساعته رسانه های قرن 21 مقابله کنند، که جیمز به طرز وحشتناکی دارد. از طریق انتشار این لیست، جیمز میانگین امتیازات رابرتسون 27.5، 7.2 ریباند و 6.9 توپ ربایی در هر بازی را به دست آورده است و – بر خلاف Big O – او این کار را در برابر تیم هایی انجام می داد که دارای ورزشکاران نخبه بودند و نه بازیکنانی که در نیمه دوم سیگار می کشیدند. . هنگامی که مردم او را به خاطر نبردن قهرمانی در اوایل دوران حرفه‌ای‌اش، نادیده گرفتند، نادیده گرفتند که او تقریباً به تنهایی یک تیم کلیولند کاوالیرز را به فینال 2007 NBA برد و تنها 22 سال داشت. و البته، او از آن زمان به عنوان یکی از اعضای میامی هیت دو عنوان قهرمانی (و در حال افزایش است؟) کسب کرده است. او نه تنها به طور معمول کارهایی را انجام می دهد که من قبلاً هرگز ندیده بودم، بلکه به طور مداوم بازی خود را برای رفع نقاط ضعف نسبتاً که قبلاً به خاطر آنها مورد انتقاد قرار گرفته بود، توسعه داده است. تقریباً تمام چیزی که می توانید از بهترین ها بخواهید، نه؟

واقعیت این است که لیست 10 بازیکن برتر دنیا در هر ورزشی از جمله بسکتبال همیشه در حال تغییر است. ما تلاش می کنیم با شما به روز شویم. پیشنهادات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز بدهید

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x