حوادث

10 کشوری که بیشترین تجاوز جنسی را دارند

آمارهای نگران کننده ای در خصوص میزان تجاوز جنسی در جهان وجود دارد.

به گزارش پارت نیوز؛ بر اساس آمارهای جهانی در هر دقیقه 13800 کودک قربانی تجاوز به کودکان می شوند. در سال 45% از تجاوزهای گزارش شده به پلیس در آفریقای جنوبی تجاوز به کودکان هستند 50% از کودکان آفریقای جنوبی قبل از سن 18.1 سالگی مورد آزار قرار خواهند گرفت. 85% از آنها توسط مجرمانی که آنها را می شناسند مورد تجاوز قرار می گیرند.

کشورهایی که بیشترین موارد تجاوز جنسی را دارند

تخمین زده می شود که تقریباً 35 درصد از زنان در سراسر جهان در زندگی خود آزار جنسی را تجربه کرده اند. در تعاریف تجاوز جنسی یک فعالیت جنسی غیرقانونی است که معمولاً به زور یا تحت تهدید جراحت بر خلاف میل شخص انجام می شود.

بر اساس داده های بررسی جمعیت جهانی “آمار تجاوز جنسی بر اساس کشور در سال 2020″، تخمین زده می شود که تقریباً 35٪ از زنان در سراسر جهان در زندگی خود آزار جنسی را تجربه کرده اند.

از آنجایی که بسیاری از زنانی که خشونت جنسی را تجربه می‌کنند، به ندرت موارد تجاوز را گزارش می‌کنند یا در مورد آن اظهار نظر می‌کنند، گزارش دادن آمار دقیق تجاوز چالش برانگیز است.

با این حال، برخی از مطالعات ملی نشان می دهد که بر اساس داده های سازمان ملل متحد، تا 70 درصد از زنان در طول زندگی خود خشونت فیزیکی و/یا جنسی را از طرف شریک جنسی خود تجربه کرده اند.

بر اساس داده های موجود در مورد تجاوز جنسی در بیشتر کشورها، کمتر از 40 درصد از زنانی که خشونت جنسی را تجربه می کنند، به دنبال کمک و کمتر از 10 درصد از مجریان قانون کمک می گیرند.

عکس تاثیرات تجاوز

بیشترین تجاوز جنسی مربوط به کدام کشورها است؟

  1. آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی با 132.4 بیشترین نرخ تجاوز جنسی را در جهان دارد. حدود 66196 حادثه در هر 100000 نفر. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی، طبق داده های بررسی جمعیت جهانی، تقریباً از هر چهار مرد مورد بررسی، یک نفر به ارتکاب تجاوز جنسی اعتراف کرده است.

  1. بوتسوانا

بوتسوانا با نرخ تجاوز جنسی – 92.90 و 1865 واقعه در هر 100000 نفر دوم است.

  1. لسوتو

لسوتو دارای 82.70 تجاوز جنسی و حدود 1777 حادثه در هر 100000 نفر است.

  1. سوازیلند

سوازیلند 849 حادثه را در هر 100000 نفر با نرخ 77.50 تجاوز ثبت کرده است.

  1. برمودا

برمودا پنجمین کشور با نرخ 67.30 تجاوز جنسی و 43 حادثه در هر 100000 نفر است.

  1. سوئد

بر اساس داده های بررسی جمعیت جهانی، سوئد دارای 63.50 تجاوز جنسی و حدود 5960 حادثه در هر 100000 نفر است.

  1. سورینام

سورینام 223 حادثه را در هر 100000 نفر با نرخ 45.20 تجاوز ثبت کرده است.

  1. کاستاریکا

کاستاریکا دارای 36.70 تجاوز و حدود 1685 واقعه در هر 100000 نفر است.

  1. نیکاراگوئه

نیکاراگوئه 1829 حادثه را در هر 100000 نفر با نرخ 31.60 تجاوز ثبت کرده است.

  1. گرانادا

گرانادا با نرخ 30.60 تجاوز جنسی، 32 حادثه در هر 100000 نفر دارد.

در اینجا چند کشور دیگر با نرخ بالای تجاوز جنسی آورده شده است:

بنگلادش

بنگلادش دارای 11682 حادثه به ازای هر 100000 نفر در میان کل جمعیت با نرخ 9.82 تجاوز جنسی است. به گفته سازمان محلی حقوق بشر عین و سالیش کندرا (ASK)، بین ژانویه تا سپتامبر 2020، حداقل 975 مورد تجاوز جنسی در بنگلادش گزارش شده است که 208 مورد تجاوز به عنف گروهی بوده است.

عکس تجاوز جنسی به بچه

هندوستان

تعداد حوادث تجاوز جنسی در هند در هر 100000 شهروند تا سال 2020 به 22172 با نرخ 1.80 تجاوز جنسی می رسد. به گفته سازمان محلی حقوق بشر، بر اساس داده های بررسی جمعیت جهانی. هند به طور متوسط روزانه 87 مورد تجاوز در سال 2019 ثبت کرده است.

پاکستان

سازمان غیردولتی ساحل 3832 مورد کودک آزاری در سال 2018 را گزارش کرد که نسبت به سال 2017 11 درصد افزایش داشته است (3445 مورد).

چین

گزارشی که توسط فدراسیون زنان سراسر چین انجام شده است تخمین زده است که نزدیک به 40 درصد از زنان چینی که درگیر یک رابطه هستند یا متاهل هستند، خشونت فیزیکی یا جنسی را تجربه می کنند.

ژاپن

بر اساس آمارهای مربوط به جنایت استاد ملت نرخ تجاوز جنسی: تعداد حوادث تجاوز جنسی در هر 100000 شهروند تا سال 2020، 1289 مورد است.

ایالات متحده آمریکا

نرخ تجاوز جنسی در ایالات متحده 27.3 است. مانند بسیاری از کشورهای دیگر با 84767 مورد گزارش تجاوز جنسی. بر اساس داده های بررسی جمعیت جهانی، تنها 9 درصد از متجاوزان در ایالات متحده تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و تنها 3 درصد از متجاوزان یک روز را در زندان سپری می کنند، در حالی که 97 درصد از متجاوزان در ایالات متحده آزاد خواهند شد.

بروز تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی گزارش شده توسط خود از 1.4 قربانی به ازای هر 1000 نفر 12 سال یا بیشتر در سال 2017 به 2.7 در سال 2018 دو برابر شده است. بر اساس داده های این نظرسنجی، تخمین زده می شود که 734630 نفر مورد تجاوز قرار گرفته اند (تهدید، یا تلاش شده اند). تکمیل شد) در ایالات متحده در سال 2018.

در ایالات متحده، 70 درصد تجاوزها توسط فردی انجام می شود که قربانیان آن را می شناسند. زنان 16 تا 19 ساله چهار برابر بیشتر قربانی تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی می شوند و دانشجویان دختر 18 تا 24 ساله سه برابر بیشتر در معرض تجاوز جنسی قرار می گیرند. تراجنسیتی ها و افراد دارای معلولیت دو برابر بیشتر قربانی تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی می شوند.

روسیه

میزان تجاوز جنسی در روسیه 3.40 بوده است که در سال 2021 تعداد 2907 مورد گزارش شده است.

در سال 2019، حدود 32 هزار جرم تجاوز جنسی و اقدام به تجاوز جنسی در روسیه به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

عکس تجاوز جنسی سر کار

آیا شما قربانی تجاوز جنسی، تجاوز یا آزار و اذیت هستید؟

تجاوز جنسی نوعی خشونت جنسی است که در آن فرد از قدرت یا اجبار برای وادار کردن شما به فعالیت جنسی ناخواسته استفاده می‌کند. فرقی ندارد شما زن، مرد یا کودک باشید، امکان دارد شما قربانی بعدی آزار جنسی باشید.

انواع سوء استفاده جنسی

خشونت جنسی، تجاوز جنسی، مانند تجاوز جنسی، و آزار جنسی است که رفتار جنسی نسبت به شما ناخواسته یا توهین آمیز است.

نمونه هایی از خشونت جنسی:

توجه یا پیشرفت های جنسی ناخواسته مکرر از جمله در محل کار یا توسط کارفرمای شما

قرار دادن عضو یا جسمی در واژن (تجاوز جنسی) یا مقعد یا دهان (لواط) بدون رضایت شما

اجبار به داشتن رابطه جنسی بدون محافظت در برابر بیماری های مقاربتی بدون اجازه شما

از برهنه شدن شما به روش جنسی صریح فیلم یا عکس گرفته شود

قرار گرفتن در معرض یک عمل جنسی خشونت آمیز و آزاردهنده بدون اجازه شما

عکس‌ها یا فیلم‌های جنسی بدون رضایت شما در فضای مجازی منتشر می‌شوند

تجاوز جنسی توسط بیش از یک نفر (تجاوز گروهی) یا تجاوز به عنف توسط یک فرد در یک دوره زمانی (تجاوز زنجیره ای)
بوسیده شدن یا لمس شدن بدون رضایت شما یا وادار شدن به اجبار یا زور برای لمس یا بوسیدن شخصی

عکس تجاوز جنسیاثرات خشونت جنسی

از دست دادن اعتماد به مردم به طور کلی

داشتن فلاش بک در مورد سوء استفاده جنسی

احساس افسردگی و ناامیدی، همراه با افکار خودکشی

نیاز شدید به کناره گیری از معاشرت

احساس عصبانیت و ترس، به ویژه در اطراف افرادی که به هر نحوی به آزارگر شباهت دارند

به حداقل رساندن سوء استفاده به عنوان شدید نبودن سوء استفاده دیگران

انفجارهای ترس، اضطراب و وحشت

تمایل به مصرف بیش از حد الکل، مواد مخدر یا قمار

به عنوان یک قربانی خشونت جنسی، ممکن است همزمان احساس خشم، ناامیدی، انتقام‌جویی، ناامیدی و پوچی کنید. این یک

واکنش کاملا طبیعی به چنین رویداد آسیب زا است.

زنده ماندن و بهبودی پس از خشونت جنسی می تواند شامل فرآیند بسیار سختی باشد که به منزوی شدن فرد منتهی می شود. به خصوص اگر با تمام افکار و احساسات مختلف که کنترل آنها برایتان مشکل استدر حال مبارزه باشید. در این صورت شما باید فورا با یک پزشک روان شناس موضوع را در میان بگذارید تا او بتواند شما را در حل مشکلات روحی و روانی احتمالی پیش آمده کمک کند.

توجه داشته باشید انجام این فرآیند در تجاوزات جنسی و بازگشت به زندگی طبیعی ممکن است بین چند ماه یا حتی چند سال به طول انجامد و در نتیجه آن فرد از روابط عادی جنسی و عاطفی نیز واهمه داشته باشد.

نشان می دهد که ارائه گزارش به آنها اجازه می دهد تا کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورند. اگر تصمیم دارید آنچه را که اتفاق افتاده گزارش دهید، ممکن است بخواهید یکی از دوستان یا خویشاوندان را برای حمایت با خود ببرید.

در صورتی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفتید باید چه کارهایی انجام دهید؟

کسانی که مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند دچار مشکلات زیادی خواهند شد. در ادامه به شما می گوییم در صورت بروز چنین حادثه ای برای شما چه باید بکنید.

راه بهبودی پس از تجاوز جنسی چیست؟

واکنش‌های عاطفی و روانی بسیاری وجود دارد که قربانیان تجاوز ممکن است تجربه کنند، از جمله:

افسردگی

افکار خودکشی

فلاش بک ها

اختلال استرس پس از حادثه

اگر افکار خودکشی دارید، برای حمایت و کمک از یک مشاور آموزش دیده با خط ملی پیشگیری از خودکشی به شماره 988 تماس بگیرید. اگر شما یا یکی از عزیزانتان در معرض خطر فوری هستید، با 911 تماس بگیرید.

برخی از قربانیان حتی ممکن است به عنوان راهی برای مقابله، رفتارهای خود تخریبی مانند آسیب رساندن به خود، اختلالات خوردن و سوء مصرف مواد داشته باشند. اما این چیزها نباید برای شما واقعیت داشته باشند.

برای یافتن راه‌های سالم برای کنار آمدن با آنچه اتفاق افتاده است، باید برای کمک بخواهید. در حالی که مهم است که اطراف خود را با افراد حمایت کننده احاطه کنید، اما عاقلانه است که از طریق گروه های حمایتی، مشاوره فردی و برنامه های بهبودی از بیرون کمک بگیرید. نکته کلیدی این است که آنچه را که برای شما مناسب است پیدا کنید. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که می توانید از این تجربه شفا پیدا کنید.

عکس خشونت جنسی

خودمراقبتی را تمرین کنید

پس از آسیبی مانند تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی، مهم است که از بدن خود مراقبت کنید – حتی اگر نمی خواهید. جدای از التیام هر گونه جراحت، می خواهید مطمئن باشید که درست غذا می خورید، ورزش می کنید و به اندازه کافی می خوابید.

اگر مشکل خواب دارید یا کابوس می بینید، حتما با پزشک خود یا پزشک متخصص دیگری صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند چیزی را تجویز کنند که به شما کمک کند بخوابید یا پیشنهاداتی در مورد نحوه برخورد با کابوس‌ها و فلاش بک‌ها ارائه دهند.

علاوه بر اینکه از نظر جسمی از خود مراقبت می کنید، از نظر عاطفی نیز می خواهید از خود مراقبت کنید. برخی افراد دریافتند که روزنامه نگاری، مدیتیشن و کتاب های الهام بخش مفید هستند. برخی دیگر از معاشرت با دوستان یا تماشای یک فیلم خنده دار لذت می برند.

قبل از مصرف هر رسانه ای، ایده خوبی است که نظرات را بخوانید تا خط داستانی را پیدا کنید. شما نمی خواهید فیلمی با صحنه های جنسی یا عاشقانه را در اوایل تماشا کنید، زیرا ممکن است برای شما محرک باشد.

درمان را در نظر بگیرید
بسیاری از مردم دریافتند که گروه های درمانی و حمایتی در بهبودی آنها مفید است. به عنوان مثال، هر دو اغلب فضاهای غیر قضاوتی هستند که می توانید در مورد هر چالشی که در حال تجربه هستید صحبت کنید و روی آن کار کنید.

اگر افسردگی یا افکار خودکشی دارید، درمان نیز مفید است. یک مشاور یا روان درمانگر می تواند درمان این شرایط را ارائه دهد.

هنگام انتخاب یک درمانگر، مطمئن شوید که فرد در کمک به قربانیان تجاوز جنسی و تجاوز جنسی مجرب است. مصاحبه با چند درمانگر یا چند جلسه قبل از یافتن درمانگر مناسب کاملاً قابل قبول است.

برای اینکه درمان موثر باشد، مهم است که با درمانگر خود راحت باشید و بتوانید در مورد احساسات و چالش های خود صادق باشید.

مهم نیست که چه مسیری را برای بهبودی انتخاب می کنید، مهم است که به خود یادآوری کنید که آنچه برای شما اتفاق افتاده تقصیر شما نیست. شما مقصر نیستید و هیچ کاری که انجام دادید باعث این اتفاق نشد. این یک انتخاب توسط شخصی بود که به شما حمله کرد.

و مهمتر از آن، افرادی هستند که برای کمک به شما آموزش دیده اند. مطمئن شوید که آن را دراز کرده و آن را بپذیرید. بهبودی پس از تجاوز جنسی یا تجاوز جنسی چیزی نیست که شما باید به تنهایی انجام دهید. با صبر و استقامت می توانید درمان کنید و به زندگی خود ادامه دهید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x