پیشرفت شخصی

آموزش محل دستشویی به سگ یا توله سگ

آموزش محل دستشویی به سگ یا توله سگ شما نیاز به صبر، تعهد و ثبات زیادی دارد. تصادفات بخشی از این فرآیند هستند، اما اگر از این دستورالعمل های اولیه آموزش خانه پیروی کنید، می توانید جدیدترین عضو خانواده خود را در مسیر درست قرار دهید.

به گزارش پارت نیوز؛ آموزش محل دستشویی به سگ در آپارتمان از مراحل مهم تربیت سگ به شمار می‌رود چرا که اگر نتوانید این آموزش را به سگتان بدهید در برخی موارد به مشکل خواهید خورد. مثلا در یک روز بسیار سرد، طوفانی و یا بارانی اگر نتوانید سگ خود را برای دستشویی کردن بیرون ببرید طبعات بسیاری دارد.

در ادامه مقاله قصد داریم تا  4 روش آموزش محل دستشویی به سگ در آپارتمان را به شما بگوییم تا با خیال راحت یک روز کامل از خانه بیرون نیایید.

برای آموزش محل دستشویی به سگ، یک برنامه روتین ایجاد کنید

توله سگ ها در یک برنامه منظم بهترین عملکرد را دارند. برنامه به آنها می آموزد که زمان هایی برای غذا خوردن، زمان هایی برای بازی و زمان هایی برای انجام کارشان وجود دارد. به طور معمول، یک توله سگ می تواند برای هر ماه سن یک ساعت مثانه خود را کنترل کند. بنابراین اگر توله سگ شما 2 ماهه است، می توانند آن را حدود دو ساعت نگه دارند. بین استراحت های حمام بیشتر از این فاصله نگیرید یا احتمال دارد تصادف کنند.

توله سگ خود را مرتباً حداقل هر دو ساعت و بلافاصله پس از بیدار شدن، در حین و بعد از بازی و بعد از خوردن یا نوشیدن بیرون ببرید .

یک نقطه حمام در بیرون انتخاب کنید و همیشه توله سگ خود را (با یک افسار) به آن نقطه ببرید. در حالی که توله سگ شما در حال تسکین خود است، از یک کلمه یا عبارت خاص استفاده کنید که در نهایت می توانید قبل از رفتن از آن استفاده کنید تا به او یادآوری کنید که چه کاری انجام دهد. فقط بعد از دستشویی آنها را برای پیاده روی طولانی تر یا مدتی بازی بیرون ببرید.

هر بار که توله سگ خود را در فضای باز آزاد می‌گذارید به او پاداش دهید. ستایشش کنید یا پاداش بدهید؛ اما به یاد داشته باشید که این کار را بلافاصله پس از اتمام این کار انجام دهید، نه بعد از بازگشت به داخل. این مرحله حیاتی است، زیرا پاداش دادن به سگ شما برای بیرون رفتن تنها راه برای آموزش آنچه از او انتظار می رود است. قبل از دادن پاداش، مطمئن شوید که آنها تمام شده اند. حواس توله ها به راحتی پرت می شود و اگر خیلی زود تعریف کنید، ممکن است فراموش کنند تا زمانی که به خانه برگردند کار را تمام کنند.

اشتباهات هنگام آموزش محل دستشویی به سگ

آموزش محل دستشویی به سگ در آپارتمان

انتظار داشته باشید که توله سگ شما چند تصادف در خانه داشته باشد. این یک بخش عادی از آموزش خانه است.

هنگامی که این اتفاق می افتد چه باید کرد:

بدون اطلاف وقت، بلافاصله آنها را به محل حمام بیرونی خود ببرید. به توله سگ خود می‌توانید جایزه بدهید.

توله سگ خود را به خاطر دستشویی در مکان نامناسب خانه تنبیه نکنید. اگر محل کثیفی پیدا کردید، فقط آن را تمیز کنید. مالیدن بینی توله سگ خود به آن، بردن آنها به محل و سرزنش یا هر مجازات دیگری فقط باعث می شود که آنها از شما بترسند یا از دستشویی در حضور شما بترسند. تنبیه بیشتر از اینکه فایده داشته باشد ضرر دارد.

محل کثیف را کاملا تمیز کنید . توله سگ ها انگیزه زیادی برای ادامه آلودگی در مناطقی که بوی ادرار یا مدفوع دارند، هستند.

بسیار مهم است که از این روش های نظارت و حبس برای به حداقل رساندن تعداد تصادفات استفاده کنید. اگر به توله سگ خود اجازه دهید مرتباً در خانه از بین برود، در مورد جایی که قرار است برود گیج می شود و این باعث طولانی شدن روند آموزش خانه می شود.

آموزش محل دستشویی به سگ در محل خاص

آموزش محل دستشویی با شرطی کردن سگ

اگر مجبور هستید بیش از چهار یا پنج ساعت در روز از خانه دور باشید، ممکن است این زمان بهترین زمان برای شما نباشد تا یک توله سگ بگیرید. در عوض، ممکن است بخواهید یک سگ مسن تر در خانه را در نظر بگیرید که می تواند منتظر بازگشت شما باشد. اگر قبلاً یک توله سگ دارید و باید برای مدت طولانی دور باشید، ممکن است نیاز داشته باشید:

ترتیبی دهید که شخصی، مانند یک همسایه مسئول یا یک پرستار حرفه ای حیوانات خانگی، آنها را برای استراحت در حمام ببرد.

روش دیگر، آموزش آنها را برای دستشویی در یک مکان خاص در داخل خانه. اما توجه داشته باشید که انجام این کار می تواند روند آموزش خانه را طولانی کند. آموزش مدفوع کردن روی روزنامه به توله سگ شما ممکن است یک ترجیح سطحی مادام العمر ایجاد کند، به این معنی که حتی در بزرگسالی ممکن است هر روزنامه ای را که در اطراف اتاق نشیمن قرار دارد حذف کنند.

برای آموزش محل دستشویی به سگ اگر قصد تمرین کاغذی دارید، آنها را در جایی با فضای کافی برای خواب، فضای بازی و مکانی مجزا برای دستشویی محدود کنید. در منطقه مدفوع مشخص شده، از پد ادرار کردن حیوانات خانگی، روزنامه (منطقه را با چند لایه روزنامه بپوشانید) یا یک جعبه خاک دستشویی مخصوص حیوانات استفاده کنید. برای ساخت جعبه خاک دستشویی، خاک دستشویی را در ظرفی مانند استخر کوچک و پلاستیکی کودک قرار دهید. همچنین می توانید محصولات بستر سگ را در یک فروشگاه لوازم خانگی پیدا کنید.

اگر مجبور به تمیز کردن یک دشتشویی  خارج از منطقه مدفوع مشخص شده هستید، پس از آن پارچه های کثیف یا دستمال کاغذی را در داخل آن قسمت قرار دهید تا به توله سگ خود کمک کنید تا منطقه معطر را به عنوان محلی که قرار است از بین ببرند تشخیص دهد.

توله سگ خود را با یک برنامه غذایی منظم پیش ببرید. چیزی که طبق برنامه به توله سگ می رسد طبق برنامه از یک توله سگ بیرون می آید. بسته به سن، توله ها ممکن است نیاز به تغذیه دو یا سه بار در روز داشته باشند. غذا دادن به توله سگ خود در ساعات معینی در روز، احتمال مدفوع آنها را در زمان های ثابت نیز افزایش می دهد و آموزش در خانه را برای هر دوی شما آسان تر می کند.

ظرف آب توله سگ خود را حدود دو ساعت و نیم قبل از خواب بردارید تا احتمال اینکه او در طول شب نیاز به دستشویی احتیاج داشته باشد، را کاهش دهید. اکثر توله ها می توانند تقریباً هفت ساعت بدون نیاز به استراحت در حمام بخوابند. اگر توله سگ شما در شب شما را از خواب بیدار می‌کند، به این موضوع اهمیت ندهید. در غیر این صورت، آنها فکر می کنند که وقت بازی است و آنها نمی خواهند دوباره بخوابد. تا جای ممکن چراغ‌های کمتری را روشن کنید، با توله سگ خود صحبت یا بازی نکنید، او را به جایی که خود را تسکین می‌دهند ببرید و سپس به رختخواب برگردانید.

شما می‌توانید آن کسی باشید که حیوان از او پیروی می‌کند

بیرون بردن سگ خارج از آپارتمان

به ازای هر حیوانی که نجات یافته است، تعداد بی‌شماری دیگر هنوز در رنج هستند. آینده ای بسازید که در آن حیوانات دیگر مجبور نباشند در کارخانه های توله سگ، آزمایشگاه های آزمایش یا سایر موقعیت های دلخراش رنج ببرند.

  • یک هدیه دست ساز بسازید
  • روی توله سگ خود نظارت کنید
  • به توله سگ خود فرصت ندهید که در خانه خاکی کند. هر زمان که در داخل خانه هستند مراقب آنها باشید.

اگر به طور فعال در حال تمرین یا بازی نیستید، توله سگ خود را با یک افسار شش فوتی به خود یا مبلمان نزدیک خود ببندید‌. مراقب علائمی باشید که نشان می دهد توله سگ شما باید بیرون برود. برخی از علائم واضح هستند، مانند پارس کردن یا خراشیدن در، چمباتمه زدن، بی قراری، بو کشیدن یا دور زدن. وقتی این علائم را دیدید، فوراً افسار را بگیرید و آنها را بیرون به محل حمام خود ببرید. اگر آنها را دستشویی کردند، آنها را تحسین کنید و با یک رفتار پاداش دهید.

برای آموزش محل دستشویی به سگ توله سگ خود را در حیاط بسته نگه دارید. در طول فرآیند آموزش خانه، حیاط شما باید مانند هر اتاق دیگری در خانه شما رفتار شود. فقط زمانی که توله سگتان به طور قابل اعتمادی در خانه آموزش دید، مقداری آزادی در خانه و حیاط بدهید. وقتی نمی توانید نظارت کنید، محیط را محدود کنید. هنگامی که نمی توانید همیشه توله سگ خود را تماشا کنید، او را در منطقه ای کوچک محدود کنید که نخواهند آنجا را از بین ببرند.

فضا باید به اندازه ای بزرگ باشد که به راحتی بایستید، دراز بکشید و بچرخید. می توانید از بخشی از حمام یا اتاق رختشویی که با گیت های کودک مسدود شده است استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید آموزش محل دستشویی به سگ خود را در جعبه آموزش ادامه دهید. (حتما یاد بگیرید که چگونه از جعبه به صورت انسانی به عنوان روشی برای حبس کردن استفاده کنید.) اگر توله سگ شما چندین ساعت را در سلول سپری کرده است، باید به محض بازگشت او را مستقیماً به محل حمام خود ببرید.

بهترین زمان برای آموزش محل دستشویی به سگ

شما می‌توانید از زمانی که سگتان توله است این آموزش را آغاز کنید. در هر زمان که سگ شما نیاز به دستشویی داشت آموزش هایی را که در بالا به شما گفتیم را اجرا کنید تا به مرور سگ شما به این روند عادت کند.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x