دکوراسیون

تهویه بخاری هیزمی و جلوگیری از ایجاد دود

تهویه بخاری هیزمی و جلوگیری از ایجاد دود

یکی از دلایلی که موجب شده است استفاده از بخاری هیزمی روز به روز کاهش پیدا کند میزان نسبتاً بالای آلایندگی این محصول می‌باشد . دود به وجود آمده در بخاری هیزمی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و موجب اذیت افراد شود . استفاده از بخاری هیزمی در مکان‌های آپارتمانی نیز می‌تواند موجب آزار و اذیت همسایگان نیز شود . به همین دلیل است که شما نیاز به یک تهویه مناسب برای بخاری‌های هیزمی دارید . وجود حجم نسبتاً بالای دود در بخاری هیزمی باعث می‌شود که شما نیاز به استفاده از یک سیستم تهویه متفاوت در مقایسه با تهویه بخاری‌های معمولی باشید . در این مطلب تلاش می‌کنیم شما را با سیستم تهویه بخاری هیزمی بیشتر آشنا کنیم و معایب و مزایای آن را بازگو کنیم .

تاریخچه سیستم های تهویه بخاری هیزمی

در سالیان دور که بشر شروع به استفاده از آتش در گرمایش فضاهای مختلف کرده بود هیچگونه سیستم تهویه‌ای وجود نداشت . به همین دلیل انسان‌ها با مشکلات زیادی به هنگام استفاده از گرمای آتش مواجه می‌شدند . خطر گازگرفتگی و همچنین خطر آتش سوزی از عمده‌ترین و شایع‌ترین مشکلاتی بودند که در گذشته بسیار به وجود می‌آمدند .به مرور زمان بشر به این نتیجه رسیدی که برای استفاده از گرمای آتش باید از یک سیستم تهویه برای تعویض هوای موجود در فضا استفاده کند . در ابتدا انسان‌ها از یک دریچه در اتاق خود برای تعویض هوای اتاق به منظور جلوگیری از انباشته شدن گاز استفاده می‌کردند . اما به مرور زمان به این نتیجه رسیدند که بهتر است از یک سیستم تهویه برای خود بخاری استفاده کننده تا اینکه از هدر رفت انرژی و گرما جلوگیری کنند . و همچنین  تهویه مناسب‌تری نیز در مقایسه با گذشته داشته باشند .

مزایای تهویه بخاری هیزمی

بهره وری انرژی:* استفاده از یک سیستم تهویه مناسب موجب می‌شود که میزان بهره‌وری بخاری شما تا حدود زیادی افزایش پیدا کند .  شما می‌توانید با کمترین میزان صرف انرژی بیشترین مقدار گرما را تولید کنید .
مقرون به صرفه بودن:* تهویه مناسب می‌تواند از هزینه‌های اضافی که در آینده به وجود خواهد آمد جلوگیری کند که این موضوع می‌تواند یک گزینه اقتصادی به شمار برود .
تاثیر محیطی:*  در واقع مهمترین ویژگی استفاده از تهویه برای بخاری هیزمی تاثیری است که در محیط به وجود می‌آورد . یک تهویه مناسب از انباشته شدن گازهای سمی و خطرناک در محیط جلوگیری می‌کند و در نتیجه شما فضای سالم‌تری در اختیار خواهید داشت.

تهویه بخاری هیزمی و جلوگیری از ایجاد دود 1

تهویه بخاری هیزمی چگونه کار می کند

سیستم تهویه برای بخاری هیزمی و به طور کلی برای بخاری‌ها دارای یک مکانیزم بسیار ساده می‌باشد . در بیشتر مواقع سیستم تهویه یک لوله می‌باشد یک گازهای تولید شده در بخاری را به فضای بیرونی انتقال می‌دهد . همچنین این لوله با رساندن اکسیژن مورد نیاز برای سوخت می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش گرما و همچنین بهبود کارکرد بخاری داشته باشد .

روند نصب تهویه بخاری هیزمی

معمولا نصب تهویه برای بخاری هیزمی دشواری چندانی ندارد و هر شخصی به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد . اما برای نصب تهویه بخاری‌هایی که در فضاهای تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیاز به مهارت بیشتری خواهید داشت . در برخی مواقع بهتر است در چنین شرایطی از افراد متخصص در این زمینه جهت نصب تهویه در مکان‌های صنعتی و تجاری کمک بگیرید .

نکات تعمیر و نگهداری بخاری هیزمی

در مورد اهمیت تعمیر و نگهداری منظم، از جمله بررسی، روال تمیز کردن، و عیب یابی مشکلات رایج برای افزایش طول عمر سیستم اطلاعات کسب کنید . وجود خاکسترهایی که در اثر سوختن هیزم در بخاری به وجود می‌آید می‌تواند موجب کاهش کارایی بخاری شما شود . به همین دلیل باید بخاری را به صورت مداوم و دوره مورد نظافت قرار دهید تا کیفیت و کارایی محصول شما حفظ شود .

مقایسه بخاری هیزمی با سایر سیستم های گرمایشی

هر کدام از انواع بخاری‌ها و تجهیزات گرمایشی دارای معایب و مزایای خاص خود می‌باشند . استفاده از تجهیزات گرمایشی باید با توجه به ویژگی‌های مکان مورد نظر انتخاب شود . نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که شما به چه نوع سوخت هایی دسترسی دارید تا اینکه بتوانید سیستم گرمایش مناسب را انتخاب کنید .مقایسه محصولات مختلف این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را از بین گزینه‌های مختلف داشته باشید . برای اینکه بتوانید مقایسه درستی داشته باشید ابتدا باید نیازها و ویژگی‌های محیط خود را شناسایی کنید .

مدل های بخاری هیزمی محبوب در بازار

همانگونه که قبلاً نیز به این موضوع اشاره کردیم و محصولاتی مانند بخاری هیزمی به لحاظ تنوع طرح از گوناگونی کمتری در مقایسه با سایر انواع بخاری‌ها برخوردار هستند . اما باز همه برخی از این محصولات وجود دارند یکی از محبوبیت بیشتری در بازار برخوردار هستند و افراد تمایل زیادی به خرید چنین محصولاتی دارند . به عنوان مثال بخاری‌های هیزمی که دارای طراحی سنتی می‌باشند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند . در سالیان اخیر بخاری‌های هیزمی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند .

اثر اقتصادی تهویه بخاری هیزمی

در صورتی که تهویه بخاری شما به درستی نصب راه‌اندازی شود موجب می‌شود که بخاری شما کارایی بهتری داشته باشد . یک سیستم تهویه علاوه بر اینکه از انباشته شدن گازهای خطرناک در محیط جلوگیری می‌کند ، می‌تواند موجب افزایش کارایی و افزایش میزان حرارت بخاری نیز شود . در صورتی که اکسیژن کافی برای بخاری تامین شود بخاری شما با میزان کمتری از سوخت می تواند حرارت بیشتری را تولید کند . این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی بر صرفه جویی اقتصادی شما در هزینه‌های سوخت شود .

ملاحظات زیست محیطی

سیستم تهویه موجب اکسیژن رسانی به آتش می‌شود که باعث کامل شدن چرخه سوخت می‌شود . در صورتی که سیستم تهویه شما عملکرد مناسبی نداشته باشد در نتیجه فرایند احتراق ناقص صورت می‌گیرد و به احتمال زیاد دود بیشتری به وجود خواهد آمد . این موضوع می‌تواند یک تاثیر منفی در سلامت محیط زیست شما داشته باشد . با نصب صحیح و اصولی سیستم تهویه می‌توانید میزان آلایندگی را تا حدود زیادی کاهش دهید .

روندها و نوآوری های آینده در مورد بخاری هیزمی

با وجود اینکه بخاری هیزمی در مقایسه با سایر انواع بخاری‌ها کمترین تاثیر را از رشد و پیشرفت تکنولوژی دریافت کرده است ، اما باز هم نمی‌توان گفت که رشد و پیشرفت تکنولوژی در این موضوع بی تاثیر بوده است . شاید در آینده نزدیک انواع مختلفی از این محصولات به بازار ارائه شونده که دارای کارایی بهتری می‌باشند و کار کردن با آنها بسیار آسان‌تر باشد .

توصیه های کاربران در مورد تهویه بخاری هیزمی

استفاده از تجربیات دیگران همواره موجب می‌شود که شما بتوانید با هزینه بسیار کمتری اقدام به انجام برخی از کارها نمایید . استفاده از تجربیات افرادی که قبلاً از بخاری هیزمی استفاده کرده‌اند و راهکارهایی که برای حل مشکلات خود به کار گرفته‌اند می‌تواند برای شما بسیار مفید و آموزنده باشد .

نتیجه

در پایان به این موضوع اشاره می‌کنیم که در صورت استفاده از بخاری هیزمی حتماً یک تهویه مناسب برای بخاری خود نصب نمایید . به صورت مداوم و دوره‌ای از عملکرد صحیح تهویه اطمینان حاصل کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید . ابعاد دودکش را با توجه به ابعاد و میزان گرمادهی بخاری انتخاب کنید . در چنین شرایطی به احتمال زیاد تجربه بهتری از استفاده خود از بخاری هیزمی خواهید داشت .

سوالات متداول بخاری چوبی

آیا تهویه بخاری هیزمی برای  منازل ضروری است؟*

استفاده از یک سیستم تهویه برای بخاری‌های هیزمی در فضاهای سرپوشیده کاملاً ضروری می‌باشد . در صورت استفاده نکردن از سیستم تهویه خطراتی از قبیل گاز گرفتگی و خفگی می‌تواند به شما و اطرافیانتان را تهدید کند .

*گرمایش بخاری هیزمی از نظر نگهداری در مقایسه با سیستم های گرمایشی معمولی چگونه است؟*

به طور کلی بخاری‌های هیزمی در مقایسه با انواع دیگر بخاری‌ها به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند . شما باید به صورت مداوم و هر چند روز یکبار نسبت به نظافت بخاری هیزمی اقدام نمایید .

تهویه بخاری هیزمی و جلوگیری از ایجاد دود2

*طول عمر معمول یک سیستم تهویه بخاری هیزمی چقدر است؟*

. با نگهداری مناسب، سیستم های تهویه بخاری هیزمی می توانند چندین دهه دوام بیاورند

منبع:https://villasaze.ir

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگه واقعا قصد خرید بخاری هیزمی دارین حتما باید تهویه مناسبی داششته باشین م نکه خریدم ولی چون تهویه مناسبی نداشتم کلی برام دردسر شد.

دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x