زیبایی و تناسب

خواص پوست موز برای پوست که نمی دانستید!

از خواص پوست موز برای پوست می توان به رفع چین و چروک و رفع لک های پوستی اشاره کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ در این مطلب به معرفی خواص پوست موز برای پوست که از آن بی خبر بودید پرداختیم. پس برای بهره مندی از خواص این میوه تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خواص پوست موز برای پوست

موز میوه ای خوشمزه و سالم است که حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مانند فیبر، منیزیم، مس، پروتئین، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C می باشد.جالب است بدانید که خواص پوست موز برای پوست بی شمار است. در تعریف خواص پوست موز برای لک های صورت باید بگوییم که پوست این میوه برای پوست، مو، دندان، پاکسازی و رفع چین و چروک صورت نیز کاربردهای فراوان و متنوعی دارد.

مواد مغذی پوست موز برای پوست

تمام خواص نهفته در پوست موز نتیجه مواد مغذی و مواد معدنی موجود در این میوه است. پوست موز سرشار از سیلیس است که در نهایت باعث تولید کلاژن در بافت پوست انسان می شود. همچنین مقادیر قابل توجهی فنول در آن وجود دارد که خاصیت ضد میکروبی را برای پوست به ارمغان می آورد. پوست موز سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و مواد مغذی حیاتی است.

پوست موز چه خواصی دارد

این مواد مغذی دست به دست هم می دهند تا پوست بدن روشن شود و دیگر اثری از چین و چروک در سطح پوست باقی نماند. پوست موز به دلیل مواد مغذی موجود در آن به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی نیز عمل می کند و باعث آبرسانی می شود. بسیاری از تحقیقات همچنین نشان داده اند که پوست موز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن دارای خواص ضد التهابی است.

چند نکته‌ مهم پیش از استفاده از پوست موز

پیش از آنکه از پوست موز با اهداف زیبایی و دانستن خواص پوست موز برای پوست استفاده کنید. باید به یک سری نکات مهم از جمله نکات زیر توجه نمایید؛

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، از پوست موز تازه استفاده نمایید.

پوست موز را برای مدت طولانی نگه نداشته و بلافاصله از آن استفاده نمایید.

هیچ‌وقت پوست موز را در یخچال نگه ندارید.

پوست موز برای پوست چه خواصی دارد؟

شواهد گوناگون نشان می‌دهند که خواص پوست موز برای پوست بسیار زیاد است. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

از بین بردن پف چشم

پوست موز را روی چشم های بسته خود قرار دهید تا پف چشم هایتان کاهش یابد. پوست موز به محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر فرابنفش (UV) خورشید کمک می کند. برای این منظور پوست موز را قبل از اینکه روی چشمان خود بمالید در مقابل نور خورشید قرار دهید. استفاده از پوست موز روی چشم نیز خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد.

مرطوب کننده بی نظیر

از پوست موز به‌منظور مرطوب‌کننده استفاده کرده تا پوست شما هیدراته شود.

درمان جوش

برای از بین بردن جای جوش، تکه ای از پوست موز را ببرید و به مدت 5 تا 10 دقیقه به آرامی روی جوش ماساژ دهید. فقط اطراف جوش را با آب گرم و پنبه پاک کنید تا مواد پوست موز روی جوش خشک شود. برای کاهش آکنه، این کار را حداقل 3 بار در روز انجام دهید.

بسیاری از مردم توان پرداخت هزینه های سنگین کرم های روشن کننده پوست و سایر لوازم آرایشی گران قیمت را ندارند و یا بسیاری اوقات اصلاً به نتایج دلخواه خود نمی رسند. طرز تهیه کرم خانگی سفید کننده پوست را به شما آموزش داده ایم که موثرترین و کم هزینه ترین روش است.

پوست موز چه خاصیتی دارد

تسکین دهنده جای نیش پشه

جای نیش پشه و دیگر حشرات بسیار آزاردهنده و دردناک است. جهت تسکین این درد، بخش داخلی پوست موز را به مدت پنج دقیقه روی ناحیه نیش خورده ماساژ بدهید. پس از پانزده دقیقه استراحت، محل مورد نظر را با آب سرد بشویید. در صورت نیاز این عمل را تکرار نمایید.

محو کردن خطوط خنده و چین و چروک

پوست موز به کشیدگی و محکم نمودن پوست صورت کمک می‌کند. آنتی اکسیدان لوتئین موجود در پوست موز افزایش سن را به تعویق انداخته و سبب نرمی و درخشندگی پوست می‌شود. بخش داخلی پوست موز را روزی یک مرتبه به صورت خود زده و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن اجازه استراحت بدهید. سپس با آب ولرم آن را بشویید.

کمک به حذف زگیل‌ها

مطالعات و شواهد نشان داده‌اند که پوست موز به از بین‌بردن زگیل و جلوگیری از سرایت آن‌ها به نقاط دیگر کمک زیادی می‌کند. جهت آنکه بتوانید از خواص ضد‌زگیل پوست موز بهره‌مند شوید، کافی است آن را روی ناحیه پوست مورد نظر بزنید. دقت داشته باشید اثرات پوست موز برای زگیل باید به‌صورت متوالی و هر شب بعد از مالیدن روی پوست مشاهده شود.

اثرات ضدجوش

جوش های سرسیاه و آزاردهنده از جمله عوارض پوستی هستند که در برابر درمان مقاوم هستند. با توجه به اینکه پوست موز خاصیت ضد التهابی دارد، توصیه می شود هر روز به مدت 5 دقیقه آن را روی صورت و بدن خود ماساژ دهید و پس از یک هفته درمان مداوم، نتیجه را مشاهده کنید. پوست را با پوست موز ماساژ دهید تا لایه برداری تا آخرین سطح خود ادامه یابد تا اثربخشی آن به حداکثر برسد.

کاهش سیاهی و پف زیر چشم

خاصیت مرطوب کنندگی و پتاسیم موجود در پوست موز به از بین رفتن سیاهی و پف دور چشم کمک شایانی می‎کند. فیبر سفید داخل پوست موز را با کمک کشیدن یک قاشق به درون آن جمع آوری کرده و با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه مخلوط نمایید، سپس این خمیر را به آرامی اطراف چشم‌های خود بگذارید. همچنین به همین روش می‌توانید در خانه ماسک پوست موز برای صورت خود را تهیه نمایید.

ماسک پوست موز

کاهش لکه های پوستی

قسمت داخلی پوست موز برای از بین بردن لکه های پوست بسیار مفید است. ویتامین های مفید A، B، C و E موجود در پوست موز به ترمیم لکه های پوستی کمک می کند. علاوه بر این، با خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد، لکه های سیاه نیز کاهش می یابد. قسمت داخلی پوست موز (فیبر سفید آن) را به آرامی روی پوست خود به مدت پنج تا ده دقیقه ماساژ دهید. سپس اجازه دهید این الیاف به مدت 20 دقیقه روی صورت شما بماند.

تکرار این کار 2 یا 3 بار در روز باعث از بین رفتن لکه های پوستی می شود. بوتاکس طبیعی پوست صورت یکی از ایمن ترین و کم هزینه ترین روش ها برای باز کردن چین و چروک های پوست است. در این روش موثر خبری از مضرات و مضرات بوتاکس نیست و با سالم ترین مواد و کمترین هزینه بهترین نتیجه را خواهید دید.

خواص پوست موز برای مو

شما می‌توانید از پوست موز به‌منظور یکی از عناصر تشکیل‌دهنده‌‌ ماسک مو استفاده نمایید. این کار موجب می‌شود موهای شما نرم‌تر و درخشان‌تر شوند. دلیل این مسئله می‌تواند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پوست موز باشد. این آنتی‌اکسیدان‌ها تاثیر منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی نموده و از این طریق، مو را مستحکم و سالم می‌نمایند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x