آشپزی

طرز تهیه مربای هویج در خانه؛ روش های قوام و جلوگیری از شکرک

در ادامه به طرز تهیه مربای هویج در خانه، روش های جلوگیری از شکرک زدن مربای هویج و غلیظ شدن آن خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ مربای هویج، یکی از مرباهای خوش رنگ و پرطرفداری است که در خانه می توانید آن را تهیه کنید. با آموزش طرز تهیه مربای هویج و پخت آن در خانه می توانید یک خوراکی شیرین و لذیذ برای صبحانه و عصرانه داشته باشید و از خوردن آن با چای لذت ببرید.

طرز تهیه مربای هویج خانگی

در ادامه به صورت قدم به قدم به طرز تهیه مربای هویج در خانه با طعمی خاص خواهیم پرداخت.

۱. شستن و رنده کردن هویج‌ها

اولین مرحله طرز تهیه مربای هویج حرفه ای در منزل این است که هویج ها را با دقت بشویید و پوست بگیرید. توجه داشته باشید که بهتر است هویج ها را بعد از پوست کندن دوباره بشویید. سپس صبر کنید تا هویج ها خوب خشک شوند، سپس آنها را ریز رنده کنید.

چیکار کنیم مربای هویج شکرک نزند

۲. پختن هویج‌های رنده شده

در این مرحله از پخت، هویج رنده شده را داخل قابلمه بریزید و دو لیوان آب به آن اضافه کنید. تقریبا چهل دقیقه زمان نیاز است تا هویج‌های مربای هویج روی حرارت ملایم نرم شوند.

۳. اضافه کردن شکر به هویج

در این مرحله از طرز تهیه مربای هویج و بعد از نرم شدن هویج، شکر را اضافه کنید و روی حرارت ملایم آنقدر هم بزنید تا شکر کاملا در آب مخلوط شود. در همین مرحله از پخت مربای هویج چهار عدد هل را به مربا اضافه کنید تا عطر و طعم فوق العاده‌ای به مربا بدهد.

۴. اضافه کردن زعفران، گلاب و آبلیمو

بعد از نیم ساعت زعفران آب کرده را به مربا اضافه کنید و هم بزنید تا زعفران مخلوط شود. زمانی که احساس کردید شربت مربای هویج شما نزدیک به قوام آمدن است؛ یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق سوپ‌خوری آبلیمو (ترجیحا تازه) به آن اضافه و مخلوط کنید.

۵. پخت مربای هویج

هرگاه شربت مربای هویج غلیظ شد، به این معنی است که پخت مربا تمام شده است. پس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مربا از روی حرارت بیفتد و به دمای محیط برسد. در آخر دانه های هل را از مربا خارج کرده و مربا را در ظرف مورد نظر بریزید. مربای هویج رنده شده شما آماده است.

طرز تهیه مربای هویج

چیکار کنیم مربای هویج غلیظ شود؟

برای این‌که متوجه شویم، مربا به قوام رسیده است باید یک قاشق از شربت مربا برداریم. پس از این‌که خنک شد، بین دو انگشت خود آن را تست کنیم و در صورتی که شربت مربا بین دو انگشت کش آمد، شربت به قوام رسیده است. اگر بعد از خنک شدن مربا هویج باز هم مربا رقیق بود چکار کنیم؟ اگر بعد از خنک شدن مربا احساس کردید هنوز مربا رقیق است کمی دیگر بجوشانید.

راه های جلوگیری از شکرک زدن مربای هویج

اگر مربا در دمای بالا پخته شود شهد یا شربت آن خیلی زود غلیظ می شود اما هویج کاملا پخته نمی شود که باعث می شود در مدت کوتاهی مربا شیرین شود. به همین دلیل مربا را باید روی حرارت ملایم بپزید یا می توانید یک قاشق آبلیمو به مربا اضافه کنید تا شکرک نزند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x