فیلم و سریالرادیو و تلویزیون
ترند

معرفی بازیگران سریال نیکان + بیوگرافی و مشخصات

به گزارش پارت نیوز؛ سریال نیکان پر از بازیگران مطرح و ستاره های این روزهای تلوزیون و سینمای ایران که هر یک به تنهایی می توانند موفقیت یک فیلم را تضمین کند. بازیگران سریال نیکان از جمله بهترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران هستند.

در ادامه شما را دعوت می کنیم با اسامی بازیگران سریال نیکان و بیوگرافی آنها آشنا شوید.

سریال نیکان تولید سال 1401 و تدوین برای پخش در سال 1402 رسانه ملی به سفارش شبکه 3 است. این سریال 30 قسمت دارد و کارگردانی آن بر عهده علی سراهنگ است.

نویسندگان سریال «نسیم محمدی فارسانی» و «نسیم سیفی‌ پور» هستند و آقای «کامران مجیدی» مسئولیت تهیه کنندگی اثر را بر عهده گرفته است.

خلاصه داستان نیکان

سریال نیکان داستان دختر نوجوانی را تعریف می کند که نام اثر نیز از روی نام کاراکتر «نیکان» گذاشته شده است. او به دلیل مشکلاتی که در زندگی برایش پیش می آید وارد چرخه زندگی شده و کارآفرینی می کند و در این بین با چالش های مختلفی روبرو می شود.

ساعت پخش سریال نیکان

سریال نیکان از روز جمعه 12 خرداد 1402 هر شب ساعت 20:30 بروی آنتن شبکه سه رفته است و تکرار آن 00:00 بامداد، 09:30 صبح و 14:10 ظهر پخش می شود.

عکس و بیوگرافی بازیگران سریال نیکان

بازیگران زیادی در این اثر 30 قسمتی حضور دارند. در ادامه برخی از آنها را به شما خوانندگان گرامی معرفی می کنیم.

پژمان بازغی

بازغی یکی از بازیگران سریال نیکان است. او در 19 مرداد 1353 در تهران در خانواده ای فارس زبان به دنیا آمد و دومین فرزند یک خانواده پنج نفره است که اصالتاً اهل شمال ایران، لاهیجان هستند.

در دوران کودکی به دلیل شغل پدرش در شهرهای مختلف کوچ کرد و زندگی کرد که تجربه زیادی برای آینده اش به او داد. پس از انقلاب اسلامی در حالی که تنها چهار سال داشت خانواده اش به رشت نقل مکان کردند.

عکس پژمان بازغی در سریال نیکان

در زمان جنگ ایران با عراق به دلیل اینکه پدرش یکی از نگهبانان دفاع از مرزهای دریایی جنوب ایران بود، خانواده اش به بوشهر نقل مکان کردند. پژمان پس از جنگ و بازگشت خانواده اش به تهران، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان پذیرفته شد و برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی معدن به آنجا رفت.

آنجا بود که به سینما و بازیگری علاقه مند شد. در سال 1373 وارد سینمای مرکزی جوانان گیلان شد و در اولین فیلم خود به نام اعتراف به کارگردانی مجید فهیم خواه بازی کرد. پس از آن حدود دو سال در اولین مجموعه تلویزیونی خود به نام «آژانس دوستی» بازی کرد و در آنجا فرصت همکاری در کنار حسین پناهی را پیدا کرد. او در سال 1383 پس از بازی در فیلم دوئل که برنده 6 جایزه از بیست و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر شد، به عنوان بازیگر مطرح شد.

بازغی در چند سال اخیر مسئولیت اجرای برنامه کودک شو را بر عهده داشت و در مسابقاتی نظیر پدرخوانده و شب های مافیا نیز حضور پیدا کرده بود.

سیما تیرانداز

سیما تیرانداز متولد 9 شهریور 1351 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده سینما تئاتر می باشد و با تئاتر شروع تا اینکه سال 1368 وقتی 17 ساله بود با فیلم سینمایی «هامون» جلوی دوربین رفت و با سریال ستایش در سال 1390 به شهرت رسید.

سیما تیرانداز لیسانس ادبیات نمایشی خود را از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس کارگردانی و بازیگری را از دانشکده سینما و تئاتر گرفت.

عکس سیما تیرانداز بازیگر سریال نیکان

بازیگری را از سال 1367 با نمایش های آموزشی دانشکده هنر و ادبیات صدا و سیما زیر نظر مدیر سابق خود آدینه گلاب آغاز کرد. او با ایفای نقشی کوتاه در فیلم هامون به کارگردانی داریوش مهرجویی و سپس در فیلم بانو به کارگردانی داریوش مهرجویی بازی کرد. اما سایه‌های هجوم فرصت خوبی برای بازی در این فیلم بود و نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از یازدهمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

سیما تیرانداز با ناصر هاشمی بازیگر رادیو ازدواج کرد و پس از مدتی از هم جدا شدند، ازدواج دوم او با مجید نصیری جوزانی بازیگر سریال جاده های سرد بود که به طلاق نیز انجامید. او صاحب پسری بنام آریانا است.

سیما تیرانداز در نقش همسر پژمان بازغی از جلمه بازیگران سریال نیکان است.

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی بازیگر ایرانی است. او دختر بهزاد فراهانی بازیگر و خواهر گلشیفته فراهانی هنرپیشه است.

شقایق فرهانی متولد چه سالی است؟

فراهانی متولد تهران، ایران است. او بزرگترین دختر بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران و فهیمه رحیمی نیا بازیگر تئاتر است. خواهر او گلشیفته فراهانی بازیگر است.

آثار شقایق فرهانی

از دیگر آثار او می توان به طوطیا (1998)، سیندرلا (2001)، پروانه در باد (2003)، شارلاتان (2004)، محاکمه (2006)، بهاره در باران (2008)، گناهکاران (2012)، متروپل اشاره کرد. (1392) و قیامت (حسین که نه) (1393).

عکس شقایق فرهانی در سریال نیکان

او در چند محصول تلویزیونی از جمله کلاه پهلوی (2012-2013)، ماتادور (2013)، مادرانه (2013)، یک انقلاب زیبا (2014) ظاهر شده است.

زندگی شخصی

او ازدواج کرده بود و چند سال بعد طلاق گرفت. او در 20 سالگی مادر پسری به نام سام شد.

رضا داوودنژاد

عکس رضا داوود نژاد

رضا داوودنژاد متولد 29 اردیبهشت 1359 در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است.

فارغ التحصیل دیپلمه رشته علوم انسانی می باشد که اولین بار در سال 1365 وقتی 6 ساله بود در فیلم «بی پناه» جلوی دوربین رفت تا اینکه در سال 1381 در 22 سالگی با سریال «پشت کنکوری ها» به شهرت رسید.

در سال 1389 وقتی 30 ساله بود با خانم «غزل بدیعی» خواهر مرحوم عسل بدیعی (بازیگر) ازدواج کرد.

رضا داوود نژاد نیز از جمله بازیگران سریال نیکان است.

مه لقا مینوش‌ زاد

مه لقا مینوش زاد بازیگر نقش نیکان کیست؟ مه لقا مینوش‌ زاد متولد 23 اردیبهشت 1379 در تهران، بازیگر است.

عکس مه لقا مینوش‌ زاد بازیگر نیکان

او دانشجوی رشته بازیگری در مقطع لیسانس دانشگاه تهران مرکز و دانش آموخته هنرستان سوره است. کار خود را از تئاتر شروع کرد و بصورت جدی با فیلم کوتاه در میان سال 93 جلوی دوربین رفت و با سریال حکایتهای کمال در سال 1398 شناخته تر شد.

علاقه زیادی به ورزش و کتاب خواندن دارد و آرزویش این است که در حرفه اش موفق باشد.

این بازیگر جوان و جویای نام در این سریال می تواند به خوبی دیده شود.

بهنام تشکر

بهنام تشکر در بیوگرافی بازیگران سریال نیکان.

بهنام تشکر متولد 4 بهمن 1355 در اردبیل ، بازیگر ، صداپیشه و دوبلور است.

عکس بهنام تشکر در سریال نیکان

تشکر فارغ التحصیل لیسانس رشته اقتصاد و بازرگانی از دانشگاه آزاد فیروزکوه است و از 20 سالگی با تئاتر شروع کرد. او اولین بار در سال 1383 با سریال مروارید سرخ جلوی دوربین رفت و شهرت اصلی او از سال 1390 با سریال «ساختمان پزشکان» شروع شد.

در سال 1385 وقتی 30 ساله بود با آیدا یزدانی ازدواج کرد و حاصل این زندگی یک فرزند پسر بنام کاوه می باشد

مریم سعادت

مریم سعادت متولد 24 شهریور 1337 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

عکس مریم سعادت در سریال نیکان

سعادت فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد. در سال 1369 اولین بار با نقش کوتاهی در سریال آرایشگاه زیبا جلوی دوربین رفت و در سال 1373 در 36 سالگی با نقش اعظم جمالی در مجموعه زی زی گولو به شهرت رسید.

او سال ها است که ازدواج کرده و عاشق سفر و رمان است.

اصغر نقی‌ زاده

اصغر نقی زاده متولد 1340 در تهران، بازیگر است. او مدرک فوق دیپلم رشته بازیگری دارد و از تئاتر بعد از انقلاب شروع کرد. در سال 1368 وقتی 28 ساله بود با فیلم مهاجر جلوی دوربین رفت و اما شهرت اصلی او با فیلم آژانس شیشه ای در سال 1375 شروع شد.

اصغر تقی زاده در سریال نیکان

وی متاهل است و حاصل ازدواجش دو فرزند بنام محسن و محمد سجاد می باشد. تقی زاده نیز جزو بازیگران سریال نیکان است.

رویا جاویدنیا

رویا جاویدنیا متولد 10 مرداد 1344 در تهران، بازیگر است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته هنرهای تجسمی شاخه سفال گری است.  در سال 84 برای اولین بار در فیلم به آهستگی جلوی دوربین رفت و در سال 91 با فیلم گس شناخته تر شد.

عکس رویا جاویدنیا

او علاقه زیادی به فضای مجازی ندارد و سینما را ترجیح می‌دهد.

سام کبودوند

سام کبودوند متولد 17 دی 1361 در تهران، بازیگر است. او هم فارغ التحصیل لیسانس مهندسی معدن است. بازیگری را از تئاتر شروع کرد و در سال 1392 با سریال یاد آوری جلوی دوربین رفت. کبودوند در سال 93 با سریال گاهی به پشت سر نگاه کن نیز دیده شد.

آدم مهربانی هست اما سرکار به شدت جدی و حساس است.

مهدی صباغی

مهدی صباغی متولد 1356 در تهران، دارای لیسانس علوم اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی و فوق لیسانس شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت است.

او فعالیت خود را از سال 1364 وقتی تنها 8 سال داشت از تئاتر شروع کرد و حالا در دانشگاه تدریس و کارگردانی تئاتر هم می کند.

فروغ قجابگلی

فروغ قجابگلی

فروغ قجابگلی متولد 14 اردیبهشت 1349 در دزفول خوزستان، بازیگر است.

او تحصیلکرده رشته علوم هنری از دانشگاه تربیت معلم و لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده غیرانتفاعی عالی جهاد دانشگاه است. مانند خیلی از بازیگران دیگر کار را اول با تئاتر شروع کرد. اولین بار سال 1378 وقتی 29 ساله بود با فیلم متولد ماه مهر جلوی دوربین رفت تا اینکه سال 1395 با سریال قرعه دیده شد.

علاوه بر بازیگری به عنوان طراحی صحنه و لباس نیز فعالیت دارد. او نیز از دیگر بازیگران سریال نیکان است.

نادر شهسواری

نادر شهسواری از بازیگران سریال نیکان کارگردان و بازیگر است. او فعالیت خود را با تئاتر شروع کرده است و با بازی در فیلم «شنای پروانه» محصول سال 1398 به شهرت رسید.

آزاده مهدی‌ زاده

آزاده مهدی‌ زاده

آزاده مهدی زاده متولد هشتم آذر ماه سال 1363 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون می باشد.

او فارغ التحصیل رشته گرافیک است و فعالیت هنری خود را از سال 1382 با سریال فقط به خاطر تو آغاز کرد. همچنین سال 1385 با سریال نرگس بیشتر شناخته شد.

وی از طرفداران دو آتشه تیم فوتبال پرسپولیس است ولی در میان ورزش ها بیشتر به اسکی و تنیس علاقمند است.

مریم شعبانی

مریم شعبانی بازیگر تهرانی است. او کار خود را از سال 1395 با فیلم کوتاه کم و بیش جلوی دوربین شروع کرد و در سال 1400 با سریال کنار پروانه ها به شهرت رسید.

فریده دریامج

فریده دریامج

فریده دریامج متولد 12 فروردین 1335 در تهران بازیگر است.

وی فارغ التحصیل لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است. کار خود را با تئاتر شروع کرده و پس از آن در رادیو حضور یافت. دریامج بازیگری را از سال 1366 با سریال سنگ و شیشه آغاز کرد و در همان سال با فیلم پناه خود را به سینما معرفی کرد.

او سال هاست که ازدواج کرده و زندگی موفقی در کنار همسرش دارد و این زوج صاحب یک پسر به نام علی هستند.

مهری آل آقا

مهری آل آقا

مهری آل آقا متولد ۱۳۴۴ در تهران، بازیگر بود. او هم مانند خیلی از بازیگران سینما و تلوزیون خاک صحنه خورده است و ابتدا با تئاتر کار بازیگری را شروع کرده است. در سال ۱۳۷۲ با سریال اسم منم بنویس جلوی دوربین رفت و با سریال هشت و نیم دقیقه در سال ۱۳۹۵ به شهرت رسید.

سید بحرالعلومی

سید بحرالعلومی متولد 1351 در شهر تهران و از بازیگران سریال نیکان است.

او فعالیت هنری خود را از سال 1364 با تئاتر آغاز کرد و در سال 1396 با سریال بانوی عمارت به شهرت رسید.

او علاوه بر گویندگی، در برنامه تقویم تاریخ شبکه خبر نیز حضور دارد.

رونیکا بهرام زاده

رونیکا بهرام زاده نیز بازیگر تهرانی است. او کار خود را در سال 1398 با سریال بچه مهندس 4 آغاز کرد و در سال 1400 با فیلم برادران لیلا به شهرت رسید و اکنون با نام های بازیگران سریال نیکان شناخته می شود.

بازیگران دیگر

امید سلیمی، نوا نعمتی، محمد یادگاری، نسیم مسلمی، رزا ماندنی، حسین شفیعی، حسین توکلی، صادق سرآهنگ و محمدعلی اکبرشاهی از دیگر نام های بازیگران سریال نیکان هستند.

تهیه کننده: کامران مجیدی

کارگردان: علی سراهنگ

نویسندگان: نسیم محمدی فارسانی و نسیم سیفی پور

مشاور پروژه: جواد میرزا آقازاده

مدیر تولید و مدیر برنامه ریزی: احسان ترخورانی

فیلمبردار: احمدرضا گودرزی

تدوین: افشین شهسواری

موسیقی: حبیب هزائی فر

طراح گریم: عباس عباسی

طراح صحنه: مرتضی پورحیدری

با صدای محمد حسین ابراهیمی

طراح صحنه و لباس: مهتاب تقی نژاد اوقانی

صدابردار: سیوان محمودی و محمد عیوضی

تولید جایگزین: علیرضا قبله

دستیار اول کارگردان: صدرالدین صدرائی

منشی صحنه: فاطمه احمدی

مدیر تامین: علیرضا رفائیان

تصحیح رنگ: سامان مجد وفایی و آرش کاظم زاده

جلوه های بصری: کامیار شفیع پور و سام دریامج

هنرمند مسئول: الناز عطایی

عنوان: امیر مهران

عکاس: اردلان آذرمی

دستیار اول کارگردان: سارا گرزین

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x