خودرو

مقایسه MVM X33 و X55 پرو دو سدان قدرت مند مدیران خودرو

مدیران خودرو در مراسم رونمایی از خودروهای وارداتی جدیدش از برخی از آنها نام برد که در این بخش به مقایسه مقایسه MVM X33 و X55 پرو و مشحصات و ارزش خرید هرکدام از آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ بخش‌های فونیکس، eپلاس و ام وی ام در شرکت عرضه کننده خودروهای وارداتی مدیران خودرو در چند ماه اخیر شلوغ بودند و پس از گذشت چند این مدت مدیران خودرو طی مراسمی رسمی از MVM X33 کراس در نمایشگاه خودروهای وارداتی رونمایی کرد. به مناسبت رونمایی از خودروهای جدید مدیران خودرو در این بخش مقایسه MVM X33 و X55 پرو را برایتان آماده کرده ایم.

مقایسه MVM X33 و X55 پرو کراس در چین

ماه گذشته بود که چری اومودا C3 در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد. طی سفر چند تن از خبرنگاران حوزه خودرو به چین و شهر ووهو، مشخص شد کمپانی چری و شریک ایرانی‌اش، مدیران خودرو، قصد دارند چری اومودا C3 را به نام ام وی ام X33 کراس روانه بازار ایران کنند.

همچون سال های گذشته، مدیران خودرو قصد دارد سبد محصولات خود را در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به بازار جهانی به‌روزرسانی کند. بر همین اساس، این شرکت به‌زودی نسخه فیس لیفت ام وی ام X22 پرو را با نام ام وی ام X33 کراس در ایران تولید و عرضه می نماید.

مقایسه MVM X33 و X55 پرو از نظر مشخصات فنی

MVM X33 کراس ، با موتور 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ مشابه با X22 پرو، با توان 112 اسب‌بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر از طریق گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده به چرخ‌های جلو قدرت می‌دهد. در تست‌ها، این خودرو در شتاب صفر تا صد بهبود قابل توجهی نسبت به X22 پرو داشته و زمان 14 ثانیه را به خود اختصاص داده است. هرچند تأثیر کیفیت تایر و بنزین نیز از اهمیت برخوردار است. علاوه بر این، احتمال وجود دارد که ام وی ام ایکس ۳۳ کراس با موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر، قدرت ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن‌متر و گیربکس ۵ دنده دستی نیز در ایران عرضه شود.

مقایسه طراحی بیرونی X33 و X55

طی سال‌های اخیر، ۲ مدل X33 و ۲ مدل X55 در ایران مونتاژ شدند. برای X33، ساختار جلوپنجره نشان‌دهنده‌ی نسخه‌ی S و AT است اما برای  X55 علاوه‌بر جلوپنجره، فرم سپر و خطوط قرمز روی بدنه، تفاوت مدل قدیمی و X55 پرو را نشان می‌دهند.

از دیدگاه ظاهری، X33 چهره‌ای شناخته شده و عامه‌پسند ارائه می‌کند که البته، الهام گرفته از سوزوکی ویتارا نسل چهارم (ساخت ۲۰۱۵) است. شاید اگر ویتارای جدید به ایران می‌رسید و جای‌گزین محصول مونتاژ ایران خودرو می‌شد؛ مانعی جدی برای جلب توجه X33 S وجود داشت اما به هر حال، خودروی چینی توانست حالت زشت و ناخوشایند مدل‌های قدیمی را از ذهن خریدار ایرانی پاک کند. جالب‌تر اینکه X33 AT با جلوپنجره‌ی بزرگ‌تر، در چشم مخاطب ایرانی به شکل پس‌رفت در طراحی به نظر رسید و مورد توجه نبود.

ام وی ام ایکس 33 جدید

ام وی ام ایکس 33

مشخصات ظاهری ام وی ام ایکس 33

در مقایسه MVM X33 و X55 پرو باید گفت که نسل جوان به x55 بیشتر متمایل هستند. از نظر اسپرت بودن این سدان نسبت بهX33  به نظر می‌رسد که موفق تر بوده است. اما همچنان بسیاری از خریداران، از سادگی و راحتی X33 S  بیشتر استقبال می‌کنند. ظاهرا نصب چراغ‌های بزرگ روی این خودروی نسبتا کوچک، ناهماهنگی در طراحی را نشان می‌دهد. موضوعی که در مقایسه‌ی بخش عقب بدنه‌ی X33 و X55 به اوج می‌رسد.

ام وی ام ایکس 55 پرو جدید

مشخصات ظاهری x55 پرو

از دیدگاه بسیاری از متقاضیانی که در مقایسه MVM X33 و X55 پرو برای انتخاب دچار تردید می‌شودند، برایشان طراحی چراغ‌های پشت X55 پرو جذاب از X55 قدیمی است اما در مجموع، سادگی راضی‌کننده در X33 را رقم نمی‌زند. مورد دیگر، درپوش صندوق X55 مشابه بسیاری دیگر کراس‌اورهای مدرن، به سمت بالا باز می‌شود؛ اما این مورد برای X33، حرکت جانبی به سمت راست دارد. همچنین، نصب چرخ زاپاس روی درپوش صندوق، نکته‌ی منفی در طراحی X33 محسوب می‌شود.

نمای پشت X33 S و X33 AT هیچ تفاوتی ندارند؛ اما طرح چراغ‌ها و زه‌کشی بین آن‌ها در X55 قدیمی و X55 پرو متفاوت است. از دیدگاه نگارنده، فرم چراغ‌ها در مدل پرو، هماهنگی بیشتری با دیگر اجزا دارد و زیباتر به نظر می‌رسد؛ هرچند که خطوط قرمز روی سپر جلو، رکاب و چرخ‌ها، ابتکاری کودکانه و ناخوشایند محسوب می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مقایسه MVM X33 و X55 پرو نادیده گرفته شده؛ بحث ابعاد این خودروها است. برخلاف باور عموم، X55 کاملا هم‌اندازه‌ی X33  نیست و عرض بیشتر با ارتفاع کمتر دارد. این شرایط  همچین باعث می‌شوند فاصله محوری در X55 بیشتر باشد و فضای بزرگ‌تر برای سرنشینان فراهم شود. مقایسه‌ی ابعاد X33 و X55 در جدول ذیل مطلب قابل مشاهده است.

ام‌وی‌ام X33 ام‌وی‌ام X55
طول (میلی‌متر) ۴۳۹۰ ۴۳۵۸
عرض (میلی‌متر) ۱۷۶۵ ۱۸۳۰
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۷۰۵ ۱۶۷۰
فاصله محوری (میلی‌متر) ۲۵۱۰ ۲۶۳۰

نمای پشت X33 S و X33 AT هیچ تفاوتی ندارند؛ اما طرح چراغ‌ها و زه‌کشی بین آن‌ها در X55 قدیمی و X55 پرو متفاوت است. از دیدگاه نگارنده، فرم چراغ‌ها در مدل پرو، هماهنگی بیشتری با دیگر اجزا دارد و زیباتر به نظر می‌رسد؛ هرچند که خطوط قرمز روی سپر جلو، رکاب و چرخ‌ها، ابتکاری کودکانه و ناخوشایند محسوب می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مقایسه MVM X33 و X55 پرو نادیده گرفته شده؛ بحث ابعاد این خودروها است. برخلاف باور عموم، X55 کاملا هم‌اندازه‌ی X33  نیست و عرض بیشتر با ارتفاع کمتر دارد. این شرایط  همچین باعث می‌شوند فاصله محوری در X55 بیشتر باشد و فضای بزرگ‌تر برای سرنشینان فراهم شود. مقایسه‌ی ابعاد X33 و X55 در جدول ذیل مطلب قابل مشاهده است.

مقایسه MVM X33 و X55 پرو از نظر طراحی داخلی

x55 پرو:

فضای داخلی و سرنشینان x55 پرو

 

افراد بسیاری در ایران، معتقدند بدنه‌ی X33 زیباتر از X55 است اما به جرات می‌توان گفت، خریداران X55 پرو، رضایت بیشتری از طراحی داخلی دارند. جالب‌تر اینکه نمای داشبورد و ادوات در X55 پرو نیز، تفاوت‌های متعدد با X55 اصلی را نشان می‌دهد. این مورد شاید مهم‌ترین دلیل برای ترجیح X55 پرو به X55 قدیمی و X33 باشد.

نصب مانیتور لمسی به صورت ایستاده روی داشبورد و همچنین پنل دیجیتال پشت فرمان، تفاوت‌های مهم X55 پرو با X33 و X55 قدیمی هستند. دیگر نکته‌ی جالب توجه، نمایشگر لمسی بزرگ و ۱۰/۲۵ اینچی روی X55 پرو است درحالی‌که X33 و X55 قدیمی، مانیتور ۸ اینچی دارند.

مقایسه پیشرانه و عملکرد فنی X33 و X55 پرو

موتور ۲ لیتر و کم‌دردسر X33 به لطف ساختار تنفس طبیعی، مشکلات مرسوم در پیشرانه‌های توربوشارژ چینی را حذف می‌کند. این نمونه، ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. ام‌وی‌ام X33 S با گیربکس CVT در زمان ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و طبق آزمایش میدانی نویسنده این مطلب، میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر در صد کیلومتر ارائه می‌کند.

موتور ام وی ام ایکس 33 کراس

دیگر مدل X33 که با پسوند AT شناخته می‌شود؛ گیربکس ۵ سرعته دنده‌ای اتوماتیک دارد. پیشرانه‌ همان ۲ لیتر موجود در X33S است اما به لطف جعبه‌دنده‌ی تیپ ترونیک، شتاب‌گیری بهتر فراهم می‌کند و یک ثانیه زودتر به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. شرکت مدیران خودرو ادعا می‌کند میانگین مصرف سوخت X33 AT حدود ۸ تا ۹  لیتر در صد کیلومتر است.

موتور ام وی ام ایکس 55 پرو

در کمال تعجب، X55 قدیمی و X55 پرو نیز گیربکس‌های متفاوت دارند اما نسخه‌ی جدیدتر، جعبه‌دنده‌ی CVT ارائه می‌کند و مدل اصلی، مجهز به گیربکس دنده‌ای ۶ سرعته اتوماتیک با دبل کلاچ است. این شرایط باعث می‌شود لذت رانندگی و شتاب‌گیری در X55 قدیمی، بهتر از X55 پرو باشد.

موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای X55، قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت X55 پرو با گیربکس CVT، حدود ۷ در صد کیلومتر است اما نسخه‌ی قدیمی، نزدیک به ۸ لیتر در صد کیلومتر، بنزین مصرف می‌کند.  از نظر وزنی، X55 پرو (CVT) حدود ۸۰ کیلوگرم سنگین‌تر از X55 قدیمی (دنده‌ای اتوماتیک) است به همین دلیل، یک ثانیه دیرتر به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. راننده‌ی X55 قدیمی در عمل می‌تواند صفر تا صد ۱۱ ثانیه را تجربه کند.

مقایسه امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی  X33 با X55

پیش‌تر اشاره کردیم که X33S و X33 AT هم  امکانات متفاوت دارند. مدل قدیمی‌تر با نمایشگر ۸ اینچ، سیستم صوتی ۴ بلندگو، دوربین پارک، صندلی غیربرقی، سانروف، ترمز ABS EBD، کروز کنترل و دوربین پارک ارائه می‌شود؛ اما X33 AT علاوه‌بر تجهیزاتی که گفته شد، کنترل کشش و پایداری (ESP TCS)، سیستم حفظ خودرو در شیب، گرم‌کن صندلی جلو و فرمان برقی نیز دارد.

ظاهرا بسیاری از خودروهای X55 اولیه که به ایران وارد شده‌اند؛ فاقد گرم‌کن داخل صندلی هستند اما این کمبود، برای X55 پرو جبران شده است. برای انواع X55 در ایران، علاوه‌بر امکانات X33S و X33 AT، آینه‌های جمع شونده برقی، چراغ‌های اتوماتیک، مانیتور ۹ اینچ، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای نیز وجود دارد. ام‌وی‌ام X55 پرو نیز ضمن بهره‌مندی از تجهیزات X55 قدیمی، نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچ، پنل دیجیتال پشت فرمان ۷ اینچ و سیستم صوتی با ۶ بلندگرو ارائه می‌کند.

ارزش خرید و مقایسه MVM X33 و X55 پرو

ام وی ام X55 Pro

در بازار آزاد، مالک X33 S  دست دوم می‌تواند با پرداخت مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان، X55 دست دوم بخرد. همین شرایط برای X33 AT و X55 پرو وجود دارد.

از نظر طراحی و نمای بیرونی، سلیقه‌ی فردی تعیین‌کننده‌ی جذابیت بین X33 یا X55 است اما کابین X55 پرو و امکانات جانبی آن، جای شکی باقی نمی‌گذارد که خودروی جدیدتر، شرایط بهتری ارائه می‌کند.

Mvm  X55 با طراحی، قابلیت رانندگی و برخی از جدیدترین فناوری‌ها، نتیجه تلاش‌های تحقیق و توسعه مداوم گروه خودروسازی پکن برای تولید خودرویی است که مردم واقعاً می‌خواهند رانندگی کنند و مالک آن باشند. این انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک خودروی خانوادگی یا ناوگان قابل اعتماد، فوق العاده شیک و قدرتمند با قیمتی جذاب هستند، به ویژه با توجه به تمام ویژگی های ایمنی و راحتی پیشرفته و همچنین موتور.

اگرچه Beijing X55 به عنوان یک SUV جمع و جور شناخته می شود، اما بزرگتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید با ساق پا و فضای سر کافی برای حداکثر 5 نفر و یک صندوق عقب به اندازه کافی بزرگ برای چمدان، مواد غذایی و سایر چیزهای کوچک. مهم نیست که از وسیله نقلیه خود چه انتظاری دارید، موتور پکن X55 با عملکرد بالا با قدرت، مصرف سوخت و سواری نرم ارائه می دهد. چرا نمی خواهید پکن X55 را بخرید؟

در بحث فنی هم، قدرت و گشتاور حاصل از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ که توسط X55  تولید می‌شود، تاثیر محسوسی بر کیفیت رانندگی دارد. این موضوع ضمن کاهش مصرف سوخت، مهم‌ترین عاملی است که پرداخت چندصد میلیون تومان پول بیشتر از mvm x33 برای X55 را توجیه می‌کند. به ویژه اگر نسخه‌ی قدیمی X55 با گیربکس دنده‌ای اتوماتیک دبل کلاچ خریداری شود، لذت رانندگی فراتر از انواع X33 احساس خواهد شد.

پایان مطلب/س.آ

 

4.4/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
من می خوام ماشین بخرم اما موندم ایکس ۳۳یا۵۵.
نمیدونم کدوم بهتره.
خواهشا راهنمایی کنید

دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x