زیبایی و تناسب

نحوه استفاده از کانسیلر برای زیر چشم و بینی + نکات مهم

بسیاری از افراد برای پوشاندن خستگی، لکه و نواقص صورت از آرایش استفاده می کنند و یکی از فاکتورهای مهم آرایش کانسیلر است. آیا نحوه استفاده از کانسیلر را می دانید؟

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از نکات مهم در استفاده از انواع اقلام و محصولات آرایشی، دانستن روش صحیح استفاده از آن‌هاست و یکی از فاکتورهای مهم نحوه استفاده از کانسیلر است که اگر به خوبی انجام نشود می‌توانند تاثیری معکوس بر زیبایی و آراستگی افراد داشته باشند. کانسیلر یکی از محصولات پرکاربردی است که این روزها بدون استفاده از آن، آرایش صورت کامل نخواهد بود.

نحوه استفاده از کانسیلر مایع

کانسیلر مایع برای پوشش‌ نواحی اطراف چشم و پوست نواحی حساس صورت بسیار مناسب است و به دلیل ماندگاری بالا، بعد از برخورد با آب و عرق، همچنان مقاوم می‌ماند.

نحوه استفاده از کانسیلر زیر جشم

کانسیلر کرمی و استیکی با پوشش‌دهی بالا و ثابت‌بودن روی پوست، برای پوشاندن پوست بسیار مناسب هستند. کانسیلر از کرم‌پودر غلیظ‌تر است و این موضوع باعث‌ می‌شود که پوشش‌دهی بالاتری نسبت به کرم‌پودر داشته باشد.

نحوه استفاده از کانسیلر برای زیر چشم

به مرور زمان و در نتیجه افزایش سن یا در اثر نور خورشید، مشکلاتی برای پوست زیر چشم مانند تیرگی، لک و خستگی ایجاد می‌شود. همانطور که گفتیم کانسیلر محصولی است که می تواند این مشکلات را بپوشاند و زیبایی چهره شما را دو چندان کند. مراحل استفاده از کانسیلر برای چشم به شرح زیر است:

۱. رنگ مناسب را انتخاب کنید

کانسیلرها در انواع و رنگ های مختلف تولید می شوند. بنابراین، قبل از انتخاب کانسیلر، بهتر است پوست خود را بررسی کنید و مشخص کنید به چه نوع کانسیلری نیاز دارید.

آیا می خواهید آکنه خود را بپوشانید؟ یا از سیاهی زیر چشم خسته شده اید؟ شاید بخواهید جای زخم یا لکه ها را بپوشانید. وقتی فهمیدید می‌خواهید چه چیزی را با کانسیلر بپوشانید، می‌توانید سایه مناسب را انتخاب کنید:

  • برای کاهش قرمزی، از کانسیلری که رنگ سبز درون آن است استفاده کنید.
  • کانسیلر زرد، باعث درخشان‌شدن پوست شما‌ می‌شود.
  • کانسیلر نارنجی برای پوشاندن نقاط کبود یا تیره استفاده‌ می‌شود.

روش استفاده از کانسیلر به این صورت است که برای پوشاندن حلقه های زیر چشم باید از کانسیلر یک یا دو درجه روشن تر از پوست خود استفاده کنید. قبل از انتخاب رنگ، مشخص کنید که رنگ پوست شما گرم است یا سرد. توجه داشته باشید که رنگ کانسیلر زیاد روشن نیست. زیرا در این حالت، پوست شما خاکستری به نظر می رسد.

۲. انتخاب کنید که چه نوع کانسیلری‌ می‌خواهید

کانسیلرها دارای انواع مایع، کرمی، مدادی و پودری هستند. اگر پوست شما چرب و منافذ آن باز است، توصیه می‌شود از کانسیلر مایع استفاده کنید. اگر از کانسیلر برای پوشاندن جوش استفاده‌ می‌کنید، کانسیلر مدادی برای شما انتخاب بهتری خواهد بود.

نحوه استفاده صحیح از کانسیلر

۳. پوستتان را آماده کنید

مرحله سوم آموزش نحوه استفاده از کانسیلر این است که باید قبل از استفاده از کانسیلر، پوست خود را آماده کنید. برای این کار، ابتدا پوست خود را با آب ولرم و یک مایع شستشوی صورت ملایم شستشو دهید و سپس با حوله خشک کنید. اگر پوست شما خشک است، می‌توانید از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست شما نرم و آماده استفاده از کانسیلر شود.

۴. حلقه‌های زیر چشم خود را بپوشانید

برای این کار، کانسیلر را زیر چشم خود به‌صورت یک مثلث وارونه بزنید. کانسیلر را به‌صورت مثلث از یک گوشه چشم تا گوشه دیگر آن بکشید. سپس با استفاده از یک اسفنج آن را به‌خوبی پخش کنید. طوری این کار را با دقت انجام دهید که تفاوت چندانی بین رنگ پوست گونه شما و ناحیه زیر چشم دیده نشود.

نکته‌ای که مهم است درباره نحوه استفاده از کانسیلر بدانید، این است که آن را نباید در اطراف چشم مالش دهید و باید آن را با ضربات آرام اسفنج محو کنید؛ چرا که پوست این ناحیه بسیار حساس است و احتمال دارد آسیب ببیند.

کانسیلر چیست

۵. کانسیلر را روی جوش‌ها و لکه‌ها بزنید

اگر می‌خواهید لک‌ها و جوش‌های نواحی دیگر صورت خود را بپوشانید، اکنون وقت آن است که روی این نواحی کانسیلر بزنید. روش استفاده از کانسیلر برای پوشاندن لک ها و جوش ها به این صورت است که باید از یک لایه نازک استفاده کنید.

اگر از کانسیلر روی جوش استفاده می‌کنید، انگشتان خود را روی آن نکشید تا تحریک نشود. هرچه بیشتر از کانسیلر استفاده کنید، به مرور زمان بیشتر نشان داده می شود. بنابراین سعی کنید زیاد استفاده نکنید و آن را به خوبی مخلوط کنید.

۶. کانسیلر را فیکس کنید

در این مرحله از نحوه استفاده از کانسیلر، هنگامی که مطمئن شدید تمامی لکه‌ها و تیرگی‌ها پوشانده شده‌اند، یک لایه کرم‌پودر یا پنکک روی آن اضافه کنید.

کرم‌پودر را در تمامی قسمت‌های پوستتان پخش کنید. سپس پودر فیکس را با استفاده از یک براش روی پوست خود بزنید.‌ می‌توانید از مقدار بیشتری پودر فیکس در ناحیه زیر چشم استفاده کنید تا مطمئن شوید که در طول روز، کانسیلر ثابت‌ می‌ماند.

روش استفاده از کانسیلر برای بینی

اما دور چشم تنها جایی نیست که می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. استفاده از کانسیلر برای پوشاندن نواحی مختلف بینی از جمله برای پوشاندن لکه ها و خشکی هایی که ممکن است در این ناحیه وجود داشته باشد استفاده می شود. روش استفاده از کانسیلر برای بینی به این صورت است که ابتدا باید رنگ مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

شما‌ می‌توانید کانسیلر را با استفاده از روش کانتورینگ پخش کنید. همان‌طور که‌ می‌دانید، کانتورینگ یک روش پرکاربرد و محبوب برای فرم‌دادن به بخش‌های مختلف صورت، مانند پیشانی، بینی، گونه و چانه است. نوع کانتور‌کردن بینی، به نوع بینی شما بستگی دارد؛ اما به‌طور کلی باید بدانید:

برای نواحی که‌ می‌خواهید کم‌تر دیده شوند، از کانسیلر تیره‌تر از پوست طبیعی خود استفاده کنید.

برای نواحی که‌ می‌خواهید برجسته شوند، از کانسیلر کمی روشن‌تر از پوستتان استفاده کنید.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم

طرز استفاده از کانسیلر برای کانتور بینی به این صورت است که کانسیلر را روی پوست بینی بزنید و سپس با استفاده از یک اسفنج، آن را به‌طور یکنواخت روی پوست پخش کنید.

سپس، با استفاده از یک پودر فیکس، کانسیلر را فیکس کنید. با این روش، می‌توانید بینی خود را به‌شکلی طبیعی و بدون ایجاد احساس سنگینی، پوشش دهید و پوست خود را به‌طور کلی زیباتر کنید.

نکات مهم برای نحوه استفاده از کانسیلر

هنگام استفاده از کانسیلر، باید به این نکته توجه کنید که از مقدار مناسبی استفاده کنید. استفاده از مقدار زیادی کانسیلر، منجر به ایجاد لکه‌هایی روی پوست شما خواهد شد؛ ظاهر پوست را خسته نشان‌ می‌دهد و باعث پررنگ‌ترشدن خطوط دور چشم‌ می‌شود.

نکته مهم دیگری که خوب است درباره نحوه استفاده از کانسیلر بدانید، این است که در صورتی که پوست شما چرب است، باید از کانسیلر با فرمولاسیون مناسب با نوع پوستتان استفاده کنید تا از ایجاد چربی بیشتر هنگام استفاده از آن جلوگیری شود.

برای پوشاندن لکه‌های پوستی، بهتر است از کانسیلر با فرمولاسیون ضد آب استفاده کنید تا در صورت تماس با آب، کانسیلر از پوست شما پاک نشود.

اگر قصد دارید از کانسیلر برای پوشاندن لک های پوستی استفاده کنید، باید پس از استفاده از کانسیلر از پنکیک یا پودر ثابت کننده برای رفع کانسیلر استفاده کنید.

آخرین نکته در مورد نحوه استفاده از کانسیلر این است که از کانسیلری استفاده کنید که کمی روشن تر از رنگ پوست شما باشد تا لکه های تیره روی پوست اطراف چشم شما را بپوشاند. اگر از کانسیلری با رنگ تیره تر از رنگ پوست خود استفاده می کنید، لکه های پوستی شما برجسته تر خواهند بود.

سخن پایانی

نحوه استفاده از کانسیلر را در این مطلب توضیخ دادیم و متوجه شدیم که بسیار ساده است. بهتر است از کانسیلر مناسب با نوع و رنگ پوست خود بهره ببرید و آن را با استفاده از برس یا اسفنج به‌خوبی پخش کنید. با استفاده از کانسیلر، دیگر هرگز نگران عیوب و لکه‌های زیر چشم خود نخواهید بود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x