ارز دیجیتال

هر چیزی که برای شروع ترید از صفر باید بدانیم

ترید کردن و تریدر شدن کاری است که هرکسی می‌تواند انجام دهد و به این بازار وارد شود. اما موفقیت در این بازار و شروع ترید از صفر مسیری است که یک شبه نمی‌توان به انتهای آن رسید.

به گزارش پارت نیوز؛ برای شروع ترید از صفر نکات، موارد و آموزش‌های خاصی وجود دارد که باید به تمامی آن‌ها واقف باشید تا بتوانید در این بازار نوسان‌گیری کنید که به سود و جلوگیری از زیان مالی ختم شود. همه می‌توانند یک تریدر خوب شوند، اما به چه علت عده‌ای سود می‌کنند وعده‌ای در این میان ضرر می‌کنند.

شروع ترید از صفر

مهم‌ترین فاکتور‌ها در موفقیت بازار ارز دیجیتال چه مواردی هستند؟ چگونه می‌توانیم شروع ترید از صفر را یاد بگیریم؟ اگر به کل این پروسه نگاهی بیندازید داشتن درآمدهای ریزودرشت از پشت سیستم کامپیوتری یا حتی موبایل، واقعاً وجدآور است. کسب‌وکار با درآمدهای دلاری، ارزی و حتی به ریال فقط با خریدوفروش ارز به دست می‌آیند، به‌شدت در حال کسب محبوبیت در میان سرمایه‌گذاران است. این مدل از کسب درآمدها طرفداران خاص خودش را در میان اقشار مختلف جامعه دارد.

ترید چیست؟ و به چه کسی تریدر می‌گویند؟

چگونه ترید را یادبگیریمترید یا Trade در معنای کلمه  تجارت می‌باشد. اگر بخواهیم واضح‌تر به توضیح آن بپردازیم، به خریدوفروش سهام‌ها در بازارهای مختلف برای دریافت سود، ترید می‌گویند. در این بازار ارزش سهام‌ها پیوسته در حال نوسان و عبور از فرازونشیب اقتصادی در مقیاس جهانی هستند.

شاید فکر کنید که این موضوع ممکن است باعث سوخت شدن سرمایه شما شود اما همین امر است که تریدرها از آن سود می‌برند.شما هم برای شروع ترید از صفر باید بتوانید این نوسانات را تحلیل کنید. بنابراین در یک توضیح مختصر باید بگوییم که کسی دارایی‌های مختلف را خریدوفروش می‌کند، تریدر نام دارد.

راه شروع ترید از صفر

ترید کردن شاید به نظر ساده برسد اما قطعاً رسیدن به درآمد خوب، راه یک‌شبه نیست. با سرمایه‌گذاری و ترید کردن به دنبال سود چند برابری در کوتاه مدت نباشید. بسیارند افرادی که با ضررهای زیاد از بازارهای ترید خارج می‌شوند. برای آنکه بدانیم چگونه یک تریدر موفق شویم باید بادانش و مهارت‌های مرتبط با تریدینگ آشنا شویم.

از کجا ترید را شروع کنیم؟

اموزش ترید صفر تا صد با گوشیحالا که می‌دانیم تریدر شدن، یک مسیر طولانی است می‌خواهیم بدانیم برای تریدر شدن از کجا شروع کنیم؟ دانستن مراحل تریدر شدن به شما کمک زیادی می‌کند تا اصولی‌تر و دقیق‌تر گام بردارید.

اولین دانشی که باید کسب کنیم تا بدانیم چگونه شروع ترید از صفر را استارت کنیم و یک تریدر حرفه‌ای شویم، آشنایی با انواع مختلف بازارهای مالی است. باید به ویژگی‌ها و نحوه‌ی معامله‌کردن در هر یک از این بازارها آگاه باشیم. دانستن میزان ریسکی که در هر بازار موردنیاز است از نکات بسیار مهم این مسیر است.

همان‌طور که گفتیم، ترید در تمام بازارهای مالی ممکن است؛ هرجایی که امکان خرید ارزان ‌و فروش گران وجود داشته باشد، یک بازار مالی به‌ شمار می‌رود و تریدرها می‌توانند در آن بازار برای خود سودآفرینی کنند.

صدها و شاید هزاران بازار مالی مختلف در دنیا وجود داشته باشد. معرفی تمامی آن‌ها در این مقاله ممکن نیست و همچنین موضوع اصلی ما نیز نمی‌باشد همینطور نیز احتیاجی به آن نیست. به همین خاطر، ما آن بازارهایی را که برای شروع ترید از صفر احتیاج دارید برای معرفی می‌کنیم. این سه بازار بورس ایران، بازار فارکس و بازار رمزارزها هستند.

این سه مورد، اصلی‌ترین بازارهای مالی‌ای هستند که کاربران در ایران هم با مشکلات کمتری نسبت به بقیه، امکان خریدوفروش دارایی‌های مختلف در آن‌ها را دارند. بهتر است با مدل‌های مختلف تریدنیگ در هر یک از این بازارها آشنا شویم، سپس باتوجه‌به شروع ترید از صفر مقدار پول و نحوه‌ی سرمایه‌گذاری شخصی، برای سرمایه‌گذاری در این بازارها اقدام کنیم.

چطور یک تریدر خوب بمانیم؟

پس از اینکه آموزش‌های لازم برای اینکه چگونه یک تریدر شویم را دیدید، باید مطالعه‌ی خود را در این زمینه افزایش دهید. مطالعه داشتن می‌تواند دید خوبی دررابطه‌با جایگاه و سرنوشت سرمایه‌تان به شما بدهد. از مطالعه کردن فرار نکنید و بازارهای مالی را در دست داشته باشید.

در گام دوم شروع ترید از صفر باید به تمرین بپردازید. کسب تجربه در مرحله بعدی‌ای است که باید برداریم تا بدانیم چگونه می‌توانیم تریدر شویم.

معرفی انواع ترید

چگونه یک تریدر حرفه ای شویمانتخاب نوع تریدینگ بستگی به توانایی و هدف شما دارد. در ادامه با سه مدل از سبک‌های ترید آشنا می‌شویم تا بتوانید مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید. وقتی که تریدر در بازه‌های بسیار کوتاه ثانیه‌ای یا دقیقه‌ای خریدوفروش انجام دهد، اصطلاحاً اسکالپینگ انجام داده است. این مدل از ترید سودهای مختصر در بازه‌های خیلی کوتاه را به دنبال دارد.

در این سبک، تریدر تغییرات قیمت دارایی‌های خود را در طول روز بررسی می‌کند و تصمیم نهایی خود را تا اتمام زمان کاری می‌گیرد. این سبک کم‌ریسک است و سود کمی هم به دنبال دارد.

سود این سبک در پس ماه‌ها یا حتی سال‌ها به دست می‌آید. تریدرهای طرفدار این سبک، نیاز به رصد مداوم تغییرات قیمت ندارند و در بازه‌های ماهانه دست به خریدوفروش می‌زنند. سود این سبک پس از زمان کافی می‌تواند بسیار زیاد باشد.

محدودیت‌های تریدینگ در ایران را بشناسید

آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صدترید کردن در ایران در بازارهای بین‌المللی با مشکلاتی نسبت به ترید در دیگر نقاط جهان مواجه است. حالا باید بدانیم که چگونه در ایران تریدر شویم. مشکلاتی که برای تریدرها در خریدوفروش وجود دارد، تنها گریبان‌گیر آن دسته از بازارهای مالی است که در ایران نیستند.

اکثر این بازارها به‌خاطر وجود تحریم‌ها علیه ایران، پول کاربرانی را که IP ایران را داشته باشند، مسدود می‌کنند. برای رفع این مشکل اکثر کسانی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند، از طریق وی‌پی‌ان ها IP خودشان را تغییر می‌دهند. باوجوداینکه این تغییر IP مشکل انسداد پول ایران را حل می‌کند؛ اما امنیت پول آنان را نیز به خطر می‌اندازد.

برای رفع این مشکل باید به دنبال صرافی‌های خارجی مناسب خود باشید. به دنبال صرافی‌هایی بگردید که خریدوفروش در آن‌ها از طریق اینترنت ایران با دردسر کمتری مواجه باشد و بتوانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. همچنین برای رفع مشکل IP باید به دنبال وی‌پی‌ان های با آی پی ثابت باشید که مناسب برای تریدرها هستند و ریسک خطر ازدست‌داده پولتان را به حداقل برسانید.

سرعت‌پایین اینترنت ایران نیز از دیگر مشکلات تریدرها است. با اینترنت 2G و 3G و dial up ایران نمی‌توانید ترید کنید. این کار هم وقت شما را هدر می‌دهد و هم نمی‌توانید در بازه‌ای مفید یک معاملهٔ خوب را رقم بزنید. اینترنتی با سرعت مناسب ترید کردن فراهم کنید و از مناسب‌بودن سرعت آن در ساعات مختلف شبانه‌روز مطمئن شوید.

اکثر اخباری که درباره‌ی بازارهای ترید بین‌المللی نیز منتشر می‌شوند در شبکه‌های اجتماعی‌ای هستند که در ایران فیلتر هستند. این فیلترینگ گسترده و نبود دسترسی مناسب به اخبار روز بازارهای بین‌المللی نیز از مشکلات مهم تریدرهای این حوزه است.

پس اگر می‌خواهید شروع ترید از صفر را انجام دهید باید به وی پی ان خوب دسترسی داشته باشید تا بتوانید به شبکه‌های اجتماعی برای دنبال کردن اخبار به روز توانایی لازم را داشته باشید. این شبکه‌های اجتماعی برای اخبار تریدینگ ازجمله شبکه‌هایی مثل دیسکورد و اینستاگرام هستند؛ که این اخبار را به سرعت منتشر می‌کنند.

فهمیدیم که داشتن دانش و تجربه پایه اولیه و اساسی برای شروع ترید از صفر در حوزه‌ی تریدینگ است. برای خریدوفروش مطمئن و سودآور نمی‌توانیم در بازه‌ زمانی کوتاه منتظر سود نجومی از بازار سرمایه جهانی باشیم. این مسیر نیازمند صبر و تلاش است.

مواردی که در این مقاله برایتان ذکر کردیم به‌قدر کافی نشان از این امر می‌دهد که ورود افراد بیشتر به این بازارها یادگیری شروع ترید از صفر و تخصص یافتن در زمینه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی امری ضروری است. همچنین داشتن اطلاعات لحظه‌ای و دانشی که مدام در حال به‌روزرسانی باشد، بسیار مهم است.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x