گردشگری

بهترین روش سفر از قم به مشهد کدام است؟

قم تا مشهد فاصله‌ای حدودا ۱۰ ساعته با یکدیگر دارند و این یعنی اگر بخواهید با اتومبیل شخصی سفر کنید، راه دور و درازی را در پیش دارید. بی‌شک سفر با هواپیما بسیار سریع و راحت است؛ ولی هر شخصی بودجه رزرو بلیط هواپیما را ندارد. اما اگر می‌خواهید امن‌ترین راه را انتخاب کنید که در طول مسیر بتوانید از مناظر شهرهای مختلف لذت ببرید و در عین حال از سفر کردن فقط خستگی رانندگی برای شما باقی نماند، ما به شما سفر با قطار را توصیه می‌کنیم. با تهیه بلیط قطار قم مشهد شما نه تنها می‌توانید کافی در طول سفر استراحت داشته باشید، بلکه می‌توانید از پنجره واگن قطار از مناظر رنگارنگ و بی‌نظیری که در جاده ریلی قم به مشهد وجود دارد لذت ببرید.

چرا ما سفر از قم به مشهد با قطار را پیشنهاد می‌کنیم؟

سفر با قطار مزیت‌های فراوانی دارد که به راحتی نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. یکی از اولین و مهم‌ترین آن‌ها، آسودگی خاطر در طول سفر است. از قدیم‌الایام، هر کسی که به امنیت و رفاه خودش اهمیت می‌داد، قطار را برای سفر خود انتخاب می‌کرد. خصوصا حالا که ناوگان ریلی پیشرفته‌تر شده و ایمنی زیادی دارد که سفری آرام و امن را برای شما تضمین می‌کنند.

دومین دلیل مهم، امکاناتی رفاهی است که قطار مشهد می‌تواند به شما ارائه کند. همانطور که می‌دانید، چندین ساعت رانندگی در مسیر قم به مشهد بسیار خسته‌کننده و دشوار است. به مسیر طولانی باید ترافیک‌های جاده‌ای و سوانح رانندگی را هم اضافه کرد که اهرم‌های فشار روی راننده هستند تا کمتر بتواند از سفر خود لذت ببرد. اما وقتی شما بلیط قطار قم مشهد را تهیه می‌کنید، با خیالی آسوده داخل کوپه استراحت می‌کنید، روی مانیتوری که در کوپه تعبیه شده فیلم و سریال می‌بینید، از اینترنتWi-Fi برای ارتباط با دوستان خود و اطلاع از آخرین اخبار روز استفاده می‌کنید، هر زمانی که گرسنه شدید از رستوران یا بوفه قطار غذا و خوراکی تهیه می‌کنید و در صورت لزوم سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی داخل واگن در دسترس شما خواهد بود.

چه قطارهایی در مسیر قم به مشهد فعالیت می‌کنند؟

با توجه به پرتردد بودن و محبوبیت زیاد مسیر ریلی قم به مشهد، شرکت‌های حمل و نقل ریلی متعددی در این مسیر حضور دارند که می‌توانید بلیط قطار آن‌ها را تهیه کنید. یکی از بهترین و معروف‌ترین قطارهای فعال در این مسیر، قطار ۵ ستاره بیزینس سلامت شرکت فدک است که امکانات رفاهی بی‌شماری را در اختیار شما می‌گذارد.

هرچند که قیمت بلیط قطار قم مشهد سلامت فدک بالا است، اما با توجه به امکاناتی که دارد بهترین سفر را تجربه خواهید کرد. این قطار دارای سرویس خواب، پک بهداشتی، بسته پذیرایی، سیستم صوتی و تصویری، هدفون، چراغ مطالعه و پریز برق است. علاوه بر این در طول سفر، هر زمانی که گرسنه بودید می‌توانید سفارش غذا بدهید. همچنین سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی نیز داخل واگن تعبیه شده است.

بهترین روش سفر از قم به مشهد کدام است؟

اما اگر بودجه کمتری را برای سفر در نظر گرفته‌اید و می‌خواهید هزینه سفر خود را پایین‌تر بیاورید، می‌توانید از قطارهای ارزان قیمت‌تری مثل قطار سروش استفاده کنید. این قطار همچنان سرویس خواب و پذیرایی را در اختیار شما می‌گذارد، اما قیمت مقرون به‌صرفه‌تری دارد. البته به جز این دو، قطارهای دیگری از شرکت‌های نورالرضا، رجا، بن ریل و چوپار هم در این مسیر فعالیت می‌کنند که امکان خرید بلیط قطار آن‌ها نیز وجود دارد.

انواع بلیط قطار قم مشهد

قم و مشهد جزو محبوب‌ترین مقاصد زیارتی و گردشگری کشور هستند. همین باعث شده یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی ایران بین این دو شهر کشیده شود. مسیری که حتی بسیاری از زائران و گردشگران خارجی نیز قطار را به‌خاطر امنیت و راحتی که دارد برای سفر بین این دو شهر انتخاب می‌کنند. به‌همین خاطر هم شاهد حضور گسترده شرکت‌های خدمات ریلی هستیم که دست شما در انتخاب نوع بلیط قطار قم مشهد باز می‌گذارد.

بهترین روش سفر از قم به مشهد کدام است؟

قطارها به دو بخش سالنی و کوپه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند. آن‌هایی که می‌خواهند هزینه کمتری را پرداخت کنند می‌توانند از قطارهای سالنی استفاده کنند که در آن‌ها صندلی‌ها با چینش اتوبوسی داخل یک سالن بزرگ تعبیه شده‌اند و در دو طرف سالن نیز پنجره‌هایی به سمت بیرون قرار دارد. این صندلی‌ها امکان تبدیل شدن به تخت خواب را ندارند. دسته دیگر، قطارهای کوپه‌ای هستند که معمولا ۴ تا ۶ صندلی در هر کوپه تعبیه شده و برخی از آن‌ها امکان تبدیل صندلی به تخت خواب، خدمات رفاهی مختلف، سیستم تهویه و غیره را هم ارائه می‌کنند. بانوان هم برای تجربه سفری خوب و راحت می‌توانند از کوپه‌های مخصوص بانوان استفاده کنند.

قیمت بلیط قطار قم به مشهد چقدر است؟

قیمت بلیط قطار قم مشهد کاملا به قطاری که انتخاب می‌کنید و خدماتی که در اختیار شما می‌گذارد بستگی خواهد داشت. یک قطار ۵ ستاره، تمام امکانات مورد نیاز شما مثل تخت خواب، سرویس بهداشتی فرنگی، امکان سفارش غذا، سیستم صوتی و تصویری و غیره را ارائه می‌کند. در نتیجه قیمت بلیط آن هم بالا خواهد بود. هر چه از امکانات یک کوپه قطار، عمر واگن آن و عواملی از این دست کاسته شود، قیمت بلیط قطار کاهش پیدا می‌کند. قطارهای سالنی نیز قیمت مقرون به‌صرفه‌تری نسبت به کوپه‌ای دارند و انتخاب خوبی برای یک سفر اقتصادی و در عین حال امن محسوب می‌شوند.

از کجا بلیط قطار قم به مشهد را رزرو کنیم؟

برای رزرو بلیط قطار قم مشهد دیگر نیازی نیست زمان خود را صرف مراجعه حضوری به راه آهن یا شرکت‌های خدمات مسافرتی کنید. با تلفن هوشمندی که در دست دارید و اتصال به اینترنت، در کمترین زمان ممکن می‌توانید به‌صورت آنلاین یک بلیط قطار رزرو کنید. سایت فلای تودی، یکی از بهترین سامانه‌های فروش آنلاین بلیط قطار و هتل است که به شما اجازه می‌دهد با چند کلیک ساده علاوه بر خرید بلیط قطار مورد نظر خود، بتوانید یک هتل نیز در شهر مقصد رزرو کرده و آماده سفر شوید.

برای رزرو بلیط قطار در سایت فلای تودی، از بالای صفحه وارد بخش قطار شوید. شهر مبدا و مقصد، تعداد مسافران و تاریخ حرکت را مشخص کنید. سپس فهرستی از کلیه قطارهایی که در آن روز از قم عازم مشهد هستند را مشاهده خواهید کرد. از این طریق می‌توانید مناسب‌ترین و ارزان‌ترین بلیط قطار را تهیه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x