مسکن

سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چه روزی است؟

21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

به گزارش پارت نیوز؛ سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 21 فروردین ماه می باشد. به دستور رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ بنیاد مسکن آغاز به کار نمود و در تاریخ ۱۷/۹/۱۳۶۶ مجلس شورای اسلامی اساسنامه قانونی این نهاد را تصویب کرد که از وظایف آن می‌توان تفکیک و واگذاری زمین روستائی، توزیع وام قرض‌الحسنه، مسکن روستائی، انجام مطالعات منطقه‌ای و بازسازی مناطق آسیب‌دیده را نام برد.

با شروع جنگ تحمیلی بنیاد بازرسانی در مناطق جنگ زده از سال ۱۳۶۱ شروع به کار کرد و در پنج استان بیش از سی‌هزار عملیات احداثی اجرا نمود. مناطق آسیب‌دیده از حوادث طبیعی نیز مورد عملیات سازندگی بنیاد قرار گرفت. بنیاد در راستای ارتقای سطح کیفی، در کنار عملیات اجرایی، طرحهای تحقیقاتی خود را نیز در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فنی و مهندسی ادامه داد.

از گذشته تاکنون مسکن یکی از نیازهای اساسی و مشکلات اولیه بشر است. مسکن تنها یک سرپناه نیست بلکه دارای ابعاد گوناگون اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی است و باید با شئون اجتماعی خانواده متناسب باشد.

اصل سی و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن مسکن متناسب با نیاز را حق هر فرد و خانواده ایرانی دانسته و دولت را موظف کرده است که با رعایت اولویت برای آن ها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران که اکثر افراد جامعه را تشکیل می‌دهند، زمینه اجرای این اصل را فراهم کند که در این خصوص فعالیت‌های چشمگیری در کارنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وجود دارد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x