گردشگری

کدام مراکز تفریحی تهران در نوروز باز است؟

تهران پر است از گزینه های جذاب برای گردشگری؛ فقط باید بدانید که دنبال چه چیزی هستید. دوست دارید در تاریخ سفر کنید یا به دنبال زیبایی های طبیعی حتی هیجان هستید. اینجا همه این موارد موجود است.

به گزارش پارت نیوز؛ تعطیلات همیشه وقتی بوده است برای استراحت و تفریح، در این مقاله قصد داریم شما را با مراکز تفریحی تهران که در تعطیلات نوروز باز است آشنا کنیم.

تهران مراکز مختلفی برای بازدید و تفریح دارد که شما می‌توانید بر اساس علایق و بودجه ای که به آن اختصاص داده اید تفریحات مورد نظر خود را برنامه ریزی کنید. از مکان های تاریخی گرفته تا تفریحات هیجانی را می توانید در تهران پیدا کنید. حتی بهترین پارک های تهران را نیز به شما معرفی می کنیم با ما همراه باشید.

فهرست

جذاب‌ترین مکان های تاریخی تهران

در کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران شما می توانید آثار تاریخی زیادی پیدا کنید. اگر مقصد شما از مراکز تفریحی تهران بخش تاریخی آن است آدرس را درست آمدید؛ تهران با 36 اثر شاخص تاریخی جزو شهرهای پر اثر محسوب می‌شود.

این آثار شامل بناهای بعضاً حتی ساده متعلق به دهه‌های گذشته هستند و یا کاخ‌ها و قصرهای مجللی که پادشاهان زیادی را در به خود دیدند. در ادامه برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها را به شما خوانندگان گرامی معرفی می کنیم.

تالار آینه واقع در کاخ گلستان

کاخ گلستان تنها اثر ثبت‌شده تهران در یونسکو

کاخ گلستان با قدمتی بیش از 440  سال جزو آثار قدیمی شهر تهران است. این کاخ به دلیل معماری زیبا و منحصربه‌فرد خود معروف است. این مجموعه در دوران صفویان ساخته‌شده و در دوره قاجار مرمت‌شده و توسعه‌یافته است.

کاخ دارای بخش‌های مختلفی است که ازجمله آن‌ها تالار سلام ، شمس‌العماره ، تالار آینه ، ایوان و تخت مرمر ، کاخ ابیض و عمارت بادگیر است. علاوه بر این‌ها حیاط کاخ نیز از جذابیت خاصی برخوردار است. این حیاط در طول تاریخ شاهد رویدادهای زیادی بوده که ازجمله آن‌ها تاج‌گذاری احمدشاه قاجار و رضاشاه است ، همچنین محمدرضا پهلوی آخرین شاه ایران نیز در این حیاط تاج‌گذاری کرده است. جز این کاخ تهران دو کاخ سعدآباد و نیاوران را هم دارد.

آدرس: تهران، خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ

نمایی بیرونی عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه یکی از مقاصد زیبای مراکز تفریحی تهران

این بنا که به مساحت 15600 متر در میدان بهارستان تهران واقع است متعلق به یکی از فرزندان ناصرالدین‌شاه به نام مسعود میرزا بود که زمانی حاکم اصفهان بوده است.

این عمارت صاحب چندین بخش مختلف است که از مهم‌ترین آن‌ها عمارت دیوان‌خانه ، عمارت سفره‌خانه ، حیاط و عمارت سید جوادی ، عمارت و حیاط مشیرالدوله ، باغ دیوان‌خانه و حیاط‌خلوت است.

آدرس: میدان بهارستان، خیابان اکباتان

آتشکده آدریان تهران تنها آتشکده زردتشتیان تهران

آتشکده آدریان

نیایشگاه آدریان معبدی متعلق به دوران قاجار است که با همکاری پارسیان هند و زرتشتیان تهران در جشن آذرگان سال ۱۲۹۶ خورشیدی افتتاح شد. در آتشدان معبد آدریان آتش چند هزارساله‌ای بازمانده از آتشکده آذرفرنیغ کاریان فارس روشن است. این آتش سالیان سال است که توسط موبدان مراقبت می‌شود تا زنده نگه‌داشته شود.

آدرس: تهران، خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک خان

نمایی از خیابان ولیعصر تهران

خیابان ولیعصر معروف‌ترین خیابان تهران

خیابان ولیعصر ، از قدیمی‌ترین مکان‌های دیدنی تهران

مهم‌ترین خیابان تهران است که البته یکی از زیباترین خیابان‌های دنیا هم به شمار می‌آید. طول این خیابان حدود ۱۸ کیلومتر است و در دوره‌های مختلف تاریخ تهران همیشه در میان لیست اولین دیدنی‌های تهران دیده می‌شد. مثلاً کتاب‌های تاریخی می‌گویند که شمال خیابان ولیعصر تفرجگاه خانواده‌ی پادشاهان قاجار بوده است. یکی از علت‌های این محبوبیت درخت‌های چنار کهن‌سالی است که از ابتدای ساخت خیابان تا امروز نمایی شگفت‌انگیز ایجاد کرده است.

شروع و پایان خیابان ولیعصر کجا است؟

خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان تهران است. این خیابان شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه‌های تهران را به هم وصل می‌کند. شروع این خیابان میدان راه‌آهن و پایان آن میدان تجریش است. این خیابان مرکز کافه‌های هنری تهران است.

برای رسیدن به این محل می‌توانید از مترو استفاده کنید. کافی است در خط ۴ مترو و ایستگاه تئاتر شهر (ایستگاه چهارراه ولیعصر سابق) از قطار پیاده شوید.

همچنین اگر قصد استفاده از اتوبوس را دارید می‌توانید با انتخاب ایستگاه چهارراه ولیعصر واقع در خط ۴ در این لینک از اتوبوس‌هایی که در این مسیر تردد می‌کنند مطلع شوید و از آن‌ها استفاده کنید.

خطوط اتوبوس‌رانی مثل خط راه‌آهن – تجریش، راه‌آهن – پارک‌وی و آزادی – تهرانپارس ازجمله خطوطی هستند که اتوبوس‌های آن‌ها از چهارراه ولیعصر عبور می‌کنند.

پارک های معروف تهران

پایتخت به دلیل وسعتش دارای پارک های زیادی است که می‌تواند مقصد مراکز تفریحی تهران باشد. این پارک‌ها بسته به علاقه و نزدیکی آن‌ها به شما می‌تواند از جاذبه‌های دیدنی تهران برای شما باشد. مخصوصاً در نوروز به دلیل خلوت بودن شهر شما می توانید به بسیاری از این مراکز سر بزنید.

نمایی پارک شهر قدیمی ترین پارک تهران

پارک شهر؛ قدیمی‌ترین پارک تهران

پارک شهر یکی از قدیمی‌ترین پارک های تهران است؛ این پارک در مرکز شهر و نزدیک به بازار و مراکز مهمی همچون دادگستری و شهرداری بناشده است. نخستین پارک عمومی تهران واقع در منطقه ۱۲ است که در سال ۱۳۳۹ تأسیس شد. این پارک در مرکز تهران و در محدوده خیابان‌های خیام و شهید فیاض بخش قرار دارد. قدمت، وسعت زیاد، بهره‌مندی از کتابخانه‌ای غنی، تنوع گونه‌های گیاهی و وجود گونه‌های نادر در بین آن‌ها، ازجمله دلایل شهرت این پارک هستند. ضمن اینکه این پارک برای معلولان مناسب‌سازی شده است.

نمایی از آبنماهای پارک نیاوران

پارک نیاوران

پارک نیاوران جزو پارک‌هایی است که نقشه آن را انگلیسی‌ها کشیدند و در سال 1342 بناشده است. این پارک مساحتی 62000 متری دارد و در شمال شرقی پایتخت قرارگرفته است. آب‌نماهای بزرگی با مساحتی در حدود ۳,۳۲۰ مترمربع در این پارک ساخته‌شده است.

آدرس: شمال خیابان پاسداران تا میدان باهنر

نمایی از پارک پرواز تهران

پارک پرواز

پارک پرواز یکی از پرطرفدارترین پارک های غرب تهران است که نه‌تنها محلی ایدئال برای پیاده‌روی محسوب می‌شود،‌ بلکه در تمامی فصول سال پذیرای خانواده‌ها، به‌ویژه علاقه‌مندان به عکاسی است. این پارک در ارتفاعات سعادت‌آباد قرار دارد، به همین دلیل در کنار مناظر دیدنی تهران نظیر برج میلاد می‌توانید از استشمام هوای پاک لذت ببرید. پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین فعالیت‌های در دسترس در پارک پرواز به‌حساب می‌آید که برای انجام آن فقط به یک جفت کفش نیاز دارید. امکان اسکیت، شطرنج، فوتبال و سایر ورزش‌ها در این پارک وجود دارد.

آدرس: سعادت‌آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود

مجسمه ای در پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه

آدرس: خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار (نمایش روی نقشه)

جمشیدیه یا پارک سنگی جمشیدیه یکی از بوستان‌های تهران است که با مساحتی حدود ۱۰ هکتار در محله جمشیدیه، در شمال خیابان نیاوران قرار دارد. این پارک از شمال به کوه کلک‌چال، از جنوب به باغ دولو، از شرق به خیابان جمشیدیه و از غرب به جاده کلک‌چال محدود می‌شود و معماری متفاوتی با سایر پارک‌های تهران دارد و در آن یک آبشار مصنوعی و یک حوض زیبا و تعدادی المان هنری تجسمی قرار دارد. با بالا رفتن از پله‌های پشت آبشار به طبقات بالایی پارک می‌رسید و ازآنجا نمایی زیبا از شهر تهران را خواهید دید.

آدرس: خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

پارک لاله

پارک لاله یکی از بزرگ‌ترین پارک های تهران است که دریکی از نقاط پرتردد پایتخت و در فاصله کمی از میدان همیشه شلوغ انقلاب قرار دارد. پارک لاله در سال ۱۳۴۵ با مساحتی بالغ‌بر ۳۵۰,۰۰۰ مترمربع ایجادشده که قبل از آن به میدان اسب‌دوانی جلالیه مشهور بود و برای رژه مورداستفاده قرار می‌گرفت. در این پارک تندیس خیام وجود دارد که در سال ۱۳۵۱ و در ایتالیا (به سفارش انجمن آثار ملی) ساخته‌شده است.

آدرس: بلوار کشاورز، تقاطع خیابان کارگر شمالی

نمایی از پارک ملت تهران

پارک ملت

پارک ملت، بوستان بزرگی در شهر تهران است که در سال ۱۳۴۵ ساخته شد و از شرق به خیابان ولی‌عصر، از جنوب به بزرگراه نیایش، از غرب به مجموعه ورزشی انقلاب و از شمال به ساختمان مرکزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران محدود می‌شود. این پارک به لحاظ تاریخچه، قدمت، قرار گرفتن در منطقه‌ای زیبا و خوش آب‌وهوا، معماری اصولی و امکانات از اهمیت بالایی برخوردار است که با مساحت ۳۴ هکتار به‌عنوان یکی از بوستان‌های بزرگ تهران محسوب می‌شود و طراحی آن به‌صورت نامنظم و به سبک پارک های انگلیسی است

آدرس: خیابان ولیعصر ، بالاتر از اتوبان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

پارک آب‌وآتش

بوستان حضرت ابراهیم یا پارک آب‌وآتش یکی از پارک های شهر تهران است که با مساحت بالغ‌بر ۲۴,۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۸ در اراضی عباس‌آباد افتتاح شد. پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه‌رانی، فانوس دریایی، آب‌نما، برج آتش، آلاچیق و محیط سبز از بخش‌های مختلف این پارک هستند. ازجمله جذابیت‌های پارک آب‌وآتش تندیس‌های جالبی است که در گوشه و کنار پارک به چشم می‌خورند.

آدرس: خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

پارک ساعی

پارک ساعی در خیابان ولی‌عصر تهران قرارگرفته و دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی است. محل این پارک توسط مهندس کریم ساعی در سال ۱۳۲۴ درخت‌کاری شد، در دهه ۴۰ ایده طراحی اصلی پارک صورت گرفت و در سال ۱۳۴۲ با طراحی حسین محجوبی احداث شد. باغ ژاپنی بخشی از پارک است که شامل زیستگاه پرندگان آبزی است. زمین‌بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس روی میز، فضای سبز، آلاچیق، حیات‌وحش پارک و شهربازی کودکان از امکانات این پارک است.

آدرس: خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک

نمایی از تئاتر شهر واقع در پارک دانشجو

پارک دانشجو

پارک دانشجو یکی از پارک‌های قدیمی و خاطره‌انگیز تهران است. این پارک در زمینی به مساحت ۳۲,۰۰۰ مترمربع و در سال ۱۳۴۶ افتتاح شد. این پارک به دلیل وجود تئاتر شهر و کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد هنرهای نمایشی در آن و همچنین مجاورت با تالار وحدت در خیابان استاد شهریار و پژوهشکده فرهنگ و هنر در خیابان انقلاب اسلامی، یکی از پاتوق‌های اهالی هنر بوده و است و هرروز افراد بسیاری به‌ویژه جوانان هنرمند و دوستداران هنر در آن حضور می‌یابند.

آدرس: خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع ولیعصر

پارک باغ ایرانی

باغ ایرانی، پارکی زیبا با درختان کهن‌سال در شمال تهران است که دسترسی به آن با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌راحتی امکان دارد. این باغ که ۲۴ ساعته به روی بازدیدکنندگان باز است، امکانات خوبی برای پیک‌نیک و ورزش دارد و ازجمله پارک های تهران برای عکاسی است. بهترین زمان بازدید از این محل را شاید بتوان فصل بهار دانست که لاله‌های رنگی جلوه متفاوتی به آن می‌بخشند و عکاسی را به‌ بخشی جدایی‌ناپذیر از گردش در باغ تبدیل می‌کنند. دو هکتار از سه هکتار باغ ایرانی به فضای سبز اختصاص دارد که انواع درختان، درختچه‌ها و گیاهان رونده و گل‌ها در آن به چشم می‌خورد.

آدرس: منطقه سه شهرداری تهران، محله ده ونک، کوچه صابری

پارک طالقانی

پارک طالقانی تهران روی تپه‌های عباس‌آباد، در سال ۱۳۵۷ خورشیدی تأسیس‌شده است. گونه‌های درختی دارای ۷۵ نوع است که وجود این‌ها و همچنین قرارگیری پارک در ارتفاعات، باعث چشم‌انداز زیبای این پارک شده است. به همین دلیل نمی‌توان به این پارک رفت و عکس‌های یادگاری از آن نگرفت.

آدرس: بزرگراه حقانی شرق، بعد از پل بزرگراه مدرس، خیابان سرو

پارک گفت‌وگو

پارک گفت‌وگو با مساحت ۱۴۴,۵۸۰ مترمربع در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۲ در غرب تهران تأسیس شد که گونه‌های گیاهی فصلی و دائمی هفت هکتار از این پارک را در برگرفته است. در این پارک سعی شده تا روش‌های پاک‌سازی کشورهای مختلف (ازجمله انگلستان و ایتالیا) با استفاده از فرهنگ و معماری ملت‌های مختلف به شهروندان شناسانده شود.

آدرس: بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر

پارک نهج‌البلاغه

پارک نهج‌البلاغه یکی از پارک های تهران با بیش از ۳۵ هکتار وسعت است که در بخش وسیعی از دره فرحزاد بین بزرگراه نیایش، بزرگراه همت، بزرگراه یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی احداث‌شده‌ است. به دلیل قرار گرفتن درشیب، قسمت‌های مختلف پارک به‌کل طبقاتی در بالا و در امتداد مسیر رودخانه قرارگرفته‌اند. وجود رودخانه در وسط پارک آن را به دو قسمت مجزا تقسیم کرده است که با یک پل بزرگ و چندین پل کوچک به یکدیگر متصل می‌شوند. این پارک یکی از بهترین نمونه‌های مکان‌های عمومی ایران در چند دهه اخیر به شمار می‌رود. ازآنجاکه فضای زیادی برای پیک‌نیک در پارک نهج‌البلاغه وجود دارد،‌ بسیاری از خانواده‌ها عصرها به این پارک می‌آیند تا از محیط و مناظر آن نهایت لذت را ببرند.

آدرس: جنب اتوبان همت غرب، بین بزرگراه یادگار امام (ره) و بزرگراه اشرفی اصفهانی

نمایی از دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر جاذبه خاص شهر تهران

دریاچه‌ چیتگر یا شهدای خلیج‌فارس به‌منظور تلطیف و کاهش آلودگی هوا در شمال غرب تهران ساخته شد و شامل امکانات مختلف تفریحی و رفاهی می‌شود که به دلیل نزدیکی به بسیاری از جاهای دیدنی تهران، روزانه افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند. مساحت این دریاچه به ۱۳۰ هکتار می‌رسد که در مجاورت آن نیز مجموعه‌ای تفریحی به بزرگی ۱۲۰ هکتار ساخته‌شده است.

ایده ابتدایی دریاچه چیتگر به سال ۱۳۴۷ برمی‌گردد؛ از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۹ موردتوجه و بررسی دقیق قرار گرفت تا منبعی برای بهبود وضعیت هوای شهر تهران و این منطقه باشد. سرانجام کار ساخت دریاچه مصنوعی چیتگر در سال ۱۳۸۹ آغاز و در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ افتتاح شد.

درصورتی‌که از امکانات تفریحی و غیر رایگان مجموعه استفاده نکنید، گشت‌وگذار در محوطه اطراف دریاچه هیچ هزینه‌ای در برندارد و همین موضوع، خود یکی از مزیت‌های این دریاچه به‌حساب می‌آید. دریاچه چیتگر یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پایتخت است که به‌واسطه امکانات رفاهی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه (در شمال دریاچه)، آب‌نمای موزیکال، آلاچیق (در غرب دریاچه) و… اوقات بسیار خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

آدرس: این دریاچه از جنوب به بزرگراه همدانی (حکیم)، از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه آزادگان و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌شود.

معروف‌ترین مراکز خرید تهران

خرید کردن همیشه برای بانوان لذت‌بخش است. پایتخت نیز ازجمله شهرهایی که مراکز خرید بزرگ زیادی دارد. از مراکز تفریحی تهران این مرکز خریدها هستند که به دو گروه سنتی و مدرن تقسیم می‌شوند.

مراکز خرید سنتی تهران

تهران دارای چند مرکز خرید سنتی است؛ مراکزی که هم تاریخی هستند و هم قلب اقتصادی شهر محسوب می شوند.

نمایی از بخش بیرونی بازار تهران

بازار تهران

بازار تهران بازاری قدیمی است که واقع در مرکز شهر تهران در منطقه ۱۲ شهری تهران.

این بازار در میان خیابان‌های مولوی در جنوب، مصطفی خمینی (سیروس سابق) در شرق، پانزده خرداد  در شمال و خیام در غرب قرارگرفته است. در تقاطع این خیابان‌ها میدان محمدیه (میدان اعدام سابق)، چهارراه مولوی و چهارراه سیروس قرارگرفته‌اند.

میدان پانزده خرداد در بیرون از محدودهٔ بازار و سبزه‌میدان در محدودهٔ بازار قرارگرفته است. از گذرهای اصلی درون بازار می‌توان از گذر لوطی صالح نام برد.

بازار تجریش

بازار تجریش بازاری سرپوشیده در میدان تجریش، تهران است. این بازار ازیک‌طرف به میدان تجریش، از سمت دیگر به امامزاده صالح و کوچه‌های اطراف آن راه دسترسی دارد. بازار تجریش ازجمله قدیمی‌ترین مراکز خرید شمیران بوده و همچنان بافت قدیمی خود را حفظ کرده به‌طوری‌که حجره‌های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده‌اند. این بازار که درواقع نمونه کوچکی از بازار تهران است، به‌صورت سرپوشیده ساخته‌شده و دو محله سرپل و تجریش را به هم وصل می‌کند. تکیه بزرگ تجریش یکی از قدیمی‌ترین تکیه‌های شهر تهران در این بازار واقع‌شده است. بازار تجریش مثل بازارهای سنتی دارای مسجد و حسینیه است و از سوق‌های کوچکی تشکیل‌شده. این بازار همچنین دارای یک میدان سرپوشیده میوه و تره‌بار است.

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید ایران و تهران است که در زعفرانیه قرار دارد. این مجتمع تجاری باعرضه بهترین برندهای داخلی و خارجی درزمینهٔ‌ پوشاک، زیورآلات، کیف و کفش و… شهرت زیادی پیداکرده است. از برندهای موجود در پالادیوم می‌توان به آدیداس، نایکی، پوما، ریباک، جین وست، منگو، جنیفر، تی تی، پاما، پونت و غیره اشاره کرد.

آدرس: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید ارگ تجریش

مرکز خرید ارگ تجریش در ۱۰ طبقه در ضلع شمالی میدان تجریش واقع‌شده که پنج طبقه آن تجاری و مابقی پارکینگ اختصاصی است. پارکینگ یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پاساژ است؛ چراکه بازدیدکنندگان می‌توانند با آسودگی خیال و بدون دغدغه به خرید بپردازند. وجود امکاناتی از قبیل کافی‌شاپ، فودکورت، رستوران، کارواش، پردیس سینمایی، شهربازی فان تایم، آمفی‌تئاتر و بام سبز نیز این محل را برای خرید و گشت‌وگذار، ایدئال کرده‌اند.

آدرس: میدان تجریش، ابتدای خیابان سعدآباد، مرکز خرید ارگ تجریش

مرکز خرید گالریا

مرکز خرید گالریا یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید شمال تهران در منطقه ولنجک است که در سال ۱۳۹۵ ساخته شد و دارای دو بخش جنوبی (۱۵ طبقه) و شمالی (۱۷ طبقه) است. در این مرکز خرید از کیف و کفش، پوشاک و لوازم خواب گرفته تا لوازم تزیینی، لوازم‌آرایشی، طلا و جواهرات و… به فروش می‌رسد. از برندهای شناخته‌شده این مرکز خرید می‌توان به آرمانی، اسکچرز، اینگلوت، برتونیکس، پیرکاردین، دلسی و د‌ه‌ها برند دیگر اشاره کرد که علاقه‌مندان به کالاهای لوکس و لاکچری می‌توانند ساعت‌ها از گشت‌وگذار در این محل لذت ببرند.

آدرس: تهران، ولنجک، انتهاى خيابان سيزدهم شرقی، مرکز خرید گالریا

مرکز خرید سام سنتر

مرکز خرید سام سنتر در سال ۱۳۹۰ در ۹ طبقه آغاز به کار کرد و نمای سازه و نورپردازی جذابش در طول شب باعث شده‌ است که این مجموعه همچون جعبه‌ای زیبا به نظر برسد. معماری داخلی چشم‌نواز، آب‌نمای دیواری با جلوه‌ای خاص و لابی وسیع، جذابیتی دوچندان به این مجموعه بخشیده‌اند.

آدرس: تهران، الهیه، خیابان فرشته، مرکز خرید سام سنتر

مرکز خرید تندیس

مرکز خرید تندیس در سال ۱۳۸۳ در میدان تجریش تهران آغاز به کار کرد و به مرکز خرید معروفی در منطقه یک تبدیل شد. این مجموعه چهار طبقه بیش از ۱۷۰ فروشگاه دارد که طیف گسترده‌ای از کالاها نظیر پوشاک، کیف و کفش، طلا و جواهرات، شال و روسری، اسباب‌بازی، عطر و ادکلن، محصولات آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، لوازم خانه و… را از برندهای معروف خارجی و داخلی عرضه می‌کنند.

آدرس: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان جعفری، مرکز خرید تندیس

مجتمع تجاری کوروش

مجتمع تجاری کوروش

مجتمع تجاری کوروش یا کوروش مال یکی دیگر از مراکز لوکس و مدرن در شمال غرب پایتخت است که در واحدهای تجاری آن محصولات متنوعی همچون پوشاک زنانه و مردانه، اسباب‌بازی، لوازم‌خانگی، سیسمونی، لوازم‌آرایشی، طلا جواهر، موبایل، آجیل خشکبار و… به فروش می‌رسد. حضور پررنگ برندهای ایرانی و بین‌المللی نظیر آدیداس، اورسی، ریباک، اسکچرز، پوما، نوین چرم و غیره، نویدبخش خریدی باکیفیت هستند.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید ستاری، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مجتمع تجاری کوروش

مرکز خرید روشا

مرکز خرید روشا اولین فروشگاه بدون مرز در ایران است که در آن از واحدهای تجاری مجزا خبری نیست و به سبک دپارتمان استور طراحی‌شده است. این مرکز خرید که در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد، هفت دپارتمان جداگانه برای کالاهای مختلف دارد و بدون اینکه نیازی به ورود به مغازه‌های متعدد باشد، بازدیدکنندگان می‌توانند اجناس را یکجا مقایسه و خرید کنند.

آدرس: تهران، نیاوران، تقاطع خیابان عمار و فرمانیه، مرکز خرید روشا

آدرس: تهران، لواسان، بلوار امام خمینی (ره)، خیابان گلها، مرکز خرید اسکای سنتر

مرکز خرید مدرن الهیه

مجتمع تجاری اداری مدرن الهیه در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد که دو طبقه از ۱۱ طبقه آن به ۴۰ واحد تجاری اختصاص دارد. اگر به دنبال کالاهایی مثل پوشاک زنانه و مردانه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش، عطر و لوازم ورزشی از برندهای معروف هستید، این مرکز خرید می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

آدرس: تهران، خیابان آفریقای شمالی، رو‌به‌روی کوچه گلنار، مرکز تجاری مدرن الهیه

ایران مال بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان

ایران‌مال یا بازار بزرگ ایران یک مرکز خرید در غرب تهران است که بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان هست . این مجموعه با کاربری تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی افتتاح‌شده است. همچنین این مجموعه دارای ۲ هتل پنج ستاره است. ایران‌مال در نزدیکی دریاچه چیتگر در منطقه ۲۲ تهران بزرگ واقع‌شده است. ساخت این پروژه با زیربنای ۱٬۷۱۰٬۰۰۰ مترمربع در سال ۱۳۸۹ آغاز گردید.

ایران مال فقط ۶۶۰ متر با ساختمان ارکیده ۸ فاصله دارد.

بودجه صرف‌ شده برای این مجموعه ۲۲ هزار میلیارد بوده و دارای تخلفاتی مربوط به نوع کاربری، پارکینگ و پروانه ساختمانی هست. ایران مال بابت تخلفات خود ۵۰۰ میلیارد تومان جریمه به‌حساب شهرداری واریز کرده است.

آدرس: اتوبان خرازی شرق به غرب ، بعد از چیتگر ، بازار بزرگ ایران مال

مراکز سرگرمی و تفریحی تهران

مراکز تفریحی تهران  می‌تواند شما را برای لحظاتی پر از هیجان و شادی می‌کند و می‌توانید از استرس و روزمرگی‌ها دورباشید.

نمایش یک شیر دریایی در دلفیناریوم تهران

دلفیناریوم برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد یک مکان شگفت‌انگیز و عظیم است و می‌توان آن‌ها یکی از خاص‌ترین مراکز تفریحی تهران دانست. این دلفیناریوم نخستین  دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه است که شما را با امکانات و تجهیزات ویژه‌اش غافلگیر می‌کند.

آکواریوم و موزه صلح پارک شهر

پارک شهر را می‌توان قدیمی‌ترین بوستان تهران دانست که در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی تهران تبدیل‌شده است. در این مجموعه‌ی گسترده و سرسبز دو مجموعه قرار دارد که بیشتر از سایر بخش‌های پارک شهر مورد اهمیت مردم است. یکی از آن‌ها آکواریوم پارک است. این آکواریوم در ایام جنگ ایران و عراق در ضلع جنوبی پارک بنا شد تا جان‌پناهی باشد برای مردم اما پس از جنگ کاربری این مکان تغییر کرد و در حال حاضر ماهی‌های بسیاری در آن زندگی می‌کنند و رنگی تازه به پارک شهر بخشیده‌اند. همچنین اگر از طرفداران پرورش ماهی هستید در این مکان می‌توانید ماهی و آکواریوم خریداری کنید.

سورتمه  تهران

سورتمه دربند تهران یکی دیگر از مراکز تفریحی تهران است که هیجان و زیبایی طبیعت این شهر را در کنار یکدیگر به شما هدیه می‌دهد. اگر از طرفداران تفریحات هیجان‌انگیز هستید این مکان یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. بوستان گلابدره در سال ۱۳۹۲ مجهز به مسیر سورتمه‌سواری شد این سورتمه با سرعت ۴۰کیلومتر بر ساعت مسیری بیش از ۸۵۰ متر را در مسیری بالاتر از سطح زمین و پیچ‌درپیچ بر روی ریل‌های مطمئن و ایمن طی می‌کند.

نمایی از تله کابین توچال در برف نوروزی

تله کابین توچال

طرفداران طبیعت و ورزش همگی در این مکان گرد هم می‌آیند. توچال یکی از مراکز تفریحی تهران است که منظره‌ای خاص را در برابر چشم‌های شما قرار می‌دهد. توچال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کوهنوردی است همچنین در این مکان می‌توانید در ایستگاه اول تله‌کابین توچال  وسایل اسکی کرایه کنید. می‌توانید ست کامل اسکی آلپاین شامل کفش، باتوم و چوب اسکی و ست اسنوبرد شامل کفش و اسنوبورد را کرایه کنید.

سینمای ۷ بعدی پارک آب‌وآتش

این سینمای ۷ بعدی یکی از مراکز تفریحی تهران است که طرفداران آن از گروه‌های علاقه‌مندان به نسل جدید سرگرمی‌ها تشکیل‌شده و بسیاری از آن‌ها در رده‌‌های سنی کودکان تا نوجوانان هستند. سینمای هفت بعدی پارک آب‌وآتش از جدیدترین نمونه‌های سینما‌های چندبعدی با سینما گیم است. شما می‌توانید در این مرکز تفریحی از این امکانات استفاده کنید.

دهکده آبی پارس

در دهکده‌ آبی پارس شما می‌توانید مجموعه‌ای از سرگرمی‌های لذت‌بخش آبی را تجربه کنید. این پارک آبی اولین و بزرگ‌ترین نمونه در استان‌های تهران و البرز است که تمام تفریحات آن مطابق استاندارد‌های جهانی است و کل مجموعه آن مجهز به جدیدترین سیستم میکروب‌زدایی است. از تفریحات این مجموعه می‌توان به سرسره‌های پیچشی، یو، سرعتی، مسابقه‌ای و سقوط آزاد ساده و لوپدار، سیاه‌چال، چاله فضایی، رودخانه وحشی، دریاچه موج، پارک آبی کودکان و مهدکودک (مخصوص بانوان) اشاره کرد.

باشگاه موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی

باشگاه موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی

اگر از طرفداران سرعت و هیجان هستید در میان مراکز تفریحی تهران باشگاه موتورسواری صحرایی اتوبان بابایی بهترین انتخاب است. موتورهای چهارچرخ این مجموعه یکی از پرهیجان‌ترین وسایل این باشگاه است که می‌توانید با آن‌ها یک مسیر پرفرازونشیب را درنهایت امنیت پشت سر بگذارید. این تفریح در هر فصل می‌تواند لذت‌بخش باشد و مدت استفاده از هر موتور ۱۵ دقیقه است.

سرزمین عجایب مجتمع تیراژه

از بازی‌های پرهیجان این مجموعه می‌توان به ماشین کوبنده  موتور کوبنده، سفینه گردان، قطار، چرخ‌وفلک، سفر دریایی، سفر هوایی، بالن ، هواپیما، ماشین فرفره، رانندگی کوچولو، مینی بولینگ، تیراندازی لیزری، تیراندازی باکلت و سیمیلاتورها، ایر هاکی، دربی، رالی، سرزمین ماجراجویان، قصر بادی، دنیای خردسالان و.. اشاره کرد.

دربند

محله دربند یکی از اولین انتخاب‌ها در میان مراکز تفریحی است که عاشقان طبیعت را به‌سوی خود می‌کشد. این محله‌ی قدیمی پر از جاذبه‌های است که برای هرکسی دوست‌داشتنی است. این محله برای تفریحاتی مانند پیاده‌روی در هوای خوش، عکاسی از طبیعت، شکم گردی عکاسی و کوه‌نوردی بسیار مناسب است. دربند را در هر فصل که ببینید زیبایی‌های خاص خود را دارد که شما را مجذوب می‌کند. در این محله می‌توانید به این اماکن دسترسی راحتی داشته باشید.

جاده تندرستی باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب

این مجموعه فرهنگی ورزشی در سال ۱۳۳۷ افتتاح شد و دریکی از مناطق خوش آب‌وهوای تهران قرار دارد. وسعت این مجموعه قریب به  یک‌میلیون مترمربع است و این مساحت بین فضای سبز و فضاهای دیگر باشگاه تقسیم‌شده است. همچنین این مجموعه یک جاده‌ی تندرستی به طول حدود ۲۵۰۰ متر دارد که زمین‌های گلف را نیز در برمی‌گیرد. امکانات مجموعه ورزشی انقلاب شامل این موارد است:

گلف، سالن پدل، اسکیت، تنیس، سالن پینت بال، تنیس زمین بولینگ، فوتبال چمن مصنوعی، بیلیارد، فوتبال چمن طبیعی، مینی گلف، استخر آقایان، پینگ پنگ، اسکواش بانوان، ماهیگیری، اسکواش آقایان، جاده تندرستی، فوتسال و هندبال، سالن چند منظوره، والیبال و بسکتبال، سالن تخصصی بانوان، سالن تخصصی آقایان، سالن خانوادگی، استخر بانوان و سالن تیراندازی.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله هر آنچه شما در خصوص تهران نیاز دارید را به شما اطلاع بدهیم.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x