اقتصاد کلان

10 ایده اصولی سرمایه گذاری با 50 میلیون تومان در سال 1403

هرگز به این فکر نکنید که 50 میلیون رقم کمی است و نمی توانید با آن سرمایه گذاری کنید. در ادامه به 10 ایده سرمایه گذاری با 50 میلیون تومان خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ سرمایه گذاری با هر مقدار پولی امکان پذیر است تنها کافیست راه آن را پیدا کنید. در این مطلب به معرفی بهترین ایده های سرمایه گذاری با 50 میلیون تومان خواهیم پرداخت.

روش های سرمایه گذار با 50 میلیون تومان

با ۵۰ میلیون تومان می توان کسب و کار های کوچک بسیاری راه اندازی کرد اما ما باید راهی را برای سرمایه گذاری انخاب کنیم که بازدهی مناسبی در مدت بازده زمانی کوتاه داشته باشد. در ادامه شما را با چند ایده مناسب برای سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان آشنا می کنیم.

۱. خرید و فروش ارزهای دیجیتال

به گفته بسیاری از سرمایه گذاران، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین و سودآورترین سرمایه گذاری است. اما نمی توان به طور قطعی در مورد اینکه کدام ارزهای دیجیتال سودآورتر است، اظهار نظر کرد.

سرمایه گذاری با ارز دیجیتال

روش اصلی استخراج استفاده از تجهیزات معدنی است که باید خریداری شود. ماینینگ می تواند بسیار سودآور باشد، اما به خاطر داشته باشید که تنها زمانی سودآور است که برق ارزان و سخت افزار مناسب برای استخراج داشته باشید. اما در حال حاضر، افراد زیادی به استخراج بیت کوین و تجارت ارز دیجیتال فکر نمی کنند.

۲. سرمایه گذاری با 50 میلیون تومان در بورس

برای سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان در سال 1403 بازار بورس یکی از گزینه‌های پرسود و جذاب می تواند باشد. اگر شما نگران نقدشوندگی پول در هر زمان که به پول نقد نیاز داشتید هستید و یا اینکه از کاهش ارزش پولتان به دلیل تورم نگران هستید بورس یک روش مناسب برای شماست.

در واقع افرادی که در بازار بورس سرمایه گذاری می کنند این دغدغه را ندارند که به مرور زمان ارزش پولشان کم می شود زیرا این اشخاص به نسبت سهمی که خریداری کرده اند در دارایی ها و سود و زیان های آن شرکت سهمی دارند و با تورم ارزش دارایی های شرکت افزایش می یابد و شرکت با توجه به فعالیت های اقتصادی که انجام می دهد سود خوبی هم به دست می آورند.

شما با هر میزان پول می‌توانید وارد بازار بورس شوید شما با ۱۰۰ هزار تومان ، ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان ۱۰۰ میلیون تومان یا هرمقدار دیگری می‌توانید به بازار بورس راه پیدا کنید.

این نکته را هم در نظر بگیرید که با سرمایه گذاری در بازار بورس می توانیم نقش بسزایی در رونق اقتصادی داشته باشیم به این صورت که با سرمایه گذاری در بازار بورس منابع مالی که بنگاه های اقتصادی به آن نیاز دارند، تامین شده و باعث توسعه فعالیت ها می شود و در نهایت باعث رونق کسب و کار رشد اقتصادی کشور و ایجاد شغل برای افراد جامعه می شود.

۳. خرید و فروش وسایل مربوط به کودکان

در این شرایط اقتصادی خیلی از افراد نمی توانند خواسته های همه ی افراد خانواده را برآورده کنند اما اولویت همه خانواده ها براورده کردن خواسته های فرزندانشان است.

با توجه به این موضوع و اینکه بچه‌ها در سن های مختلف به وسایلی همچون اسباب بازی، سیسمونی، فروش لباس و لوازم بچه و … نیاز دارند از این رو یکی از پر درآمد‌ترین شغل‌ها داشتن کسب و کاری در رابطه با وسایل مورد نیاز بچه ها می‌باشد. شما در صورت داشتن سلیقه در خرید محصولات و مکان مناسب برای مغازه مطمئنا از فروش و رونق خوبی برخوردار می‌شوید.

شاید برخی از شما با خود بگویید که سرمایه گذاری با 50 میلیون برای این کارها کم است. اما، بهتر است بدانید که لازم نیست همیشه حتما مبالغ زیاد را برای این کار کنار بگذارید و مصرف کنید. برای موفق شدن بهتر است ابتدا کار خود را با در نظر گرفتن ریسک شکست، کوچک شروع کنید و در صورت داشتن بازار مناسب آن را گسترش دهید.

۴. سرمایه گذاری در بانک با 50 میلیون

اگر ریسک پذیری کمی دارید بانک یک گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود؛ اما نسبت به دیگر روش ها سوددهی پایین تری دارد اگر به دنبال سودهی بیشتری هستید گزینه‌های دیگر را حتماً مورد بررسی قرار دهید. بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال ایده های جایگزین سرمایه‌گذاری در بانک هستند که علاوه بر سود و بازدهی مناسب، ریسک بالایی هم نداشته باشد.

۵. خرید سکه

قیمت سکه از مؤلفه‌های زیادی همچون نرخ طلای جهانی، نرخ ارز، تصمیمات کشور چین در بازار طلای جهان و… تاثیر می پذیرد. معمولاً در شرایطی که تقاضا برای خرید سکه طلا افزایش می‌یابد، قیمت‌ها هم روند صعودی خواهند داشت و گاهی ضریب افزایش به میزانی بالا می‌رود که حباب‌های قیمتی در بازار سکه شکل خواهد گرفت.

سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه

کسانی که در این میان بسیار سود میبرند سرمایه‌گذاران کلان و دلال ها هستند اما متأسفانه هزینه این سود را سرمایه‌گذاران خُرد با زیانی که متحمل می‌شوند پرداخت می‌کنند. در واقع شما با سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون تومان در بازار سکه یکی از سرمایه‌گذاران خُرد خواهید بود که در این شرایط ممکن است بیش از سایرین متحمل ضرر شوید.

۶. سرمایه گذاری با 50 میلیون در زمینه گیاهان دارویی

اگر روش هایی که تا این بخش از مقاله ارائه شد را نپسندیدید و با روحیات شما سازگاری نداشت می توانید یک راه متفاوتی را برای سرمایه گذاری با 50 میلیون تومان همچون پرورش گیاهان دارویی را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که شما باید اطلاعات کافی و شرایط لازم را برای این کار داشته باشید.

گیاهان دارویی در انواع مختلفی وجود دارند که با کمی اطلاعات و هزینه حدود ۵۰ میلیون تومان قادر هستید گیاهانی که در اقلیم شما قابلیت رشد دارند را پرورش دهید. از جمله این موارد می‌توان به آلوئه ورا، آویشن، نعناع، کاسنی و موارد دیگر اشاره کرد.

این شغل بی خطر است و در صورتی که درست انجام شود سود و بازدهی خوبی خواهد داشت. اگر کار خود را رونق ببخشید در صورت داشتن مکان بزرگ و پرورش این نوع گیاهان قادر به صادر کردن آنها به خارج از کشور هم خواهید بود.

۷. راه اندازی مغازه مواد پروتئینی و ویتامینی

در شرایط بد اقتصادی اول از همه افراد به دنبال رفع مایهتاج هستند، پس افراد روزانه برای سیر شدن، سلامتی و … به خرید مواد غذایی می‌پردازند.

یکی از مواردی که روزانه در سبد غذایی اکثر افراد موجود می‌باشد پروتئین و ویتامین می باشد، یعنی گوشت، مرغ، تخم مرغ و از این قبیل مواد غذایی که دارای پروتئین و ویتامین قابل توجهی می باشند.

اگر شما شرایطش را دارید برای سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون می‌توانید با پول خود یک مغازه کوچک فروش مواد پروتئینی و ویتامینی در مکان مناسب راه اندازی کنید.

این شغل در صورت داشتن مواردی چون تبلیغات، رعایت نظافت، قیمت رقابتی و … می‌تواند سود بالایی داشته باشد. در راه‌اندازی این کسب و کار توجه داشته باشید که بنا به فروش روزانه و نیاز مشتریان باید مواد را برای فروش فراهم کنید در غیر این صورت اگر مواد اضافه‌ای به مدت زیاد به فروش نرسند خیلی زود فاسد می‌شوند بنابراین حتما این مورد را در نظر داشته باشید.

۸. خرید دستگاه تولید کیسه فریزر

کیسه های فریزر و دسته دار امروزه در همه جا مانند منزل و یا مغازه و … مورد استفاده قرار می گیرند و دارای قیمت مناسبی هم هست و میتواند یک ایده برای سرمایه گذاری با ۵۰ میلیون برای شما باشد.

شما می‌توانید در صورت تمایل اقدام به خرید دستگاه تولید نایلون فریزر کنید تا به تولید آن بپردازید. اگر بتوانید آنها را با قیمت مناسب به فروش برسانید به راحتی از سرمایه خود سود خوبی کسب خواهید کرد. این کسب و کار یک انتخاب عالی برای افرادی که به دنبال شغل دوم هستند نیز می‌باشد.

سرمایه گذاری در تولید کیسه فریزر

البته با توجه به اینکه روز به روز قیمت دستگاه‌ها در حال افزایش و تغییر است در صورت بالا بودن قیمت از ۵۰ میلیون، می‌توانید به دنبال دستگاه‌های کارکرده و دست دوم باشید که سالم باشند و بتوانید بازدهی خوبی از آنها داشته باشید.

با توجه به موارد گفته شده و ایده هایی که در این مقاله برای سرمایه گذاری با 50 میلیون تومان ارائه گردید، می توان گفت بهترین سرمایه گذاری با سود خود و زحمت کم همان سرمایه گذاری آگاهانه در بازار بورس می باشد.

۹.خرید ارز

سرمایه گذار در بازار ارز با ۵۰ میلیون یکی از روش های دیگر سرمایه گذاری می باشد. بسیاری از تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند با روند رو به رشد دلار، ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار دیگر منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا در صورت افت قیمت دلار شما متحمل ضرر زیادی خواهید شد. علاوه بر همه این‌ها، خرید ارز و سرمایه‌گذاری بر آن به اقتصاد کشور ضربه بدی وارد خواهد کرد.

عوامل خارجی و داخلی زیادی بر این بازار مالی تأثیرگذار هستند. درحال حاضر مهم‌ترین عامل تاثیرگذار خارجی، آینده روابط سیاسی ایران است که تا به امروز تأثیرات زیادی بر این بازار گذاشته است. از عوامل داخلی مؤثر در بازار ارز می‌توان از عملکرد اقتصادی، تورم، سیاست‌های بانک مرکزی درباره نرخ ارز و ارز تک نرخی، ارزش پول ملی نام برد.

10. راه اندازی کسب و کار کوچک

یکی از روش های سرمایه گذاری که به نوعی کسب و کار هم به شمار می آید راه اندازی کارهای کوچک از جمله فلافلی، لبو فروشی و یا سبزی فروشی سیار می باشد. شما با استفاده از سرمایه اندکی که دارید می توانید در این کارها به سودهای زیادی نسبت به سرمایه تان دست بیابید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی راه های سرمایه گذاری با 50 میلیون تومان پرداختیم که هرکدام با توجه به شرایطی که دارید می تواند بسیار سودآور باشد. آیا از این روش ها برای سرمایه گذاری استفاده کرده اید یا راه دیگری برای سرمایه گذاری با پول کم می توانید پیشنهاد کنید؟ در بخش دیدگاه ها می توانید نظرتان را با ما با اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x