گردشگری

20 تا از بهترین تفریحات رایگان در اصفهان + آدرس

اصفهان قدمتی بسیار طولانی و 2000 ساله دارد شهری که ایران را با آن می شناسند. قدمت این شهر تقریبا با تاریخ ایران برابری می کند. بنابراین این شهر دیرینه به راحتی در لیست مسافرت شما قرار می گیرد، به خصوص با اطلاع ازبهترین تفریحات رایگان در اصفهان شما هیچ نگرانی درباره هزینه های خود نخواهید داشت.

به گزارش پارت نیوز؛ اصفهان عضوی جدانشدنی و تاریخی برای ایران است. شناختن بهترین تفریحات رایگان در اصفهان در این روزهای سخت اقتصادی به شما انگیزه ای برای مسافرت می دهد تا بتوانید در تعطیلات خود روی این شهر حساب ویژه ای باز کنید.

همچنین اصفهان تاثیر به سزایی در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی در طول تاریخ داشته است و شما تنها با مراجعه به اماکن فرهنگی و تاریخی، اسلام را در جای جای این شهر خواهید دید. در این مقاله به معرفی بهترین تفریحات رایگان در اصفهان می پردازیم تا این سفر را بیش از پیش برای شما لذت بخش کنیم.

 پارک ها بهترین تفریحات رایگان در اصفهان

گشت و گذار در پارک و طبیعت برای هر شخصی می تواند لذت بخش و شیرین باشد چرا که دیدن درختان و سرسبزی با روحیه ظریف و حساس انسان بسیار سازگار است گویا انسان از نو متولد می شود و برای شروع دوباره زندگی، جانی تازه می گیرد.

 پارک کوهستانی صفه

صفه در اصفهان

 

کوهنوردان و صخره نوردان به طور ویژه ای به بازدید از این پارک علاقه فراوان دارند، زیرا به دلیل موقعیت خاصی که این منطقه از آن برخوردار است، پستی ها و بلندی های زیادی در صفه وجود دارد و همین امر باعث شده که محیطی بسیار مناسب برای این دسته از ورزشکاران فراهم شود.

تله کابین صفه

یکی از مواردی که باعث شده پارک صفه اصفهان محبوبیت زیادی نزد همگان داشته باشد، قرار داشتن یک تله کابین در این پارک است. با سوار شدن بر این تله کابین می توانید منظره ای بسیار زیبا و متفاوت از شهر اصفهان زیر پاهایتان مشاهده کنید و تصاویری منحصر به فرد و فوق العاده ثبت و ضبط کنید و از دیدن آن ها در آینده نیز لذت ببرید.

روشن شدن لامپ ها و نورانی شدن این پارک در شب، صحنه ای بسیار زیبا و بی بدیل در پارک صفه اصفهان، ایجاد می کند. این پارک در کوه صفه، اتوبان شهید صفه قرار دارد.

پارک ناژوان

پارک ناژو

پارک ناژوان یکی از بهترین تفریحات رایگان در استان اصفهان است. نام این پارک برگرفته از درختانی به نام ناژ است، که رشد درختان ناژ در سرسبزی این پارک تاثیر به سزایی داشته است. علاوه بر درختان ناژ، درختان صنوبر نیز از دیگر گیاهانی هستند که در این پارک به وفور دیده می شود و محیط بسیار دل انگیزی برای گشتن و تفریح کردن فراهم کرده است.

مناطق گردشگری در پارک ناژوان

باغ پرندگان ناژوان

این باغ مشخصه ها و ویژگی های بارز زیادی دارد که باعث شده در نوع خود بسیار بی نظیر باشد. حدود چهل هزار متر از این باغ را با تور مسقف کرده اند تا محیطی امن برای پرواز پرندگان ایجاد شود. و حدود چهار هزار پرنده در قالب 130 گونه در این باغ وجود دارد.

 باغ خزندگان پارک ناژوان

خزندگان متفاوتی مانند انواع مارها، اژدهای کمودو، تمساح و غیره در این باغ گردآوری شده است تا کسانی که به این دسته از جانوران علاقه دارند بتوانند در محیطی بسیار بی نظیر از آن ها دیدن کنند.

باغ گل های پارک ناژوان

در این پارک انواع و اقسام گل ها کاشته شده و فضایی بسیار زیبا و دل انگیز برای بازدید کنندگان فراهم کرده است. شما اگر اهل عکاسی باشید در این باغ تصاویر بسیار زیبایی را ثبت خواهید کرد.

بوستان جنگلی ناژوان در جاده ذوب آهن اصفهان و در بلوار کشاورز،کنارگذر میرزاکوچک خان واقع شده است.

قمیلشو

پارک تفریحی اصفهان

از بهترین تفریحات رایگان در اصفهان  پارک قمیلشو، یکی از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌شده در کره زمین است.  این پارک در طی سالیان طولانی به‌عنوان شکارگاه پادشاهان مطرح شده و از تنوع زیستی بسیار ارزشمندی برخوردار است. قمیشلو از جمله 492 گونه پرنده، 160 گونه پستاندار و 2009 گونه خزنده را در خود جای داده است.

آدرس: ۴۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان

پارک فدک

این پارک فضای سبز بسیار زیادی دارد و به همین واسطه توانسته حتی بر روی اقلیم شهر نیز تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد و باعث لطیف شدن هوای اصفهان شود. یکی از جاهای دیدنی این پارک، دریاچه ای مصنوعی بوده که در قسمت شرقی این پارک واقع است. این دریاچه زیبایی منحصر به فردی را به محوطه باغ بخشیده و زمینه ساز تفریحات آبی از جمله قایق سواری شده است.

اصفهان – خيابان كاوه – بلوار آزادگان

پارک مرداویچ

امکانات مختلفی برای بازدیدکنندگان از این پارک فراهم شده است. از جمله این امکانات می توان به میزهای پینگ پنگی و دوچرخه سواری اشاره کرد که در این پارک قرار داده شده و شما می توانید با خیال راحت با دوستان و یا اعضای خانواده تان به بازی مورد علاقه تان بپردازید. این پارک هیچ هزینه ای برای شما ندارد پس جز بهترین تفریحات رایگان در اصفهان به شمار می آید.

مرداویج محله‌ای در جنوب شهر اصفهان و جزء منطقه شش شهرداری اصفهان است. این محله حدفاصل دروازه شیراز (میدان آزادی) تا چهارراه فرایبورگ و کوی استادان و خیابان کارگر است.

بازار اصفهان

بازار هنر اصفهان

بازار هنر اصفهان

بازار هنر اصفهان یادگار دوران صفویه است. نام اولیه این بازار «کاروانسرای مادر شاه» بود. این بازار در همان دوره وقف مدرسه شاه سلطان حسین بود اما حالا به بازار طلاسازان اصفهانی تبدیل شده است. این بازار از نظر معماری جالب است زیرا ارتفاع سقفش بلند است و به همن علت به بازار بلند هم شهرت دارد.

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، نزدیک پارک هشت بهشت

بازار مسگران

اگر علاقه مند به مس باشید این بازار شما را به وجد می آورد. بازاری که ظروف مسی آن در شکل و رنگ های مختلف عرضه می شود و این بازر برای خانم ها جذابیت بیشتری دارد و از جمله  بهترین تفریحات رایگان در اصفهان به شمار می آید.

آدرس: اصفهان، خیابان دروازه دولت، خیابان سپه

بازار قدیمی اصفهان یا بازار قیصریه

در بازار تاریخی اصفهان انواع صنایع دستی و سوغات اصفهان ارائه شده و برای بازارگردی و حضور در یک مکان تاریخی، بهترین انتخاب بشمار می آید. این بازار دارای ورودی های متعدی بوده و می توان از مسیرهای گوناگونی به آن دسترسی پیدا کرد که بهترین آنها در شمال میدان نقش جهان قرار گرفته و به سردر قیصریه مشهور است.

پاساژ قیصریه در محله بازار تهران و در خیابان دالان امین الملک،خیابان بازار بزرگ واقع شده است.

سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر اصفهان

سیتی سنتر را به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید اصفهان می‌شناسند. این مرکز خرید شامل یک شهربازی، سالن اسکواش، فودکورت، رستوران، کافه و پارکینگ طبقاتی است. شاید جالب باشد که بدانید شهربازی سیتی سنتر یکی از بزرگترین شهربازی‌های خاورمیانه است.

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید دستجردی، روبه‌روی ورودی جنوبی سپاهان شهر.

مجتمع تجاری پارک اصفهان

این مرکز خرید 400 واحد تجاری در طبقات مختلف دارد و هر طبقه نام‌های مختلفی مانند مروارید، موسیقی، ارکیده و آزالیا دارد. در این مرکز خرید اجناس خارجی و داخلی مختلفی مانند پوشاک، طلا و جواهر، نقره و بدلیجات، لوازم آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی به‌فروش می‌رسد. اجناس این مرکز خرید بسیار با کیفیت هستند اما قیمت‌های آن‌ها بسیار مناسب است. که از بهترین تفریحات رایگان در اصفهان به شمار می آید زیرا تنها تماشای آن جدا از خرید لذت بخش است. در مرکز خرید پارک، رستوران و کافه‌ای با کیفیت، برای استراحت مشتریان گرامی تعبیه شده است.

مجتمع پارک در خیابان چهار باغ بالا قرار دارد.

تیمچه ملک التجار

اگر به بازار بزگ اصفهان بروید این تیمچه را هم خواهید دید. تیمچه ملک التجار یا سرای ملک التجار در عهد صفوی ساخته شده است و حالا یکی از زیباترین بخش‌های بازار بزرگ اصفهان است. قدم زدن در این سرا و تماشای غرفه‌های آن یکی از تفریحات رایگان شیراز است که پیشنهاد می‌کنیم در برنامه خود بگنجانید. این تیمچه به عنوان یکی از آثار مل ایران ثبت شده است.

آدرس: میدان نقش جهان، بازار قیصریه، تیمچه ملک التجار

سی‌وسه پل و زاینده‌رود

سی و سه پل

سی و سه پل به دلیل وسعت، موقعیت مرکزی و معماری برجسته‌اش معروف‌ترین پل اصفهان است. این پل مرکز تفریحات شبانه شهری است که هم ایرانیان و هم گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند. این پل یکی از شاهکارهای پل سازی در ایران و جهان است.سی و سه پل بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین بنای ایران بر روی آب است. این بنا متعلق به دوران صفویه است و بنای تاریخی بسیار مهمی در اصفهان محسوب می‌شود.

آدرس: اصفهان، میدان انقلاب، ابتدای خیابان چهارباغ بالا یا ابتدای خیابان چهارباغ عباسی و میدان انقلاب.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x