زیبایی و تناسب

5 ایده خط چشم ترند برای جذابیت بیشتر!+ عکس

خط چشم یک وسیله آرایشی  بسیار قدیمی است. همچنین از دسته لوازم آرایشی با اصالت است که در طول تاریخ به طور مکرر استفاده از آن رواج داشته است و در خانم های جوان زمانی که به سن مورد نظر برای استفاده از آن می رسند؛  کشیدن خط چشم ترند یکی از مسائل حیاتی می باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ استفاده از خط چشم نیازمند مهارت و تجربه است و کشیدن خط چشم قرینه  یک هنر آرایشی محسوب می شود، که این هنر تنها با تکرارو تمرین به دست می آید. بنابراین اگردر دسته افراد علاقه مند به خط چشم ترند هستید با انواع خط چشم آشنایی نسبی دارید.

خط چشم تاثیر بسیاری در زیبایی چشم دارد پس مهم است که متناسب با صورت و فاصله چشم و ابرو کشیده شود اگر به این موضوع دقت نکنید جنبه زیبایی خود را از دست می دهد و نمیتوانید خط چشمی را که با صورت خود سازگار باشد را تشخیص بدهید.دراین مقاله به شما کمک میکنیم تا جذابیت خود را با خط چشم ترند چندبرابر کنید.

انواع خط چشم

  • خط چشم مایع
  • خط چشم ژله ای
  • خط چشم ماژیکی
  • خط چشم با آکوا

اگر از آن دسته افراد مبتدی هستید پیشنهاد ما به شما خط چشم ماژیکی است.

تشخیص فرم چشم برای خط چشم ترند

کشیدن خط چشم

ابتدا برای اینکه بتوانید خط چشم مناسب بکشید باید فرم چشم خود را تشخیص بدهید که  فرم چشم ها می تواند گرد، کشیده، فرو رفته، بیرون زده، ریز، درشت، دور از هم و نزدیک به هم باشد. به خاطر همین از چشمان خود عکس بگیرید و ارزیابی کنید که:

  • اگرطول چشمان شما بیشتر است، شما چشم های کشیده دارید.
  • اگر عرض چشم های شما بیشتر است، شما چشم های گرد دارید.

تشخیص فاصله چشم

  • اگر فاصله ی بین دو چشم شما اندازه ی یک چشم شما است، یعنی فاصله بین چشم های شما نرمال است.
  • اگر فاصله ی بین دو چشم شما بیشتر از اندازه ی یک چشم شما است، چشم های شما از هم دور است.
  • اگر فاصله ی بین دو چشم شما کمتر از اندازه یک چشم تان است، چشم های شما به هم نزدیک است.
  • از نیم رخ به چشم های خود نگاه کنید:
  • اگر از کاسه چشم کمی بیرون تر است یعنی چشم های بیرون تر از حدقه دارید.
  • اگر از کاسه چشم کمی داخل تر است، یعنی چشمای گود رفته دارید.

خط چشم باعث درشت تر و زیباتر شدن چشمانتان است اگر می خواهید به چهره دلخواه خود برسید حتما به نکاتی که  در کشیدن خط چشم ترند بیان می کنیم توجه کنید.

خط چشم برای چشم های فاصله دار

چشمان فاصله دار

هدف اصلی در آرایش و میکاپ این دست چشم‌ها، ایجاد نمایی از نزدیکی آنها نسبت به هم است. برای کشیدن خط چشم مناسب چشم‌های فاصله دار، با ایجاد یک خط نازک در گوشه داخلی پلک بالا شروع کنید و تا انتهای خارجی پلک خط چشم را بکشید ولی از ایجاد دنباله برای قسمت خارجی خودداری کنید. در گوشه داخلی پلک از سایه‌های تلفیقی بهره ببرید و یک دنباله کوچک با خط چشم خود ایجاد کنید. همچنین با استفاده از یک مداد چشم شروع به پر کردن خطوط خالی میان مژه‌های خود کنید و در میانه پلک آن را محو نمایید. این کار باعث نزدیک هم به نظر رسیدن چشم‌ها خواهد شد.

خط چشم برای چشم نرمال

چشم نرمال

کسانی که چشم های نرمال  دارند  در کشیدن خط چشم  آزادند و نیاز به سخت گیری ندارد. فقط کافی است مهارت خط چشم کشدن رات داشته باشند.

خط چشم برای چشم های نزدیک به هم

برای کشیدن خط چشم برای چشم های نزدیک به هم، در قسمت مجرای اشک خط بسیار نرمی کشیده و یا خط چشم خود را از وسط مژه خود شروع کنید و آن را به سمت گوشه های بیرونی بکشید. همین روش را روی پلک بالا و پایین اعمال کنید. این کار باعث میشود که چشم های شما کمی دورتر از هم به نظر برسند.

خط چشم متناسب چشم های پف دار

آرایش چشمان پف دار

برای اینکه خط چشم تاثیر خود را بگذار شما ابتدا باید از زیرساز استفاده کنید تا چشم خود را به وسیله زیرساز سایه پهن کنید برای کشیدن خط چشم  از گوشه داخلی چشم شروع کنید و به سمت بیرون بیاورید. دقت کنید که قسمت داخلی چشم باریک تر از قسمت بیرونی آن باشد. به همین راحتی شما توانسته اید آموزش کشیدن خط چشم  ترند برای چشم های پف دار را به اتمام برسانید.

چه خط چشمی برای چشمان گرد مناسب است ؟

چشم‌های گرد دارای حالتی فرورفته در هر دو پلک پایین و بالا هستند که به آنها ظاهری طبیعی و بازتر می‌بخشد.

ابتدا خط چشم با جوهرغلیظ و پررنگ انتخاب کنید. مدل خط چشم گربه‌ای برای فرم چشم‌های گرد بسیار مناسب است. با کشیدن خط چشم به شکل کج‌تر و بالا در انتهای پلک چشم بالا، می‌توانید کشیدگی چشم را افزایش دهید و چشمان خود را به نظر بزرگتر بیاورید.

آیا برای چشم ریز هم می توان خط چشم کشید ؟

البته که کشیدن خط چشم برای چشم های ریز کمی کار دشوار و حرفه ای است اما امروزه با پیشرفت در لوازم آرایشی برای چشمان ریز هم به راحتی می توان خط چشم ترند و زیبایی کشید.

  • اولین تکنیک در کشیدن خط چشم، هایلایت کردن است. با کمک یک پودر هایلایت‌کننده گوشه‌های داخلی چشم، استخوان برجسته زیر ابرو و پشت پلک‌های خود را محو و یکنواخت کنید تا پشت چشم‌ها کشیده‌تر به‌نظر برسند و چشم‌ها برجسته شوند. در مرحله بعدی ابروها را به کمک سایه یا هاشور ابرو پهن‌تر و ضخیم‌تر بکشید.
  • ابروهای نازک باعث می‌شود چشم‌های ریز شما، خود را بیشتر نشان دهند و اثر آرایش را خنثی کنند. پس از پرکردن فضاهای خالی بین ابرو و با استفاده از یک برس زاویه‌دار، ابروهای خود را شانه بزنید و مرتب کنید تا چشمانتان جلوه زیباتری داشته باشد.
  • استفاده از کانسیلرها بسیار اهمیت دارد. این محصول آرایشی به شما کمک می‌کند تا حلقه‌های تیره اطراف چشم را ناپدید کنید و همین مسئله باعث محو شدن عیوب طبیعی چهره خواهدشد. روشن و یکدست شدن نواحی اطراف چشم به برجسته سازی چشم‌های شما کمک فراوانی خواهد کرد.
  • برای چشم‌های ریز، خط چشم‌های کلاسیک و بالدار گزینه مناسبی هستند. برای دستیابی به نتیجه دلخواه بهتر است از خط چشم‌های مات و غیربراق استفاده شود. برای اجرای خط چشم، ابزار موردنظر را گوشه ابتدایی چشم قرار دهید و آن را در امتداد پلک بکشید. با رسیدن به گوشه انتهایی چشم، خط را به سمت بالا ادامه دهید و دنباله را ضخیم‌تر از سایر قسمت‌ها اجرا کنید.

خط چشم ترند افراد با چشم روبه پایین چگونه است ؟

رای کشیدن خط چشم و ایجاد میکاپ مناسب برای این مدل از چشم، تمام تمرکز شما باید بر روی رفع این افتادگی و ایجاد جلوه‌ای رو به بالا برای این مدل چشم باشد. به این منظور از ایجاد هرگونه آرایش تیره بر گوشه بیرون پلک پایین خودداری کنید.

با استفاده از خط چشم، از گوشه داخلی پلک بالا یک خط ظریف ترسیم کنید و از میانه پلک به آن ضخامت ببخشید و خط چشم را به سمت بالا بکشید و به آن یک بال کشیده دهید تا از حالت افتاده پلک کاسته شود. برای تکمیل کار خود، با استفاده از یک سایه روشن سفید، نقره‌ای و یا رنگ‌های نئونی سبز و زرد و .. گوشه‌ی داخلی و خارجی پلک‌ها را روشن کنید. این کار از حالت رو به پایین پلک‌ها می‌کاهد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x