تولید و تجارت

از لوله خرطومی برق فلزی استفاده کنیم یا غیر فلزی؟

هنگام انتخاب بین لوله خرطومی برق فلزی و غیرفلزی، عوامل متعددی برای اطمینان از انتخاب درست نقش دارند. این عوامل شامل محیط، الزامات نصب، حفاظت مکانیکی، مقاومت در برابر خوردگی، مقرون به صرفه بودن و سازگاری با سیستم الکتریکی می باشد. در ادامه مقاله هر عامل را با جزئیات بررسی می کنیم تا اگر به دنبال این محصولات هستید یک خرید موفقیت آمیزی را تجربه کنید.

نقش محیط و نوع پروژه در انتخاب لوله خرطومی برق

محیطی را که قرار است لوله خرطومی برق نصب می شود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در مناطقی که در معرض دماهای شدید هستند، مانند محیط های صنعتی یا تاسیسات در فضای باز، لوله های فلزی ممکن است در مقایسه با لوله های غیرفلزی محافظت بهتری در برابر تغییرات دما و آسیب فیزیکی داشته باشند. برعکس، لوله‌های غیر فلزی ممکن است برای کاربردهای داخلی که در آن خطر خوردگی یا دماهای شدید وجود ندارد، مناسب تر باشند. اصولاً کاربری لوله خرطومی برق فلزی و غیر فلزی اگرچه برای پشتیبانی از کابل‌ها است اما نوع محیط آنها با یکدیگر یکسان نیست.

طریقه نصب و محل قرارگیری لوله خرطومی برق

الزامات نصب را ارزیابی کنید، از جمله سهولت اجرا، برش، و محکم کردن مجرا. لوله‌های فلزی معمولاً به ابزارهای تخصصی برای برش و خم کردن نیاز دارند، در حالی که لوله‌های غیرفلزی اغلب می‌توانند با ساده‌ترین ابزار بریده شوند و کار با آنها را در برخی از تأسیسات آسان‌تر می‌کند. پیچیدگی فرآیند نصب را در نظر بگیرید و نوع سیم ها و کابل‌ها را نیز بر اساس ساختار لوله‌ها انتخاب کنید. غالباً لوله خرطومی برق پلاستیکی در بافت داخلی سازه نصب می‌شوند. حال آنکه لوله‌های فلزی بیشتر به صورت روکار هستند.

از لوله خرطومی برق فلزی استفاده کنیم یا غیر فلزی؟

محافظت مکانیکی از کابل‌ها و سیم‌های برق

سطح حفاظت مکانیکی مورد نیاز برای سیم کشی برق را ارزیابی کنید. لوله‌های فلزی در مقایسه با لوله‌های غیرفلزی محافظت مکانیکی بالاتری در برابر ضربه فیزیکی، خرد شدن و آسیب جوندگان ارائه می‌دهند. اگر سیم کشی در مناطقی قرار دارد که آسیب مکانیکی نگران کننده است، مانند تاسیسات صنعتی یا تاسیسات در فضای باز، لوله های فلزی ممکن است انتخاب ارجح باشند. به همین دلیل است که آمار استفاده لوله خرطومی برق فلزی در محیط‌های با شدت تنش بالا بیشتر است.

مقاومت در برابر خوردگی

وجود مواد خورنده در محیط نصب را در نظر بگیرید. لوله های فلزی، به ویژه آنهایی که از فولاد ضد زنگ یا فولاد گالوانیزه ساخته شده اند، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارند و برای نصب در محیط های خورنده مانند کارخانه های شیمیایی یا مناطق ساحلی مناسب هستند. لوله خرطومی برق غیر فلزی مانند PVC یا پلی اتیلن نیز در برابر خوردگی مقاوم هستند اما ممکن است در طول زمان در معرض مواد شیمیایی خاص یا اشعه ماوراء بنفش تخریب شوند. در چنین شرایطی لوله فلکسیبل برق فلزی روکش‌دار ترجیح داده می‌شوند.

از لوله خرطومی برق فلزی استفاده کنیم یا غیر فلزی؟

انعطاف پذیری لوله خرطومی برق فلزی و غیر فلزی

الزامات انعطاف پذیری لوله خرطومی برق را بر اساس طرح سیستم الکتریکی و هر گونه خمش یا چرخش مورد نیاز در هنگام نصب ارزیابی کنید. لوله‌های غیرفلزی معمولاً انعطاف‌پذیرتر از لوله‌های فلزی فلکسیبل هستند و امکان مسیریابی آسان‌تر در اطراف موانع و فضاهای تنگ را فراهم می‌کنند. البته هر دو لوله‌ها انعطاف پذیر هستند اما برای مدل‌های پلیمری یا پلاستیکی بیشتر می‌باشد و برای نمونه‌های فلزی قدری محدودیت وجود دارد.

مقرون به صرفه بودن

هزینه لوله های فلزی و غیر فلزی، از جمله قیمت اولیه خرید و هر گونه هزینه اضافی مرتبط با نصب، مانند ابزار یا اتصالات تخصصی را مقایسه کنید. لوله‌های فلزی ممکن است هزینه اولیه بالاتری داشته باشند، اما به دلیل دوام و نیاز به نگهداری کم، می‌توانند در طولانی‌مدت صرفه‌جویی کنند. لوله های غیر فلزی اغلب مقرون به صرفه تر هستند، اما ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر زودتر داشته باشند، به خصوص در محیط های سخت و فضاهایی که دارای تنش‌های بالا هستند.

سازگاری لوله خرطومی برق با نوع شبکه و سیستم کابل کشی

اطمینان حاصل کنید که مواد و نوع لوله خرطومی برق انتخاب شده با سیستم الکتریکی و هر کد و استاندارد قابل اجرا سازگار است. لوله‌های فلزی معمولاً در برنامه‌هایی استفاده می‌شوند که برای محافظت در برابر خطرات الکتریکی به اتصال به زمین نیاز است. در حالی که لوله‌های غیرفلزی معمولاً در برنامه‌های غیر اتصال به زمین استفاده می‌شوند و شوک های الکتریکی محیط را تهدید نمی‌کند. علاوه بر این، هنگام انتخاب مواد لوله، عواملی مانند مقاومت در برابر آتش، خواص عایق، و محافظ تداخل الکترومغناطیسی (EMI) را در نظر بگیرید.

خرید انواع لوله برق از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می‌توانند طیف گسترده‌ای از انواع لوله برق در نمونه‌های لوله فلکسیبل فلزی روکش‌دار، لوله خرطومی پلاستیکی یا پلیمری، لوله فولادی برق، لوله پی‌وی‌سی برق و همچنین لوله مشکی فولادی برق را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این مجموعه به وب سایت rafiepipe.com مراجعه فرمایید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره‌های جامع به شما هستند.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x