زیبایی و تناسب

جلوگیری از گره خوردن مو با 7 ماده موثر و کاربردی

جلوگیری از گره خوردن مو با رعایت یکسری نکات قابل انجام است. اگر شما نیز درگیر خشکی و گره خوردن موهایتان هستید باید فکری به حال این موضوع آزاردهنده بکنید و تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا در این مورد به شما کمک کنیم.

به گزارش پارت نیوز؛ در این مطلب به معرفی چند محصول برای جلوگیری از گره خوردن مو و یا از بین بردن گره خوردگی مو می‌پردازیم؛ البته برخی از این مواد دارای عصاره‌های گیاهی و برخیدیگر دارای روغن‌های گیاهی می‌باشند. البته اگر نگران چرب شدن پوست سرتان هستید، حواس‌ ما به شما هم هست. بعضی از این موارد، دارای عصاره‌های گیاهی غیرچرب می باشند که شما هم می‌توانید مشکل خود را با آن به راحتی حل نمایید.

راه های خانگی جلوگیری از گره خوردن مو

قبل از بررسی اجناس و راهکارها بهتر است سری به روش‌های خانگی و موثر بزنید. آیا تا به‌ کنون راجع به مشکل گره خوردن مو‌ها با دیگران حرف زده‌اید؟ گاهی اوقات با جمله‌ای مثل «برو موهایت را کوتاه کن» مواجه می‌شوید. این کار راه حل درستی نیست و درواقع پاک نمودن صورت مسئله خواهد بود. در ادامه به دو روش بسیار کارآمد برطرف کردن گره موهایتان در خانه خواهیم پرداخت.

روغن زیتون

ماسک مو ورغن زیتون

در میان روغن ها و مواد گیاهی، روغن زیتون یکی از بهترین گزینه‌ها و یک روغن بازکننده گره مو فوق‌العاده است. جهت انجام این کار، موها را با نمونه‌ بدون‌بو چرب نمایید. پس از گذشت نیم ساعت به حمام بروید. ضمنا از شامپو و نرم‌کننده‌های بسیار قوی استفاده نکنید. البته ماسک موی دارای مواد مرطوب‌کننده، می‌تواند مفید باشد. گره دار شدن مو‌ها به واسطه زبری  و خشکی سطح مو رخ می‌دهد. به همین علت هم مواد مذکور، از گره افتادن موها پس از خشک شدن تا حدود زیادی جلوگیری می‌نمایند.

دوری از عوامل اضطراب‌زا

یکی از علت‌های گره افتادن موها عصبی شدن شما است. استرس، موجب تنش در بسیاری از اعضای بدن از جمله بافت مو و پوست سر می‌شود. در نتیجه‌ آن نیز خشکی مو پدید می‌آید و این بخش بدن بیشتر گره می‌خورند. در صورت وقوع چنین اتفاقی با دم‌کرده‌ گیاه لیندن می‌توانید مشکل را برطرف سازید.

جلوگیری از گره خوردن مو با شامپو نرم کننده

زمانی که به دنبال محصولات کارخانه‌ای می‌روید باید بسیار مراقب ترکیبات شیمیایی موجود در آن‌ها باشید. چرا که مواد شیمیایی اگرچه موضوعی را حل می‌کنند، از جهتی صدمات خودشان را یه مرور زمان خواهند داشت. به همین دلیل هم در لیست محصولات زیر، به دنبال محصولات با کیفیت و آسیب رسانی کمتر رفیم.

سرم بازکننده گره مو

استفاده از سرم‌های مو قادر است تا جهت از بین بردن مشکل گره خوردن مو مناسب باشد. سرم براق‌کننده و بازکننده گره مو فولیکا، یکی از همین محصولات می‌باشد. این محصول مناسب موهای فر و مجعد می‌باشد و به بهترین شکل ممکن گره‌خوردگی و پیچ‌خوردگی را رفع می‌نماید. همچنین به ‌دلیل خاصیت رطوبت‌رسانی این محصول، شادابی را به گیسوی شما بازمی‌گرداند.

روغن مو او جی ایکس

یکی دیگر از روش های بازکردن گره موهایتان استفاده از روغن مو او جی ایکس است. روغن مو او جی ایکس دارای روغن آرگان مراکشی است. در نتیجه یکی دیگر از محصولاتی بوده که موهای خشک و شکننده را به خوبی آبرسانی می‌نماید. این اتفاق از وز شدگی و گره خوردگی مو جلوگیری خواهد نمود.

سرم موی مارال برای بازکردن گره مو

سرم بازکننده گره مو مارال

برند مارال هم یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تولیدکنندگان فعال در بازار ایران است. سرم گره باز کن این شرکت یک محصول تخصصی در این زمینه به شمار می‌رود. ویژگی‌هایی مثل آب‌رسانی، ترمیم‌کنندگی، برق‌کنندگی و حتی محافظت از مو آن را به یک محصول همه‌جانبه تبدیل می‌نماید.

اسپری نرم کننده و ضد گره موی سریتا

در صورتی که نخواهید با روغن و چربی به مقابله با گره خوردن مو بپردازید، راه حل استفاده از شامپو و اسپری‌های باز کننده گره مو می‌باشد. این گونه محصولات سبب حرکت روان و لغزندگی شانه، در حین مرتب کردن مو می‌شود.

از دیگر فواید این اسپری نرم کننده و ضد گره کاهش میزان خشکی مو و در نتیجه باز کردن گره آن می‌باشد. اسپری سریتا توانایی افزایش میزان انعطاف را به سرِ شما برگردانده و دیگر زمان شانه زدن با مشکل مواجه نمی‌شوید. حتی این محصول برای کودکان هم مناسب است. در نتیجه اگر فرزند عزیزتان نیز درگیر این مشکل بود، با کمک اسپری سریتا او نیز از این مسئله رها می‌شود.

شامپو کراتین سولکس

راه های بازکردن گره مو

جلوگیری از گره خوردن مو با انواع شامپوها نیز قابل انجام است. از دیگر محصولاتی که برای کمک به موهای آسیب دیده  و خشک به شما توصیه می‌کنیم، شامپو سولکس کراتینه می‌باشد. این محصول فاقد هرگونه سولفات بوده و از همین رو مخصوص موهای شکننده و آسیب دیده به حساب می‌آید. شامپو کراتین سولکس از ایجاد گره و وز در موهای شما به خوبی جلوگیری می‌نماید. همچنین استفاده از آن موجب افزایش حالت پذیری، نرمی و لطافت این بخش بدن شما خواهد شد.

ماسک مو اویدرم مدل EviColor برای موهای رنگ شده

استفاده مکرر از رنگ مو هم می‌تواند منجر به آسیب دیدن موها شود. این محصول برند اویدرم با داشتن فرمول گیاهی مناسب موهای رنگ‌شده می‌باشد؛ چرا که علاوه بر حفظ رنگ، یک لایه محافظ هم روی این بخش ایجاد می‌نماید. به همین خاطر هم خرید آن می‌تواند مصداق یک تیر و چند نشان باشد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x