خودرو

طراحی، امکانات و مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

هیوندای سانتافه 2024 به طور رسمی رونمایی شد. ظاهر متفاوت نسل پنجم این خودرو تاکنون نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

به گزارش پارت نیوز؛ نسل پنجم هیوندای سانتافه 2024 با یک طراحی بسیار متفاوت تمام ذهنیت ما از آن نسخه‌ها و نسل‌های قبلی را تغییر داد. این کمپانی طراحی جعبه یا Boxy شکل را جایگزین آن خطوط نرم بدنه کرده است.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024

هیوندای فعلا از اعلام مشخصات فنی این خودروی جعبه‌ای شکل خودداری نموده است، اما از آن جایی که در عکس سانتافه مسی رنگ عدد ۲.۵T  درج شده است، احتمال می‌رود برای سانتافه ۲۰۲۴ نیز از همان موتور ۲.۵ لیتری توربویی که برای سانتافه‌های قبلی و سانتاکروز در نظر گرفته می‌شد، استفاده شود.

این موتور ۲.۵ لیتری توربو شارژ می‌تواند از ۲۷۷ تا ۲۸۱ اسب بخار خروجی داشته باشد و گشتاور ۴۲۲ نیوتن متری را به یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه تحویل دهد. همچنین احتمال دارد که نشان HTRAC یا همان سامانه چهارچرخ محرک هیوندای باشد.

از آن جایی که، نسل پنجم این خودرو از نظر ابعاد و اندازه بزرگ‌تر شده و طراحی جعبه‌ای به خود گرفته است، نیاز به قدرت بیش تری هم دارد تا خریدار از همه جنبه‌های این خودرو راضی باشد.

طراحی ظاهری هیوندای سانتافه 2024

نمای ظاهزی سانتافه 2024

طراحی ظاهری این خودرو تحت تاثیر خطوط مستقیم و فرم جعبه­‌ای شکل گرفته و حرف اول نام سازنده یعنی H را در چراغ‌های جلو و عقب به نمایش گذاشته است.

چراغ‌های بزرگ و باریک عقب، در ارتفاع پایین قرار گرفته و تاحدی از نمونه‌­های متداول امروزی متمایز است. نام Santa Fe هم در بالای چراغ‌ها قرار گرفته درحالی‌که در صندوق با ابعادی بزرگ طراحی شده است.

سانتافه 2024 در نمای جانبی، لندرور دیفندر 130 را به یاد می‌آورد. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای 245/45 استوار شده است، که در هلالی زاویه‌دار گلگیرها جای دارد.

آیا فضای داخلی پنجمین نسل از سانتافه بزرگ تر شده است؟

با نگاهی به عکس های داخلی این خودرو متوجه می شویم که کنسول میانی پهن تر شده و این افزایش پهنا به حدی است که دو عدد شارژر وایرلس کنار هم قرار گرفتند. از طرفی دیگر، طبق گفته مدیران هیوندای، فاصله محوری سانتافه نسل پنجم بیش تر شده است، که این قضیه نیز حاکی از بزرگ تر شدن فضای داخلی خودرو و راحتی بیش تر سرنشینان طی سفرهاست.

طراحی داخلی و کابین هیوندای سانتافه 2024

هیوندای سانتافه 2024

طراحی کابین سانتافه جدید از روند امروزی صنعت خودرو پیروی نموده و مواردی شامل شارژر بی‌سیم، دریچه تهویه سرتاسری و دو نمایشگر متصل و خمیده را به نمایش گذاشته است. البته طراحان هیوندای با قرار دادن تعدادی دکمه و همچنین بخش مجزا برای سیستم تهویه، سعی داشته­‌اند سلیقه طیف بیشتری از مشتریان را راضی کنند.

هرچند ابعاد بدنه هیوندای سانتافه 2024 هنوز اعلام نشده ولی خودروساز کره‌ای از افزایش فاصله بین محورهای این خودرو و افزایش فضای سرنشینان خبر داده است. فاصله محوری نسل فعلی این خودرو 2.765 متر اعلام شده است، بنابراین در مدل جدید با رقم بیشتری مواجه خواهیم بود.

براساس اعلام هیوندای، در ساخت کفپوش‌ها، بخش بالای داشبورد و حتی پشتی صندلی‌های ردیف دوم و سوم، از پلاستیک بازیافتی استفاده شده درحالی‌که پوشش داخلی درها نیز با چرم مصنوعی روکش شده است، که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x