آشپزی

طرز تهیه خوراک جگر و گوشت جغور بغور برای مجالس

خوراک جگر و گوشت جغور بغور، از جمله خوراک های معروف و قدیمی در ایران است. شما اگر برای یک بار هم این غذا را امتحان کنید، می توانید در لیست غذاهای خود قرار بدهید.

به گزارش پارت نیوز؛ خوراک جگر و گوشت جغور بغور، برای کسانی عاشق گوشت هستند، می تواند انتخاب عالی باشد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این خوراک را در اختیارتان قرار بدهیم.

تاریخچه خوراک جگر و گوشت جغور بغور

این غذا در زمان های گذشته به دلیل اینکه قیمت پایین تری داشت، برای افراد متوسط جامعه نوعی فست فود حساب می شد. این غذا کملا محلی است که در بیشتر شهرستان های ایران با طرز تهیه های متفاوت تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه خوراک جگر و گوشت جغور بغور

۱ عدد جگر سیاه گوسفند
۱ عدد دل گوسفند
۲عدد قلوه گوسفند
۱ عدد (در نوع واویشکای شمالی) روده گوسفند
۵ عدد (در حدود پانصد گرم) پیاز متوسط
۱۵۰ گرم روغن (یک لیوان معمولی)
گوشت گوسفندی به مقدار لازم
به مقدار کافی نمک و فلفل
فلفل دلمه به میزان کافی
نمک و ادویه گوشت به میزان کافی
فلفل سیاه و قرمز به میزان کافی

طرز تهیه خوراک جگر و گوشت جغور بغور

شما برای تهیه این غذا کارتان بسیار راحت است. زیرا تهیه این غذا دردسر خاصی ندارد و فقط کافی است که مواد را در ابتدای کار خورد کنید و همهرا در یک مرحله بپزید.

مرحله اول: ابتدا تمام گوشت، دل، جگر، قلوه و روده را به خوبی بشویید و خرد کنید.

مرحله دوم: شما در این مرحله باید پیازها را نگینی خرد کنید و در ظرف گود مناسب شروع به تفت دادن کنید. کمی بعد تمام گوشت ها را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا با هم تفت بخورند.

مرحله چهارم: شما حالا باید تمام فلفله دلمه خود را به شکل نگینی خرد کنید و به قابلمه خود اضافه کنید. شما باید اینجا تمام ادویه ها را اضافه کنید.

مرحله پنجم: شما در اینجا بعد از اینکه گوشت ها با ادویه به خوبی تفت خوردند بخه مقدار لازم آبجوش به غذا اضافه می کنیم و اجازه می دهیم برای چند ساعت به آرامی بپزد و جا بیفتد.

نکات خوشمزه شدن برای خوراک جگر و گوشت جغور بغور

اولین نکته در این غذا، رعایت تازه بودن این گوشت ها است. شما باید همه این ها را از قصابی به تازگی بخرید تا بو نداشته باشد و طعم خوبی را به شما بدهد.

دومین نکته جوشاندن گوشت به همراه دل، روده و جگر سفید است. شما بعد از اینکه آن ها را خرد کردید و شستید. در یک ظرف بریزید تا کمی با آبی که خودش می اندازد بجوشد و بعد آن را خالی کنید تا بوی زهم آن گرفته شود.

استفاده از گوجه دراین ترکیب نیز گزینه ی بسیار خوبی است که شما می توانید در آخر کار کمی گوجه خرد کنید و به این غذا اضافه کنید. این کار را معمولا نیم ساعت آخر انجام می دهند.

در کنار جغور و بغور چی سرو کنیم ؟

این غذا به دلیل اینکه کلا با گوشت پخته می شود. معمولا بسیار سنگین است و فقط با نان سرو می شود. در کنارش از دوغ محلی و سبزی خوردن هم الستفاده کنید که دیگر محشر می شود. بعضی افراد ماست و خیار را هم چاشنی این غذای خوشمزه می کنند که بستگی به سلیقه و ذائقه شما دارد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x