آشپزی

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ خوشمزه و لعابدار برای 4 نفر

در این مطلب به طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ برای 4 نفر خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ قورمه سبزی یکی از غذاهای اصیل ایرانی است. دستور پخت اصلی این غذا با گوشت تهیه می شود اما برخی با مرغ آن را بیشتر دوست دارند. در ادامه به آموزش طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ خواهیم پرداخت.

مواد لازم طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

سبزی قورمه  (۱ کیلو)
لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی  (۱۰۰ گرم)
سینه مرغ (دو عدد)
لیمو عمانی  (۳ عدد)
پیاز (دو عدد)
نمک  (به مقدار لازم)
زردچوبه  (یک قاشق چای خوری)
فلفل قرمز (نصف قاشق چای خوری)
آبلیمو (دو قاشق غذا خوری)
روغن سرخ کردنی  (به میزان لازم)

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ برای 4 نفر

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت مرغ به روشی آسان و رستورانی خواهیم پرداخت.

مرحله اول : خیس کردن و پختن لوبیا

در قدم اول لوبیا (قرمز یا چیتی) را در یک قابلمه می‌گذاریم تا با حرارت ملایم آرام آرام بپزد، البته به این نکته توجه کنید که اگر لوبیا را شب قبل در آب بخیسانید بهتر است زیرا نفخ آن را می گیرد.

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

مرحله دوم : آماده کردن سبزی قورمه

در گام دوم در حالی که لوبیا در حال پختن است، سبزی قورمه را کاملا بشویید و آن را کاملا ساطوری کنید. سپس سبزی‌ها را در یک تابه نسبتا بزرگ و ترجیحا تفلون ریخته و با حرارت پایین کاملا تفت دهید تا اصطلاحا آب آن کشیده شود و سپس کمی روغن به آن اضافه کنید و آن را به خوبی سرخ کنید. می‌توانید از سبزی سرخ شده موجود در یخچال هم استفاده کنید.

مرحله سوم : آماده کردن سینه مرغ

در گام سوم سینه مرغ را کاملاً تمیز کنید و استخوان‌ها را از آن جدا کنید و سپس با استفاده از یک چاقوی تیز آن را به برش های کوچک و مستطیلی تقسیم کنید. توجه داشته باشید که می توانید از گوشت ران مرغ به جای سینه استفاده کنید.

مرحله چهارم : خرد کردن پیاز

در گام چهارم نوبت به پیازها می‌رسد ابتدا آن‌ها را بشویید و خرد کنید و در یک قابلمه مناسب کمی روغن سرخ کردنی بریزید و پیازها را تفت دهید.

مرحله پنجم :تفت دادن گوشت مرغ

در گام پنجم مقداری نمک و زردچوبه به پیاز در حال تفت اضافه کنید و گوشت مرغ را به قابلمه پیازها اضافه کنید و آن‌ها را با هم سرخ کنید.

طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ

مرحله ششم : اضافه کردن سبزی قورمه به مرغ و پیاز

در گام ششم سبزی قورمه سرخ شده را به پیاز و مرغ‌ها اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید و سپس لوبیا را در قابلمه بریزید. میزان آب آن به اندازه یک بند انگشت باشد، کافی است. آب را اضافه کنید سپس مقداری نمک، فلفل و ادویه‌های دلخواه را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هفتم : اضافه کردن لیموعمانی و آبلیمو

می‌توان به کمک چنگال چند سوراخ در لیمو عمانی ایجاد کرد و یا از وسط لیمو عمانی ها را را نصف کرده و هسته های آن را جدا کرده و سپس آن را به قابلمه قورمه سبزی تان اضافه کرد. در این مرحله می‌توان کمی آبلیمو نیز اضافه کرد.

مرحله هشتم : زمان دادن برای پخت و جا افتادن قورمه سبزی

در این مرحله از طرز تهیه قورمه سبزی با مرغ درب قابلمه را بگذارید و درجه حرارت اجاق گاز را ملایم کنید. یک ساعت به قورمه سبزی با مرغ وقت بدهید تا به خوبی جا بیفتد.

مرحله نهم : سرو و تزئین قورمه سبزی

قورمه سبزی را با برنجی که به شکل دمی یا پلویی تهیه شده است، سرو کنید. بعد از آماده شدن قورمه سبزی می‌توان آن را در کنار سالاد شیرازی، پیاز خام، ترشی، سیر ترشی، ماست، سبزی خوردن، فلفل سبز و دوغ سرو کرد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x