آشپزی

طرز تهیه کباب حسینی با مرغ آبدار و لذیذ در تابه

طرز تهیه کباب حسینی با مرغ و قارچ آبدار لذیذ و مجلسی در تابه

به گزارش پارت نیوز؛ کباب حسینی با مرغ یکی از خوش طعم ترین کباب های ایرانی است که با گوشت گوسفند، بوقلمون و گوساله تهیه می شود.

در تهیه کباب حسینی با قسمت های مختلف مرغ نیازی به اضافه کردن حجم زیادی آب نیست. سبزیجات تازه و معطری که در کنار مرغ قرار می گیرند؛ آب می اندازند. مرغ با بخار آب سبزیجات به خوبی بخارپز می شود.

مواد لازم برای تهیه کباب حسینی با مرغ

سینه مرغ 2 عدد
پیاز متوسط 2 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
قارچ 5 عدد
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
سیخ چوبی به تعداد لازم
کره 25 گرم
نمک، فلفل، پودر سیر و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه کباب حسینی با مرغ و قارچ لذیذ با سیخ چوبی در تابه

در این مطلب به طرز تهیه این غذای خوشمزه به صورت مرحله به مرحله خواهیم پرداخت.

مرحله اول

برای تهیه کباب حسینی ابتدا سینه مرغ را به خوبی بشویید. سپس آبکشی نمایید. پس از گرفته شدن آب اضافه مرغ ها، آنها را به صورت تکه ای خرد نمایید. سپس مرغ ها را در ظرف مناسبی قرار دهید. نمک، فلفل سیاه و قرمز، پودر سیر و پودر آویشن را روی مرغ ها بریزید. آبلیمو ( ترجیحا تازه) و یک قاشق از زعفران دم کرده را نیز به مرغ ها اضافه نمایید. مرغ ها را به خوبی مواد آغشته نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله یکی از پیازها را خرد نمایید و روی تکه های مرغ بریزید. روی ظرف مرغ را به خوبی سلفون بکشید. برای مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خیلی خوب مزه دار شوند.

مرحله سوم

تا زمانی که مرغ ها مزه دار شوند؛ از فرصت استفاده کنید سیخ ها را در ظرف آب قرار دهید و سبزیجات گفته شده کباب حسینی با مرغ و سبزیجات را آماده نمایید.

ابتدا یک عدد پیاز باقی مانده را بشویید و پوست بکنید. سپس آن را به صورت حلقه های نازک خرد نمایید. فلفل دلمه ای و گوجه را نیز بشویید و به صورت حلقه ای خرد نمایید. اکنون قارچ ها را بشویید و اسلایس کنید.

مرحله چهارم

پس از گذشت زمان مزه دار شدن مرغ ها، آنها را از یخچال خارج نمایید. مجددا یکبار دیگر آن ها را هم بزنید. سپس آنها را به سیخ چوبی بکشید. پس از آن کره را در تابه مناسبی بگذارید. تابه را روی شعله قرار دهید.

مرحله پنجم

سپس نیمی از گوجه، پیاز، فلفل دلمه ای و قارچ ها را در کف تابه بچینید. سپس مرغ های سیخ زده را روی آنها بچینید. اکنون بقیه گوجه، پیاز، فلفل دلمه ای و قارچ ها را روی مرغ ها قرار دهید. یک قاشق زعفران دم کرده را روی مرغ و سبزیجات بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله بنا به سلیقه و طبعتان، مقداری از ادویه دلخواه خود را روی مرغ ها و سبزیجات بپاشید. درب تابه را ببندید و شعله را بسیار کم کنید. اجازه دهید مرغ ها در دمای پایین با بخار سبزیجات به خوبی پخته و نرم شوند. پس از گذشت حدودا نیم ساعت با شعله ملایم مرغ ها کاملا پخته و سبزیجات نرم شده اند. می توانید یک چنگال یا چاقو را در یک تکه مرغ فرو کنید و از پخت کامل آنها اطمینان حاصل نمایید.

مرحله هفتم

پس از پختن مرغ های این کباب لذیذ شعله را خاموش نمایید و ظرف مناسبی سرو کنید.

طرز تهیه کباب حسینی با مرغ مجلسی

  • می توانید سیب زمینی پوست گرفته و حلقه شده ر ا به سبزیجات این کباب اضافه نمایید.
  • مرحله در آب گذاشتن سیخ های چوبی را حذف ننمایید؛ در غیر اینصورت کباب حسینی با مرغ شما خشک می شود.
  • برای تهیه این کباب پرطرفدار در فر طبق دستور بالا مواد را در سینی فر بچینید و یک لیوان سس رب، آب و ادویه به آن اضافه نمایید.
  • می توانید تکه های مرغ و سبزیجات را همگی به سیخ بکشید. در این صورت بهتر است لابه لای مرغ های سیخ شده، سبزیجات به خصوص قارچ را قرار دهید.

انتهای مطلب/م.ع

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x