خودرو

قیمت و مشخصات فنی فیات 500 وارداتی + طراحی و عکس

فیات 500 یک هاچ بک شهری و ایتالیایی است که برنامه واردات آن توسط شرکت پارسیان موتور انجام می شود.

به گزارش پارت نیوز؛ فیات 500 یکی از اصیل ترین محصولات صنایع خودروسازی ایتالیا است. برای نخستین بار سال ۱۹۵۷ این خودرو به بازار جهانی معرفی شد. در ادامه به مشخصات فنی و قیمت خودرو وارداتی خواهیم پرداخت.

مشخصات فیات وارداتی

از آن نسخه توپولینو از ۵۰۰ در بازار جهانی شناخته می شد. اما از سال ۱۹۵۷ سبکی خاص و متفاوت برای این هاچ بک ایتالیایی در نظر گرفته شد که هنوز پا برجا است.

جدیدترین نسل فیات ۵۰۰ در سال ۲۰۰۷ به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو یک هاچ بک شهری است که می توان آن را با تیپ های فنی مختلف خریداری کرد. همان قدر که ۵۰۰ می تواند خودرویی مناسب و کم مصرف برای استفاده های شهری باشد، این امکان را دارد تا در تیپ های سفارشی و آبارت (Abarth)محصولی اسپرت و پرشتاب را به مشتریان ارائه دهد. در حال حاضر فیات ۵۰۰ یکی از پرفروش ترین هاچ بک های شهری در بازار جهانی و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

قیمت فیات 500

طراحی بدنه فیات 500

فیات ۵۰۰ در بحث ظاهری سبکی کلاسیک را دنبال می کند. در آخرین فیس لیفت این خودرو شاهد هستیم که هنوز این خودروی ایتالیایی به سبک سال ۱۹۵۷ وفادار است. جلو پنجره بسته، چراغ های گِرد جلو، زاویه درِ صندوق عقب، درهای بزرگ جلو و زاویه ورود و خروج متفاوت از سایر رقبا جز ویژگی های ۵۰۰ مدل ۲۰۲۳ است.

در Fiat 500 سعی شده است تا طراحی دایره ای در اکثر نقاط رعایت شود. حتی بدنه و شکل کلی خودرو هم تا حدی گِرد طراحی شده و سبکی خاص را دارد. نشان فیات بر روی سپر و خطوط کرمی اطراف این خودرو باعث می شود تا همچنان ما به یاد نسخه های کلاسیک این خودرو باشیم.

فیات ۵۰۰ با وجود اینکه خودرویی کوچک است، اما شیشه های بزرگی را بر روی بدنه دارد. برای همین است که رانندگان این خودرو دید خوبی را به بیرون دارند و این هاچ بک ایتالیایی یکی از بهترین خودروها برای رانندگی های شهری است.

مشخصات فنی فیات 500

فیات ۵۰۰ با نسخه های مختلفی به بازار ایران می آید. اما پارسیان موتور برنامه دارد تا در گام نخست نمونه ۱.۲ لیتری این خودرو را به بازار عرضه کند. ۵۰۰ با پیشرانه ۱.۲ لیتری که ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ دارد ۶۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۰۲ نیوتن متر تولید می کند.

عکس فیات 500 وارداتی

جعبه دنده این خودرو از نوع ۵ سرعته اتوماتیک (نیمه اتوماتیک AMT) است که توان را به چرخ های جلو می رساند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این نسخه از ۵۰۰ حدود ۱۳ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام می شود. این تیپ Fiat 500 وزن خالص نزدیک به ۹۰۰ کیلوگرم را دارد.

گفته می شود که در آینده نزدیک نمونه یک لیتری هایبرید و ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی این خودرو توسط پارسیان موتور به بازار ایران عرضه می شود. در حال حاضر مشتریان بازار جهانی می توانند نمونه های خاص و سفارشی ۵۰۰ را با قدرتی نزدیک به ۱۹۸ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر خریداری کنند.

جدول مشخصات فیات وارداتی

برند فیات
مدل ۵۰۰
کلاس بدنه هاچ بک
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور ۱۲۴۲ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۸
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۶۹ اسب بخار
گشتاور ۱۰۲ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس ۵ سرعته نیمه اتوماتیک AMT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
طول ۳۵۷۱ میلی متر
عرض ۱۶۲۷ میلی متر
ارتفاع ۱۴۸۸ میلی متر
فاصله محوری ۲۳۰۰ میلی متر
وزن ۸۶۵ کیلوگرم
حجم باک ۳۵ لیتر
مصرف سوخت ۴.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۱۷۵/۶۵R14
برند نشان مادر فیات
کشور سازنده ایتالیا

طراحی کابین و امکانات

در کابین Fiat 500 همان طراحی دایره ای را می بینیم. بازوی دستگیره های در، کلاستر، قاب دسته دنده، دکمه های شیشه بالابرها و… دایره ای طراحی شده اند. حتی دسته راهنما، دسته دنده و… هم سبکی گِرد دارند و کمتر می بینیم که در طراحی کابین این خودرو از خطوط شکسته و تیز استفاده شده باشد.

کابین فیات 500

امکانات فیات وارداتی

فیات ۵۰۰ در بازار ایران با ۷ کیسه هوا، سقف شیشه های، سنسور نور، سنسور باران، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، کلاستر دیجیتال و… عرضه می شود. همچنین تریم داخلی این خودرو با رنگ بدنه هماهنگ بوده و این احتمال هم وجود دارد تا سقف بازشو این خودرو هم به بازار ایران بیاید.

فیات ورداتی که مزایایی دارد؟

  •  مصرف سوخت پایین
  • طراحی خوب
  • ابعاد مناسب برای مصارف شهری
  • ایمنی بالا
  • کیفیت مناسب قطعات
  • امکانات رفاهی مناسب

فیات 500 سفید

معایب فیات وارداتی

  •  قیمت بالا
  • پیشرانه نه چندان به روز
  • توان حرکتی نه چندان بالا

قیمت فیات وارداتی

قیمت فیات 500 طبق جدول زیر که در آبان 1402 منتشر  شد 15000000000 می باشد.

جدول قیمت خودروهای وارداتی

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x