خودرو

معرفی ریسپکت تیپ 2؛ سدان تازه نفس بهمن موتور

ریسپکت تیپ 2 (Respect 2) درواقع همان ریسپکت پرایم است. این سدان از سال 1402 در گروه بهمن موتور با آپشن‌هایی در کابین و بروزرسانی جدید تولید خواهد شد.

خودرو ریسپکت تیپ 2 در واقع همان کوین ژوآندو (cowin xuandu) بازار چین است که توسط شرکت چینی COWIN Auto که زیرمجموعه کمپانی چری می‌باش. این خودرو در سال 2021 روی پلت‌فرم چری آریزو 7 معرفی و به بازار عرضه شد. جالب است بدانید که شرکت کوین از زیرمجموعه‌های چری محسوب می‌شود که در سال 2014 با هدف تولید خودروهای اقتصادی و درعین‌حال جوان‌پسند تأسیس شد و محصولات آن از نظر فنی و حتی طراحی، جنبه‌های اشتراک زیادی با خودروهای چری دارند.

معرفی ریسپکت تیپ 2 (Respect 2)

بهمن موتور در نیمه دوم سال 1401 خودرو را با نام رسپکت پرایم به صورت مونتاژ به بازار ایران عرضه کرد و هم اکنون که در نیمه دوم سال 1402 هستیم نسخه به روزشده‌ای از آن تحت عنوان رسپکت 2 معرفی شده است و در دی ماه 1402 نیز فروش آن با قیمت قطعی ۱ میلیارد و ۸۴ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

ریسپکت تیپ 2 در بخش مشخصات فنی و ظاهری هیچ تفاوتی با رسپکت پرایم ندارد و تنها در 3 مورد اصلی تغییرات مثبتی حاصل شده است که این 3 مورد عبارتند از:

۱- طراحی دسته دنده الکتریکی رسپکت 2 بهمن موتور با ظاهری بسیار مدرن‌تر

فضای کابین جلو و دسته دنده الکتریکی رسپکت تیپ 2

۲- کلاستر (جلو آمپر) به صورت تمام دیجیتال به همراه نمایش دمای جعبه دنده و دمای آبصفر تا صد رسپکت تیپ 2

۳- کلیدهای ESP (سیستم کنترل پایداری) و حالتهای (Mode) رانندگی در کنار لیور دنده قرار گرفته اند.

مشخصات و امکانات ریسپکت تیپ 2کابین راننده رسپکت تیپ 2

کشور سازنده چین
حجم موتور 1500 سی سی توربو cc
قدرت موتور (اسب بخار) 154 اسب بخار
گشتاور (نیوتن متر) 230 نیوتن متر
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
شتاب 0تا100 10 (تقریبی)
حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت
گیربکس 9 سرعته CVT
دیفرانسیل جلو
کلاس بدنه سدان
ابعاد 4670 × 1825 × 1483
فاصله محوری 2700 میلیمتر
ابعاد تایر 205/50 R17
وزن خودرو 1408 کیلوگرم
مصرف سوخت 7.5 لیتر ترکیبی در 100 کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
امکانات ایمنی 6 عدد- راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده ای – سیستم ABS+EBD-سیستم کمکی ترمز-سیستم کنترل پایداری ESP(EBA+TCS+HA)
امکانات و آپشن ها کلاستر (جلو آمپر) به صورت تمام دیجیتال به همراه نمایش دمای جعبه دنده و دمای آب-6 عدد اسپیکر-مولتی مدیا 10.25 اینچی با قابلیت اتصال به بلوتوث / دارای سیستم GPS-درگاه USB دو عدد جلو و یک عدد عقب – روکش چرمی-گرمکن صندلی سرنشین و راننده- صندلی راننده با تنظیم 6 جهت-صندلی سرنشین با تنظیم دستی در 4 جهت – LED-چراغ های روشنایی در روز- روشن شدن خودکار چراغ ها- روشنایی مشایعت تا درب منزل – نمایش فشار باد تایر- دوربین 360 درجه-دوربین دید عقب- سنسور عقب-استارت دکمه ای-کروز کنترل-ورود بدون کلید- ترمز پارک برقی-توقف خودکار قبل از شروع به حرکت(اتوهلد)-کنترل حرکت خودرو در سر بالایی HAC ) – آینه های جانبی برقی تاشو گرمکن دار-آینه داخلی ضد تابش نور

مشخصلات فنی ریسپکت تیپ 2

در بخش فنی رسپکت 2 از همان پیشرانه رسپکت پرایم بهره میبرد که 1.5 لیتری توربو شارژر می‌باشد و قادر به تولید ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است و این نیرو را از طریق یک گیربکس CVT نسل جدید چری به چرخهای جلو منتقل میکند.

موتورموتور ریسپکت تیپ 2

در ریسپکت 2 هم همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی شاهد یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو هستیم که نیروی خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) راهی محور جلو این سدان کامپکت می‌کند. پیشرانه ریسپکت دقیقاً با پیشرانه خودروهایی مثل چری آریزو 5 TEو چری آریزو 6  یکسان است و حداکثر قدرت 154 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. البته این پیشرانه در چری آریزو 5 TE و آریزو 6، حداکثر قدرت 147 اسب بخار را تولید می‌کند که دلیل آن‌، تفاوت‌های نرم‌افزاری است.

سیستم تعلیق ریسپکت تیپ 2 همانند رسپکت جزو سیستم تعلیق‌های تقریباً نرم در میان هم رتبه های خود به حساب می آید و حتی سرنشینان عقب نیز چندان در مسافرتها و دست اندازهای جاده‌ای اذیت نخواهند شد.

ذکر این مورد حائز اهمیت است که دیگر نسخه پرایم و اولیه رسپکت مونتاژ نخواهد شد و در حال حاضر رسپکت ۲ (نیو) تنها محصول تولیدی رسپکت روی خطوط تولید بهمن موتور خواهد بود.

امکانات ریسپکت بهمن موتورصندوق عقب رسپکت تیپ 2

سیستم صوتی 6 اسپیکر، صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی، ورودی USB، دارای GPS – رینگ 17 اینچی، اتوهلد، سیستم کنترل فشار باد لاستیک ها TPMS، سانروف، ورود بدون کلید، دکمه استارت، حالت رانندگی اسپرت یا اقتصادی، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، شارژ وایرلس، سنسور نور، سنسور باران، آینه های جانبی تاشو خودکار، تنظیم برقی صندلی های جلو، گرمکن صندلی های جلو

تجهیزات ایمنی ریسپکت تیپ 2

ترمز و پایداری ABS – EBD – BA – ESP – TCS – HAC – کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده ای، مجموعاً 6 کیسه هوا

قیمت ریسپکت تیپ 2

قیمت خودرو ریسپکت  تیپ 2 بهمن موتور هنوز به‌صورت دقیق مشخص نشده است اما برخی منابع از قیمت کم‌تر از 800 میلیونی آن صحبت می‌کنند که یعنی این خودرو بیش از صد میلیون تومان ارزان‌تر از آریزو 6 قیمت‌گذاری شده است.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x