فیلم و سریالویدیو

معرفی سریال قهوه ترک + بازیگران، زمان پخش و خلاصه داستان

سریال قهوه ترک جدیدترین ساخته‌ی علیرضا امینی است که این روزها در شبکه نمایش خانگی پخش می شود. در این مطلب به معرفی کامل این سریال خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال قهوه ترک یکی از تازه‌ترین محصولات شبکه نمایش خانگی به شمار می آید. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی در خصوص ساعت و تاریخ پخش سریال قهوه ترک و همچنین معرفی عوامل این سریال را با شما به اشتراک بگذاریم.

داستان سریال قهوه‌ ترک

اما مسلما علیرضا امینی کارش رو بلد است و دغدغه فیلم مسلما پا از مهاجرت و خروج از مرز و زیبایی‌های ترکیه فراتر می‌گذارد. بخصوص که ژانر فیلم پلیسی معرفی شده است.

نکته اصلی در مورد قهرمان سریال قهوه ترک است. خواهران دوقلویی که با حضور دیگران، در هیچ سکانسی حتی در خانه، کنار هم دیده نمی‌شوند. مگر اینکه فقط خودشان دو نفر باشند. نقش طنین و ترانه را (سارا رسول زاده) بازی می‌کند که پیش از آن بازی خوب او را در سریال “خونسرد” از همین پلتفرم دیده بودیم.

معرفی سریال قهوه ترک

اما واقعا این دو خواهر دوقلو کی هستند؟ حتما در آینده بیشتر از رازهای این دو باخبر خواهیم شد. “طنین” در ظاهر، منطقی و سر به راه (با کلیشه‌ی تکراری عینک و مقنعه، ساده و بی آرایش) و “باران” پرستار است و عاشق موسیقی و ساز که در یک گروه موسیقی خیابانی و زیرزمینی فعالیت دارد. در ادامه سریال قهوه ترک، در یک فلاش بک و سکانسی متوجه می‌شویم که انگار طنین به جای باران در بیمارستان موجب مرگ یک بیمار شده است که به گردن باران افتاده و همین می‌تواند تلنگری باشد تا به روابط و جایگاه این دو شک کنیم.

باران از طریق فضای مجازی با پسری به نام “پرهام” که ظاهرا در آلمان زندگی می‌کند و موقعیت مناسبی دارد آشنا شده و به او دلباخته و از آنجا که توسط پدرش (شاهرخ فروتنیان) ممنوع‌الخروج است، از راه قاچاق به ترکیه می‌رود. پرهام (مجتبی پیرزاده) برای او در یک هتل لوکس، پنت هاوسی رویایی مهیا کرده و قرار است به زودی به او بپیوندد و داستان حالا شروع می‌شود…

نکته‌ی قابل اشاره اینکه در قسمت اول، حضور یک دختر بچه‌ی باردار (با زیبایی و معصومیتی تاثیرگزار) که توسط داعش مورد تجاوز قرار گرفته نقطه عطف این قسمت است که بیشترین تاثیر را روی بیننده می‌گذارد و ای کاش بیشتر به او پرداخته میشد.

در خلاصه داستان سریال قهوه‌ ترک آمده است: «که می‌شنوی؟ نبایدم بشنوی! چون کسی اجازه نداده که این صدا به گوشت برسه! چرا؟ چون ترجیح میدن پرنده توی قفس بمونه تا از دیدن صورت غم انگیزش لذت ببرن! اما نه! من هر طور که شده از این قفس بیرون میام و خودمو نجات میدم، من پرواز می‌خوام! حتی اگه همه جلومو بگیرن از هر راهی که بشه پرواز می‌کنم. کلی آرزو دارم که هر شب چشمامو بستم و خوابشو دیدم.»

سریال قهوه ترک کی پخش می شود؟

این مجموعه از روز چهارشنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۲ منتشر می‌شود. حالا با قطعی شدن پخش این مجموعه، در پاسخ به سوال بینندگان طرفدار مجموعه‌های شبکه نمایش خانگی که پرسیده بودند سریال قهوه ترک کی پخش می شود ؟ می‌توان گفت که این سریال ، چهارشنبه هر هفته ساعت 8:00 صبح از شبکه نمایش خانگی  منتشر خواهد شد.

بازیگران سریال قهوه ترک

کارگردان سریال قهوه‌ ترک

علیرضا امینی در دهم دی ماه سال ۱۳۴۸ در اراک به دنیا آمد. او دارای تحصیلات کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است.

امینی در سال ۱۳۷۲ فعالیت هنری خود را با کارگردانی فیلم‌های کوتاه شروع کرد و سپس کار حرفه‌ای خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان با فیلم زمانی برای مستی اسب‌ها (بهمن قبادی) ادامه داد.

علیرضا امینی تجربه بازی هم دارد؛ وی در فیلم صنم نقش آفرینی کرد. کارگردان سریال قهوه ترک در سال ۱۳۷۹ کار جلوه‌های ویژه فیلم هفت پرده را انجام داد و در سال ۱۳۸۰ فیلم‌نامه نامه‌های باد را نوشت و آن را کارگردانی و تدوین کرد. او همچنین موفق شد سیمرغ بلورین بهترین اثر هنر و تجربه را از بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

امینی سپس فیلم‌های کنار رودخانه، دانه‌های ریز برف کنار رودخانه، زمان می‌ایستد، فقط چشم‌هاتو ببند و استشهادی برای خدا را ساخت. وی در ۱۳۸۸ فیلم موفق هفت دقیقه تا پاییز را کارگردانی کرد و توانست دیپلم افتخاری بهترین کارگردان را از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

تیزر سریال قهوه ترک

عوامل سریال قهوه ترک

مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی

طراح صحنه: بابک کریمی طاری

صدابرداری: وحید مقدسی

مدیران تولید: سید علی ساداتیان و علیرضا شایسته

تدوین: حمید نجفی راد

موسیقی: مسعود سخاوت‌دوست

طراحان لباس: رعنا امینی و تیام اسکندری

طراح گریم: سایه غلامی

مدیر صداگذاری و میکس: حسین قورچیان

جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی

سرپرست گروه کارگردانی: روزبه سجادی حسینی

مدیر اجرایی تولید ترکیه: افسانه دوچی

بازیگران سریال قهوه ترک

در این سریال حامد بهداد، سارا رسول‌زاده، امیر جعفری، مجتبی پیرزاده، محمد ولیزادگان، امیر نوروزی، بهاره کیان‌افشار، شاهرخ فروتنیان، عرفان ناصری، فرید سجادی‌حسینی، پیام احمدی‌نیا، ایپک تن الجای، سلطان ساروهان و مهمت پولات به نقش آفرینی پرداخته‌اند. اگر می خواهید که بازیگران سریال قهوه ترک را به طور کامل مشاهده کنید، می توانید مقالات پارت نیوز را مطالعه نمایید.

عکس بازیگران سریال قهوه ترک

حامد بهداد در قهوه ترک

حامد بهداد در ۲۶ آبان ماه ۱۳۵۲ در مشهد به دنیا آمد و دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است. وی با ایفای نقش در فیلم آخر بازی قدم به عرصه‌‌ سینما گذاشت و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره‌ی فیلم فجر گردید.

ایشان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای نقش‌ آفرینی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی، از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در کارنامه دارد.

حامد بهداد در سریال قهوه ترک

سارا رسول زاده در سریال قهوه ترک

سارا رسول زاده متولد ۱۷ شهریور ۱۳۶۸ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و فارغ‌ التحصیل کارشناسی رشته مدیریت صنعتی می‌ باشد. او فعالیت هنری خویش را با نقش‌ آفرینی در نمایش «یرما» آغاز کرد و پس از آن در سریال «پرده‌نشین» بازی کرد. او با ایفای نقش در مجموعه شبکه نمایش خانگی «عاشقانه» به شهرت رسید و نامزد تندیس حافظ از هفدهمین جشن دنیای تصویر شد.

عکس سارا رسول زاده در قهوه ترک

انتهای مطلب

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x