ارز دیجیتال

نحوه خرید تتر + معرفی کامل ارز دیجیتال تتر

بسیاری از مردم علاقه مند به آشنای با رمزارزها از جمله تتر هستند. در این محتوا به نحوه خرید تتر و معرفی انواع آن خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ تتر یک نوع ارز دیجیتال است. بسیاری این ارز دیجیتال را همانند بیت کوین  و دیگر رمز ارزها می دانند اما اینگونه نیست و با  بیت کوین و دیگر رمزارزها  تفاوت‌های اساسی دارد. این ارز یک استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار به حساب می آید. در این محتوا معرفی و نحوه خرید تتر خواهیم پرداخت.

تاریخچه ارز دیجیتال تتر Tether

تتر در ژوئیه 2014 به عنوان Real Coin راه اندازی شد و در ماه نوامبر توسط Tether Ltd، شرکتی که مسئول حفظ مقدار ذخیره ارز فیات است، به عنوان Tether تغییر نام داد. معاملات این ارز در فوریه 2015 آغاز شد. اولین سازندگان و توسعه دهندگان این استیبل کوین ریو کالینز (Reeve Collins)، بروک پیرس (Brock Pierce)، و کریگ سلارس (Craig Sellars) راه اندازی شد.

بروک پیرس یک کارآفرین مشهور است که تعدادی از پروژه های مطرح در صنایع رمزنگاری و سرگرمی را بنیان گذاشته است. در سال 2014 ، پیرس مدیر بنیاد بیت کوین شد، یک سازمان غیر دولتی که برای کمک به بهبود و ارتقا بیت کوین تأسیس شده است. پیرس همچنین یکی از بنیانگذاران Block.one ، شرکت توسعه دهنده ایاس، یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال در بازار است. برای خرید تتر تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ریو کالینز در دو سال اول وجود شرکت مدیر عامل شرکت تتر بود. پیش از آن، او چندین شرکت موفق را تاسیس کرده بود، مانند شبکه تبلیغات آنلاین Traffic Marketplace ، استودیوی سرگرمی Red Lever و وب سایت Pala Interactive. کالینز از سال 2020 در راس فناوری Smart Media Technologies ، یک شرکت فناوری بازاریابی و تبلیغات است.

کریگ سلارس بیش از شش سال عضو بنیاد Omni بوده است. پروتکل Omni آن به کاربران امکان می دهد در بالای بلاکچین بیت کوین دارایی ها و ارزهای مبتنی بر قرارداد هوشمند را ایجاد و معامله کنند. سلارس همچنین در چندین شرکت و سازمان ارز رمزنگاری شده دیگر مانند Bitfinex ، Factom ، Synereo و MaidSafe Foundation کار کرده است.

تتر چیست؟

تتر Tether چیست؟

پیش از هرچیز باید بدانیم که تتر چیست و چه کاربردهایی دارد. توکن های بومی شبکه Tether، با نماد USDT شناخته می شوند و ارزشی معادل 1 دلار آمریکا را دارند. به زبان ساده قیمت تتر همواره ثابت و 1 دلار است. به همین دلیل تتر یک استیبل کوین محسوب می شود. استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال  که هدف آن ثابت نگه داشتن ارزش خود به پشتوانه ارزهای فیات است.

رمز ارزهای تتر موجود با معادل ارزهای فیات دلار آمریکا پشتیبانی میشود که در یک حساب بانکی مشخص نگهداری می شوند. این ارز دیجیتال توسط سرمایه گذارانی استفاده می شود که می خواهند ضمن حفظ ارزش در بازار کریپتو، از نوسانات شدید سایر ارزهای دیجیتال در امان بمانند.

شبکه بلاکچین Omni اولین شبکه ای بود که معاملات تتر روی آن پیاده سازی شد. بعد ها به دلیل کاربردی بودن USDT و نیاز دیگر پلتفرم ها به یک استیبل کوین قوی، تتر به دیگر شبکه ها نیز پا نهاد.

در واقع به منظور خرید تتر، تتر بلاک چین اختصاصی خود را ندارد – در عوض ، به عنوان کوین دوم در بلاک چین های  دیگر مانند: بیت کوین، اتریوم، ترون، الگوراند، بیت کوین کش و او ام جی عمل می کند و توسط الگوریتم های هش مربوطه ایمن می شود.

انواع کاربرد تتر

در خرید تتر دو کاربرد اساسی در نظر داریم.

  1. درامان‌ماندن از نوسان‌های شدید بازار ارزهای دیجیتال
  2. انتقال آسان پول به صرافی‌ها و کیف پول‌ها به‌صورت دلاری

فرض کنید یک بیت کوین را با قیمت ۸,۰۰۰ دلار خریده‌اید. کمی بعد قیمت به ۱۰,۰۰۰ دلار می‌رسد. در این صورت، خیلی سریع و آسان بیت کوین‌های خود را به تتر تبدیل و ۱۰,۰۰۰ واحد USDT ذخیره می‌کنید.

سپس قیمت بیت کوین سقوط می‌کند و به ۶,۰۰۰ دلار می‌رسد؛ اما ارزش سرمایه شما همچنان ۱۰,۰۰۰ دلار است و با آن می‌توانید در قیمت‌های پایین بیت کوین بیشتری بخرید.

علاوه‌بر‌این‌، این ارز دیجیتال را به‌راحتی می‌توانید در کیف پول‌های دیجیتالی روی موبایل یا کامپیوتر خود یا کیف پول‌های موجود در صرافی‌ها ذخیره کنید. ارسال و دریافت USDT به‌ سادگی و سرعت ارسال ایمیل است. همین ویژگی‌ها باعث شده است تا این ارز دیجیتال برای معامله‌گران بسیار محبوب باشد.

اکنون این ارز دیجیتال روی بلاک چین‌هایی از‌جمله بیت کوین، اتریوم، ترون، سولانا، پالیگان، اولنچ، الگورند و چندین‌ و‌ چند بلاک چین دیگر منتقل می‌شود. این نشان می‌دهد که دسترسی به تتر بسیار آسان است و می‌توان آن را روی انواع کیف پول‌ها مثل کیف پول‌های اتریوم، ترون، سولانا و اولنچ ذخیره کرد.

نحوه استخراج تتر

آموزش خرید تتر در ایران

در ایران صرافی‌های زیادی وجود دارد که ارز دیجیتال تتر را پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید رمزارز خود را به این صرافی‌ها (در صورت موجود بودن در لیست ارزها) انتقال دهید و با چند کلیک ساده، آن را تبدیل به تتر کنید. تنها موردی که در اینجا مهم است، انتخاب شبکه ارز دیجیتال شماست؛ دقت کنید که با شبکه صحیح کریپتو را به صرافی‌ ها انتقال دهید.

صرافی‌های ایرانی برای هر شبکه آدرس به‌خصوصی دارند که اگر به آن آدرس توکن خود را منتقل نکنید، احتمالا برای همیشه آن را از دست خواهید داد. برای مثال، اگر کوین اتر دارید و می‌خواهید آن را به USDT تبدیل کنید، باید شبکه‌هایی که صرافی از آنها پشتیبانی می‌کند را بررسی کنید و شبکه مورد نظر را انتخاب کرده و به آدرس این شبکه ارسال کنید.

برای مثال، اگر اتر را روی شبکه پالیگان نگهداری می‌کنید، باید ببینید که آیا اکسچنج مورد نظر شما از این شبکه پشتیبانی می‌کند یا خیر. در تصویر زیر یکی از صرافی‌های ایرانی را می‌بینیم، که ETH را تنها با شبکه ERC20 (استاندارد توکن‌های اتریوم) پشتیبانی می‌کند.

بنابراین نمی‌توانید اتر را با شبکه Polygon به این صرافی ارسال کنید و باید ابتدا با استفاده از بریج‌ها یا انتقال به یک صرافی خارجی که از این شبکه پشتیبانی می‌کند، اتر را به شبکه پالیگان تبدیل کنید. البته اکثر صرافی‌های خارجی ایران را تحریم کرده‌اند و نمی‌توان به راحتی و ایمن با آنها کار کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم که از بریج‌هایی مانند ساینپس، مولتی چین یا لیفای استفاده کنید.

انواع روش های خرید تتر

3 راه برای خرید تتر در ایران وجود دارد. در این بخش از مقاله ما به صورت کامل و جامع به این سه روش اشاره خواهیم کرد.

خرید تتر USDT به صورت آنلاین از صرافی ارز دیجیتال

این روش، بهترین و اصلی ترین راه برای خرید استیبل کوین تتر می باشد. برای خرید در اولین قدم شما باید به یکی از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مراجعه کنید. در حال حاضر صرافی های دیجیتال مختلفی در ایران فعالیت می کنند؛ که میتوانید با ثبت نام در آن صرافی ها به راحتی ارزهای دیجیتال خود را خریداری نمایید.

پس از اینکه صرافی مورد نظر شما انتخاب شد، نوبت به این رسیده است که در صرافی مورد نظر ثبت نام و احراز هویت کنید. سپس، در صورت تأیید هویت، شما می توانید اقدام به خرید مقدار تتر مورد نظر خود کنید.

با توجه به مشکلات پیش آمده برای استیبل کوین تتر، بهتر است مستقیماً تتر را از صرافی های ایرانی به صرافی های خارجی واریز نکنید. قبل از انجام این کار حتماً از یک رابط که می تواند کیف پول های دیجیتال باشد استفاده نمایید. این موضوع به این معناست که ابتدا تترهای مورد نظر خود را وارد یک کیف پول دیجیتال کنید و سپس از طریق کیف پول به صرافی مورد نظر انتقال دهید. با انجام این کار تا حدودی می توانید با خیال راحت تر تتر خود را جا به جا کنید.

انواع رمز ارز تتر

خرید تتر USDT به صورت حضوری

در روش دوم، شما می توانید تتر را از صرافی های حضوری در ایران خرید کنید. انجام این کار را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی دهیم چراکه اگر این کار را انجام دهید ممکن است با مشکلات مختلفی رو به رو شوید. از جمله این مشکلات می تواند کلاه‌برداری از شخص شما باشد. در صورتی که فردی مبتدی هستید، اگر این کار را انجام دهید، ممکن است با واریز اشتباه، از شما سوءاستفاده شود.

جز مشکل مطرح شده، مشکلات دیگری نیز وجود دارد که به مراتب ممکن است عواقب بدی نیز داشته باشد. همیشه سعی کنید که برای خرید تتر حتماً از صرافی های دیجیتال که به صورت غیر حضوری فعالیت می کنند استفاده نمایید. البته لازم به ذکر است که صرافی دیجیتال ایرانی مورد استفاده شما نیز حتماً باید معتبر باشد.

خرید تتر USDT از شخص

سومین روشی که وجود دارد، خرید تتر به صورت شخص به شخص است. این روش به این صورت انجام می شود که شما از شخص دیگری چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری اقدام به خرید تتر می کنید. انجام این کار مزایا و معایب خاص خود را دارد اما باز هم پیشنهاد ما صرف نظر کردن از این نوع خرید است.

در صورتی که فرد مقابل شما مورد اطمینان بود، می توانید خرید خود را انجام دهید؛ اما باید بازهم در این مواقع، به موارد امنیتی بسیار توجه کنید چراکه ممکن است مشکلات متعددی برایتان پیش بیاید.

اما در صورتی که شخص مقابل شما مورد اطمینان نبود و یا شناختی از آن نداشتید، بهتر است از انجام این کار صرف نظر کنید چراکه ممکن است با استفاده از برخی روش ها، از شما و همچنین دارایی شما سوءاستفاده شود.

در کل باید بگوییم که بهترین روش برای خرید استیبل کوین تتر استفاده از صرافی های دیجیتال معتبر است. در صورتی که به اعتبار صرافی دیجیتال شک داشتید، پیشنهاد می کنیم که با مشورت، حتماً نسبت به تغییر صرافی مورد نظر اقدام کنید.

آموزش قدم به قدم خرید تتر

۱. برای اینکه بتوانید از امکانات صرافی داخلی استفاده کنید باید ابتدا ثبت نام و احراز هویت انجام دهید در ابتدا برای ثبت نام در صرافی داخلی به سایت آن صرافی مراجعه کنید در صورت داشتن اپلیکیشن تلفن همراه این اپلیکیشن را بر روی موبایل خود نصب کنید نکته را در نظر داشته باشید که تنها اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال را از پلتفرم های رسمی دانلود کنید.

۲. در صورتی که صرافی مورد نظر دارای اپلیکیشن برای موبایل نداشت نگران نباشید، شما قادر است تمامی کارها را با وب سایت صرافی انجام دهید، در ابتدا وارد وب سایت یا اپلیکیشن صرافی مورد نظر شده و روی گزینه ثبت نام و ورود کلیک کنید، و در صورت داشتن اکانت در آن صرافی مشخصات مانند یوزرنیم و رمز خود را وارد کنید، در صورتی که قبلاً در آن صرافی حساب کاربری نداشتید، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید، و در سپس اطلاعات خواسته شده را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید.

۳. تمامی صرافی های ارز دیجیتال داخلی مدارک یکسان مشابهی را برای خرید تتر از کاربران درخواست می‌کنند، این مدارک شامل تلفن ثابت، شماره همراه، کارت ملی، شماره حساب، شماره شبا و آدرس محل سکونت به علاوه ی عکسی که در آن متنی که صرافی برای شما مشخص میکند، که باید آن را با خط خود روی کاغذ نوشته و به همراه کارت ملی و کارت بانکی جلوی صورت خود‌ گرفته و از کسی بخواهید از شما عکس بگیرد، این نکته را در نظر داشته باشید که عکس باید به گونه ای باشد که نوشته روی کاغذ و اطلاعات روی کارت ملی و کارت بانکی شما به صورت واضح در عکس مشخص شده باشد.

۴. بعد از ارسال مدارک و عکس برای احراز هویت باید کمی صبر کنید تا مدارک ارسال شده شما توسط کارشناسان آن صرافی بررسی شده و سپس تایید شود پس از تایید شما قادر هستید اقدام به خرید و فروش و انجام معاملات در صرافی مورد نظر کنید.

۵. برای خرید تتر در صرافی های خارجی با استفاده از ریال امکان پذیر نمی باشد، به این دلیل که ما ایرانی ها به علت تحریم هایی که متوجه ایران می باشد، قادر نیستیم ریال خود را در صرافی های خارجی تبدیل به ارز دیجیتال کنیم، برای انجام این کار باید از صرافی های داخلی استفاده کنیم ابتدا باید در یکی از صرافی داخلی احراز هویت کرده صرافی ریال خود را به تتر تبدیل کنیم.

خرید تتر در ایران

آشنایی با انواع شبکه‌های تتر

“USDT” روی شبکه‌های مختلف ارائه می‌شود. به همین دلیل، ممکن است هنگام مواجه با این شبکه‌های مختلف کمی گیج شوید. لازم به ذکر است که تتر یک کوین دارای بلاک چین نیست. پس باید از بلاک چین‌های دیگر استفاده کند. از سال ۲۰۱۵ تا کنون، تتر بر روی بلاک چین‌های مختلفی ساخته شد که در ادامه به بهترین این بلاک چین‌ها می‌پردازیم.

خرید تتر با تتر امنی (USDT Omni)

اولین نسخه ساخته شده از انواع تتر، تتر امنی بود. این تتر در واقع، بر روی بلاک چین امنی یا همان بیت کوین قرار داشت. به همین دلیل، بسیاری از سرمایه‌گذاران، این تتر را به تتر بیت کوین نیز می‌شناسند. همان‌طور که گفتیم، این تتر از اولین تترهای ارائه شده بود و از این رو، مشکلات زیادی هم داشت.

برخی از این مشکلات، سرعت پایین در انجام تراکنش‌ها، ایمن نبودن شبکه و مورد حمله قرار گرفتن توسط هکرها، کارمزد بالا برای تراکنش‌ها و شلوغی شبکه بود. این موارد تنها بخشی از مشکلات تتر امنی بود که به دنبال آن، سرمایه‌گذاران و صرافی‌ها، استفاده از آن را کنار گذاشتند. پس از مدتی، یک تتر جدید به عنوان جایگزین بهتر برای تتر امنی معرفی شد.

خرید تتر با تتر اتریوم (USDT ERC20)

در ادامه مشکلاتی که سرمایه‌گذاران با تتر امنی داشتند سال ۲۰۱۷، بالاخره یک تتر جدید به نام تتر اتریوم بر روی بلاک چین اتریوم در انواع تتر ارائه شد. قطعا با بلاک چین اتریوم و محبوبیت آن میان سرمایه‌گذاران آشنا هستید. این تتر بر روی بلاک چین اتریوم با ارائه سرعت بالا در تراکنش‌ها و کارمزد پایین، به سرعت جایگزین تتر امنی شد.

تتر بر روی بلاک چین اتریوم

نام دیگر تتر اتریوم، تتر ERC20 است. ممکن است برای شما نیز سؤال باشد که چرا نام دیگر تتر اتریوم، تتر ERC20 است؟ تمامی توکن‌هایی که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته می‌شوند، دارای یک استاندارد خاص به نام “ERC20” هستند. به همین دلیل، تترهای ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم به این نام شهرت دارند.

تتر “EOS”

تتر ای او اس، یکی از جدیدترین و کامل‌ترین نسخه‌های تتر ارائه شده است. این تتر برای اولین در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد. تتر ای او اس ادعا می‌کند که برای نقل و انتقالاتش کارمزد تراکنش را حذف کرده و بالاترین حد سرعت تراکنش را به کاربرانش ارائه می‌دهد. البته، همان‌طور که اشاره کردیم، این تتر به تازگی راه اندازی شده و نسبت به انواع تتر دیگر، کامل و بی نقص نیست. پس، همچنان، بهترین گزینه برای تتر، بلاک چین ترون است که سرعت بالا و کارمزد انتقال تتر پایینی دارد.

تتر ترون (USDT TRC20)

تتر اتریوم به روند مثبت خود تا سال ۲۰۲۰ ادامه داد. در سال ۲۰۲۰، دقیقا بعد از ساخته شدن پروژه‌های دیفای (DeFi)، کارمزد تراکنش‌های بلاک چین اتریوم افزایش پیدا کرد. از این رو، سرمایه‌گذاران دیگر به استفاده از تتر اتریوم علاقه‌ای نداشتند و به دنبال یک جایگزین بهتر در انواع تتر بودند.

در همین حال، تتر TRC-20 راه اندازی شد. ترون در گذشته، بر روی بلاک چین اتریوم قرار داشت و پس از گذشت مدتی، یک بلاک چین جداگانه برای خود راه اندازی کرد. تتر ترون با ارائه سرعت بالا در تراکنش‌ها و کارمزد انتقال تتر پایین‌تر حتی نسبت به تتر اتریوم، به سرعت محبوبیت بالایی پیدا کرد. علاوه بر این ویژگی‌ها، شبکه ترون امکان ایردراپ (Airdrop) و اهدای جوایز و پاداش برای نگهداری ترون (TRC20) به کاربرانش دارد. خرید تتر نیز اینگونه ممکن است.

توکن‌های شبکه ترون نیز دقیقا مشابه با اتریوم، یک نام دیگر، به نام “TRC20” دارند. در واقع، “TRC20” همان استاندارد توکن‌های ساخته شده بر روی بلاک چین ترون است.

انتقال انواع تتر به کیف پول

با انواع خرید تتر آشنا شدیم. از آنجایی که تمامی تترهای معرفی شده، با یکدیگر فرق دارند؛ برای انتقال آنها به کیف پول نیز باید دقت کنید. چرا که باید آدرس دقیق کیف پول را برای انتقال وارد کنید. به طور مثال، آدرس کیف پول تتر امنی را نمی‌توانید برای انتقال تتر ترون استفاده کنید.

برای شناخت این آدرس‌ها، بهتر است کمی با ظاهر و ویژگی‌های آنها آشنا شوید تا در دریافت یا ارسال تترهای خود به مشکل برنخورید.

آدرس تتر امنی که بر روی بلاک چین بیت کوین قرار دارد، با اعداد ۱ یا ۳ یا حروف “bc1” شروع می‌شود. آدرس تتر اتریوم که بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارد، با 0x شروع می‌شود. آدرس تتر ترون که بر روی بلاک چین ترون قرار دارد، با TX شروع می‌شود. اگر به این موارد دقت کنید، به راحتی می‌توانید تترهای خود را به آدرس دقیق و درست کیف پول منتقل کنید.

کیف پول های خرید تتر

انواع کیف پول ها برای خرید تتر

شما برای نگهداری تترهای خود در یک جای امن، به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. این روزها، بسیاری از کیف پول‌ها، از انواع تتر پشتیبانی می‌کنند که چند نمونه از آنها شامل:

کیف پول Trust Wallet برای خرید تتر

کیف پول تراست ولت این روزها حرف اول را در بین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ارز دیجیتال میزند. این کیف پول دارای نسخه موبایل (اندروید و iOS) است. مراحل نصب و استفاده از آن بسیار ساده بوده و به راحتی می‌توانید نقل انتقالات تتر خود را در آن انجام دهید.

کیف پول اختصاصی تتر

این کیف پول، مخصوص تتر است و برای نصب آن باید به سایت رسمی تتر مراجعه کنید. سپس، در آن جا ثبت نام کرده و کیف پول را خریداری می‌کنید. پس از آن امکان استفاده از این کیف پول برای شما فراهم می‌شود. البته، این روزها به دلیل تحریم‌های موجود، امکان استفاده از این کیف پول برای ایرانیان وجود ندارد.

کیف پول Coinomi برای خرید تتر

در حال حاضر، کیف پول کوینومی یکی از کامل‌ترین کیف پول‌های نرم افزاری ارز دیجیتال است که تمام امکاناتش را به طور رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این کیف پول دارای نسخه‌های مخصوص موبایل و دسکتاپ است. همچنین، از انواع تتر نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول Tether Free Wallet

این کیف پول مخصوص انواع تتر طراحی شده و تنها بر روی موبایل اجرا می‌شود. برای دانلود آن نیز می‌توانید به سایت Tether Free Wallet مراجعه کرده و آن را دریافت کنید.

کیف پول Atomic Wallet

کیف پول اتمیک در حال حاضر از کوین‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. انواع تتر نیز تنها برخی از کوین‌های پشتیبانی شده در این کیف پول است. مانند دیگر کیف پول‌های معرفی شده، اتمیک در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ ارائه می‌شود. بهترین راه برای دانلود این کیف نرم افزاری، مراجعه به سایت Atomic Wallet است.

کیف پول خرید ارز دیجیتال

کیف پول Ledger برای خرید تتر

کیف پول لجر نانو یک کیف پول سخت افزاری است که برای انجام نقل و انتقالات رمز ارز خود، باید آن را به سیستم کامپیوتر متصل کنید. این کیف پول سخت افزاری در حال حاضر، از ایمن‌ترین کیف پول‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال به حساب می‌آید. کیف پول لجر نانو، از تتر و پیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی می‌کند.

کیف پول Trezor

کیف پول ترزور نیز مانند لجر نانو، یک کیف پول سخت افزاری است. این کیف پول‌ها به دلیل آفلاین بودن، امکان قرارگیری در معرض حمله‌های هکرها را ندارند. پس، راه‌های ایمن‌ترین برای نگهداری ارز دیجیتال به حساب می‌آیند. کیف پول ترزور از انواع تتر، دلار و یورو برای ذخیره سازی، پشتیبانی می‌کند.

مزایای ارز دیجیتال تتر

با وجود این که ارز دیجیتال تتر سود مالی چندانی برای دارندگان خود ندارد اما به دلیل شباهت هایی که با ارزهای سنتی دارند، طرفداران مخصوص خود را دارد. از جمله مزایای این ارز دیجیتال می توان به این موارد اشاره کرد:

1- سرعت انجام تراکنش ها

در خرید تتر سرعت انجام تراکنش با اهمیت است. دریافت و پرداخت ارزهای فیات در صرافی ها به شکل معمول، کاری زمان بر است و به صورت متوسط ممکن است 1 الی 4 روز کاری طول بکشد. در صورتی که این مبادلات توسط تتر در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد. بنابراین سرمایه گذاران و معامله گران می توانند از نوسانات قیمتی، بیشترین بهره و سود را دریافت کنند.

2- کارمزد پایین تراکنش ها

کارمزد تراکنش ها در شبکه سوییفت بسیار زیاد (به طور متوسط 30 دلار) می باشد. همچنین اگر کاربر از پولی استفاده کند که توسط صرافی مورد نظر ساپورت نمی شود، بانک درصد بالایی کارمزد بابت تبدیل و انتقالات، از پول کاربر برداشت می کند. در صورتی که تتر تمامی این فعالیت ها را بدون هیچگونه کارمزدی انجام می دهد و فقط ممکن است کارمزد بسیار کمی در حد یک دلار توسط بلاک چینی که تراکنش بر بستر آن صورت گرفته است، از کاربر دریافت شود.

3- وجود ثبات قیمتی

بر عکس سایر ارزهای دیجیتال، تتر بدون ریسک و پیچیدگی می باشد و برای سرمایه گذارانی که به دنبال یک ارز دیجیتال با ثبات قیمت هستند، گزینه بسیار مناسبی است. اگر مصرف کنندگان حین خرید تتر احساس عدم وجود ثبات قیمتی کنند از این کار منصرف خواهند شد.

تکنولوژی تتر

ترکیب ارزش تکنولوژی رمز ارزها و ارزهای فیات، ویژگی های جذابی را در آلت کوین های جدید ایجاد کرده است. بر خلاف تصور عمومی، ارز دیجیتال تتر توسط دولت آمریکا کنترل نمی شود و کاملا آزادانه و بدون حمایت و پشتیبانی دولت ها عمل می کند.

نماد تتر Tether چیست؟

توکن های تتر با نماد اختصاری USDT نامگذاری شده و توسط Tether Limited صادر و پشتیبانی می شوند.

کدام تتر انتخاب بهتری است؛ یک خرید تتر اصولی

با توجه به معرفی و مقایسه انواع تتر در این مقاله، الان می‌توانیم برای جمع بندی، یک انتخاب حرفه‌ای میان آنها داشته باشیم. در میان چهار تتر امنی، اتریوم، ترون و ای او اس، ترون و ای او اس بهترین سرعت تراکنش و کمترین میزان کارمزد تراکنش را برای نقل و انتقالات شان در نظر گرفته‌اند. از این رو، می توان به این نتیجه رسید که تتر ترون و تتر ای او اس نسبت به دیگر انواع تتر، در حال حاضر انتخاب بهتری هستند. البته، همان‌طور که گفتیم، اتریوم در حال توسعه برخی قابلیت‌ها در شبکه بلاک چین خود است. این اتفاق ممکن است به زودی کارمزد تراکنش‌های این پلتفرم را کاهش و سرعت تراکنش‌ها را بالا ببرد.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x