دکوراسیون

پارکت یا کفپوش؛ کدام را انتخاب کنیم؟

زمانی که به ظاهر و کیفیت خانه خود فکر می‌کنید، باید انواع پارکت‌هایی که مدنظر دارید، در طراحی دکوراسیون داخلی خود تصور کنید. ممکن است فکر کنید پارکت در زیبایی دکوراسیون داخلی اهمیتی ندارد. این تنها قسمت کوچکی از دیزاین منزل شما است؛ اما بدون پارکت مناسب، مطمئن شوید که طراحی خانه شما کامل نخواهد بود. با قرار دادن پارکت‌های چوبی در منزل خود ظاهری منحصر به فرد و شیک را برای منزل خود به ارمغان می‌آورید.

انواع پارکت ها

زمان انتخاب پارکت باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید؛ زیرا میان پارکت‌ها، لمینت و کفپوش تفاوت‌های بسیاری وجود دارند. به‌طور کلی هرکدام از این موارد زیبایی خاصی به محیط القا می‌کنند؛ اما کاربرد و مزایای هر کدام با دیگری متفاوت است.

پارکت چوبی

واژه پارکت به هر نوع پوشش چوبی اطلاق می‌شود. اما در بازار ایران، متاسفانه شاهد این هستیم که فروشندگان لمینت نیز محصولات خود را به نام پارکت به مشتریان عرضه می‌کنند. این موضوع، ضرورت تمایز بین پارکت چوبی و لمینت را دوچندان می‌کند. قیمت پارکت چوبی به نسبت باقی پارکت‌ها گران‌تر است، اما این پوشش همان‌قدر که شیک و مدرن است نیاز به نگهداری ویژه‌ای دارد.

مورفلور با تولید پارکت چوبی لوکس و متمایز، فضای زندگی یا کار شما را به مکانی خاص و منحصر به فرد تبدیل می‌کند. متخصصان مورفلور آماده ارائه مشاوره رایگان به شما در انتخاب پارکت مناسب هستند. شما می‌توانید با تماس با واحد فروش مورفلور یا مراجعه به وب‌سایت این شرکت، از مشاوره تخصصی بهره‌مند شوید.

پارکت لمینت

این کفپوش از چندین لایه به نام الیاف فشرده یا HDF ساخته شده است. از طرفی این کفپوش به نام پارکت لمینت مطرح شده است و در حال حاضر از محبوبیت بالایی بهره‌مند است. از مزیت‌های آن می‌توان به مقاوم بودن در برابر ضربه، بافت طبیعی، مقاوم در برابر آب و… اشاره کرد.

پارکت یا کفپوش؛ کدام را انتخاب کنیم؟

کفپوش PVC

کفپوش PVC از لایه‌هایی شامل پی وی سی و فایبر گلاس که ماده‌ای تقویت کننده محسوب می‌شود تولید شده است. این کفپوش از مواد پلاستیکی ساخته شده و علاوه‌بر مزایا، معایبی هم به همراه دارد. از جمله مزایای آن شامل جنس انعطاف‌پذیر، متنوع بودن، ضد آب و…. به حساب می‌آید؛ ولی حس راحتی و طبیعی بودن را به منزل شما نمی‌دهد. اگر موقع خرید پارکت این کفپوش را پیشنهاد دادند، شما باید بدانید این پوشش برچسبی است و مانند پارکت چوبی مقاوم نیست.

پارکت یا کفپوش؛ کدام را انتخاب کنیم؟

تفاوت قیمت پارکت چوبی با سایر کفپوش ها

از نظر قیمت، تفاوت زیادی بین پارکت‌ها و کفپوش وجود دارد. هر کدام از این دو محصول، بازه قیمتی گوناگونی دارند؛ ولی به دلیل تنوع بیشتر پارکت‌های چوبی و لمینت، بازه قیمتی آن به مراتب متنوع‌تر از کفپوش‌ها است. قیمت پارکت‌ها، براساس درجه‌بندی‌ها و کشور تولیدکننده تعیین می‌شود. هرچه کیفیت پارکت‌های چوبی بیشتر باشد، قیمت آ‌ن‌ها افزایش می‌یابد، اما در کفپوش‌های وی پی سی به علت جنس پلاستیکی آن قیمت‌هایی به مراتب ارزان‌تر از قیمت پارکت چوبی پیدا می‌کنید.

پارکت یا کفپوش کدام مناسب‌تر است؟

این روز‌ها در بسیاری از ساختمان‌های اداری، تجاری و خانه‌ها از کفپوش‌های وی پی سی استفاده شده است. این پوشش از نظر ظاهری مشابه با پارکت‌های چوبی است، اما مواد اولیه و نوع ساخت آن با پارکت‌های چوبی فرق می‌کند این کفپوش در فرآورده‌های چوبی قرار نمی‌گیرد؛ زیرا از جنس پلاستیک تولید شده است. پارکت‌های چوبی از جنس چوب یا از فرآورده‌های چوبی ساخته می‌شوند و درمقایسه با سایر کفپوش‌ها استحکام، دوام بالا و ظاهری تماشایی به دیزاین داخلی می‌دهند.

زیرسازی برای نصب کفپوش و پارکت چوبی

کفپوش وی پی سی ضخامت اندکی دارد، بنابراین زیرسازی کفپوش وی پی سی برای هم سطح کردن کف ضروری است. پارکت‌های چوبی از ضخامت بالایی برخوردار هستند و نیازی به کفسازی ندارند. این متریال‌ها قابل نصب روی موزاییک، سرامیک، بتن و… هستند. در صورتی که لازم باشد می‌توان با یک لایه فوم در زیرسازی، پارکت را در برابر صدا عایق کرد. در هر دو مورد چه کفپوش وی پی سی و چه پارکت‌ها هموار بودن سطوح از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و به این ترتیب پوشش کف ساختمان دوام و مقاومت زیادی خواهد داشت.

نصب کفپوش و پارکت چوبی

تایل‌های پارکت چوبی از 4  طرف به وسیله زبانه‌ها و کلیک‌هایی روی زمین بهم متصل می‌شوند. در قسمت دیوار‌ها نیاز به برش و فیکس شدن تایل‌ها است. جابه جایی و نصب دوباره تایل‌ها امکان پذیر است، زیرا به کف ساختمان نمی‌چسبد، بلکه به حالت کلیکی بهم دیگر متصل هستند. در حالی که کفپوش وی پی سی باید به کف چسبانده و روی زمین ثابت باشند. این نوع کفپوش قابلیت نصب مجدد را نداشته و فقط یک بار قابل استفاده هستند. در زمان نصب، برچسب پشت کفپوش تایل‌ها جدا می‌شود و هر تایل در موقعیت مناسب در کف ساختمان نصب می‌شود.

پارکت یا کفپوش؛ کدام را انتخاب کنیم؟

سخن پایانی

پارکت‌های چوبی و کفپوش وی پی سی هر یک از این‌ موارد دارای مزایا و معایب بسیاری هستند. از مزایای پارکت‌های چوبی ماندگاری، استحکام، ضخامت بالا و از همه مهم‌تر حس طبیعی بودن آن، این محصول را از مابقی محصولات متمایز می‌کند؛ اما به این دلیل که ضدآب نیستند و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند کمتر افرادی به سراغ‌شان می‌روند، ما این اطمینان را به شما عزیزان می‌دهیم که با خرید پاکت‌های چوبی از مورفلور با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه، نه تنها صاحب پارکت‌هایی بادوام بالا و منحصر به فرد می‌شوید؛ بلکه به منزل خود فضایی تماشایی را هدیه می‌دهید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x