پیشرفت شخصی

چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم؟ 10 روش طلایی موثر

در این مطلب به این پرسش که چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ آدامس، علاوه بر پرطرفدار بودن می تواند بسیار آزاردهنده نیز باشد، مخصوصاً زمانی که به لباس، فرش پتو یا دیگر وسایل ما بچسبد. حذف کامل آدامس از سطح لباس مانند پاک کردن لکه جوهر نیست و ممکن است گاهی اوقات با چالش‌هایی اساسی مواجه شویم.

چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم؟

در ادامه به راه حل های اساسی برای پاک کردن لکه آدامس و آدامس چسبیده به لباس و دیگر وسایل خواهیم پرداخت.

پاک کردن آدامس با سرکه داغ

اولین راه استفاده از یک ماده طبیعی و در دسترس می باشد. برای اجرای این روش، کافی است یک فنجان سرکه را داخل مایکروویو یا روی بخار گرم کنید. نکته مهم این است که سرکه نیازی به جوش آمدن ندارد، بلکه باید فقط گرم شود.

سپس یک مسواک را به سرکه گرم آغشته کنید و با آن روی آدامس بکشید. این فرآیند را تا جدا شدن کامل آدامس از لباس ادامه دهید. اگر نیاز شد، دوباره سرکه را گرم کنید. در پایان، لباس را برای حذف بوی سرکه با آب و صابون بشویید.

پاک کردن آدامس از لباس با اسپری مو

روش بعدی که به شما معرفی می‌کنیم، استفاده از اسپری مو است. کافی است کمی اسپری مو را روی آدامس بریزید تا آدامس سفت شود. سپس، آدامس را به آرامی از روی لباس بکنید. ممکن است باید این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا آدامس کاملاً جدا شود. در نهایت، لباس را بشویید تا باقیمانده اسپری مو حذف شود.

پاک کردن لکه آدامس با فریز کردن و یخ

اگر به دنبال راهی طبیعی برای پاک کردن آدامس هستید، استفاده از فریزر یک گزینه عالی است. قرار دادن پارچه صمغی در کیسه فریزر و قرار دادن آن در فریزر برای چند ساعت کافی است. لثه ها در دمای پایین منجمد می شوند و از پارچه جدا می شوند. از یک چاقوی صاف برای برداشتن آدامس یخ زده استفاده کنید، مراقب باشید در این فرآیند به لباس خود آسیب نرسانید.

چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم

استفاده از نوار چسب برای برداشتن آدامس از روی لباس

یکی دیگر از روش‌های موثر برای برداشتن آدامس، استفاده از نوار چسب است. یک تکه نوار چسب را بردارید و روی آدامس فشار دهید. سپس نوار چسب را به سرعت بکشید تا آدامس با آن بیرون بیاید. این فرآیند را تا حذف کامل آدامس از لباس تکرار کنید.

استفاده از بنزین و مایع فندک

یکی از روش‌های مفید برای پاسخ به این سوال که چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم؟ استفاده از بنزین است. این ماده شیمیایی، آدامس را حل می‌کند و رویه آن را نرم می‌کند، به گونه‌ای که با استفاده از یک چاقو یا مسواک، آدامس به آسانی از بین می‌رود. در حین استفاده از بنزین، باید با دقت عمل کرد چرا که این ماده قابل اشتعال است و اگر به میزان زیاد استفاده شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل، بهتر است فقط مقدار اندکی از آن را استفاده کنید.

بعد از حذف و برطرف کردن آدامس، لباس را با استفاده از شوینده‌های معمولی بشویید تا هرگونه بو یا رنگ باقی‌مانده از بنزین از بین برود. در صورتی که دسترسی به بنزین ندارید، می‌توانید از مایع فندک نیز استفاده کنید. این مایع نیز خاصیت مشابهی دارد و به شکل موثری آدامس را حل و لک آن را پاک می‌کند.

چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم

استفاده از آب جوش و بخار کتری برای پاک کردن لکه آدامس

روش دیگری که می‌تواند در برداشتن آدامس از لباس کمک کند، استفاده از حرارت است. برای این منظور، می‌توانید قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده است را در آب جوش قرار دهید. با کمک یک مسواک یا چاقو، آدامس را به آرامی بکنید. این فرآیند را تا زمانی که آدامس کاملا جدا شود، ادامه دهید. بعد از خشک کردن لباس، اگر لازم است، می‌توانید این فرآیند را تکرار کنید.

از جمله روش‌های مشابه دیگری که می‌توانید امتحان کنید، استفاده از بخار کتری است. برای این منظور، کافی است مقداری آب در داخل کتری بجوشانید و قسمتی از لباس که آدامس روی آن چسبیده را بالای دهانه کتری قرار دهید تا بخار مستقیما به آن برسد. بعد از نرم شدن آدامس، با استفاده از یک مسواک، آدامس را از لباس جدا کنید.

پاک کردن آدامس با استفاده از مایع شوینده و چاقو

راهکار دیگر برای آنکه بدانیم چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم استفاده از مایع شوینده است. برای این منظور، کافی است مقداری از مایع شوینده را روی قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده است بریزید و با استفاده از مسواک، آدامس را به آرامی جدا کنید. این عمل باعث جدا شدن آدامس از لباس می‌شود. با استفاده از یک چاقوی کُند و قابل استفاده، باقی‌مانده آدامس را از لباس بردارید و سپس لباس را با استفاده از ماشین لباس‌شویی و یا دست بشویید.

چگونه آدامس را از روی لباس پاک کنیم

استفاده از اتو و مقوا برای پاک کردن لکه آدامس

روش دیگر برای حذف آدامس از لباس، استفاده از اتو و یک تکه مقوا است. در این روش می توانید قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده است را روی تکه مقوا قرار دهید و سپس آن قسمت را اتو کنید. با این کار، آدامس به مقوا می‌چسبد و از لباس جدا می‌شود. این فرآیند را تا جدا شدن کامل آدامس از لباس ادامه دهید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x