گردشگریدین
ترند

بیش از 3 میلیون زائر ایرانی عازم عراق شدند

طبق اعلام ستاد اربعین، ۳میلیون و ۱۳۰ هزار زائر ایرانی عازم عراق شده‌اند.

به گزارش پارت نیوز؛ ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: شمار زائرانی که از ایران عازم عراق شده‌اند از ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر عبور کرد.

از شب گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز 11 شهریور ماه، بیش از ۴۶ هزار زائر دیگر به عراق رفته‌اند.

همچنین تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.

آخرین آمار تردد در مرز مهران

جانشین پلیس راهور فراجا در پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال در همه مرزها شاهد تحول جدی و چشمگیر در تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل بودیم به خصوص در استان ایلام و محور ایلام-مهران که به عنوان پرترددترین محور، چهارخطه شده و جداسازی شده است.

سردار تیمور حسینی افزود: سال‌های گذشته در همین محور مهران به ایلام با مشکلات زیادی مواجه شدیم، امسال خداروشکر چند اتفاق خوب افتاد در وهله اول این بود که به شکل نسبتاً کامل همه این پروژه‌های عمرانی و مواردی که مربوط به زیرساخت‌ها می‌شد تقریباً کامل شده است.

وی گفت: در جاده خیلی مسئله خاصی نداشتیم، نکته دوم کار بسیار بزرگی که همکاران در گذرنامه انجام دادند و با هماهنگی که با طرف عراقی داشتند، میزان معطلی هر زائر برای کنترل گذرنامه و زدن مهر خروج و از آن طرف کنترل عراق و مهر ورود به حداقل زمان خود رسید.

وی عنوان کرد: همچنین مردم سفر خود را زمان‌های مختلف توزیع و مدیریت کردند.

سردار حسینی افزود: از ابتدای ماه صفر تا این لحظه شاهد این هستیم که یک روند منطقی در شروع سفر و مراجعه به هر شش مرز ما اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: میزان توقف در کشور عراق هم به حداقل خود رسید، یعنی زائر در کوتاه‌ترین زمان در مسیر بازگشت قرار گرفت و ما شاهد این هستیم که تا امروز غریب به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر که از کشور خارج شدند، حدود یک میلیون و ۵۰ هزار نفر نیز بازگشتند، یعنی ۳۰ درصد از زائرین به کشور برگشتند.

وی بیان داشت: در واقع حجم بازگشت زائرین افزایش قابل توجهی پیدا کرده، یعنی الان تقریباً می‌توان گفت که تناسب بین رفت و برگشت حدوداً پنجاه-پنجاه است، یعنی همان میزانی که زائر از کشور خارج می‌شوند به همان میزان زائر وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: نکته بعدی مدیریت پارکینگ شهر مهران بود، امروز در شهر مهران یک نظم کاملاً ملموسی را مشاهده می‌کنیم.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x