دکوراسیون

6 مرحله تمیز کردن بالکن به صورت اصولی

بالکن یکی از بخش های مهم در خانه است که می‌تواند به عنوان محلی برای استراحت، پذیرایی و تفریح از مهمانان استفاده شود.

به گزارش پارت نیوز؛ تمیز و مرتب کردن بالکن بسیار اهمیت دارد. در این مطلب به روش های تمیز کردن بالکن به شکلی درست و اصولی خواهیم پرداخت.

بهترین روش تمیز کردن بالکن درخانه

یک بالکن کثیف ممکن است حاوی کپک، باکتری و سایر میکروارگانیسم‌های مضر باشد که می‌تواند باعث مشکلات تنفسی، آلرژی یا سایر مشکلات سلامتی شود. در یک بالکن تمیز، حوادثی مانند لیز خوردن، سر خوردن و افتادن کمتر اتفاق می‌افتد، به خصوص زمانی که بالکن خیس است یا رطوبت زیاد است.

تمیز کردن منظم بالکن باعث می‌شود طول عمر میز و صندلی های فضای باز بیشتر شود و کف آسیب نبیند. برای تمیز کردن و شستشوی بالکن، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. آماده‌سازی

قبل از شروع کار، باید تمام وسایل و مبلمان موجود در بالکن را جمع‌آوری کنید و در مکانی امن قرار دهید. همچنین، اگر بالکن شما دارای گیاهان یا گلدان های گل و سبزی است، آن ها را نیز به مکانی امن منتقل کنید.

راه های تمیز کردن بالکن

2. تمیز کردن سطح

ابتدا، باید سطح بالکن را از گرد و غبار و زباله‌های ریز و درشت پاک کنید. برای این کار، می‌توانید از جاروبرقی یا طی استفاده کنید. اگر سطح بالکن شما دارای لکه‌های خاصی است، می‌توانید از انواع مواد شوینده استفاده کنید. برای مثال، برای پاک کردن لکه‌های روغن از روی سطوح سیمانی، می‌توانید از محلول آب و جوش شیرین استفاده کنید.

3. شستشوی کف

پس از تمیز کردن سطح بالکن، حال نوبت به کف رسیده و باید آن را بشویید. برای این کار، می‌توانید از آب گرم و یک شوینده ملایم استفاده کنید. اگر کف بالکن شما دارای لکه‌های خاصی است، می‌توانید از مواد شوینده قوی‌تر استفاده کنید.

4. تمیز کردن نرده‌ها و دیوارها

در مرحله بعد، باید تمیزی نرده‌ها و دیوارهای بالکن را در نظر بگیرید. برای این کار، می‌توانید از جارو یا برس استفاده کنید. اگر نرده‌ها و دیوارهای بالکن شما دارای لکه‌های خاصی است، می‌توانید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

5. تمیز کردن وسایل و مبلمان

پس از تمیز کردن سطح بالکن، باید وسایل و مبلمان را نیز تمیز کنید. برای این کار، می‌توانید از جاروبرقی، طی یا دستمال مرطوب استفاده کنید. اگر وسایل و مبلمان شما دارای لکه‌های تیره پرنگ یا کمرنگ است، می‌توانید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

شست و شوی بالکن

6. خشک کردن بالکن

پس از اتمام کار، باید بالکن را خشک کنید. برای این کار، می‌توانید از یک حوله یا پارچه خشک استفاده کنید.

نکاتی برای تمیز کردن بالکن

برای تمیز کردن بالکن، از شوینده های قوی و ضعیف مناسب استفاده کنید. مواد شوینده قوی می‌توانند به سطوح بالکن آسیب برسانند.

اگر بالکن شما دارای گیاهان است، قبل از شروع کار، آن ها را آبیاری کنید. این کار باعث می‌شود که گیاهان در هنگام تمیز کردن آسیب نبینند و در نهایت بالکن تمیز شما را دوباره کثیف نکند.

اگر بالکن شما دارای حیوانات خانگی است، قبل از شروع کار، آنها را از بالکن دور کنید.

با رعایت نکات ذکر شده، می‌توانید بالکن خود را به راحتی و به طور کامل تمیز کنید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x