خودرو

برترین خودروهای آفرود 2023 ایران و تجربه هیجانی متفاوت + عکس

این روزها آفرود سواری و ماجراجویی‌های آفرودی یکی از دغدغه‌های افرادی است که به دنبال هیجانی متفاوت هستند. در این مقاله به معرفی برترین خودروهای آفرود جهان خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ برترین خودروهای آفرود جهان هر شخصی را ترغیب به آفرود سواری می‌کند. طی سال‌های اخیر جنگل گردی، بیابان گردی و سفر به نقاط صعب‌العبور و بکر به یکی از تفریحات موردعلاقه‌ی جوان‌ها تبدیل‌شده است.

افراد بسیاری هستند که می‌خواهند خودرویی برانند که بتواند از هر مانعی در طبیعت عبور کند. بعضی دیگر دوست دارند علاوه ‌بر گشت و گذار در دل طبیعت، برای تردد در خیابان‌های شلوغ و شهر از خودرو شاسی‌بلند استفاده کنند.

خودروی آفرود

استقبال جوان‌ها از چنین سرگرمی هیجان‌انگیزی موجب شده طرفداران خودروهای آفرودی افزایش یابند. لازمه اصلی این طبیعت‌گردی‌ها داشتن یک آفرود مناسب است.

معرفی برترین خودروهای آفرود بازار ایران

خودروهای آفرودی، اندازه و انواع متفاوتی دارند. هر فردی اعم از حرفه‌ای یا مبتدی در زمینه‌ی آفرود، نظر شخصی خود را برای انتخاب ماشین آفرودی دارد.

البته در میان این خودروها تعدادی نیز وجود دارند که تمامی ویژگی‌های یک آفرود تمام‌عیار را دارا می‌باشند.در نظر داشته باشید که قیمت چنین خودروهای منحصربه‌فردی نسبت به آفرودهایی که حداقل تجهیزات و امکانات را دارند متفاوت است.

برترین خودروهای آفرود

میتسوبیشی پاجرو؛ شاسی‌بلندی زیبا و حرفه‌ای

آفرود اولی که به آن می‌پردازیم، میتسوبیشی پاجرو، از برترین خودروهای آفرود است. این شاسی‌بلند جذاب و پرطرفدار در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی به بازار جهانی عرضه شده است. جدیدترین مدل میتسوبیشی پاجرو به چهارمین نسل (V80) از این سری خودروها می‌باشد.

پاجرو آفرود

از مشخصات فنی این آفرود قدرت بسیار بالای موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر این خودرومی باشد. تجهیزات دیگر خودرو مانند دنده کمک چهار حالتِ و قفل دیفرانسیل به‌راحتی می‌تواند از هر مانعی به‌راحتی عبور کند. استهلاک کم و کیفیت بالای قطعات، یکی دیگر از ویژگی‌های میتسوبیشی پاجرو است. این ویژگی موجب می‌شود در طولانی‌مدت هزینه‌ی نگه‌داری آن کم شود.

کیا موهاوی؛ یکی از برترین خودروهای آفرود

کیا موهاوی یک آفرود در کلاس متوسط شاسی بلند‌ها قرار دارد. این خودرو در سال‌های 2009 تا 2013 میلادی حضور موثر و پررنگی در بازار ایران داشت. این شاسی‌بلند دوست‌داشتنی، برای افرادی که دوست دارند با خانواده و دوستان دل به جاده بزنند و سفر بروند بهترین گزینه می‌باشند.

کیا موهاوی مشکی

از مشخصات فنی کیا موهاوی می‌توان به موتورهای 6 سیلندر 3.8 لیتری اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود عبور از موانع مختلف برای این خودرو به‌آسانی اتفاق بیافتد. در سال 2010 پای مدل‌های 8 سیلندر 4.6 لیتری این خودرو نیز به بازارهای داخلی باز شد. کیا موهاوی یکی از قدرتمندترین ماشین‌های کره‌ای بازار داخلی محسوب می‌شود.

سانگ یانگ اکتیون؛ آفرود بازار ایران

سانگ یانگ اکتیون از جمله برترین خودروهای آفرود و کوچک‌ترین شاسی‌بلند این خاندان است. تاریخ تولید نمونه اولیه این آفرود به سال 2005 میلادی مربوط است که در سال 2010 وارد بازار کشورمان شد. طراحی ظاهری به شدت ضعیف این خودرو موجب شد خریداران به این خودرو توجه زیادی نداشته باشند.

از مشخصات فنی سانگ یانگ اکتیون می‌توان به موتور 2295 سی‌سی 4 سیلندراشاره کرد.این موتور متعلق به شرکت مرسدس بنز است.

برترین خودروهای آفرود

از دیگر ویژگی‌های این سانگ یانگ می‌توان گیربکس 6 سرعتِ تیپ‌ترونیک ساخت DSI استرالیا را نیز مهم قلم داد کرد. این ویژگی سبب شده تا سانگ یانگ اکتیون در مقایسه با شاسی‌بلندهای هم‌رده‌اش حرفی برای گفتن داشته باشد.

سیستم کنترل حرکت در سرازیری، دیفرانسیل 3 حالتِ (2H، 4H و 4L)، سیستم ضد واژگونی (ARP)، سیستم تعلیق دوبل‏ جناغی در جلو و 5 ‌اتصالِ به همراه فنر‏های پیچشی در عقب، از دیگر مشخصات این خودرو هستند.

سانگ یانگ اکتیون

تویوتا اف جی کروزر یکی از برترین خودروهای آفرود

تویوتا اف جی کروزر، آفرودی زیبا و پرطرفدار که قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. این ماشین آفرودی درشت‌هیکل در سال 2006 به بازار جهانی عرضه شد. نسخه نهایی اف جی کروزر با نام FINAL EDITION (تولید پایانی) در سال 2018 به تولید رسید.

برترین خودروهای آفرود بازار ایران

شرکت ایرتویا، تویوتا اف جی کروزر را در سال 2011 روانه بازار ایران شد. از مشخصات فنی این خودرو آفرود می‌توان به پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندری اشاره کرد. این آفرود می‌تواند 270 اسب بخار قدرت و 381 نیوتون متر گشتاور تولید کند.

اف جی کروزر-برترین خودروهای آفرود

تویوتا لندکروزر، آفرودی محبوب

در میان ‌برترین خودروهای آفرود بازار داخلی، تویوتا لندکروز بسیار پرطرفدار می‌باشد. به‌طوری‌که می‌توان گفت پرفروش‌ترین محصول تویوتا در بازارایران، تویوتا لندکروزر محسوب می‌شود.
تاکنون مدل‌های مختلفی از این شاسی بلند زیبا و مجهز به بازار کشورمان عرضه‌شده است. نمونه فیس‌لیفت نسل پنجم این آفرود (J200) جدیدترین نسخه این خودرو در بازار کشورمان محسوب می‌شود.

لند کروزر

در سال 2012 تویوتا لندکروزر بعد از انجام تغییراتی به پیشرانه 6 سیلندری 4 لیتری مجهز شد. پس‌ازآن هیچ اثری از آن پیشرانه‌های 8 سیلندر قدرتمند دیده نمی‌شود. اینکه چرا 8 سیلندری به 6 سیلندری تغییر پیدا کرد، هنوز دلیلش مشخص نیست.

تعداد بسیار زیادی از تویوتا لند کروزهای سال 2012 تا 2013 در تیپ (GXR)راهی بازار داخلی ایران شدند. از طرفی به‌طور محدود تیپ (VXR)این خودرو نیز راهی بازار داخلی شده است.
ازجمله امکانات استاندارد و کاربردی در کابین لندکروزر می‌توان به این موارد شاره کرد: سنسور پارک جلو و عقب، مانیتور لمسی 8 اینچ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، 6 عدد ایربگ، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه اتوماتیک.

برترین خودروهای آفرود در ایران

تویوتا لند کروزر از برترین خودروهای آفرود جهان می باشد. کیفیت ساخت بالا، پیشرانه قدرتمند، فنربندی نرم و کارآمد، دارابودن دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی، برخورداری از حالت‌های H4 و L4 و از این قبیل موارد، قابلیت شروع حرکت با دنده دو (2nd). درمجموع با در نظر گرفتن تمام این موارد تویوتا لندکروزر به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای آفرودی در بازار ایران شناخته می‌شود.

تویوتا پرادو

استهلاک پایین، کابین آرام و بی‌صدا، سیستم تعلیق کارآمد، قطعات با کیفیت، فضای جادار کابین و صندوق همگی بخشی از مهم‌ترین ویژگی‌های تویوتا پرادو هستند.

که افراد بسیاری را به سمت این خودرو آفرودی سوق داده است. در سال 2005 اولین نمونه از این خودروی آفرودی و در دو تیپVX شش سیلندر و تیپ GX چهار سیلندر، به بازار ایران عرضه شد. دوربین جانبی در دو طرف، تعلیق سه‌حالته و کرال کنترل ازجمله امکانات استاندارد پرادو آفرود VXL هستند.

تویوتا پرادو

پرادو (J150)از برترین خودروهای آفرود آخرین و چهارمین نسل از تویوتا پرادو است که در بین سال‌های 2010 تا 2013 در دو تیپ به بازار داخلی عرضه شده است این خودروی محبوب از امکاناتی مثل رادار جلو، صندلی برقی راننده، دوربین جانبی راننده، کمکی حرکت در شیب و سیستم پخش JBL از مهم‌ترین تجهیزات خوب و استاندارد این خودروی آفرود می‌باشد.

موتور قدرتمند، گیربکس 5 سرعته کارآمد و سیستم تعلیق هوشمند تویوتا پرادو در کنار آپشن‌های آفرودی اختصاصی این خودرو باعث شده تا این شاسی‌بلند ژاپنی بتواند به‌‌راحتی از هر مانعی عبور کند و همسفری بسیار مطمئن در تمامی مسیرها باشد.

نیسان رونیز؛ یکی از برترین خودروهای آفرود در ایران

شرکت نیسان، یکی از خودروهای آفرودی خود با نام رونیز را از سال 1382 توسط شرکت پارس خودرو روانه بازار داخلی کرد. نیسان رونیز یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین ماشین‌های آفرود بازار داخلی می‌باشد.

رونیز از جهت قطعات نیز بسیار خودروی مناسبی می‌باشد. هزینه قطعات مصرفی رونیز در مقایسه با دیگر خودروها در این سبک از قیمت کمتری برخوردار است. نیسان رونیز از جهاتی مانند نیسان پیکاپ است، به طور مثال رونیز مانند پیکاپ از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر استفاده می‌کند. توان خروجی رونیز برابر با 208 نیوتون‌متر گشتاور و 150 اسب‌بخار قدرت است.

رونیز نیسان

این نکته را در نظر داشته باشید که نیسان رونیز با وجود اینکه در دسته برترین خودروهای آفرود داخلی قرار دارد اما با توجه به امکانات و قیمت نسبتا کمی که دارد قدرتش نیز نسبت به سایر خودروهای آفرودی گفته شده در این مقاله کمتر است. از جهتی نیسان رونیز از لحاظ تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی در سطح بسیار پایینی نسبت به دیگر آفرودها قرار دارد.این خودروی مقرون به صرفه در سفرهای آفرودی حداقل انتظارات هر فرد را برآورده می کند.

سوزوکی گرند ویتار

سوزوکی گرند ویتارا، این شاسی‌بلند ژاپنی با ظاهری سنگین تنها شاسی‌بلند آفرودی شرکت ایران‌خودرو است که از سال 1386 تا 1398 و در هشت تیپ مختلف به بازار عرضه شد.
در بیان مشخصات فنی این خودرو که در دسته برترین خودروهای آفرود قرار دارد می‌توان به این نکته اشاره کرد که ابتدا در دو تیپ 1 و 3 و با موتوری به حجم 2 لیتر تولید شد. ایران‌خودرو تا نسخه 2.4 لیتری گرند ویتارا را نیز به تولید رساند.

سوزوکی گرند ویتارا

موتور 2.4 لیتری سوزوکی گرند ویتارا 170 اسب‌بخار قدرت دارد و از گشتاور 227 نیوتون‌متر برخوردار است. علاوه بر این گیربکس 4 دنده اتوماتیک این خودرو مسئولیت انتقال نیروی موتور به هر چهار چرخ این خودرو را بر عهده دارد. روی کنسول مرکزی ویتارا یک کلید چرخان تعبیه شده است که دارای چهار حالت‌ 4H، 4H Lock و 4L Lock است.

سخن پایانی
برترین خودروهای آفرود موجود در بازار ایران را به تفکیک بررسی کردیم. هر شخص می‌تواند با اطلاعاتی که به دست آورده و بودجه‌ی اولیه‌ای که دارد هر یک از این آفرودهای فوق العاده را تهیه کند و از سفر آفرودی خود لذت ببرد.

1.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x