خودرو

مشخصات فنی کی ام سی ایکس 5 (KMC X5) + طراحی و قیمت

به زودی خودو کی ام سی ایکس 5 (KMC X5) که در چین با نام  SEHOL X6شناخته می‌شود روانه بازار خواهد شد.

به گزارش پارت نیوز؛ طبق پیش‌بینی‌ها در صورت عرضه انبوه کی ام سی ایکس 5 (KMC X5) در بازار ایران، تولید JAC S5 به‌تدریج کاهش یافته و در نهایت متوقف خواهد شد.

معرفی کی ام سی ایکس 5 (KMC X5)

این خودرو در بازار چین، تحت برند سه‌هول فروخته می‌شود و SEHOL X6 نام اصلی‌ آن است. همچنین این نکته را فراموش نکنیم که چینی‌ها، در ابتدا می‌خواستند این خودرو را با نام تجاری SEHOL X5 وارد بازار کنند. اما به دلایلی که نمی‌دانیم، نظرشان را تغییر دادند و این خودرو، نهایتا با نام سه‌هول X6 سر از بازار چین درآورد.

باید اعتراف کنیم که انتظار دیدن سه‌هول X6 را در کشورمان نداشتیم چراکه همه، چشم به راه آمدن سه‌هول QX یا SEHOL QX بودیم؛ یعنی همان خودرویی که در بازارهای صادراتی، با نام جک JS6 فروخته می‌شود.

البته باید اعتراف کنیم که عرضه X6 بجای QX، جای تحسین دارد چراکه خودروی QX محصول سال 2021 میلادی بود اما خودروی X6 در مدل 2022 به بازار چین آمده است. پس در کی ام سی ایکس 5  با خودرویی کاملا جدید، سروکار داریم.

سه‌هول X6 از همان خانواده‌ای است که قبلا، دو محصول دیگرش (یعنی کراس‌اور K7 و سدان J7) را در ایران دیده بودیم. پس این احتمال وجود دارد که X6 نیز تحت برند KMC به بازار کشورمان بیاید.

سه‌هول X6 نسخه به‌روز شده جک S5 است؛ پس منتظر دیدن تغییرات فنی گسترده در آن نباشید. در واقع اگر نام X6 را روی آن نمی‌گذاشتند، حتی می‌توانستیم آن را نسل جدید جک S5 معرفی کنیم چراکه تولید S5 در بازار چین در سال 2019 متوقف شده بود. اما چینی‌ها ترجیح داده‌اند که با تغییر نام این خودرو، همه خاطرات خوب و بد S5 را از ذهن مشتریان‌شان پاک کنند.

مشخصات فنی کی ام سی ایکس 5

مشخصات کی ام سی ایکس 5

جک JS5 در جایگاهی بین مدل‌های سه‌هول QX و سه‌هول X7 قرار دارد و ابعاد طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای آن به ترتیب 4.505 و 1.85 و 1.698 و 2.66 متر اعلام شده است.

در لیست مشخصات فنی جک JS5، همان گیربکس 6 دنده دوکلاچه تَر (wet) که در جک S5 نیوفیس استفاده شده بود، در JS5 هم می‌بینیم. اما یک نکته عجیب درباره پیشرانه JS5 وجود دارد و آن این است که موتور 4GC آن حذف شده و با موتور جدید 4GB جایگزین شده و با اینکه حجم هر دو موتور، یکسان است اما شاهد افت پارامترهای خروجی در موتور جدید 4GB هستیم:

کد موتور HFC-4GC1.6D HFC-4GB2.4E
نوع موتور 1.5 لیتری توربو 1.5 لیتری توربو
حداکثر قدرت 171 اسب بخار 148 اسب بخار
محدوده RPM برای قدرت 4850 تا 5500 5500
حداکثر گشتاور 251 نیوتن متر 210 نیوتن متر
محدوده RPM برای گشتاور 1500 تا 4500 2000 تا 4000
مصرف ترکیبی 8.6 لیتر 7.9 لیتر

حال باید منتظر ماند و دید که کرمان موتور، چه تصمیمی درباره پیشرانه جک JS5 می‌گیرد.

کابین کی ام سی ایکس 5 (KMC X5)

طراحی داخلی کی ام سی x5

خوشبختانه در فضای داخلی KMC X5، با کابین کاملا متفاوتی نسبت به جک S5 و جک S5‌ فیس لیفت روبرو هستیم. یک نمایشگر مستطیلی شکل بزرگ بخش قابل توجهی از کابین این خودرو را در اختیار دارد که اکثر تنظیمات از طریق آن انجام می‌شوند. این نمایشگر از نوع لمسی است که 12.8 اینچ قطر دارد.

پنل ابزار خودرو نیز اکنون به نوع دیجیتالی تغییر حالت داده است. در نهایت می‌توان به طراحی کنترلر دنده این خودرو اشاره کرد که برخلاف رویه مرسوم، از نوع گرد است و با چرخش به جهت‌های چپ یا راست تغییر وضعیت می‌دهد. خطوط رنگی که در نمای جانبی خودرو قابل مشاهده بودند، در بخش داخلی KMC X5 نیز به کار رفته‌اند.

فاصله بین دو محور KMC X5 نیز 2660 میلیمتر عنوان شده است که با جک S5‌ فیس لیفت مشابه است. قسمت بار این خودرو نیز 485 لیتر فضا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در صورت تا کردن صندلی‌های عقب، این حجم به 1816 لیتر افزایش خواهد یافت.

طراحی ظاهری کی ام سی ایکس 5 (KMC X5)

طراحی ظاهری کی ام سی x5

طراحی ظاهری KMC X5، می‌تواند به عنوان پاشنه آشیل آن در ایران عمل کند. این خودرو حاصل یک فیس لیفت اساسی رو جک S5‌ است و در مقایسه با نسخه فیس‌لیفت قبلی، تغییرات بسیاری بیشتری را تجربه کرده است. برخلاف جک S5 که سعی کرده بود تا شبیه خودروهای هیوندای باشد، KMC X5 ذات چینی خود را بیشتر از مدل اصلی آشکار می‌کند.

در نمای جلو، شاهد یک جلوپنجره بزرگ و ذوزنقه‌ای شکل هستیم که جلوه‌ای تهاجمی به خودرو بخشیده است. چراغ‌های روشنایی اصلی همانند بسیاری از خودروهای آسیایی به قسمت‌های جانبی سپر منتقل شده‌اند و چراغ‌های آشکار روی کاپوت وظیفه نمایش چراغ روشنایی در روز را برعهده دارند. طراحان سهول برای آن‌که ظاهر سهول X6‌ را اسپرت‌ جلوه دهند، از خطوط نارنجی رنگ و همچنین نوارهای کرومی در ظاهر این خودرو استفاده کرده‌اند.

قیمت کی ام سی X5 کرمان موتور

در بازار چین، قیمت جک JS5 با گیربکس DCT، از حدود 90 هزار یوآن شروع شده و در گران‌ترین مدل، به 115 هزار یوآن می‌رسد که تقریبا معادل 14 تا 17 هزاردلار می‌شود.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x