گل و گیاه

نکات مهم نگهداری از گل کاغذی در زمستان

گل کاغذی از گیاهان بومی آمریکای جنوبی است که با آب و هوای گرم اجین شده است. اما جا اینجاست که شما می‌توانید با رعایت نکات مراقبتی از گل کاغذی در زمستان نگهداری کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ گل کاغذی یکی از گیاهان آمریکا جنوبی است و در شرایط آب و هوایی گرم به خوبی رشد می کند، اما باید برای نگهداری از گل کاغذی در زمستان کاملا به شرایط آن آگاه باشید. این گل زیبا تقریبا نصف سال گل می دهد و همین موضوع باعث شده تا طرفداران زیادی در اکثر مناطق دنیا پیدا کند. نام علمی گل کاغذی Bouguainvillea glabra  است و در زبان انگلیسی به نام Bouguainvilla می شناسند. توجه داشته باشید که بدانید می توان این گل را هم در باغچه به صورت رونده پرورش داد و هم آن را در گلدان به صورت یک گل کوچک و جمع و جور نگه داری کرد.

گیاه گل کاغذی رشد خوبی دارد و اگر این گیاه را در باغچه یا جلوی درب منزلتان بکارید و به آن خوب رسیدگی کنید، می تواند انتظار داشته باشید که تا 5 متر نیز رشد کند. دقت داشته باشید رشد گل کاغذی به صورت طولی نیست و رونده می باشد، شکل رونده این گل بسیار جذاب است و باعث زیبا شدن محیط اطراف می شود. گل های این گیاه رنگ های مختلفی دارد اما در اکثر گونه ها به رنگ صورتی دیده می شود.

آبیاری به گل کاغذی در زمستان

گل کاغذی برای جلو خانه

آبیاری گل کاغذی که یک گیاه بومی مناطق آمریکا جنوبی است و به همین دلیل آب و هوای گرم و معتدل را می پسندد. به طور معمول گل کاغذی در فصل تابستان هفته ای یکبار به آبیاری احتیاج دارد و آبیاری گل کاغذی در زمستان را به هر دو هفته یکبار کاهش دهید تا به ریشه های گیاه آسیبی وارد نشود.

دما مناسب برای گل کاغذی در زمستان

نگهداری از گل کاغذی در خانه

دما بین 25 تا 35 درجه بازه دمایی مناسبی برای نگهداری از این گیاه می باشد به همین دلیل می توان گل کاغذی را به خوبی در شهر هایی که آب و هوایی نسبتا گرمی دارد پرورش داد. در فصل زمستان نگهداری از گل کاغذی کمی دشوار است زیرا این گل بیشتر از همه چیز به سرما حساس می باشد.

تا حد امکان گل کاغذی را در دمای کمتر از 15 درجه سانتی گراد قرار ندهید زیرا این دما برای گیاه مضر است و می تواند باعث از بین رفتن آن شود. اگر این گل را درون گلدان نگهداری می کنید حتما در فصل زمستان آنرا به درون خانه انتقال دهید اما در صورتی که توانایی انتقال گیاه به دورن خانه را ندارید باید در شب های سرد، پتویی دور آن بپیچید تا سرما زیاد باعث از بین رفتن گیاه شما نشود.

نور کافی برای گل کاغذی در زمستان

نگهداری از گل کاغذی در زمستان

برای اینکه این گیاه بیشترین تعداد گل را بدهد و شاداب باشد نیاز به نور کامل یا حداقل شش ساعت در روز، نور مستقیم خورشید دارد. اگر گل کاغذی شما حتی در تابستان هم گل نمی‌دهد احتمالا باید گیاه را به مکانی نورگیرتر منتقل کنید. بهترین محل برای این گیاه در باغچه شما، کنار دیواری جنوبی یا غربی است تا نور و گرمای دلخواهش را دریافت کند.

نگهداری از گل کاغذی در زمستان نیاز به دقت فراوان دارد. اگر در منطقه شما زمستان سردی وجود دارد باید این گیاه را با یک پارچه یا پتو بپوشانید تا سرما به آن آسیب نزند و باعث مرگ گیاه نشود و بهتر است این پوشش گرم به گونه‌ای باشد که چارچوب داشته باشد تا با گیاه مستقیما تماس پیدا نکند و همچنین در طول روز این پوشش را کنار بزنید تا گیاه نور خورشید را دریافت کند.

شرایط نگهداری از گل کاغذی در زمستان

گل‌های کاغذی‌ای که در داخل گلدان و درون خانه نگهداری می‌شوند فصل گل‌دهی کوتاه‌تری دارند. گلدان گیاه را بهتر است در کنار یک پنجره جنوبی قرار دهید و اگر می‌توانید گیاه را تابستان به بیرون از خانه منتقل کنید. باید این را بدانید که گل کاغذی در داخل گلدان بیشتر در معرض سرمازدگی است تا گل کاغذی‌ای که در باغچه زندگی می‌کند. در فصول سرد گیاه را به مکانی گرم منتقل کنید یا با یک پوشش گرم گیاه را بپوشانید.

همانند بسیاری از گیاهان، گل کاغذی در فصل زمستان هم دوره استراحت دارد. اگر این گیاه دوره استراحت خود را به خوبی سپری کند، در بهار و تابستان شاداب تر و پر گل تر خواهد بود. اگر گل کاغذی را در فصول سرد به داخل خانه منتقل کردید آن را در سردترین بخش خانه قرار دهید تا اختلالی در دوره استراحت آن به وجود نیاید.

کوددهی به گل کاغذی در زمستان

در طول پاییز و زمستان، کوددهی را متوقف کنید. هنگامی که احساس کردید گیاه در آستانه پژمردگی است، او را آبیاری کنید. کاغذی‌هایی که در گلدان‌های بزرگ و در خارج از خانه نگهداری می‌شوند، بهتر است در این ایام هرس شوند. بدین شکل راحت‌تر در پارکینگ جاگرفته و از سرما در امان خواهند ماند. اما گل‌هایی که به صورت آپارتمانی هستند، باید در آغاز بهار هرس شوند. با رسیدن بهار، کاغذی‌های گلدانی را به حیاط برگردانده و آن‌ها را تحت نور درخشان خورشید قرار دهید. از سر گرفتن کوددهی را فراموش نکنید. دوره گل دهی کاغذی، برای چند هفته ادامه خواهد یافت. سپس گیاه برای مدتی استراحت می‌کند تا برای گلدهی بعدی آماده شود.

سوالات متداول

نور گل کاغذی در زمستان

آیا گل کاغذی دوره استراحت دارد؟

بله، گل کاغذی یکی از گیاهانی است که دوره استراحت دارد و دوره استراحت آن در فصل زمستان می باشد. بسیاری از افراد که از گل کاغذی نگهداری می کنند از این موضوع اطلاع ندارند و فکر می کنند که گیاه آنها دچار مشکل شده است، در صورتی که اصلا اینطور نیست و گیاه به خواب فرو رفته است و نباید نگران بود.

آیا سرمای هوا کاغذی را از بین می‌برد؟

گل کاغذی باید در برابر سرمای هوا در امان باشد. دمای زیر 0 درجه سانتی گراد ( و در صورت وزش باد، زیر 4 درجه)، هوایی کاملا سرد برای او محسوب می‌شود. اگرچه یک زمستان معمولی کاغذی بالغ را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند آسیب‌های جدی به گیاه جوان وارد کند. حدودا یک الی هفت روز پس از آغاز سرمای واقعی هوا، برگ‌های این گیاه شروع به ریزش خواهند کرد.

باقی برگ‌ها نیز ظاهری قهوه‌ای و حتی سوخته پیدا می‌کنند. این اتفاق کاملا طبیعی است. ما به این اتفاق می‌گوییم “سوزش نوک برگ” یا “سوزش زمستانی”. باد سرد، برگ‌هایی را که در طول تغییر فصل آب زیادی از دست داده‌اند، سوزانده است. در چنین شرایطی، گیاه مجدد رشد کرده و برگ‌های از دست رفته را جایگزین خواهد کرد. به شرط اینکه در آینده مجدد تحت سرمای هوا قرار نگیرد.

پایان مطلب/س.آ

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x