فناوری
ترند

Xperia 5 V، پرچمدار اقتصادی سونی با دوربین حرفه ای رونمایی شد + قیمت

کمپانی سونی با برگزاری مراسمی از گوشی پرچمدار جدید خود یعنی Xperia 5 V رونمایی کرد. این گوشی فشرده و جمع و جور ظاهری شبیه به گوشی‌های پرچمدار سونی در رده Xperia 1 دارد. همچنین این گوشی به قابلیت‌هایی ازجمله نمایشگر OLED، تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو، ارتباط 5G و دوربین قدرتمند مجهز است.

به گزارش پارت نیوز؛Xperia 5 V محصول جدید کمپانی بزرگ سونی در سری محصولات Xperia 5 است. اگرچه این گوشی‌های هوشمند دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی عالی هستند اما سونی معمولاً نسبت به گوشی‌های Xperia 1، برای این محصولات برچسب قیمت مناسب‌تری را انتخاب می‌کند. گوشی Xperia 5 V نیز از این قاعده مستثنی نیست و شاهد حضور ویژگی‌ها و قابلیت‌های خیره کننده ای در آن هستیم.

طراحی گوشی اکسپریا Xperia 5 V

قیمت Xperia 5 V

براساس گزارش Gsmarena، گوشی اکسپریا 5 V سونی دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی OLED با وضوح 1080 در 2520 پیکسلی است و از نسبت تصویر 21:9 و همچنین نرخ بروزرسانی 120 هرتزی بهره می‌برد.

متاسفانه سونی همچنان به استفاده از نمایشگرهای با حاشیه باریک روی نیاورده است و حتی در این گوشی پرچمدار سال 2023 نیز شاهد حاشیه‌های فراوان در اطراف نمایشگر هستیم. در عوض ابعاد فشرده و در حدود 154 در 68 در 8.6 میلی‌متری این گوشی سبب شده است که کاربران در جا به جایی و قرار دادن این گوشی پرچمدار در جیب خود مشکلی نداشته باشند. سونی اعلام کرده است که وزن این گوشی نیز 183 گرم است.

در بخش پردازش دستورات و فرامین با تراشه اسنپدراگون 8 نسل دو روبرو هستیم که هشت گیگابایت حافظه رم و همچنین 128 گیگابایت حافظه داخلی در کنار آن تامین شده است. البته گوشی اکسپریا 5 V دارای شیار حافظه microSD نیز هست و می‌توان با استفاده از آن ظرفیت حافظه داخلی این گوشی را توسعه داد.

سونی اعلام کرده است که این گوشی پرچمدار دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است و می‌تواند انرژی موردنیاز خود را از طریق شارژرهای سیمی با حداکثر توان 30 وات و شارژرهای بی‌سیم با حداکثر توان 18 وات دریافت کند. می‌توان با استفاده از شارژر 30 وات این گوشی را در عرض نیم ساعت تا 50 درصد شارژ کرد.

دوربین گوشی اکسپریا Xperia 5 V

مشخصات فنی سونی Xperia 5 V

برخلاف گوشی قبلی سونی در رده Xperia 5، یعنی اکسپریا 5 IV، دوربین این گوشی جدید به صورت دوگانه طراحی شده و سونی تصمیم گرفته است سنسور Telephoto را از آن کنار بگذارد. البته این بدین معنی نیست که عملکرد دوربین این گوشی کاهش پیدا کرده است. سونی سعی کرده است با حذف این سنسور، گوشی Xperia 5 V را به حسگرهایی قدرتمندتر مجهز کند. به همین علت در این گوشی از سنسور 52 مگاپیکسلی و 1/1.35 اینچی موجود در گوشی پرچمدار Xperia 1 V بهره گرفته شده است.

با توجه به ابعاد عالی این سنسور، در صورتی که از بزرگ‌نمایی 2 برابری نیز در آن استفاده شود همچنان شاهد بهبود میزان نور جمع آوری شده در بخش دوربین این گوشی هوشمند هستیم. در واقع این سنسور قدرتمند جای خالی سنسور Telephoto را در این گوشی پر می‌کند. سونی تصمیم گرفته است سنسور اصلی این دوربین را به قابلیت لرزش‌گیر اپتیکی یا OIS نیز مجهز کند.

رنگ بندی گوشی سونی Xperia 5 V

– مشخصات اولین گوشی هوشمند تاشوی سونی افشا شد.
– گوشی پرچم‌دار Xperia 1 V سونی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و دوربین‌های قدرتمند معرفی شد.
– مشخصات گوشی پرچمدار Sony Xperia 5 V لو رفت؛ تا رونمایی چیزی باقی نیست.

سنسور دوم دوربین اصلی گوشی Xperia 5 V نیز دارای وضوح 12 مگاپیکسلی است و از ابعاد 1/1.25 بهره می‌برد. این سنسور نیز به لنز با زاویه دید فوق عریض مجهز است و برای آن قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسلی نیز در نظر گرفته شده است.

دوربین سلفی گوشی اکسپریا 5 V نیز از وضوح 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد و دارای ابعاد 1/2.9 است. ارتباط 5G، اسپیکرهای قدرتمند، کدک صوتی LDAC، سیستم عامل اندروید 13، شیشه محافظ Gorilla Glass Victus 2 و استاندارد محافظتی IP68، از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم این گوشی هوشمند است.

قرار است گوشی Xperia 5 V در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و آبی عرضه شود. سونی اعلام کرده که دسترسی به این گوشی هوشمند از اواخر ماه سپتامبر ممکن خواهد شد.

قیمت گوشی سونی Xperia 5 V

این گوشی در زمان عرضه قیمتی در حدود 999 یورو خواهد داشت.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x