گردشگری

با ویزای توریستی به کانادا بروید و همانجا بمانید و کار کنید!

تب مهاجرت به کانادا این روزها داغ است و علت آن هم روش‌های متعدد مهاجرت به این کشور است.

تب مهاجرت به کانادا این روزها داغ است و علت آن هم روش‌های متعدد مهاجرت به این کشور است. این کشور با اقتصاد قوی، فرصت‌های شغلی فراوان و کیفیت زندگی بالا، توانسته نظر مهاجران را از سراسر جهان به خود جلب کند. اما یکی از ساده‌ترین راه‌های اخذ اقامت این کشور در روزهای حال حاضر، تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری است.

البته شاید این راه برای افرادی که شرایط خاص آن را ندارند، راهی ساده نباشد. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، تا این روش جذاب را بیشتر بررسی کنیم.

شرایط تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

بر اساس آخرین اخبار ویزای توریستی درباره تبدیل آن به ویزای کاری این امکان برای متقاضیانی که اکنون با ویزای توریستی در خاک کانادا حضور دارند، فراهم شده است. مشخص است که برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری باید یک شغل خوب متناسب با مهارت‌های تان در کانادا پیدا کنید. پس شرایط این روش را می‌توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

  • داشتن مهارت‌های لازم برای شغل مورد نظر
  • داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی (یا همان جاب‌آفر)
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • ارائه مدرک تمکن مالی

داشتن مهارت‌های لازم برای شغل مورد نظر

اولین شرط تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری، داشتن مهارت‌های لازم برای شغل مورد نظر است. کارفرمایان کانادایی برای استخدام کارگران خارجی، باید ثابت کنند که هیچ کارگر کانادایی یا مقیم دائمی برای انجام شغل مورد نظر در دسترس نیست. در این صورت آن‌ها مجوزی تحت عنوان LMIA مثبت برای شما صادر می‌کنند.

بنابراین، شما باید مهارت ها و تجربه ای داشته باشید که کارفرمای کانادایی را متقاعد کند که شما بهترین گزینه برای شغل مورد نظر هستید. واضح است که پیدا کردن شغلی که هیچ نیروی متخصصی برای آن در کانادا وجود ندارد، فرایندی سخت است.

داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی

دومین شرط تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری، داشتن پیشنهاد شغلی (Job Offer) از یک کارفرمای کانادایی است. کارفرمای کانادایی باید نیاز خود را به نیروی کار مورد نظر در قالب یک نامه شامل جزئیات دقیق شرح وظایف شغلی، ساعات کار، میزان حقوق و مزایا منتشر کند. پس یافتن یک جاب‌آفر معتبر و واقعی هم چالش بعدی تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری است.

ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

سومین شرط تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی است. اکثر مشاغل در کانادا به مهارت زبانی نیاز دارند. بنابراین، شما باید مدرکی داشته باشید که نشان دهد مهارت زبانی شما برای انجام شغل مورد نظر کافی است. شاید در یک‌سری مشاغل نیازی نباشد که شما مدرک رسمی زبان مانند تافل یا آیلتس ارائه کنید، اما برخی دیگر از مشاغل حتما به این مدرک نیاز دارند.

ارائه مدرک تمکن مالی

چهارمین شرط تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری، ارائه مدرک تمکن مالی است. شما باید ثابت کنید که می‌توانید از خود و خانواده خود در کانادا حمایت کنید. این بدان معناست که باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد دارایی کافی دارید و می‌توانید هزینه‌های زندگی خود در کانادا را تامین کنید. معمولا تمکن مالی ارائه دارایی‌های نقدی است.

مراحل تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

مراحل تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

اگر تمام شرایط لازم را دارید، می توانید برای تبدیل ویزای توریستی خود به کاری اقدام کنید. این کار را می‌توانید از داخل یا خارج کانادا انجام دهید. البته شانس پذیرفته شدن درخواست شما در زمان درخواست از داخل خاک کانادا، بسیار بیشتر است.

پس اگر در داخل کانادا هستید، می‌توانید برای اجازه کار آزاد (open work permit) اقدام کنید. اجازه کار آزاد به شما اجازه می‌دهد تا برای هر کارفرمای کانادایی کار کنید.

اما اگر در خارج کانادا هستید، بهتر است یک راست برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام کنید و وقت و انرژی خود را روی دریافت ویزای توریستی به کانادا نگذارید. با ویزای کار بسته به شغلی که پیدا می‌کنید، یا ورک پرمیت باز دریافت می‌کنید یا بسته.

نکات مهم برای افزایش شانس تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

روند تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری روندی پیچیده است. بنابراین، مهم است که حتما با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمام شرایط لازم را دارید و مراحل را به درستی انجام می دهید.

در اینجا چند نکته برای افزایش شانس تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری آورده شده است:

  • مهارت‌های خود را ارتقا دهید. هر چه مهارت‌های شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی خواهید داشت.
  • برای مشاغلی که به مهارت‌های شما نیاز دارند، درخواست دهید. کارفرمایان کانادایی بیشتر به افرادی که مهارت های لازم برای انجام شغل را دارند، پیشنهاد شغلی می‌دهند. لیست این مشاغل هرساله در سایت اداره مهاجرت کانادا منتشر می‌شود.
  • نمره و مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را بهبود بخشید. کارفرمایان کانادایی بیشتر به افرادی که می‌توانند به زبان انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنند، پیشنهاد شغلی می‌دهند.
  • تا می‌توانید سرمایه مالی خود را افزایش دهید، تا قدرت تمن مالی بیشتری را بتوانید به اداره مهاجرت کانادا اثبات کنید. بدین معنا که توانایی گذران زندگی در کانادا را دارید و می‌توانید از خود و خانواده‌تان حمایت کنید.

تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری یک راه عالی برای مهاجرت به کانادا و اقامت دائم در این کشور است. با داشتن مهارت های لازم، پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی و مدارک زبانی و تمکن مالی، شانس زیادی برای موفقیت در این کار خواهید داشت.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x