سلامت
ترند

خواص زنجبیل برای لاغری که تاکنون نمی دانستید + نحوه مصرف

زنجبیل از جمله گیاهانی است که خواص دارویی زیادی دارد. از جمله خواص زنجبیل برای لاغری است که می تواند کمک کند تا شما اندامی متناسب تر داشته باشید.

بر اساس یک بررسی جدید، زنجبیل، به عنوان یک مکمل یا یک عنصر در غذا و نوشیدنی، ممکن است از چاقی و بیماری‌های مزمن محافظت کند.

به گزارش پارت نیوز؛ خواص زنجبیل برای لاغری بسیار زیاد است. بسیاری از افراد معتقدند که زنجیل به دلیل داشتن طبع گرم باعث افزایش سوخت ساز در بدن می شود. اما بیایید عملی به مسئله نگاه کنیم. در ادامه به شما خواهیم گفت چرا زنجبیل به جنگ چربی های شما خواهد رفت.

به طور کلی بیشتر محققان بر روی این موضوع توافق دارند که زنجبیل و ترکیبات اصلی آن اثرات مفیدی بر روی چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات مرتبط دارند.

زنجبیل یکی از پرمصرف ترین ادویه جات در جهان، سابقه طولانی در استفاده به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان انواع بیماری ها دارد که به لطف فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان های مختلف آن است و این دلیلی است که خواص زنجبیل برای لاغری هم شامل آن می شود.

گیاه زنجبیل

در واقع، به نظر می رسد که چندین مکانیسم پشت قدرت فوق العاده غذایی زنجبیل وجود دارد. این مقاله چگونگی نقش زنجبیل در چربی سوزی، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین را شرح می دهد.

همچنین نشان داده شده است که زنجبیل از استرس اکسیداتیو (شکلی از پیری سلولی) جلوگیری می کند، دارای خواص ضد التهابی و کاهش کلسترول و فشار خون است. حتی ممکن است آترواسکلروز، تجمع چربی خطرناک در شریان ها را کاهش دهد.

شواهد نشان می دهد زنجبیل به طور قابل توجهی وزن بدن و التهاب سیستمیک را کاهش می دهد، کلسترول و قند خون را کاهش می دهد و از اثرات مضر بیماری کبد چرب غیر الکلی محافظت می کند که این نیز از خواص زنجبیل برای لاغری است.

اثرات زنجیل بر بدن انسان و لاغری آن

مطالعات نشان داده اند که مصرف زنجبیل می تواند کالری سوزی را افزایش دهد و احساس گرسنگی را کاهش دهد و با کاهش وزن در بزرگسالان دارای اضافه وزن همراه است که این مورد از خواص زنجبیل برای لاغری است.

پودر زنجبیل

همچنین با تغییرات مثبت در کلسترول، قند خون، فشار خون، پروتئین های التهابی و سلامت کبد مرتبط است.

مطالعات روی انسان ها زنجبیل را در فرمول های مختلف از جمله کپسول ها، قرص ها و پودرهای حل شده در نوشیدنی ها بررسی کرده است.

پزشکان هنوز فرمول دارویی برای خواص زنجیل پیدا نکردند

Marie-Pierre St-Onge، دانشیار پزشکی تغذیه در دانشگاه کلمبیا، می‌گوید که این علم هنوز در مورد اینکه کدام فرمول‌ها و چه دوزهایی برای به دست آوردن مزایای بالینی بهترین هستند، مشخص نیست.

St-Onge که کارآزمایی بالینی او در سال 2012 روی زنجبیل در این بررسی گنجانده شد، می‌گوید: «این زمینه از نظر ارزیابی تأثیر ادویه‌های مختلف بر سلامتی در انسان در مراحل ابتدایی خود است.

اما تحقیقات بسیار امیدوارکننده است، به ویژه تحقیقات آزمایشگاهی و حیوانی. St-Onge می‌گوید در حال حاضر، مردم باید بدانند که زنجبیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی است و گنجاندن آن در رژیم غذایی آن‌ها مطمئناً ضرری ندارد و حتی ممکن است کمک زیادی کند.

(در کنار فواید متابولیکی بالقوه، این ادویه همچنین حالت تهوع، گرفتگی‌های قاعدگی و دردهای عضلانی را تسکین می‌دهد.) او اضافه می‌کند که اگر چیز دیگری نباشد، «استفاده از طعم‌دهنده‌های مختلف مانند زنجبیل همیشه بهتر از نمک زدن روی غذا است».

نحوه مصرف زنجبیل

برخی افراد هستند که نمی دانند باوجود پرخاصیت بودن زنجبیل این گیاه نحوه مصرف زنجبیل به چه صورت است. در واقع می‌توان زنجیل را در برنامه غذایی خود اضافه کرده و از خواص خوب آن به‌درستی استفاده کنید.

دمنوش زنجبیل

ولی نوشیدن چای زنجبیل آسان ترین راه برای اضافه کردن آن به برنامه غذایی روزانه هست. برای تهیه چای زنجبیل یک قاشق چای‌خوری زنجبیل خردشده را در یک قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه کنار بگذارید سپس زنجبیل را با صافی از آب جدا کنید. هر روز می توانید ۳ الی ۴ فنجان چای زنجبیل بخورید.

یکی دیگر از راه‌های افزودن زنجبیل به برنامه غذایی استفاده از آن به عنوان چاشنی غذاست. در وعده شام می‌توانید ۲ الی ۳ قاشق چای‌خوری زنجبیل خردشده به سوپ یا غذاهای سرخ‌کردنی اضافه کنید و یک سوپ زنجبیل خوش مزه داشته باشید. اگر طعم خام زنجبیل را دوست داشته باشید می توانید به عنوان چاشنی سالاد هم از آن استفاده کنید.

انتهای مطلب

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x