آشپزی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ لذیذ و خوشمزه

با آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را در خانه تهیه کنید و نوش جان بفرمایید.

به گزاش پارت نیوز؛ یکی از غذاهایی که می توانید در مهمانی ها، تولدها، سرکار و در خانه مصرف کنید سالاد ماکارونی است.در این مطلب به آموزش طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

ماکارونی فرمی ۱ بسته
هویج ۲ عدد
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز برای پخت مرغ ۱ عدد
خیار شور ۶ عدد متوسط
سیب زمینی (اختیاری) ۱ عدد متوسط
کنسرو ذرت ۱ لیوان
ماست چکیده ½ پیمانه
سس مایونز ½ پیمانه
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
آویشن ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به آموزش نحوه پخت سالاد ماکارونی خواهیم پرداخت.

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی ساده ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب، ۱ عدد پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب آرام آرام جوش بیاید. اگر دوست داشتید می توانید سیر هم به موادتان اضافه کنید.

مرحله دوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، کف های سفید به وجود آمده روی سطح آب را به طور کامل با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم، سپس شعله را کم می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

نکته قابل توجه: حتما کف هایی که از گوشت مرغ خارج می شوند را با قاشق جمع کرده و دور بریزید تا در پایان مرغ شما هیچ‌گونه بو و طعم زهمی نداشته باشد.

مرحله سوم

پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد و مرغ پخت، آنرا به صورت ریش ریش یا نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه هویج و سیب زمینی را نیز به همراه ۱ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا هویج و سیب زمینی به طور کامل بپزند. پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد و هویج و سیب زمینی پختند، آنها را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه ۱ قاشق غذاخوری نمک و روغن به آب اضافه می کنیم. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، ماکارونی را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا حدود 8 تا 12 دقیقه به پاستا زمان می‌دهم تا کاملا بپزد و نرم شود، سپس آن را آبکشی می‌کنم. بعد، پاستا را به همراه مرغ، سیب زمینی، هویج و ذرت در یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خیارشور را نگینی برش می زنم و به کاسه اضافه می کنم. سپس ماست و سس مایونز را با آب لیموترش، روغن زیتون، آویشن و مقداری نمک و فلفل در ظرفی جداگانه بریزید.

در مرحله هشتم مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود. لطفاً توجه داشته باشید که ما از ماست برای سالم‌تر کردن سالاد استفاده کرده‌ایم، در صورت تمایل می‌توانید به جای ماست از سس مایونز استفاده کنید.

مرحله نهم

در این مرحله از طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مواد سس را به کاسه حاوی سالاد اضافه کرده و به آرامی مواد را زیر و رو می کنیم تا تمام مواد سالاد به خوبی به حجم زیادی از سس آغشته شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x