آشپزی

طرز تهیه خورش ریواس با گوشت به روش اصیل کردستانی

در فصل بهار خورش ریواس با گوشت یکی از غذاهایی است که می توانید در خانه آن را بپزید و از خوردن آن لذت ببرید.

به گزارش پارت نیوز؛ خورش ریواس با گوشت کردستانی یکی از خورش های خوشمزه و پرطرفدار در فصل بهار است که با روش های متنوعی طبخ می شود.این خورش طعم لذیذ و متفاوتی دارد که مطمئنا در یاد شما خواهد ماند.

مواد لازم برای تهیه خورش ریواس

مواد لازم برای ۴ نفر
ریواس ۵۰۰ گرم
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
نعنا و جعفری ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه خورش ریواس با گوشت

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به آموزش نحوه پخت خورش ریواس کردستانی با گوشت خواهیم پرداخت.

مرحله اول

در شروع کار پیاز را به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد می کنیم و اجازه می دهیم طلایی شود. این نکته را در نظر داشته باشید که می توانید پس از طلایی شدن پیازها یک حبه سیر له کرده و به پیازها اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و  آنقدر به آرامی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به طور کامل سرخ شود. حالا گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای و ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

طرز تهیه خورش ریواس با گوشت

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه خورش ریواس با گوشت، گوشت را چند دقیقه تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و تغییر رنگ بدهد این کار بوی گوشت را می گیرد و از له شدن آن جلوگیری می کند. سپس ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به طور کامل بپزد. در حین پخت گوشت مخلوط نعناع و جعفری را خرد می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با کمی روغن تفت می دهیم تا مقداری سرخ شوند. پس از اینکه گوشت پخت نعناع و جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و نمک غذا را نیز اندازه می کنیم. حواستان باشد که خیلی سبزی ها را خرد نکنید. حالا باید صبر کنیم تا خورش جا بیفتد و روغن بیندازد. در حین اماده شدن خورش به سراغ ریواس ها می رویم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست ریواس ها را جدا می کنیم و ریواس ها را به قطعات ۳ تا ۵ سانتی متری خرد می کنیم. حالا باید ریواس ها را به مدت ۲ دقیقه در  مقدار کمی روغن تفت دهیم تا کمی سرخ شوند و هنگام اضافه کردن به خورش له نشوند.

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه خورش ریواس با گوشت، ریواس ها را پس از سرخ کردن کنار می گذاریم. در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش لیمو عمانی ها را از وسط نصف می کنیم و تخمه هایشان را خارج کرده و به خورش مان اضافه می کنیم. در ۵ دقیقه پایانی ریواس را به خورش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

نکته مهم در این مرحله این است که دیگر خورش را نیاز نیست هم بزنید چون ریواس خیلی سریع پخته و له می شود. نکته دیگر اینکه این خورش باید به صورت کم آب سرو شود. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه برنج تزیین و سرو می کنیم.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x