آشپزی

طرز تهیه میرزا قاسمی بسیار لذیذ با گوجه + فوت و فن

میرزا قاسمی یک غذای بسیار لذیذی و پرطرفدار است که برخی آن را با گوجه و برخی دیگر با رب گوجه آن را تهیه می کنند.

به گزارش پارت نیوز؛ میرزا قاسمی را می توانید به دو شکل با نان و پلو سرو کنید. نکته مهم این است که گوجه فرنگی طعمی گرم و لطیف به این غذا می‌بخشد. پس خوب است با دقت بیشتری به اضافه کردن گوجه به این غذا بپردازید.

مواد لازم پخت میرزا قاسمی

بادمجان 6 عدد متوسط
گوجه فرنگی 2 عدد درشت
پیاز 1 عدد
سیر 4 حبه
تخم مرغ 2 عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
روغن به مقدار کافی
رب گوجه 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه میرزا قاسمی با گوجه

در ادامه به راه های پخت این غذای خوشمزه شمالی به صورت مرحله به مرحله خواهیم پرداخت.

۱. آماده کردن بادمجان

پیش از هر چیز بادمجان‌ها را کبابی کنید. برای این منظور می‌توانید از شعله اجاق گاز یا کباب‌پز زغالی استفاده کنید. برای کبابی کردن بادمجان کافی است بادمجان‌ها را روی آتش بگذارید تا کاملا پخته و پوستشان کاملا بسوزد. بادمجان‌ها را بعد از کباب کردن کناری می‌گذاریم تا مقداری خنک شوند یا در آب خنک می‌گذاریم. سپس پوست آن‌ها را آرام آرام جدا می‌کنیم.

نکته: البته اگر طعم دودی بادمجان کبابی را دوست ندارید، می‌توانید بادمجان‌ها را بپزید یا در روغن سرخ کنید.

تزیین میرزا قاسمی

۲. له کردن بادمجان‌ها

پس از جدا کردن پوست، بادمجان‌ها را در یک کاسه بزرگ بریزید، سپس با گوشت‌کوب یا مخلوط‌کن آن‌ها را کاملا له کنید تا بافت آن‌ها جدا شود. بعد بادمجان‌ها را کنار بگذارید و گوجه فرنگی‌ها را آماده کنید.

۳. آماده کردن گوجه‌ها

حالا و در این مرحله از طرز تهیه میرزا قاسمی با گوجه، نوبت آن است که گوجه فرنگی‌ها را به مدت ۵ دقیقه در قابلمه آب جوش قرار دهید و بعد آن‌ها را در آب یخ بیندازید تا به راحتی پوست آن جدا شود.

نکته: بهتر است مطابق تصویر، قبل از انداختن گوجه‌ها درون آب داغ و بعد سرد آن‌ها از بالا چهار خط بیندازید تا راحت‌تر بتوانید پوستش را جدا کنید.

۴. سرخ کردن سیر و پیاز

تابه مناسبی را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن اضافه کنید. بعد پیاز خرد شده را بریزید تا سرخ شود بعد از این که پیاز نرم شد و رنگ طلایی به خود گرفت، سیرها را رنده کنید و در همان ظرف تفت دهید تا نرم و طلایی شوند سپس مقداری پودر زردچوبه بریزید و باز تفت دهید تا پیاز، سیر و زردچوبه یکدست شوند.

۵. اضافه کردن گوجه و بادمجان

در این مرحله بادمجان‌های له شده را به تابه اضافه کنید و ۱۰ دقیقه به خوبی تفت دهید. سپس گوجه فرنگی‌های رنده شده را به بادمجان ها اضافه کرده و خوب تفت دهید تا آب اضافی گوجه‌ها تبخیر شود. و مواد داخل ماهیتابه منسجم تر شوند.

نکته: افزودن رب گوجه فرنگی اختیاری است، اما اگر می خواهید غذای شما طعم و رنگ بهتری داشته باشد، می‌توانید در این مرحله یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی هم به این غذا اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

۶. پختن میرزا قاسمی با گوجه

حالا مواد را یک طرف تابه جمع کنید سپس در قسمت خالی تابه تخم مرغ‌ها را بکشنید و بعد از اینکه خوب پخته شدند با بقیه مواد مخلوط کنید تا کاملا با بقیه مواد یکدست شود. در آخر نمک و فلفل سیاه را اندازه کنید و بگذارید مواد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزد. برای تزیین می‌توانید یک تخم مرغ را در تابه‌ای جداگانه در قالب گرد بپزید سپس بعد از ریختن غذا در بشقاب، تخم مرغ را روی آن قرار دهید.

فوت و فن پخت میرزا قاسمی

میرزا قاسمی شمالی

تهیه و پخت این غذای خوشمزه کار ساده‌ای است بخصوص اگر بادمجان کبابی آماده داشته باشید. اما خوب است برای بهتر تهیه کردن آن نکات و فوت و فن‌های تهیه آن را بدانید.

تا حد ممکن بادمجان تازه، سفت، شیرین و متوسط را انتخاب کنید. ضمنا پوست بادمجان باید صاف، براق و بنفش باشد و خوب است دقت کنیدکه ساقه بادمجان هنوز سبز باشد. برای یافتن بادمجان‌های با تلخی کمتر باید بادمجان‌هایی را بگیرید که دانه کمتری دارند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x