آشپزی

طرز تهیه چای ماسالا در خانه

چای ماسالا از اصلی ترین نوشیدنی های فصل سرما به خاطر خواص بیشماری که دارد، به شمار می‌رود. امروز نیز به همین بهانه می‌خواهیم روش ساده ای برای تهیه چای ماسالا در خانه به شما آموزش دهیم تا زین پس از نوشیدنی گرم خانگی خود لذت ببرید.

به گزارش پارت نیوز؛ چای ماسالا از جوشاندن چای با ادویه جات و پختن شیر تهیه می شود. این به آن طعم غنی تر، خامه ای و پیچیده می دهد. از سوی دیگر، چای چای با شیر بخارپز تهیه می شود و طعمی تندتر و در عین حال تند که از کنسانتره یا پودر حاصل می شود، دارد. چای ماسالا معمولاً به صورت دستی کف نمی شود در حالی که چای لاته چای به طور مشخص فوم‌دار است.

چای ماسالا چیست؟

معنی واژه به واژه چای ماسالا «چای تند» است. در هند ماسالا ادویه و چای معنا می‌‌شود. انواع مختلفی از چای وجود دارد که چای ماسالا یکی از محبوب‌ترین آنهاست. یک چای تند سرشار از ادویه های تقویت کننده بدن است. و این دقیقا همان چیزی است که ماسالا چای است. چای سیاه دم کرده با ادویه های معطر که معمولاً با شیر سرو می شود. در برخی از کافه ها با نام چای لاته می‌توانید یک ماسالای گرم سفارش دهید.

اما چای لاته همراه شیر سرو می‌شود که اگر شما هم وگان هستید باید به این موضوع توجه کنید و چای ماسالا راسفارش دهید تا با چای سیاه دم شود. در ادامه با طرز تهیه پودر چای ماسالا  خانگی با سایت پارت نیوز همراه باشید.

طرز تهیه چای ماسالا در خانه

چای لاته همان چای ماسالا است

ترکیبات اصلی برای تهیه  پودر چای ماسالا میخک، هل، زنجبیل و دانه فلفل هستند. همچنین ممکن است زنجبیل، بادیان ستاره ای(بادیان ختایی)، دانه رازیانه یا جوز هندی نیز نیاز باشد. می توانید چای ماسالا را با له کردن چند ادویه کامل در هاون تهیه کنید یا تمام مواد چای ماسالا (به جز جوز هندی) را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا پودر درشتی به دست آید. جوز هندی را با رنده ریز رنده کنید.

اگر به طور منظم چای می نوشید، می توانید یک دسته کوچک از پودر چای ماسالا را  در خانه تهیه کنید و آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. درست کردن چای بسیار آسان و راحت است. بسته به علاقه خود می توانید به ازای هر فنجان چای که درست می کنید ¼ تا 1/2 قاشق چایخوری چای ماسالا در فنجان بریزد.

بافت پودر ماسالا برای این دستور بسیار مهم است. من شخصاً آن را به عنوان پودر درشت دوست دارم و از این رو ادویه های خشک را به پودر ریز تبدیل کردم. با این حال، برخی ترجیح می دهند که آن را به یک پودر خوب است. مشکل پودر ریز این است که ممکن است با الک صاف نشود.

طرز تهیه چای ماسالا به روش هندی

ابتدا مواد زیر را آماده کنید بعد همراه پارت نیوز باشید تا به شما نحوه تهیه چای ماسالا به روش هندی را بیاموزیم:

شیر 150 تا 200 میلی‌لیتر
میخک 2 تا 3 عدد
پودر رازیانه نصف قاشق غذاخوری
هل سبز 2 تا 3 عدد
زنجبیل 1 تا 2 تکه
چوب دارچین 1 تا 2 عدد
شکر 1 قاشق غذاخوری
آب 100 میلی‌لیتر
چای سیاه یک قاشق چای خوری

در ادامه نحوه تهیه چای ماسالا را برایتان آورده ایم:

مرحله یک

مرحله اول آب، شیر و ادویه ها را در یک قابلمه کوچک روی اجاق بگذارید تا بجوشد. افزودن ادویه ها از همان ابتدا به آنها زمان زیادی برای دم کشیدن می دهد.

مرحله دوم

حرارت را کم کنید و چای سیاه را به آن اضافه کنید تا دم بکشد. صبر کنید تا چای دم بکشد.

مرحله سوم

در این مرحله آن را نجوشانید یا چای تانن های زیادی آزاد می کند. آن ترکیبات تلخی که باعث خشکی دهان شما می شود.

مرحله چهارم

مخلوط ادویه دار گرم را در یک لیوان صاف کنید. این کار کل ادویه ها و برگ های چای را نگه می دارد. شکر را در چای خود بریزید و به مزه آن شیرین کنید. اندازه گیری دستور العمل زیر را به تعداد وعده های مورد نیاز خود تغییر دهید.

رد کردن چای ماسالا از صافی

طرز تهیه چای ماسالا برای لاغری

اگر قصد لاغری با مصرف چای ماسالا دارید می‌توانید به جای پودر لبنی کننده، شیر یا شکر به آن پودر چای  سفید اضافه کنید تا هم طعم بهتری داشته باشد هم بر خلاف مواردی که ذکر شد، کالری نداشته باشد.

طرز تهیه چای ماسالا فوری

بیشتر افراد در هنگام تهیه این چای، ترجیح می دهند، تمام ترکیبات آن را تازه به تازه آماده کنند. زیرا کهنه بودن برخی از این ترکیبات می تواند سبب از بین رفتن ویژگی های خوب این چای شود. افراد مختلف دارای ذائقه های متفاوت مختلف می باشند و با تهیه کردن این چای در خانه و به صورت خالص می توانند با توجه به طبع و شرایط جسمانی خود، مقادیر ترکیبات آن را کم و زیاد کنند تا سلامتی خود را حفظ کنند.

طرز تهیه چای ماسالا با آب جوش

ترکیبات چای ماسالا

مخلوط ماسالا با پودر چای به آب در حال جوش اضافه کنم. این به آزاد شدن تمام طعم مخلوط کمک می کند. با این حال، برخی ممکن است ترجیح دهند طعم ملایمی داشته باشند و می توانید پس از اضافه شدن شیر به آن اضافه کنید. در آخر، اگر احساس کردید که حرارت ادویه مخلوط را کاهش می دهید، می توانید مقدار فلفل را به ¾ یا ½ کاهش دهید.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x